Opel Astra Hatchback 1.6CDTI BiTurbo 160Ps
ECOTEC
Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του νέου Opel Astra, τόσο από πλευράς κατανάλωσης όσο και από πλευράς πρακτικότητας, αλλά και επιδόσεων, είναι αυτή που εξοπλίζεται με τον κινητήρα 1.6 CDTIBiTurbo. Ο κινητήρας αυτός ανήκει στη σειρά MDE, δηλαδή MediumDieselEngine και είναι ο πρώτος κινητήρας της Opel κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Ένα από τα θετικά του, εκτός βέβαια της άφθονης ροπής, είναι η χαμηλότερη -κατά 10%- κατανάλωσή του σε σχέση με τον αντίστοιχο diesel των 2.0lt. Η διάμετρος των αλουμινένιων πιστονιών είναι στα 79,7mm, ενώ η διαδρομή στα 80,1mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός του να φτάνει τα 1.598cc και ο λόγος στατικής συμπίεσης στο 16:1. Οι εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση μέσω αλυσίδας και είναι κούφιοι για μείωση βάρους. Ο στρόφαλος έχει τέσσερα αντίβαρα και είναι κατασκευασμένος, όπως και οι μπιέλες, από ατσάλι. Η σημαντική διαφορά με τον 1.6CDTI, που αποδίδει 136Ps, είναι ότι εδώ πλέον έχουμε δύο turbo σειριακά συνδεδεμένα και αποδίδει 160Ps στις 4.000rpm και 35,6kgm ροπής, από τις 1.500rpm μέχρι και τις 2.250rpm. Ήδη όμως από τις 1.250rpm έχουμε διαθέσιμα 32kgm. Αυτό μεταφράζεται σε πάρα πολύ καλές επιδόσεις, που θα δούμε παρακάτω. Εκεί, όμως, που σε κερδίζει ο κινητήρας αυτός, είναι η κατανάλωση. Σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής, που έκανα αρκετά χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση κυμαινόταν στα 5,3-5,6lt/100km, χωρίς να κάνω οικονομική οδήγηση. Είμαι σίγουρος ότι, αν οδηγήσει κάποιος με σύνεση, η μέση κατανάλωση μπορεί να κατέβει πολύ χαμηλότερα και να φλερτάρει την τιμή που ανακοινώνει η Opel, στα 4,1lt/100km. Χαμηλή επίσης είναι και η τιμή των εκπεμπόμενων ρύπων, που φτάνουν τα 109gr/km.
Μία γενική εικόνα
Το Opel Astra Κ είναι κατά 200kg ελαφρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο και, με το μεταξόνιο στα 2.662mm, υπόσχεται αρκετούς χώρους για τους επιβάτες του. Πράγμα που ισχύει, αν και θα ήθελα λίγες παραπάνω θήκες στο εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε καλά επίπεδα, όπως και τα επίπεδα άνεσης από την ανάρτηση και τα καθίσματα. Η ανάρτηση είναι μεν σχετικά σφιχτή, αλλά όταν έχεις 32kg ροπής σχεδόν από το ρελαντί και με τον αντίστοιχο αντίκτυπο στις επιδόσεις, θα περίμενα να έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση. Όπως και τα φρένα του. Είναι οριακά μάλλον για την ιπποδύναμη του αυτοκινήτου και μπορεί να κουραστούν εύκολα. Αυτό βέβαια θα γίνει όταν οδηγήσει κανείς το Astra σε αρκετά γρήγορους ρυθμούς, αν οδηγηθεί με σύνεση, τότε δεν θα προβληματίσει ιδιαίτερα το μέσο οδηγό. Οι κλίσεις στις στροφές είναι σχετικά περιορισμένες, ενώ το τιμόνι υστερεί ελαφρά σε αίσθηση. Τονίζω, ξανά, ότι αν ο κινητήρας είχε λιγότερη δύναμη, αυτά δεν θα τα πρόσεχε κανείς, αλλά τα 160Ps και τα 35,6kgm ροπής -συνολικά- σχεδόν απαιτούν λίγο καλύτερη αίσθηση από το τιμόνι και λίγο πιο σφιχτή ανάρτηση, ακόμα και αν υπήρχε μικρό αντίκτυπο στην ποιότητα κύλισης.
Γεμάτο ηλεκτρονικά!
Το Astra είναι γεμάτο ηλεκτρονικά βοηθήματα, με πρώτο και καλύτερο το ONSTAR, το οποίο, μεταξύ άλλων, παρέχει τη δυνατότητα άμεσης κλήσης μέσω GSM στο κέντρο βοήθειας της Opel, εντοπισμό μέσω GPS σε περίπτωση κλοπής, διαγνωστικό έλεγχο, καθώς και ένα Application, το οποίο είναι διαθέσιμο είτε για IOS είτε για Android, μέσω του οποίου ο χρήστης μπορεί να ενεργοποιήσει την κόρνα, τα φώτα, να κλειδώσει και να ξεκλειδώσει το όχημα, καθώς και να ελέγξει τη στάθμη των λαδιών. Πέρα από αυτά, είναι εξοπλισμένο με αισθητήρες παρκαρίσματος, οι οποίοι όμως είναι αρκετά ευαίσθητοι, προειδοποιώντας τον οδηγό πολύ νωρίτερα απ’ όσο χρειάζεται. Μερικές φορές, μάλιστα, ενεργοποιούνται και μέσα στην κίνηση, όταν περάσει, για παράδειγμα, ένα μηχανάκι δίπλα από το αυτοκίνητο, ενώ είναι σταματημένο.
Είναι γρήγορο!
Η Opel ανακοινώνει ότι το Astra χρειάζεται 8,6sec για τα πρώτα 100km/h, διαδικασία για την οποία εμείς χρειαστήκαμε 8,43sec, αν και η εκκίνηση δεν ήταν και ό,τι καλύτερο, με 2,63sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Τα 16,29sec, που χρειαστήκαμε για τα 400 μέτρα, το κατατάσσουν σε μία πάρα πολύ καλή θέση. Οι αντίστοιχοι χρόνοι, που είχαμε κάνει με το απλό Astra των 136Ps, ήταν 16,38sec για το 400άρι, 8,65sec για τα πρώτα 100km/h και 2,77sec για τα πρώτα 18 μέτρα. Στις ρεπρίζ με 3η σχέση, το Astra με τα 160Ps χρειάζεται 3,19sec για να επιταχύνει από τα 50km/h μέχρι τα 80km/h, ενώ το μικρό θέλει 3,07sec, από τα 80km/h, όμως, μέχρι τα 110km/h, το μεγάλο θέλει 3,82sec, ενώ το μικρό, που μένει από δύναμη, 4,07sec. Με 4η σχέση, το μεγάλο θέλει 7,18sec επιταχύνοντας από τα 100km/h μέχρι τα 140km/h, ενώ το μικρό μένει πίσω με 7,61sec.
Με το κλειδί στην τσέπη
Η γενική εικόνα πάντως είναι ιδιαίτερα θετική, με κυρίαρχα χαρακτηριστικά τη δύναμη και τη ροπή του κινητήρα, τη χαμηλή κατανάλωσή του, τις επιδόσεις και την ποιότητα κατασκευής του. Η δε τιμή απόκτησης κυμαίνεται σε φυσιολογικά επίπεδα και το κάνει ένα ιδανικό αυτοκίνητο για μία οικογένεια, που γράφει χιλιόμετρα, τόσο μέσα όσο και εκτός πόλης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ OPEL ASTRA HATCHBACK CDTI BiTurbo 160Ps
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €25.800
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,81 0-80 6,13 0-100 8,43 0-120 12,36 0-140 16,6 0-160 23,45 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,19 4η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,69 100-140 7,18
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,63 @ 45,64 60 5,14 @ 70,92 100 6,96 @ 87,55 200 10,54 @ 110,49 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η BMW M5 αλλάζει σελίδα στην 40χρονη ιστορία της και στην 7η γενιά της έρχεται με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης απόδοσης 727 ίππων.