Opel Astra J 1.4 Turbo 173Ps
Μας ζητάτε συχνά αυτοκίνητα που δεν είναι υπερ-τούμπανα. Αυτοκίνητα που να είναι απολύτως καθημερινά με περιορισμένα aftermarket και συνεπώς budget. Το OpelAstraJ 1.4 Turbo που βλέπετε εδώ, είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο και ανήκει στον Κώστα. Ο Κώστας είναι τεχνικός δικτύων σε μια ναυτιλιακή εταιρεία και έχοντας επηρεαστεί από τη δοκιμή του Astra που διάβασε στις σελίδες του περιοδικού μας, αποφάσισε να το αγοράσει. Σε αυτό συνέβαλε και ο ερχομός της κόρης του, οπότε και ήθελε ένα αυτοκίνητο με χώρους. Τετράπορτο λοιπόν και άγιος ο Θεός. Το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να αλλάξει λίγο την εμφάνιση του αυτοκινήτου, με την τοποθέτηση φιμέ μεμβρανών της Llumar και 17in ζάντες της DotzWheels.
Είπαμε, keepitsimple!
Για να σας προλάβω, το Astra που βλέπετε εδώ δεν είναι ο τιμωρός των φαναριών, ούτε το αυτοκίνητο με το οποίο θα ξηλώσεις την άσφαλτο και θα κάνεις το ΥΠΕΧΩΔΕ να τρέχει κάθε φορά που βγαίνεις βόλτα και θα πατήσεις λίγο παραπάνω το γκάζι. Είναι ένα καλό δείγμα όμως για να δείτε τι μπορεί να κάνει κανείς με λίγα aftermarket στον κινητήρα και με αρκετή προσωποποίηση της εμφάνισης του αυτοκινήτου του.
Lighttuning
Ο κινητήρας που κινεί το Astra διαθέτει μεταβλητό χρονισμό στις βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής, σφυρήλατα πιστόνια, έχει μπλοκ από χυτοσίδηρο και κεφαλή από αλουμίνιο. Ο Κώστας επισκέφτηκε την PetropoulosTuning, η οποία τοποθέτησε μια ελεύθερη φιλτροχοάνη της GReddy, την Airnix, η οποία κάνει ιδιαίτερα αισθητή την ηχητική της παρουσία της σε κάθε πάτημα του γκαζιού. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε ένα μεγαλύτερο custom downpipe με διάμετρο στα 63,5mm και τέλος, μετά από αρκετό ψάξιμο σχετικά με την ανάθεση, αναπρογραμματίστηκε η εργοστασιακή ECU από την OverloadPerformance. Με τις παραπάνω απλές επεμβάσεις ο κινητήρας αποδίδει πλέον 172,5Ps και 24,5kgm ροπής, σύμφωνα με τη δυναμομέτρηση που έγινε στο MahaLPS3000 της DynoExelixis. Όχι και άσχημα, σε σχέση με τα 140Ps και τα 20,3kgm ροπής που αποδίδει στην εργοστασιακή του μορφή. Σίγουρα τα πράγματα θα ήταν πολύ καλύτερα με ένα ολόκληρο σύστημα εξαγωγής και ένα intercooler, αλλά και έτσι πλησιάζουμε αρκετά τις επιδόσεις του μεγαλύτερου αδερφού, του OpelAstra 1.6 GTC με τα 180Ps. Στις ρεπρίζ με 3η από τα 80km/h στα 110km/h το GTC χρειάζεται 4,36sec, ενώ το Astra του Κώστα 4,46sec. Με 4η η αντίστοιχη τιμή είναι στα 6,24sec για το GTC και στα 6,2sec για τον Κώστα. Η Opel ανακοινώνει ότι για την επιτάχυνση 0-100km/h χρειάζεται 9,7sec τη στιγμή που εμείς χρειαστήκαμε 8,96sec και μάλιστα με όχι και τόσο καλή εκκίνηση, αφού για τα πρώτα 18 μέτρα χρειαστήκαμε 2,75sec. Με δεδομένο και το αρκετά βαρύ αμάξωμα (περίπου 1.380kg), οι επιδόσεις είναι αρκετά καλές.
Και λίγο από εμφάνιση!
Η εξωτερική του εμφάνιση, πέρα από τις ζάντες, περιλαμβάνει πίσω φώτα με LED της Dectane, εμπρός φώτα xenon της Philips, μάσκα της Irmscher και πίσω diffuserτης Lester. Παλιότερα είχε και ελατήρια χαμηλώματος της Eibach και σκόπευε να τα συμπληρώσει με αλλαγή στα αμορτισέρ, όταν όμως έμαθε πως χάρη στο Flexride, το σύστημα που ελέγχει μεταξύ άλλων και τη σκληρότητά τους, το κόστος τους θα έφτανε στα €2.500, άλλαξε γνώμη και τοποθέτησε ξανά τα εργοστασιακά.
Behindthewheel
Στο δρόμο το Astra του Κώστα είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Περίμενα πως θα οδηγούσα κάτι όχι και τόσο ενδιαφέρον, αφού οι μηχανικές βελτιώσεις είναι ελάχιστες, όμως μπορώ να σας πω με βεβαιότητα πως μου άρεσε αρκετά. Ο κινητήρας έχει δύναμη στις μεσαίες, ενώ αρπάζει εύκολα και κινεί με άνεση το βαρύ και στιβαρό αμάξωμα. Εννοείται πως προτίμησα τη λειτουργία Sport στο Flexride, κατά την οποία τα αμορτισέρ είναι σκληρότερα, το τιμόνι πιο βαρύ και η απόκριση στο γκάζι πολύ καλύτερη. Ο ήχος από τη φιλτροχοάνη κάνει ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία του κάθε φορά που πατάς το γκάζι, ξυπνώντας μέσα σου τον πυροβολημένο που θέλει απλά να πατάει το γκάζι για να ακούει το σφύριγμα από το turbo. Αν μάλιστα συνδυαζόταν από τον ήχο μιας ελεύθερης εξάτμισης, θα του έδινα πίσω το αυτοκίνητο, αφού θα είχα αδειάσει το ρεζερβουάρ.
What’s next?
Έχοντάς το ήδη δύο χρόνια στην κατοχή του, ο Κώστας αποφάσισε να το δώσει στη γυναίκα του και να αγοράσει ένα Seat Leon Cupra. Στο Astra δεν σκοπεύει να κάνει κάτι άλλο, αφού τον καλύπτει απόλυτα όπως είναι τώρα το αυτοκίνητο. Αν του δινόταν η ευκαιρία, θα άλλαζε τις ζάντες με 18άρες...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.364cc Διάμετρος x Διαδρομή: 72,5mm x 82,6mm Σχέση Συμπίεσης: 9,5:1 | Tunedby PetropoulosTuning Σωκράτους 5 Άγιος Δημήτριος Τηλ. 210 9848 456 |
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εργοστασιακή |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Εργοστασιακή | |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός και πίσω εργοστασιακά | ΤΡΟΧΟΙ Dotz Rapier 7Jx17in ζάντες Hankook Ventus S2 215/45 ελαστικά |
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Dyno Exelixis Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 172,5/6.420 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 24,55/3.605 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,24 80-110 4,46 100-140 7,63 |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,25 0-80 6,08 0-100 8,96 0-120 12,24 0-140 16,60 | 4η ΚΜ/Η SEC 80-110 6,2 100-140 9,19 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,75 @ 46,05 60 5,34 @ 72,47 100 7,11 @ 89,22 200 10,72 @ 111,28 400 16,42 @ 139,31 | ROLL με 2α KM/H SEC |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Ford προφέρει δωρεάν στους Ευρωπαίους οδηγούς μία σειρά υπηρεσιών για συνδεδεμένα οχήματα.