Opel Calibra Turbo 4x4 420Ps
.jpg)
Calibra for ever
Το Opel Calibra είχε πολύ φανατικό κοινό στη δεκαετία του ΄90 και όχι άδικα. Ήταν το καμάρι της Opel, με συμμετοχή σε διάφορων ειδών αγώνες και ειδικά στο γερμανικό πρωτάθλημα DTM, όπου ήταν και το μοναδικό coupe αυτοκίνητο που συμμετείχε ανάμεσα σε πρησμένα οικογενειακά sedan. Δεν πήγαινε πίσω όμως ούτε η έκδοση δρόμου, με τη χαμηλή γραμμή, το σφηνοειδές σχήμα και τον κορυφαίο, ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0.26.
Για εμάς τους ...ηλικιωμένους, το Calibra είναι ένα από τα αυτοκίνητα που χαζεύαμε, τότε που τα «προσιτά» coupe, όπως αυτό, όπως το Toyota Celica, το Fiat coupe, το Nissan 200SX, τα Mazda RX-7 κτλ, είχανε μια θέση στην αγορά. Υπάρχουν ακόμα νέοι που τα θαυμάζουν, όμως, όπως ο Αλέξανδρος που μας έφερε αυτό εδώ το εξαιρετικά συντηρημένο και βελτιωμένο σε όλα παράδειγμα, το οποίο ανήκει στην οικογένειά του τα τελευταία 20 χρόνια και το έχουν σαν μέλος της. Ο Αλέξανδρος έχει σπουδάσει μηχανικός αεροσκαφών και έτσι πολλά πράγματα πάνω στο αυτοκίνητο τα έχει μελετήσει και σχεδιάσει ο ίδιος, ενώ άλλα, όπως τα προφίλ των εκκεντροφόρων, τα έχει επιλέξει επίσης αυτός. Το Calibra του αποδίδει 420Ps στο 1.3bar πίεσης και όλες τις εργασίες που έχουν γίνει σε αυτό τις έχουν πραγματοποιήσει δύο συνεργεία, η Tountas Garage του Σωτήρη & Νίκου Τούντα και το συνεργείο του Ντίνου Μπιρμπιλόπουλου στον Πειραιά.
Bulletproof
Έτσι τα φτιάχναμε τα αυτοκίνητα τότε. Σε εσάς την νέα γενιά το λέω, που μου παίρνετε ένα 2.0TSI και μου βγάζετε 400Ps με τα ψέματα, με μια εξάτμιση και ένα προγραμματάκι που το φλασάρετε με το κινητό, λες και είναι τραγούδι. Εδώ για να βγάλουμε 420Ps και να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο, έχουμε setup που σήμερα θα ήταν για 800Ps. Τα έμβολα και οι μπιέλες είναι σφυρήλατα, της Wisseco και της Arrow αντίστοιχα, σφιγμένα με βίδες της ARP, όπως και τα μπουζόνια κεφαλής, ενώ στα καβαλέτα του στροφάλου έχει βίδες σκληρότητας 12.9. Ο στροφαλοθάλαμος και το κάτω μέρος του μπλοκ είναι «δεμένα» με block guard και η αντλία λαδιού είναι από μεταγενέστερο δίλιτρο μοτέρ, τον Z20LET, με ελατήριο της Gema Motorsport και custom έδρα ελατηρίου από τον “Aleister” για να ρίξουν την πίεση λαδιού από τα 7+bar στα 5.
Το pick up line (ελληνιστί προβοσκίδα), το έχει φτιάξει custom ο Ντίνος Μπιρμπιλόπουλος, όπως και τα διαφράγματα μέσα στο κάρτερ για να μην «ξενερίζει» από λάδι η αντλία στις στροφές. Για να ολοκληρώσει το έργο με το κύκλωμα του λαδιού, ο Μπιρμπιλόπουλος τροποποίησε και ένα δοχείο αναθυμιάσεων της D1 Spec για να έχει 3 υποδοχές και έχει φυσικά και custom ψυγείο λαδιού με σωληνώσεις αεροπορικού τύπου. Η τουρμπίνα που χρησιμοποιούν είναι η Borg Warner EFR 6758-Α, με A/R εξαγωγής 0.64, η μικρότερη της σειράς 6758 και ο Αλέξανδρος μου είπε πως θέλει να βάλει μεγαλύτερη γιατί την έχουν τερματίσει. Κοίταξα όμως στην Borg Warner και τελικά η 6758 δεν είναι δα και τόσο μικρή για να τερματίζει στα 420Ps, αφού τα χαρακτηριστικά της (φτερωτή συμπιεστή 54mm και παροχή αέρα 53lb/min) είναι εύκολα για 500Ps. Αυτό που εννοούσε μάλλον είναι ότι τόσα βγάζει στο 1,3bar που θέλει να την δουλεύει, γιατί εκεί έχει βαθμό απόδοσης 74%, το οποίο είναι το καλύτερο σημείο της. Έλα μωρέ αδερφέ.... μέχρι τα 2,4bar έχει 72% η καημένη, σιγά, βάλε την τουλάχιστον στο 1.8-1.9bar, αφού το μοτέρ είναι μπαούλο, δεν θα κάνει κιχ.
Έχει και τροφοδοσία φουλ, με 1.300cc/min μπεκ της Bosch με μπεκιέρα Nuke Performance και πανάκριβο ρυθμιστή Radium FPR-D με fuel damper που «σβήνει» τον παλμό από το άνοιξε κλείσε των μπεκ, τρόμπα 525lt/h της Walbro μέσα στο ρεζερβουάρ στο οποίο έχουν φτιάξει και διαφράγματα για να μην μένει το σημείο που τραβάει η αντλία από βενζίνη, αλλά και επιπλέον ψεκασμό από το AEM water-methanol injection kit που δεν το χρησιμοποιεί ποτέ όπως μου είπε. Εμ, στο 1,3bar, βρε Αλέξανδρε, τι να πρωτοψεκάσει εκεί μέσα; Θα αρχίσει να ξερνάει βενζίνες από την χοάνη με τόση «αβάντα»... ανέβασε το 2bar και θα στρώσουν όλα. Εξάλλου είναι κρίμα να έχεις την δυνατότητα και να μην το κάνεις, έστω και για περιορισμένο αριθμό εμφανίσεων... όπως για παράδειγμα στις μετρήσεις που πατήσαμε με 1,3bar. Εξάλλου, το καλύτερο σλόγκαν των 90’s ήταν γραμμένο στο πίσω τζάμι ενός Sierra Cosworth που έγραφε «Μόνο μετά τα 2 bar σε ξεχνάω».
Ούτε από ρεύματα πάσχουμε, αφού φοράει πολλαπλασιαστές από Nissan GTR και άγραφο εγκέφαλο ECUmaster EMU Black, με πρόγραμμα από την BrainTunes του Στράτου Αθανασίου. Η εξάτμισή του είναι custom, με χταπόδι και σωληνώσεις 76mm, μετά το turbo από την Mavroidakos Racing Exhaust, ενώ το external wastegate είναι της TiAl σε συνεργασία με την Owen Developments, προερχόμενο από αγωνιστικό αυτοκίνητο του BTCC και μάλιστα είναι υδρόψυκτο! Για το καπάκι δεν είπαμε... είπαμε; Άλλος ένας Γολγοθάς από δουλειά εδώ. Ο εκκεντροφόρος εισαγωγής είναι ο dirt/track spec της Cat Cams, ενώ ο εξαγωγής είναι μεν Cat Cams, αλλά σε custom specs που ζήτησε ο Αλέξανδρος. Τα γρανάζια είναι ρυθμιζόμενα της Turbosport, ενώ οι βαλβίδες εισαγωγής είναι Mahle, οι εξαγωγής είναι oversize +1mm της Supertech, με ελατήρια και retainers τιτανίου της Kent Cams και υδραυλικά ωστήρια της Schrick. Αυτό, ρε φίλε, δεν είναι valvetrain, είναι προσκλητήριο γάμου σε όλους όσους φτιάχνουν καπάκια. Την ροϊκή στην κεφαλή έκανε η Sevdalis Superflow. Ρε παιδιά... τι overkill είναι αυτό το αμάξι για 420Ps;;; Θέλω έναν κουβά παγάκια να σβήνω τα δάχτυλά μου μόνο για να γράψω τι έχει το μοτέρ.
The rest...
Τα υπόλοιπα, τα οποία δεν είναι όμως λιγότερα, έχουν να κάνουν με την μετάδοση και την ανάρτηση. Και εδώ οι custom λύσεις και οι πατέντες έχουν την τιμητική τους, γιατί τα bolt on εξαρτήματα είναι ξενέρωτα. Πού είναι δηλαδή η «μαστοριά» στο πάρτο – βάλτο; Ενώ αν δεν ταιριάζει, αν είναι από άλλο αμάξι, αν θέλει αντάπτορα ή «ξεχείλωμα»... εκεί είναι το ζουμί. Η μετάδοση του Calibra είναι σχεδόν ολόκληρη custom και ελάχιστα κοινά έχει με την εργοστασιακή. Αρχικά ο συνεκτικός συμπλέκτης εμπλοκής του transfer είναι αγωνιστικός ατσάλινος από Calibra Group A και το Viscous coupling μέσα στο transfer είναι custom από την Bara Motor Sport για να στέλνει μέχρι και 41kgm στον πίσω άξονα σε σχέση με τα 9kgm που άντεχε το εργοστασιακό. Τον κεντρικό άξονα μετάδοσης τον έχει φτιάξει η Axotechniki, ενώ το καβούκι του transfer είναι όλο billet αλουμινένιο σχεδίασης του ίδιου του Αλέξανδρου. Το δισκόπλατο είναι και αυτό custom, με φτιαχτό ελαφρωμένο βολάν.
Ούτε το αμάξωμα του Calibra πάει πίσω, αφού είναι ενισχυμένο με θολόμπαρες εμπρός και πίσω από την OMP και την Wiechers Sport αντίστοιχα, τοποθετημένες φυσικά με πατέντα, από την Tountas Garage που έχει κολλήσει βάσεις στους θόλους.
Τα top mounts είναι ρυθμιζόμενα και τα εμπρός coilover είναι κατασκευής Rafaello Amendola, με ελατήρια από αγωνιστικό DTM Calibra 500lbs και τα πίσω είναι 300lbs από Opel Astra TCR με αμορτισέρ της Gaz. Τα εμπρός ψαλίδια είναι ενισχυμένα με κολλήσεις και τα φρένα του είναι με εξαπίστονες δαγκάνες με δίσκους 330mm της Tarox εμπρός και custom τα πίσω, με δίσκους 315mm και δαγκάνες από Porsche Cayenne. Το σερβό είναι μεγαλύτερο από Vectra B V6 και το τρομπάκι είναι επίσης μεγαλύτερο, με έμβολο 25mm. Πολλή δουλειά και πολλή λεπτομέρεια, αυτό το Calibra είναι «ξεψαχνισμένο» βίδα – βίδα. Στο εξωτερικό φοράει Rieger GTS μπροστινό προφυλακτήρα με lip-spoiler από Seat Leon Cupra, ενώ η πίσω αεροτομή είναι της Irmscher. Οι τροχοί του είναι 18in με ζάντες RS3 της Rizo, με αποστάτες για να γεμίζουν τα φουσκωμένα κατά 25mm φτερά από την Tountas Garage.
Lets Go!
Ουφ... επιτέλους τελείωσαν τα ανταλλακτικά και οι εργασίες γιατί είχε αρχίσει το κείμενο να γίνεται κατάλογος ανταλλακτικών. Αφού λοιπόν τελειώσαμε την φωτογράφιση με τον φανταστικό μας φωτογράφο Χρήστο Πετρόπουλο, γνωστό τοις πάσι και ως Oscar, βολευτήκαμε με τον Αλέξανδρο στο δερμάτινο σαλόνι του Calibra να πεταχτούμε εδώ δίπλα στην πίστα να μετρήσουμε.
-Αλέξανδρε, του λέω, με σεβασμό στην ηλικία του, έτσι;
-Εντάξει, μου λέει, έτσι κι αλλιώς δεν είναι για κόντρες αυτό το αμάξι.
Το ξεκινάμε λοιπόν ελαφρώς «πατιναριστό» και μόλις ανοίγει την πρώτη και ακουμπάει το στροφόμετρο τον κόφτη, τρώει μια φρίκη η τετρακίνηση και βγαίνει εκτός και εκεί αρχίζει ο χορός του Ζαλόγγου. Αλλαγή από 2α σε 3η, τα ίδια. Να τραβάει αυτό αριστερά, να του κάνει τιμονιές ο Αλέξανδρος να το μαζέψει και να υπερδιορθώνει προς τα δεξιά... Αλέξανδρε, του λέω, αν είναι να το κάνει και στην 4η, διάλεξε σε ποια μπαριέρα θέλεις να το κουρνιάξουμε να τελειώνει η φάση.
Τελικά το μετρήσαμε και δεύτερη φορά, όπου δεν βγήκε εκτός η τετρακίνηση και πήγαν όλα ρολόι, με χαλαρό ξεκίνημα και αλλαγές, έγραψε 5,76sec για τα πρώτα 100km/h από στάση και ένα αξιοπρεπές 13,55sec, με έξοδο 174,77km/h για το 400άρι. Ορίστε, το έλεγα εγώ, πού πάμε κύριε μου με 1,3bar; Βάλε εκεί το PRD 600 στο 1,8bar να κάνουμε σούζες! Πλάκα κάνω, καλύτερα έτσι εκ του ασφαλούς. Δεν κρατάς ένα αμάξι 20 χρόνια, να το έχεις «λουλούδι», να σου έχει φάει τόσο χρόνο και χρήμα για να το «σπας» στα φανάρια. Έτσι όπως είναι τώρα, δεν παθαίνει ποτέ τίποτα και είναι ένα φανταστικό, κλασσικό πλέον αυτοκίνητο, να το κυκλοφορείς καθημερινά και να σου θυμίζει την χρυσή εποχή της αυτοκίνησης, τα θρυλικά 90’s. Εκεί που τα αυτοκίνητα ήταν τόσο όσο μοντέρνα και τεχνολογικά προηγμένα, αλλά είχαν ακόμα χαρακτήρα, διαφορετικότητα και οδηγική απόλαυση.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με σιδερένιο μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 1.998
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 86x86
Συμπίεση: 9:1
Wisseco σφυρήλατα πιστόνια
Arrow σφυρήλατες μπιέλες
ARP βίδες μπιελών
Custom εισαγωγή αέρα
D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων
Do88 σωληνώσεις
Z20LΕΤ αντλία λαδιού
Custom κάρτερ με custom διαφράγματα
Custom ψυγείο λαδιού
Πλάκα ενίσχυσης μπλοκ
12.9 βίδες στα καβαλέτα στροφάλου
Custom carbon fiber “L” καπάκι πολλαπλασιαστών
Custom carbon πλαϊνό καπάκι
AEM water/methanol injection kit
ECUmaster Black EMU με πρόγραμμα από BrainTunes
Borg Warner EFR6758-Α turbo
Εξάτμιση 76mm από Mavroidakos Racing Exhaust
Χταπόδι από Mavroidakos Racing Exhaust
TiAL& Owen Developments external wastegate
Do88 intercooler και σωληνώσεις
Nissan GTR R35 πολλαπλασιαστές
EDS plenum με ροϊκή από Sevdalis Superflow
Πεταλούδα 70mm
ARP βίδες κεφαλής
Turbosport ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρου
Cat Cams εκκεντροφόρος εισαγωγής (dirt/track spec)
Cat Cams custom εκκεντροφόρος εξαγωγής
Kent μονά ελατήρια βαλβίδων με retainers τιτανίου
Schrick υδραυλικά ωστήρια (race spec)
Supertech βαλβίδες εξαγωγής +1mm
Ροϊκή στην κεφαλή και μπρούτζινοι οδηγοί από την Sevdalis Superflow
Walbro 525lt/h αντλία καυσίμου
Radium FPR-D ρυθμιστής πίεσης βενζίνης
Nuke Performance Motorsport μπεκιέρα
Bosch Motorsport 1300cc/min μπεκ
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
MTECH shortshift
Axotechniki ανακατασκευή στον κεντρικό άξονα μετάδοσης
Ενισχυμένο billet transfer case
Συνεκτικός συμπλέκτης από Calibra GroupA
Bartek Motorsport transfer
Custom set συμπλέκτη
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
PRD600 boost controller
VDO όργανα πίεσης λαδιού και βολτόμετρο
Rieger GTS μπροστά προφυλακτήρας
Seat Leon 1M Cupra front lip
Carbon splitters πίσω από BMW M4 F82
Irmscher πίσω αεροτομή
Custom +2,5mm φτερά εμπρός και πίσω
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
OMP custom μπάρα θόλων
Wiechers Sport πίσω μπάρα θόλων
Custom ρυθμιζόμενα top mounts
Gaz custom πίσω ρυθμιζόμενα αμορτισέρ
Rafaello Amendola custom coilovers μπροστά
Strongflex συνεμπλόκ κρεμαγιέρας
Τρόμπα φρένου από Vectra B V6
Tarox εξαπίστονες δαγκάνες με 330mm δίσκους
Porsche cayenne πίσω τετραπίστονες δαγκάνες με δίσκους 315mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: Rizo RS3 8J x18in
Λάστιχα: Zestino Gredge 07RS 225/40
TUNED BY:
Tountas Garage
Ι. Βρεττού 16, Αχαρνές 136 72
Τηλ: 210 24 04 910
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η: SEC
0-60: 2,90
0-80: 4,19
0-100: 5,76
0-120: 7,49
0-140: 9,28
0-160: 11,63
0-180: 14,86
ROLL ON
ΚΜ/Η: SEC
60-120 4,59
60-160 8,73
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ: SEC: ΚΜ/Η
18: 2,56: 51,89
60: 4,69: 87,32
100: 6,18: 104,53
200: 9,14: 138,36
400: 13,55: 174,77
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Αλίμου, η Λ. Ποσειδώνος θα παραμείνει κλειστή από σήμερα στις 23:00 μέχρι και το Σάββατο στις 21:00.