Opel Corsa OPC Z20LET 800Ps

Opel Corsa OPC Z20LET 800Ps

WTF???

Τέλος Ιουλίου, έχοντας μόλις κλείσει το «καλοκαιρινό», καυτό, Αυγουστιάτικο τεύχος μας και ξεκινάμε «καπάκι» τον προγραμματισμό του τεύχους που κρατάτε στα χέρια σας… Καθένας λοιπόν από εμάς της σύνταξης του Power, έχει έρθει ως είθισται στην συντακτική με μια λίστα αυτοκινήτων, έτοιμων ή σχεδόν έτοιμων, να «σκάσουν μύτη» μόλις τα θερμόμετρα καλμάρουν και τα μοτέρ ανασάνουν ανθρώπινα. Ανάμεσα τους, ένα πραγματικά «ανώμαλο» κατασκεύασμα, από αυτά που σε στέλνουν αδιάβαστο με 2-3 specs: Corsa, OPC, με Z20LET! Ποιός θα μπορούσε να έχει «συλλάβει» και να έχει υλοποιήσει κάτι τόσο extreme σε Opel, θεωρώ πως είναι περιττό να αναφέρω…

Redefining the Sleepers…

Έλα μωρέ, κάτι semi slicks φοράει (Toyo Proxes R888), ζάντες (Japan Racing JR3), μια ανάρτηση (custom coilover, βασισμένη σε αμορτισέρ Bilstein B14), μεγάλο intercooler και φασαριόζα εξάτμιση. Άρα? 2ο στάδιο? Θα’θελες, φίλε μου! 5ο και βάλε είναι το πράμα. Άρα? Καμιά 500άρα Ps? Θα’θελες, ξαναλέω! Μιλάμε για 700+Ps στους τροχούς και τρέχα να κρυφτείς, θα πρότεινα εγώ… 510-520Ps, ήταν βλέπεις με το προηγούμενο set-up, big turbo Z16LER, δεν ήταν όμως αρκετό για τον Γιάννη, τον ιδιοκτήτη του. Με το ζόρι είχε μαζέψει καμιά 15αριά κλήσεις για…πατήματα! Εδώ μιλάμε για ένα Corsa που κινείται ύπουλα παραμονεύοντας τα θύματα του… Αν δεν είσαι 900 φεύγα άλογα ρόδες, καλύτερα να κόψεις λάσπη, αλλιώς ετούτο εδώ θα σου κόψει τον κ… big time! Α και που’σαι, μην σε ξεγελάνε τα μικρά φρένα, είναι βλέπεις που στα dragster θέλει να φοράει 15άρες με μπαλόνια… Τράβα μια τζούρα παγωμένο καφεδάκι γιατί σε βλέπω να έχεις ανάψει και συνέχιζε να διαβάζεις τι έπαθε αυτό το Corsa OPC και τι μπορεί να πάθεις εσύ από αυτό…    

Still a Big Turbo…

Όλα έξω λοιπόν, να δούμε τι χώρος μας μένει και πώς θα στριμώξουμε στο engine bay του Corsa, τον Z20LET του «αδελφού»…Astra H OPC! Σπαζοκεφαλιά πρώτη, το πώς ο Z20LET, θα «κάτσει» στα ράμφη του Corsa και η λύση έρχεται από την Vibra Technics Compliance Technology, που εξόπλισε το μηχανοστάσιο του Corsa με ενισχυμένες βάσεις κινητήρα συνδυαστικά με τα silent blocks της Powerflex. Αφού λοιπόν μπαίνει, ώρα να ασχοληθούμε σοβαρά με τον Z20LET. Ο στρόφαλος, εστάλει στο ρεκτιφιέ Οτέμ, ελαφρώθηκε και ζυγοσταθμίστηκε εκ νέου παρέα με τα ACL Race Black Series τετραμεταλλικά μέταλλα στροφάλου-μπιελών, τις σφυρίλατες μπιέλες της Arrow και τα oversize (86,5mm από 86mm) JE σφυρίλατα πιστόνια. H Extreme Racing Parts (Βραζιλιάνικη θυγατρική της FuelTech), προμήθευσε το engine block guard πάχους 11mm, θωρακίζοντας το μπλόκ που καλείται να διαχειριστεί πιέσεις άνω των 2,5bar! Όλο το μοτέρ, έχει δεθεί με τα κορυφαία και πανάκριβα L19 μπουζώνια και παξιμάδια της ARP, αφού προηγουμένως τοποθετήθηκε μια MLS φλάντζα της Cometic. Η σχέση συμπίεσης, έχει ανέβει από το 8,8:1 στο 9,7:1. Αντίστοιχη με το μπλόκ φροντίδα, έχει δεχθεί και η κυλινδροκεφαλή. Ξεκινώντας και πάλι από το ρεκτιφιέ Οτέμ, υπέστει ροϊκή εξέλιξη,  «φόρεσε» πλήρες valvetrain της Supertech (βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, ελατήρια, retainers), ενώ η Petropoulos Werks μετέτρεψε τα υδραυλικά ωστήρια σε μηχανικά και έκανε reprofile στους εκκεντροφόρους που με πολύ μεγάλη πίεση ο Πάνος Πετρόπουλος μας αποκάλυψε ότι έχουν πάνω από 300ο διάρκεια και τρελό βύθισμα! Πως νομίζεις ότι στροφάρει σαν μηχανή super-sport? 9.800rpm! Ναι καλά διάβασες, μια ανάσα πριν τις 10.000rpm. Οι επεμβάσεις στην κυλινδροκεφαλή, ολοκληρώνονται με τα ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων της RnD Motorsport. Σειρά έχουν η εισαγωγή και εξαγωγή, με την λίστα των after market & custom parts να μεγαλώνει όλο και περισσότερο. Η NS Racing, «υπογράφει» την κατασκευή της πολλαπλής εξαγωγής, πάνω στην οποία εδράζεται το τεράστιο Precision PT6766 turbo με Tial «κώλο», συνδέσεις V-Band και λόγο A/R στην εξαγωγή 0.82. Downpipe και εξάτμιση, είναι επίσης κατασκευής NS Racing, με διάμετρο από μπροστά μέχρι πίσω 80mm. Από το custom intercooler που πιάνει ολόκληρη τη μετώπη και τις σωληνώσεις των 80mm, ο κρύος αέρας περνάει από μια BMW V8 M62 πεταλούδα γκαζιού 80mm και καταλήγει στην custom, Petropoulos Werks πολλαπλή εισαγωγής αλουμινίου. Βλέπεις δεν βγαίνουν έτσι εύκολα τα άλογα. Θέλει ψαγμένες και αποδοτικές λύσεις. Και αν μη τι άλλο η Opel Δ.Πετρόπουλος μας έχει αποδείξει ότι στην βελτίωση των Opel είναι πολύ μπροστά… Ήρθε όμως η ώρα για βενζίνες! Το Fuel Surge kit της Nuke Performance είναι μια έξυπνη και εργονομική κατασκευή και προορίζεται για δυνατούς κινητήρας χωρίς ατροφίες κάτω από όλες τις συνθήκες. Το συγκεκριμένο kit συνεργάζεται με ένα ζεύγος αντλιών Bosch Motorsport 044 με παροχή 280lt/h έκαστη. Την μπεκιέρα της Nuke Performance τροφοδοτούν τα ID 2000 μπέκ της Injector Dynamics, παροχής 2.225cc/min με την βοήθεια ενός Turbosmart ρυθμιστή πίεσης βενζίνης. Το Bastard Corsa είναι ρυθμισμένο αποκλειστικά με αγωνιστικό καύσιμο Q16 της VP, καθώς ο Γιάννης Ανδριανάκη της Plex Tuning δεν ήθελε να γίνει χρήση καθαρής μεθανόλης όπως η M5 της VP η οποία -σε συνδυασμό με 100άρα βενζίνη- έχει φοβερή απόδοση αλλά καθότι έχει την τάση να «ζαχαρώνει» αν δεν ψεκάσει σωστά ένα από όλα τα μπεκ, τότε θα πάρεις το μοτέρ στο χέρι. Και το «κράου» θα είναι πολύ ακριβό, πιστέψτε με… Οπότε, η κάθε βόλτα με το Bastard Corsa και καύσιμο Q16 κοστίζει αρκετά, αλλά τουλάχιστον έχεις το κεφάλι σου ήσυχο… Βαθιά το χέρι στην τσέπη, έχει μπεί και για την διαχείριση του κινητήρα. Η stand-alone ECU, είναι η Syvecs S6 (4.500ευρώ μαζί με πλεξουδα και αισθητηρες!), προγραμματισμένη φυσικά από την Plex Tuning. Εδώ σημειώστε ότι παρά την ύπαρξη stand-alone ECU, το Corsa είναι πλήρως λειτουργικό. Δηλαδή δουλεύουν κανονικά ο πίνακας οργάνων, το ABS, το ESP και η ηλεκτρική κρεμαγιέρα του Corsa D, η οποία συνήθως βγαίνει εκτός όταν βάζεις άγραφο, αφού επικοινωνεί με CAN BUS με τον OEM εγκέφαλο, όχι στην δική μας περίπτωση όμως. Εδώ ταίριαξαν αυτό το τέρας Insignia με το Astra J εδώ θα κολλούσαν…

Dog bite… 

Με 800Ps στους τροχούς, το εργοστασιακό κιβώτιο κάνει μόνο για…παρκάρισμα! Δοκίμασε να «φουσκώσεις» τον τερατοποιημένο Z20LET και ετοιμάσου για μια γραναζόσουπα άνευ προηγουμένου…Ένα SQS 4άρι Dog κιβώτιο,  συνδυασμένο με ένα δίδισκο σετ συμπλέκτη Sachs Race 200mm με χάλκινα δισκάκια και ένα custom, billet, Petropoulos Werks, δοκιμασμένο αλουμινένιο βολάν, δείχνει να ανταπεξέρχεται στις καταπονήσεις. Το μπλοκέ διαφορικό είναι δισκάτο και προέρχεται από την Drexler, ενώ η τελική πινελιά θωράκισης, αντοχής και αποτελεσματικότητας της μετάδοσης έρχεται από τη μετατροπή της Petropoulos Werks στις πλήμνες για να μπουν τα ημιαξόνια και οι μπιλιοφόροι από το Astra H OPC. Πως, έτσι νομίζατε ότι το Corsa έγραψε 11,2sec με 225km/h έξοδο στην πίστα στο Τυμπάκι της Κρήτης?

Anyone???

Άντε και το ’φτιαξες. Να σε δώ τώρα με ποιόν θα «πατήσεις». Ένα «τέρας» Civic Type-R turbo και ένα Corsa OPC από Πάτρα, που δηλωνε 700+Ps, δοκίμασαν την τύχη τους απέναντι στον «μπάσταρδο» και ακόμα το φυσάνε για να κρυώσει… Εμείς κάναμε ένα αναγνωριστικό πάτημα ένα αυγουστιάτικο απόγευμα και πάθαμε την πλάκα μας! Το κτήνος γράφει 100-200km/h σε 4,93sec σπινάροντας όλη την 3η! Μόλις όμως κουμπώσει 4η κυριολεκτικά εκτοξεύεται στα 200+km/h! Καιρό είχα να μπω σε τρομακτικό αυτοκίνητο… Ωραίο πράμα! Τι στο καλό, δεν θα βρεθεί κάποιος έστω να «κάτσει» δίπλα του? Ψάχνει για αντίπαλο λέμε…

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Κυβισμός: 1.998cc 
Διάμετρος x Διαδρομή: 86mm x 86mm

Σχέση Συμπίεσης: 8,8 : 1

Tuned by

Petropoulos Tuning, Σωκράτους 5, Αγ.Δημήτριος Αθήνα Τηλ.: 2109848456 Email: info@petropoulostuning.com

TUNING SPECS

ΟΕΜ στρόφαλος, ελαφρωμένος & ζυγοσταθμισμένος από ρεκτιφιέ Οτέμ

ACL Race Black Series, τετραμεταλλικά μέταλλα στροφάλου-μπιελών

Arrow σφυρήλατες μπιέλες

JE oversize 86,5mm σφυρήλατα πιστόνια

Extreme Racing Parts, block guard πάχους 11mm

ARP L19 βίδες

Cometic φλάντζα κυλινδροκεφαλής, συμπίεση 9,7:1

Ρεκτιφιέ Οτέμ, ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής

Supertech valvetrain (βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής, ελατήρια, retainer)

Petropoulos Werks μετατροπή ωστήρια σε μηχανικά

Petropoulos Werks εκκεντροφόροι, 300ο + διάρκεια & «τρελό» βύθισμα

RnD ρυθμιζόμενα γρανάζια εκκεντροφόρων

Honda S2000 πηνία ανάφλεξης

Nuke Performance Fuel kit

Nuke Performance μπεκιέρα

Injector Dynamics μπεκ 2.250cc/min

Bosch Motorsport 044 x 2 280lt/h αντλίες βενζίνης

Turbosmart ρυθμιστής βενζίνης

Petropoulos Werks custom πολλαπλή εισαγωγής αλουμινίου

BMW V8 M62 πεταλούδα γκαζιού 80mm

NS Racing πολλαπλή εξαγωγής

PT6766 turbo με Tial «κώλο», A/R 0.82 και συνδέσεις V-Band

NS Racing downpipe 80mm, ολόσωμη εξάτμιση 80mm

Custom intercooler με σωληνώσεις 80mm

Tial MVR 44mm V-Band υδρόψυκτο external wastegate

Tial Q 50mm σκάστρα

Petropoulos Werks custom τροχαλία στροφάλου

Vibra Technics βάσεις μοτέρ-σασμάν

Syvecs S6 ECU

Plex Tuning ECU tuning

PBC Pro boost controller

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Μπροστά: Custom coilover ανάρτηση, βασισμένη σε αμορτισέρ Bilstein B14, Forge Motorsport μπάρα ψαλιδιών, custom ρυθμιζόμενα μπαράκια ζαμφόρ, Powerflex silent blocks

Πίσω: Custom ανάρτηση βασισμένη σε αμορτισέρ Bilstein B14, Powerflex silent blocks

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

SQS 4άρι Dog κιβώτιο, δίδισκο σετ συμπλέκτη Sachs Race 200mm με χάλκινα δισκάκια, custom billet Petropoulos Werks βολάν, oem Opel Drexler μπλοκέ διαφορικό, Petropoulos Werks μετατροπή σε πλήμνες για ημιαξόνια και μπιλιοφόρους Astra H OPC

ΑΜΑΞΩΜΑ

ΟΕΜ

 

ΦΡΕΝΑ

Μπροστά: ΟΕΜ Opel, Ate Ceramic τακάκια, Forge σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

Πίσω: ΟΕΜ Opel, Ate Ceramic τακάκια, Forge σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης

 

ΤΡΟΧΟΙ

Japan Racing JR3 8Jx17in ζάντες, Toyo R888 235/45/17 ελαστικά

 

Αρθρογράφος

 

KIA EV6 GT, άξιος αντίπαλος της Taycan!

KIA EV6 GT, άξιος αντίπαλος της Taycan!

Το EV6 GT επιταχύνει για το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 260km/h.