Opel GT 550Ps
Πραγματικό GrandTourer
Όπως έχω πει πάρα πολλές φορές και θα το λέω μέχρι όλοι να το χωνέψουν και να το καταλάβουν, ένας άνθρωπος δεν μπορεί να λέει ότι του αρέσουν τα αυτοκίνητα και ότι είναι petrolhead, αν δεν έχει την παιδεία και δεν έχει αποκτήσει την ικανότητα να εκτιμά κάθε αυτοκίνητο γι’ αυτό που είναι και όχι γι’ αυτό που θα ήθελε ή έχει ο ίδιος στο μυαλό του ότι θα έπρεπε να είναι. Αυτό, που έχεις εσύ στο μυαλό σου ότι θα έπρεπε να είναι, είναι η γνώμη σου ή η προτίμησή σου και όχι αυτό που θέλουν όλοι, ούτε είναι το σωστό ή το λάθος. Αν ήταν αυτό που όλοι θέλουν, θα υπήρχε ένα μοντέλο στον κόσμο και όχι εκατοντάδες διαφορετικά. Το λέω αυτό, γιατί έχω ακούσει πολλές φορές ότι το Opel GT, δεν στρίβει, δεν φρενάρει, δεν κάνει drift και τα λοιπά. Μα δεν είναι miata, ρε παιδιά. Αν θέλετε miata, πάρτε miata. Ούτε σας είπε κανείς ότι είναι καλύτερο. Είναι σίγουρα όμως διαφορετικό. Είναι ένα αυτοκίνητο με έμφαση στην εντυπωσιακή εμφάνιση, στην άνεση, στο ταξίδι, στο να το παρκάρεις ανοιχτό ένα απόγευμα σε μία παραλιακή καφετέρια και να το χαζεύεις μέχρι να πιεις 7 καφέδες. Είναι Grand Tourer με όλη τη σημασία της λέξης και το λέει και το όνομά του. Είναι το απόλυτο όχημα τουρισμού στα λεφτά του και, αν κάποιος θέλει να το δυναμώσει κιόλας για να μην ζηλεύει τις πολύ ακριβότερες κατασκευές του είδους, υπάρχει και ο τρόπος και η εταιρεία.
TheusualSuspect
Ε, ναι, καλά το μαντέψατε. Έχουμε γίνει λίγο γραφικοί με την Opel Δ. Πετρόπουλος, αλλά ο κόσμος, στον οποίο αρέσουν τα Opel, θέλει να τα βλέπει στις σελίδες μας βελτιωμένα και δεν έχει έρθει και κανείς άλλος να μας πει, παιδιά έχω φτιάξει ένα Opel τάδε, και να του πούμε, δεν μας ενδιαφέρει, φύγε. Όπως και τα προηγούμενα, λοιπόν, Opel, που είχαμε τους τελευταίους μήνες στο περιοδικό, έτσι και αυτό είναι βελτιωμένο από την Petropoulos Tuning με την ίδια περίπου συνταγή, αυτήν της επιτυχίας. Είναι πολλά πλέον τα αυτοκίνητα που έχει φτιάξει αυτή η εταιρεία, η οποία ασχολείται αποκλειστικά με Opel και με δοκιμασμένες, ποιοτικές λύσεις έχει βρει τον τρόπο να φτιάχνει δυνατά και αξιόπιστα αυτοκίνητα. Όπως θα έπρεπε να είναι όλοι οι βελτιωτές, δηλαδή, και όχι, όποιον αρπάξουμε από το σβέρκο και ό,τι γίνει. Πάμε να δούμε, λοιπόν, πώς έφτιαξαν και αυτό το GT. Αρχικά, το μπλοκ που είχε το αυτοκίνητο από το εργοστάσιο έπρεπε να πάρει πόδι, γιατί είναι με χιτώνια και δεν θέλουμε να έχουμε τίποτα γεννητούρια εν καιρώ κρίσης. Αντικαταστάθηκε με ένα άλλο της GM, που λέγεται Gen 3 και είναι κανονικό, δηλαδή μασίφ. Τα έμβολα είναι custom, παραγγελία της Petropoulos Tuning στην Diamond Pistons και είναι τα πρώτα που έχει φτιάξει η συγκεκριμένη εταιρεία για τέτοιο μοτέρ. Οι μπιέλες, δοκιμασμένη, ακριβή αλλά και σίγουρη λύση από την Arrow και με τα υπόλοιπα γνωστά καλούδια, μέταλλα ACL, βίδες ARP κλπ ετοιμάστηκε ο κορμός. Πολλή δουλειά όμως έχει και το καπάκι, που είναι εξελιγμένο ροϊκά από την Petropoulos Werks και φοράει custom εκκεντροφόρους, ελατήρια και retainers της Supertech, racing οδηγούς βαλβίδων και Supertech βαλβίδες εξαγωγής. Και αφού το μοτέρ θωρακίστηκε, ας αρχίσουμε να βάζουμε και τα υπόλοιπα κάτω από το τεράστιο καπό του GT, που ανοίγει και ανάποδα για να μοιάζει με Transformers. Καταρχάς, σοβαρή δύναμη, χωρίς σοβαρή τουρμπίνα δεν υπάρχει, επομένως μία GarrettGTX3076R με 0,82 Α/Rστην εξαγωγή είναι απαραίτητη. Το χταπόδι και η υπόλοιπη εξάτμιση, διαμέτρου 76mm, είναι από το στάνταρ συνεργάτη της Petropoulos Tuning, το γνωστό μας Στέλιο από την NS Racing και το external wastegate είναι Tial, με διάμετρο 44mm. Στην εισαγωγή, θα βρούμε ένα intercoolerkitτης GReddyμε custom σωληνώσεις και μία σκάστρα της Tial. Για την τροφοδοσία υπάρχει μία αντλία Walbro, με παροχή 380lt/h στο ρεζερβουάρ και για τα μπεκ του άμεσου ψεκασμού, ένα kitβελτίωσης της Bosch. Έχει δύο MAP sensors των 4bar και το πρόγραμμα είναι φτιαγμένο από την Petropoulos Tuning σε συνεργασία με την Plex Tuning. Την πίεση ρυθμίζει ένα PBC Pro Gen 2 boost controler της Plex Tuning, ενώ τη δύναμη στο δρόμο έχει αναλάβει να στείλει η Sachs Performance με ένα σκληρό και βαρύ δισκόπλατο, βιδωμένο σε custom billetβολάν μονής μάζας της Petropoulos Werks.
Therest
Το αυτοκίνητο του Βασίλη είναι βαμμένο στο κόκκινο του τελευταίου Clio, που είναι special χρώμα και δεν ξέρω πόσο το χρεώνει η Renault, αλλά κάπου είχα διαβάσει ότι για να πετύχει αυτήν την απόχρωση θέλει 7 χέρια. Του πάει πάντως τόσο πολύ, που -σε συνδυασμό με τις Work VS XX των 20in- παίζει να είναι από τα πιο όμορφα GT παγκοσμίως. Η ζάντα αυτή είναι μεγάλος έρωτας, με απίστευτη ποιότητα και σε αυτές τις διαστάσεις κοστίζει και μία περιουσία. Η ανάρτησή του είναι η full-ρυθμιζόμενη KW Variant 3 και τα φρένα είναι της APRacing, με εξαπίστονες δαγκάνες και δίσκους 340mm. Όπως βλέπετε, το αυτοκίνητο είναι αυτό που λέμε «πληρωμένο» από τον Βασιλάκη και ό,τι υπάρχει πάνω του από after market είναι κορυφή. Είναι ένα αμάξι, που δεν του λείπει τίποτα από θέμα βελτίωσης και έχει φτάσει σε ένα σημείο που είναι αρκετό σε όλους τους τομείς. Κι όμως, όπως θα δούμε παρακάτω, υπήρχε μία Αχίλλειος πτέρνα, την οποία γνώριζε και ο Βασίλης, αλλά και ο Πάνος Πετρόπουλος, που μας είχε προειδοποιήσει, αλλά δεν τον ακούσαμε...
Και έτσι βρεθήκαμε στην ευθεία των μετρήσεων, με τον Βασίλη συνοδηγό και εμένα οδηγό, να έχουμε τον εξής διάλογο:
-Κώστα, ο Πάνος μου είπε να μην το ξεκινήσουμε από στάση, γιατί έχει πάρα πολλή ροπή και τα διαφορικά των GΤ δεν είναι για πολλά-πολλά σε αυτά τα άλογα...
-Μην ανησυχείς, Βασιλάκη, θα το ξεκινήσω απότομα να σπάσει την πρόσφυση και μετά θα φύγουμε με παραπάνω σπινάρισμα για να μην ζοριστεί. Θα αλλάξω και την πρώτη ήρεμα και όλα θα πάνε καλά.
Ανεβάζω, λοιπόν, 3-3.500rpm και αφήνω απότομα το συμπλέκτη για να σπινάρει και να ξεκινήσουμε. Έλα, όμως, που τα 20αρια δεν σπινάρισαν καθόλου.
-Βασίλη, αν δεν τουρμπίσει έστω και λίγο, δεν θα τα σπινάρει το θηρίο, να δοκιμάσω με λίγο περισσότερες στροφές?
-Θα σπάσει, Κώστα.
-Έλα, ρε, με μια φορά θα σπάσει? Δεν νομίζω.
Ανεβάζω λοιπόν 5.000rpm, αφήνω το συμπλέκτη και... ...έσπασε. Πάει το διαφορικό, έγινε ρύζι. Άνοιξε το καβούκι και χύθηκαν οι βαλβολίνες στο δρόμο. Μέχρι να έρθει η οδική, μάζευα χώμα και έριχνα για να μην πέσει και κανένα μηχανάκι. Σου το είπα, μου λέει ο Bill, εσύ μου το είπες, του λέω, εγώ δεν σε πίστεψα. Και τι πρέπει να κάνεις για να ξεκινάει από στάση, ρε φίλε? Να βάλω διαφορικό από Corvette!!!
Την άλλη μέρα το μεσημέρι, με παίρνει τηλέφωνο ο Βασιλάκης, «Το αμάξι είναι έτοιμο, όποτε θέλεις πάμε να κάνουμε μια roll αλλά όχι από στάση για να μην το ξανασπάσουμε»!!! Τι κάνετε, ρε, του λέω, στην κωλότσεπη τα έχει ο Πετρόπουλος τα διαφορικά? Και το έλυσαν και το έδεσαν σε μισή μέρα???!!! Πώς να μην περιμένουν απέξω από το μαγαζί ουρά τα Opelάκια…
Τελικά, όμως, με κάτι βροχές και κάτι τρεξίματα, που είχαμε όλοι, δεν προλάβαμε να ξαναπάμε, οπότε μας έχει μείνει ένα πάτημα, που κάναμε πηγαίνοντας προς το σημείο εκκίνησης, όπου το τερατάκι έκανε 70-150km/hσε 5sec!!!, άρα πάνω κάτω καταλαβαίνετε περί τίνος πρόκειται.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by:
|
TUNINGSPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Μέγιστη ισχύς (Whp/rpm) 566/6750 Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 63,5/5600 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Luca De Meo, η Renault θα καταργήσει το Twingo.