OPEL ZAFIRA OPC 300PS
Η βελτίωση δεν έχει σύνορα. Έχεις αυτοκίνητο? Βελτιώνεται! Γιατί? Για να γίνει καλύτερο, γρηγορότερο... για να γίνει στα μέτρα σου. Όταν μας προτάθηκε αυτή η δοκιμή, δεν σκεφτήκαμε καν να αρνηθούμε, καθώς το Opel Zafira OPC μοιράζεται τον ίδιο κινητήρα με το Astra OPC, αυτοκίνητο ιδιαίτερα δημοφιλές στο αναγνωστικό κοινό μας. Όμως, ένα βαρύ αυτοκίνητο, αν δεν είναι σωστά βελτιωμένο χαντακώνεται στους χρόνους και φαίνονται εύκολα οι αδυναμίες του. Τι θα συμβεί άραγε και με τούτο? Το «πουλμανάκι» λοιπόν, έχει βελτιωθεί από την Voulalas Performance, εταιρία με πιστούς πελάτες και καλό όνομα στην αγορά για τις βελτιώσεις σε Opel. Βασική προϋπόθεση ήταν το Zafira να διατηρήσει την ομοιομορφία του και να μην μετατραπεί σε μία χαζοσπιναρίστρα αφού, ως γνωστόν, το βάρος, είναι κολλητός του σπιναρίσματος.
Χαρτί και μολύβι
Η λίστα με τα ψώνια δεν μπορούσε να είναι πολύ μεγάλη, καθώς το κόστος έπρεπε να μείνει σε λογικά επίπεδα. Αν η βελτίωση κοστίσει όσο ένα ακόμα Zafira, τι να το κάνεις? Το μοτέρ πρέπει να μείνει κλειστό. Οπότε, θα παίξουμε μπάλα με τα γύρω-γύρω. Η ιδιαιτερότητα στην βελτίωση αυτού του Zafira, είναι το turbo του. Πρόκειται για ένα υβριδικό Κ06. Το εργοστασιακό Κ04-024 turbo που φοράει από το εργοστάσιο, μεταποιείται από την Courtenay Sport στην Αγγλία και πλέον έχει billet φτερωτή εισαγωγής από Κ06, άρα μεγαλύτερη παροχή, πράγμα που σημαίνει περισσότερα άλογα. Αναβαθμισμένη είναι επίσης η wastegate, η οποία έχει πλέον σκληρότερο ελατήριο. Νέα είναι και η σκάστρα της Forge Motorsport, που έχει πάρει την θέση της πάνω στο turbo. Σοφή επιλογή είναι η αντικατάσταση της εργοστασιακής πολλαπλής εισαγωγής. Τη θέση της πήρε μία της Klasen Motors, διαφορετικής σχεδίασης. Έχουν παρατηρηθεί κέρδη της τάξεως των 20 ίππων σε κινητήρες που παίζουν στα 300 άλογα με αυτή την εισαγωγή. Έχει ισομήκεις αυλούς και έναντι της εργοστασιακής κερδίζει σε ένα ακόμα σημείο: το βάρος! Η εργοστασιακή ζυγίζει 4,4kg, ενώ αυτή, 3,5kg. Ένα κιλό θα μου πείτε... Κακό δεν είναι σίγουρα! Της Courtenay Sport είναι και το panel φίλτρο αέρα, το οποίο βρίσκεται μέσα στο εργοστασιακό φιλτροκούτι.
Το front mount intercooler είναι πλέον μεγαλύτερο και όλα τα κολάρα έχουν αντικατασταθεί από σιλικονούχα. Για όσους μας διαβάζουν για πρώτη φορά, να αναφέρουμε πως τα κολάρα σιλικόνης δεν τα βάζουμε για ομορφιά, αλλά γιατί δεν «φουσκώνουν» όπως τα εργοστασιακά, πράγμα που σημαίνει πως ο αέρας υπό πίεση φτάνει γρηγορότερα στην πεταλούδα, άρα έχουμε λιγότερο lag. Επίσης είναι ανθεκτικότερα.
Η εξάτμιση είναι χειροποίητη, από τον Αντώνη Δρίτσα στο Μαρούσι και έχει διάμετρο 76mm. Παρότι κάναμε αρκετά χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο για να το φωτογραφίσουμε και να το μετρήσουμε στον δρόμο, δεν μας κούρασε καθόλου ο θόρυβος. Τώρα που το θυμάμαι, οδηγώντας το δεν σκέφτηκα καθόλου το γεγονός ότι φοράει εξάτμιση. Full διακριτική! Επίσης υπάρχει καταλύτης και είναι ένας μεταλλικός των 200cpsi.
Τελειώσαμε?
Μπα, η λίστα έχει κι άλλα ακόμα. Λεπτομέρειες όπως ο 3,5bar MAP Sensor της Bosch και τα πιο ψυχρά NGK μπουζί ιριδίου, μας φέρνουν πιο κοντά στο τελικό αποτέλεσμα. Για να δουλέψουν όλα αυτά μαζί, έχει επιλεγεί επαναπρογραμματισμός της ECU με reflash της Courtenay Sport. Στον τομέα αυτό, σημειώσαμε κάτι που μας άρεσε αρκετά. Στο ταμπλό υπάρχει ένα κουμπί «Sport» όπου στο εργοστασιακό Zafira, πατώντας το, αλλάζει η σκληρότητα της ανάρτησης, του τιμονιού, η απόκριση του γκαζιού και επιτρέπεται πλέον στην πεταλούδα να ανοίξει στο 100%, την στιγμή που με το Sport απενεργοποιημένο ανοίγει στο 80%. Μετά το reflash, αυτό δεν αλλάζει, οπότε ανοίγοντας η πεταλούδα στο 80%, δεν ανεβάζει το turbo μεγάλο overboost. Με το Sport τα πράγματα αλλάζουν τρομερά. Η δεύτερη σχέση σπινάρει και το Zafira κάθεται κάτω με την τρίτη. Παρά το βάρος του, η επιτάχυνση είναι τρομερά εντυπωσιακή. Αναρωτιέμαι πόσο όμορφο θα είναι ένα Astra OPC με τις βελτιώσεις αυτές! Τι λέει όμως το VBOXIII?
Από στάση!
Δίπλα μου, στην θέση του συνοδηγού, ένας ιδιοκτήτης βελτιωμένου Astra OPC μου κάνει παρέα στις μετρήσεις. Ζυγίζει λίγο κάτω από 100 κιλά, συν άλλα 65 που ζυγίζω εγώ, συν τα 1.600kg το Zafira με τη βενζίνη του κλπ = 1.765kg χοντρά-χοντρά. Που πάω ο καψαλιάρης να ξεκινήσω το πουλμανάκι? Έχει νόημα ή τα 328 άλογά του δεν θα φανούν ποτέ? Τα λάστιχά του είναι απλά sport λάστιχα δρόμου, οπότε το σπινάρισμα θα είναι αναπόφευκτο. Ανεβάζω 3.500rpm και αφήνω τον συμπλέκτη. Ξεκινάει καλά. Σπινάρει μεν, αλλά ελεγχόμενα. Βοηθάει αρκετά και το μπλοκέ της Quaife. Μετριάζω το γκάζι, αφήνω την πρώτη να βγάλει τα χιλιόμετρά της και βάζω γρήγορα δευτέρα και μετά τρίτη. Η οθόνη στο VBOXIII με κάνει να ξανακοιτάξω τον χρόνο για το 0-100km/h γιατί νόμιζα πως είδα λάθος: 6,75sec! Παραλίγο να ξεχάσω να αλλάξω σε τέταρτη. Βρε, πως πάει έτσι τούτο! Δηλαδή ένα Astra με semislick πως θα πήγαινε? Στα 400m βγαίνουμε με 166,62km/h σε μόλις 14,64sec. Ρίχνει ξύλο δηλαδή σε μπόλικα καινούργια «γρήγορα».
Άλλη εντυπωσιακή επίδοση, είναι αυτή του 100-200km/h που χρειάζεται 14,72sec, νούμερο που είδαμε ρολάροντας με δεύτερη και 60km/h και πατώντας τέρμα το γκάζι μέχρι τα 200km/h. Πιστεύω, πως αν δοκιμάζαμε να πατήσουμε το γκάζι με 4η σχέση από τα 100km/h, ο χρόνος θα ήταν κοντά στο 14sec, δηλαδή ρίχνει κάποια μέτρα σε Cayenne Turbo και Lancer EVO IV. Τι λες τώρα! Αν και το αυτοκίνητο φοράει μεγάλα φρένα της VXRacing εμπρός, με δίσκους διαμέτρου 343mm και τετραπίστονες δαγκάνες, τα τακάκια ήταν ιδιαίτερα κουρασμένα και έτσι δεν πραγματοποιήσαμε την μετρήσεις φρεναρίσματος. Κρίμα, γιατί ήμασταν περίεργοι για το πόσο γρήγορα θα σταματούσαν τα 1700 κιλά του Zafira...
Παράπονα?
Ειλικρινά, πέρα από τα κουρασμένα τακάκια, κανένα. Το αυτοκίνητο ήταν άψογο σε όλα του. Δεν έκανε φασαρία, δεν έκανε χαζά ξεσπάσματα ο κινητήρας του, δεν σπίναρε χωρίς λόγο... Άξιο αναφοράς είναι, πως παρά τις απανωτές μετρήσεις από στάση και σε ρεπρίζ, τίποτα δεν παραπονέθηκε και μάλιστα τα νούμερα έδειξαν πως η απόδοση ήταν σταθερή για τα σχεδόν 12 λεπτά που πατάγαμε με το Zafira πάνω-κάτω στην ευθεία μετρήσεων. Επιφυλασσόμαστε για αντίστοιχη δοκιμή σε Opel Astra OPC στο άμεσο μέλλον!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Πόσο ασφαλές μπορεί να είναι ένα microcar προερχόμενο από την Κίνα; H XEV δίνει «ηχηρή απάντηση» με ένα video από την διαδικασία κατασκευής του Yoyo.