Παρουσίαση: Seat Ibiza 1.0TSI 110Ps DSG
Never ending party
Ένα εξαρχής εμπνευσμένο σχέδιο, όπως αυτό του Seat Ibiza 6J, είναι ικανό με μικρά τρικ ανανέωσης να παραμένει επίκαιρο, ανταγωνιστικό και δελεαστικό. Έτσι, με νέα μάσκα, νέα LED φώτα ημέρας, νέα όργανα, γραμματοσειρά και φωτισμό, μαλακή επένδυση στο κεντρικό τμήμα του ταμπλό, νέες επενδύσεις για το εσωτερικό, δύο νέα χρώματα αμαξώματος (Moonstone Grey και Chilli Red) και νέας σχεδίασης τροχούς 16in και 17in, το Ibiza δείχνει τώρα πιο φρέσκο από ποτέ. Η συνολική εικόνα αποπνέει μια αίσθηση στιβαρότητας και πολυτέλειας. Υλικά και συναρμογή είναι ιδιαίτερα προσεγμένα, ο εξοπλισμός στην έκδοση Style περιλαμβάνει έξι αερόσακους, τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικούς καθρέφτες, ESP, ABS, Hill Hold Control, Cruise Control, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, ζάντες αλουμινίου 16in, ηχοσύστημα με οθόνη αφής 5in και Easy Connect Gen 2, που επιτρέπει τη σύνδεση του κινητού τηλεφώνου με το αυτοκίνητο μέσω της τεχνολογίας Full Link, θύρα USB και κάρτα SD. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή, το πλήρως ρυθμιζόμενο τιμόνι έρχεται εκεί ακριβώς, που το θέλεις, τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα, ενώ τα καθίσματα στηρίζουν ικανοποιητικά το σώμα, είναι ιδιαίτερα άνετα και ανατομικά, με νέες χρωματικά επενδύσεις.
Small but Bold TSI
Ο νέος, εξ’ ολοκλήρου αλουμινένιος, υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος 1.0TSI κινητήρας είναι ο μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας της «οικογένειας» κινητήρων του Group VW και φέρει την κωδική ονομασία EA211. Με διάμετρο x διαδρομή 74,5x76,4mm και συνολική χωρητικότητα 999cc, ο 1.0TSI είναι ταυτόχρονα ένας από τους ισχυρότερους τρικύλινδρους κινητήρες ευρείας παραγωγής, αποδίδοντας 110Ps και 20,4kgm ροπής. Ουσιαστικά πρόκειται για μια downsized version του εξαιρετικού 4κύλινδρου 1.2TSI, με στόχο το χαμηλότερο βάρος και τις χαμηλότερες εκπομπές CO2, βελτιώνοντας ταυτόχρονα τα χαρακτηριστικά λειτουργίας και απόδοσης. O 1.0TSI είναι ελαφρύτερος κατά 10kg (89kg) σε σχέση με τον 1.2TSI, εκπέμποντας 10% μειωμένους ρύπους. Η ροπή αυξήθηκε από τα 17,8kgm του 1.2TSI στα 20,4kgm στον 1.0TSI, στο φάσμα 1.500-3.500rpm, ενώ ήδη από τις 1.500rpm ο 1.0TSI έχει διαθέσιμα 17,8kgm! Ο 1.0TSI διαθέτει αλουμινένια κυλινδροκεφαλή με 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό τόσο στην εισαγωγή (έως 50ο) όσο και στην εξαγωγή (έως 40ο), κερδίζοντας -κατά τον τρόπο αυτό- σε ροπή στις χαμηλές στροφές και ιπποδύναμη στις υψηλές. Η κίνηση των εκκεντροφόρων γίνεται μέσω οδοντωτού ιμάντα από υλικό κατασκευής, που πρακτικά δεν χρήζει αντικατάστασης, πετυχαίνοντας με τον τρόπο αυτό μείωση των τριβών έως και 30% έναντι της χρήσης καδένας. Υψίστης σημασίας στην εξέλιξη του 1.0TSI ήταν η θερμική του διαχείριση. Έτσι, η πολλαπλή εξαγωγής ενσωματώνεται στην κυλινδροκεφαλή, κάνοντας επιπλέον χρήση ενός ξεχωριστού κυκλώματος ψύξης, με αποτέλεσμα την εκμετάλλευση της ενέργειας των καυσαερίων στη φάση της προθέρμανσης του κινητήρα, ώστε να επιτυγχάνεται ταυτόχρονα και η ψύξη αυτών στα μεγάλα φορτία. Το διπλό κύκλωμα ψύξης του 1.0TSI αποτελείται από μία ηλεκτρική αντλία κυκλοφορίας ψυκτικού υγρού στην κυλινδροκεφαλή, το intercooler (charge-cooler) και το turbo και ενός θερμοστάτη αποκλειστικά γι’ αυτήν και μίας δεύτερης μηχανικής αντλίας κυκλοφορίας ψυκτικού υγρού στον κορμό του κινητήρα, με ξεχωριστό θερμοστάτη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, η κυλινδροκεφαλή λειτουργεί στους 87οC και ο κορμός του κινητήρα στους 105οC. Ο χώρος των επιβατών ζεσταίνεται μέσω του κυκλώματος της κυλινδροκεφαλής, το οποίο ανεβάζει θερμοκρασία γρηγορότερα. Ο σχεδιασμός της πολλαπλής εξαγωγής επέτρεψε τη χρήση ενός μικρού single scroll turbo, με ηλεκτρικά ελεγχόμενο wastegate. Στις χαμηλές στροφές, το wastegate διατηρείται κλειστό, στέλνοντας το σύνολο των καυσαερίων, που φτάνουν έως και τους 1.050οC στο turbo, πετυχαίνοντας έτσι ταχύτερο «χτίσιμο» της πίεσης και φυσικά της ροπής. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης φτάνει έως και το 1.6bar, ενώ η απόκριση στο γκάζι είναι σημαντικά βελτιωμένη, χάρη στο γρήγορο άνοιγμα και κλείσιμο του ηλεκτρικά ελεγχόμενου wastegate. Η τροφοδοσία καυσίμου στον 1.0 TSI γίνεται μέσω μπέκ 5 οπών, που ψεκάζουν καύσιμο έως και 3 φορές ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση, που φτάνει τα 200bar. Στον κορμό του κινητήρα, τα αλουμινένια πιστόνια και οι σφυρήλατες μπιέλες ζυγίστηκαν με τέτοιο τρόπο, ώστε να μην χρειάζεται άξονας εξισορρόπησης του στροφάλου, ο οποίος ζυγίζει 6% λιγότερο, εξοικονομώντας βάρος από τα ελαφρύτερα κομβία του. Τέσσερα αντίβαρα εξισορροπούν τις εσωτερικές δυνάμεις, που ασκούνται στο στρόφαλο, ενώ τα μικρότερου μεγέθους μέταλλα στροφάλου και μπιελών συνεισφέρουν στη συνολική μείωση τριβών. Η αντλία λαδιού κινείται απευθείας από το στρόφαλο, ελέγχεται ηλεκτρονικά από την ECU του κινητήρα και μεταβάλλει την πίεση λαδιού αναλόγως των συνθηκών (στροφές, φορτίο). Το σύνολο μικρών, επιμέρους λεπτομερειών, όπως η έδραση όλων των περιφερειακών εξαρτημάτων (αντλία νερού, κομπρεσέρ air condition, alternator) απευθείας πάνω στον κινητήρα, καθιστούν τον 1.0 TSI έναν από τους μικρότερους σε διαστάσεις και πιο αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης.
Everyday Pleasure
Το νέο Ibiza με τον 1.0TSI και το προαιρετικά διαθέσιμο 7άρι DSG κιβώτιο είναι μία συνεχής έκπληξη. Η ραφιναρισμένη λειτουργία του 3κύλινδρου κινητήρα συνδυάζεται ιδανικά με την ομαλή και ταχύτατη λειτουργία του DSG, που εκμεταλλεύεται τη διαθέσιμη από τις χαμηλές στροφές ροπή του 1.0TSI, ώστε να ανεβάζει αστραπιαία σχέσεις, κάνοντας ταυτόχρονα οικονομία. Με χαλαρούς ρυθμούς, θα δεις εύκολα κάτω από 6lt/100km, ενώ ακόμα και με σβέλτη οδήγηση, δύσκολα θα ξεπεράσεις τα 7lt/100km. Το σύνολο προδιαθέτει για ενθουσιώδη οδήγηση, με καλή αίσθηση και πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης με την ηλεκτρικά υποβοηθούμενη κρεμαγιέρα, εντυπωσιακό συνδυασμό άνεσης και ελέγχου του αμαξώματος από την ανάρτηση, έως και περιορισμένες -για τα δεδομένα της κατηγορίας- κλίσεις και δυνατά φρένα. Αρωγός στην εξερεύνηση των ομολογουμένως υψηλών ορίων του Ibiza, τα καλορυθμισμένα ηλεκτρονικά επεμβαίνουν διακριτικά εκεί που πραγματικά χρειάζεται, αφού προηγουμένως σε έχουν αφήσει να ευχαριστηθείς το ακριβές μπροστινό σύστημα, αλλά και την αρκούντως συμμετοχική ουρά του Ibiza. Το νέο Seat Ibiza με τον 1.0TSI των 110Ps, στην έκδοση Style, κοστολογείται στα 12.150€ για την 3θυρη έκδοση SC και στα 12.640€ για την 5θυρη έκδοση, συμπεριλαμβανομένου του οφέλους απόσυρσης και της τρέχουσας προσφοράς της Seat. Με το -προαιρετικά διαθέσιμο- 7άρι DSG, οι τιμές διαμορφώνονται αντίστοιχα στα 13.640€ (SC) και 14.140€.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SeatIbiza 1.0TSI 110Ps
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣΤρικύλινδρος σε σειρά
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 999
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 74,5 x 76,4
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 10,5:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος Ψεκασμός, turbo
ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗ (Ps/rpm) 110/5.500
ΡΟΠΗ (Kgm/rpm) 20,4/1.500-3.500
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 (Km/h) 9,2
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (Km/h) 197
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (Lt/100km) 4,4
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 99gr/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ:
ΚΙΝΗΣΗ Στους μπροστινούς τροχούς
ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο XDS
ΑΝΑΡΤΗΣΗ:
Εμπρός: Γόνατα McPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Leapmotor ξεκινάει την εμπορική της πορεία και στη χώρα μας, με το ηλεκτρικό μίνι Τ03 και το D-SUV C10 να προσφέρονται σε ιδιαίτερα προσιτές τιμές.