Peugeot 106 Maxi 220Ps
Οι Γάλλοι είχαν ανέκαθεν μία παράδοση με τα μικρά προσθιοκίνητα hot-hatch με ορισμένα από αυτά να έχουν μείνει στην ιστορία τόσο των απλών μοντέλων όσο και των αγωνιστικών αυτοκινήτων. Μοντέλα, όπως τα Renault Clio Williams, Peugeot 205 GTi, 306 Race, αλλά και πιο παλιά, όπως το Talbot Samba Rallye, έχουν γράψει τη δική τους ιστορία και έχουν δημιουργήσει τη δική τους σχολή.
Peugeot Sport
Η Peugeot έχει ένα τρομερά ενδιαφέρον τμήμα, που δεν είναι φυσικά άλλο από την Peugeot Sport. Από το site της μπορεί κανείς να αγοράσει οποιοδήποτε ανταλλακτικό από τα διαθέσιμα αγωνιστικά αυτοκίνητα, που έχει στη γκάμα της και φυσικά να μπορέσει να χτίσει το δικό του. Η γκάμα της εταιρείας είναι πραγματικά ατελείωτη. Μεταξύ άλλων, μπορεί κανείς να κατεβάσει πάρα πολλά manual τοποθέτησης όλων των εξαρτημάτων πάνω σε ένα αυτοκίνητο. Μπορείς να αγοράσεις ολόκληρο το αγωνιστικό αυτοκίνητο, που θέλεις, αρκεί φυσικά να το αντέχει η τσέπη σου. Αν πάλι όχι, αγοράζεις τα απαραίτητα γι’ αυτό που έχεις στο μυαλό σου και μετά επισκέπτεσαι το site της Dimma Design και αγοράζεις το κατάλληλο body-kit. Η Dimma ειδικεύεται στην κατασκευή body-kit, τα οποία μετατρέπουν ένα κοινό αυτοκίνητο στο look, που έχει το αντίστοιχο αγωνιστικό. Αυτό, δηλαδή, που έγινε και στο αγωνιστικό του Γιάννη Μαυροϊδάκου.
Χτίζοντας σωστά ένα αγωνιστικό!
Ένα από τα βασικότερα τμήματα σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο είναι το αμάξωμα. Πάνω εκεί θα πατήσουν όλα τα νέα μηχανικά μέρη και αυτό είναι που θα δεχθεί και όλες τις δυνάμεις κατά την οδήγηση στο όριο. Εδώ, εκτός από το απαραίτητο δέσιμο σε καίρια σημεία του αμαξώματος, χρειάστηκε να αφαιρεθούν τα εμπρός και τα πίσω φτερά, τα οποία αντικαταστάθηκαν από τα αντίστοιχα φουσκωμένα τμήματα της Dimma Design, τα οποία είναι κατασκευασμένα από πολυεστέρα και είναι πιστά αντίγραφα του body-kit της Peugeot Sport για το 106 Maxi. Το body-kit, εκτός από τα φτερά, περιλαμβάνει και τα πλαϊνά spoiler, καθώς και τον εμπρός και τον πίσω προφυλακτήρα, με τις αντίστοιχες βάσεις για να κάτσουν όλα σωστά στη θέση τους. Παράλληλα, προχωρούσε και η τοποθέτηση του απαραίτητου roll-cage, το οποίο κατασκευάστηκε από την Γιαννόπουλος BodyWokrs στην Τρίπολη. Το body-kit φαρδαίνει αρκετά τα φτερά και πλέον, για να κάτσουν σωστά οι τροχοί στη θέση τους, θα χρειαστεί μια φορτωμένη πιστωτική κάρτα και μία επίσκεψη στο site της Peugeot Sport. Από εκεί, αγοράστηκαν τα μεγαλύτερα μπροστινά ψαλίδια, τα μουαγιέ των μπροστινών τροχών, τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, τα top mounts, καθώς και οι παχύτερες αντιστρεπτικές. Εννοείται ότι τα μπροστινά ψαλίδια είναι πλήρως ρυθμιζόμενα, όπως επίσης και τα αμορτισέρ, προκειμένου να πετύχει κανείς το ιδανικό στήσιμο, ανάλογα φυσικά με τις ανάγκες του. Η εργοστασιακή κρεμαγιέρα τροποποιήθηκε καταλλήλως, προκειμένου να γίνει πιο «κοντή». Ο πίσω άξονας διαμορφώθηκε, προκειμένου να τοποθετηθούν τα αμορτισέρ της Peugeot Sport, ενώ έγινε χρήση custom αποστατών για τους τροχούς, που κατασκεύασε η GRP. Φυσικά, κάτω από το σασί θα συναντήσουμε παντού uniballs. Περνάμε πάλι στο εσωτερικό, στο οποίο τοποθετήθηκαν foot-rest από carbon, ένα bucket κάθισμα της Sparco, τιμόνι της OMΡ με βαθύ offset και ζώνες Schroth Racing έξι σημείων. Από το ταμπλό αφαιρέθηκαν όλα τα όργανα και εγκαταστάθηκε μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων της ΑΙΜ, που προβάλλει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις στον οδηγό. Την τελική εικόνα στο εσωτερικό την συμπληρώνουν οι custom carbon επενδύσεις, που μπήκαν στη θέση των εργοστασιακών. Τα φρένα αλλάχθηκαν με το σετ της APRacing-Galfer, που περιλαμβάνει αεριζόμενους χαρακτούς δίσκους εμπρός και αεριζόμενους πίσω, με τετραπίστονες και διπίστονες δαγκάνες αντίστοιχα. Τα τακάκια προέρχονται από την CL Brakes, μία εταιρεία με ιδιαίτερη εμπλοκή στα αγωνιστικά αυτοκίνητα, αλλά θα την συναντήσουμε και σε πολλές άλλες εφαρμογές, όπως τα αγωνιστικά ποδήλατα και τα τραίνα TGV. Ξέρετε, από αυτά που πηγαίνουν με 500km/h…
Μια ιταλική πινελιά
Εξίσου σημαντική σε ένα αγωνιστικό είναι φυσικά και η μετάδοση. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, η λύση ήρθε από τη γειτονική μας Ιταλία και πιο συγκεκριμένα από μία εταιρεία, που ιδρύθηκε στις αρχές του περασμένου αιώνα και από τότε έχει χτίσει ένα δυνατό όνομα για τους μυημένους στους αγώνες. Η εταιρεία ονομάζεται Bacci Romano και ειδικεύεται στα συστήματα μετάδοσης. Η γκάμα της καλύπτει πάρα πολλά καινούργια, κλασσικά αυτοκίνητα, αλλά και διάφορα αγωνιστικά πρωτότυπα και ορισμένες μοτοσικλέτες. Από αυτήν την εταιρεία, λοιπόν, προέρχεται ό,τι έχει σχέση με τη μετάδοση του Peugeot 106 Maxi του Γιάννη. Αναλυτικότερα, αγοράστηκε ένα ασυγχρόνιστο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων με γρανάζια, που έχουν ίσια δόντια, τα ημιαξόνια, ο δίσκος του συμπλέκτη, το μοχλικό μαζί με τον επιλογέα και οι βάσεις του κιβωτίου. Σε αυτό το κιβώτιο ταχυτήτων ο συμπλέκτης χρησιμοποιείται μόνο στην εκκίνηση και στην όπισθεν, οι υπόλοιπες αλλαγές γίνονται καρφωτές και με το πόδι στο γκάζι.
Δίνοντας ζωή
Για να ανέβεις το βουνό θέλεις δύναμη και για να το ανέβεις γρήγορα θέλεις και τέσσερις πεταλούδες, εκκεντροφόρους, σφυρήλατα κινούμενα μέρη και σωστή εξάτμιση. Ό,τι κάνεις, όμως, θα πρέπει να είναι σύμφωνο με τους κανονισμούς, έτσι λοιπόν θα πρέπει να αρκεστείς στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής, να μην υπερκυβίσεις τον κινητήρα και τα πιστόνια να έχουν την εργοστασιακή διάμετρο, με πρόβλεψη για ένα ρεκτιφιέ στις κυλινδροκεφαλές. Την εξέλιξη του κινητήρα την ανέλαβε η Power Service Moraitis. Εκεί τοποθετήθηκαν σφυρήλατα πιστόνια της CP, που συνδυάζονται με μπιέλες της Scat, δεμένες με βίδες της ARP. Στο στρόφαλο τοποθετήθηκαν τριμεταλλικά μέταλλα της ACL και οι εργασίες συνεχίστηκαν στην κυλινδροκεφαλή, στην οποία έγινε ροϊκή εξέλιξη από τον Γιώργο Καραδήμα. Οι εκκεντροφόροι της Boubis Cams έχουν 300ο διάρκεια και 12,5mm βύθισμα και ανοιγοκλείνουν τις εργοστασιακές βαλβίδες, οι οποίες έχουν ελατήρια και retainers της Piper Cams. Μία φλάντζα από Peugeot 206 τοποθετήθηκε ανάμεσα στον κορμό και στην κυλινδροκεφαλή και δέθηκαν μεταξύ τους με μπουζόνια της ARP. Φυσικά το σύστημα εξαγωγής το ανέλαβε η Mavroidakos Exhaust, όπου ο Γιάννης κατασκεύασε ένα τελικό καζανάκι, το οποίο χρησιμοποιεί σωληνώσεις με διάμετρο 63,5mm και ένα καινούργιο δίχαλο. Για να φρεσκάρω τη μνήμη σας, ο TU5J4 πάσχει σε εκείνο το σημείο, μιας και το εργοστασιακό δίχαλο είναι στενό, αφού το κάρτερ δεν του αφήνει πολύ χώρο. Για πολλά χρόνια αυτή ήταν και μία ψαγμένη επέμβαση, που έδινε δύναμη στον κινητήρα, ακόμα και όταν συνδυαζόταν με εντελώς εργοστασιακή την υπόλοιπη εξάτμιση. Συνεχίζουμε τώρα με την τετραπετάλουδη εισαγωγή, που χρησιμοποιεί δύο διπλά σώματα των 45mm, κατασκευασμένα από τους Κώστα και Νίκο Οικονόμου. Μία custom σκούπα έχει τοποθετηθεί στο κάτω μέρος του καπό και οδηγεί το φρέσκο αέρα στις τέσσερις πεταλούδες. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί την ECU της EFI, Euro 2, η οποία έχει προγραμματιστεί από τον Γιάννη Καφετζή. Δυναμομέτρηση δεν έχει γίνει ακόμα, αλλά η ιπποδύναμη εκτιμάται στα 215-220Ps.
Ανεβαίνοντας το βουνό
Ο οδήγηση ενός Peugeot 106 Maxi είναι μία τρομερή εμπειρία. Το φαρδύ -για το μέγεθός του- αυτοκίνητο έχει πλέον ένα πολύ δεμένο αμάξωμα, έναν ροπάτο και γεμάτο δύναμη κινητήρα, τρομερό στήσιμο χάρη στην Peugeot Sport και έναν οδηγό με τρελή όρεξη. Την παρθενική του εμφάνιση με το νέο set-up την έκανε στην ανάβαση της Ριτσώνας στις 8 και 9 Απριλίου, κατακτώντας τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Ε10. Το συμπέρασμα πάντως είναι ότι, αν θέλεις να κυνηγήσεις πρωτιές, ένα γαλλικό προσθιοκίνητο ίσως αποτελεί μονόδρομο.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.596cc Διάμετρος x Διαδρομή: 78,7mm x 82mm Σχέση Συμπίεσης: 11,5:1 | Tuned by Power Service Moraitis Βάρη Τηλ.: 698 293 9936 |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: AP αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι, ΑΡ τετραπίστονες δαγκάνες, Carbone Lorraine τακάκια, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω: AP αεριζόμενοι δίσκοι, AP διπίστονες δαγκάνες, Carbone Lorraine τακάκια | ΤΡΟΧΟΙ Tecnomagnesio 7,5Jx18in ζάντες Pirelli P Zero Nero 215/40 R18ελαστικά |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Ένας οδηγός BMW στο Μόναχο ήθελε να φύγει θεαματικά από το carmeeet, αλλά το πεζοδρόμιο είχε άλλη άποψη…