Peugeot 207 RC 381Ps
At Last!
Για να πω την αλήθεια -που πάντα την λέω δηλαδή-, αυτό το αυτοκίνητο ποτέ δεν το συμπάθησα ιδιαίτερα ή μάλλον -πιο σωστά- όχι τόσο το αυτοκίνητο όσο τον κινητήρα που το κινεί. Αυτός ο 1.6ΤHP, που είχαν τα σπορ μοντέλα της Peugeot και της ΜΙΝΙ, ποτέ δεν με εντυπωσίασε, ούτε σε εργοστασιακή μορφή, ούτε σε διάφορα μικρά στάδια βελτίωσης που τον συναντούσα κατά καιρούς. Πάντα μου έδινε την αίσθηση ότι είναι ένα μοτέρ που «δεν πάει». Δεν είχε τσαγανό, ρε παιδί μου. Πώς να το πω, δεν έχει να κάνει με την ιπποδύναμη, αλλά με την αίσθηση που σου δίνει και τον τρόπο που αποδίδει τα άλογά του. Για παράδειγμα, ένα ατμοσφαιρικό Honda K20 ακόμα και σε εργοστασιακή μορφή σου δίνει την εντύπωση ότι πάει σαν τρελό ή ένα 1,6LET/LER στα Corsa OPC, επίσης εργοστασιακό, στα περίπου 200 άλογα λες καλό είναι, «ωραία πάει». Ο 1.6ΤHP, όσες φορές κι αν τον συνάντησα, δεν μου άρεσε ιδιαίτερα ούτε σαν αίσθηση ούτε σαν αποτέλεσμα, μιας και δεν είδαμε ποτέ κάποιο να γράφει καλούς χρόνους για την ιπποδύναμή του, εκτός από το λευκό του φίλου μας του Ζήση από το τεύχος #35. Όλα αυτά όμως ήταν μέχρι τώρα, γιατί η περίπτωση αυτού εδώ του ασημί 207RC, του φίλου μας του Μελέτη, είναι μια άλλη ιστορία. Τελικά αυτό το μοτέρ έπρεπε να αλλάξει εκκεντροφόρους και να φουσκώνει μία μεγάλη τουρμπίνα για να πάρει τα πάνω του, τον βρήκαμε τον φταίχτη!
Δυνατό!
Όταν όμως θέλεις να πάρεις τόσα πολλά άλογα από έναν 1,6lt, δεν μπορείς να τον αφήσεις στην τύχη του. Για να μην γεμίσεις λοιπόν μπιέλες και καβαλέτα κανένα δρόμο και σκάνε τα λάστιχα του κοσμάκη, πρέπει να τον ενισχύσεις. Έτσι το μοτέρ πήγε μια βόλτα στο ρεκτιφιέ Engine Tech by Dakis, όπου λύθηκε και ενισχύθηκε με custom block guard, ενώ τα εσωτερικά κινούμενα μέρη του αλλάχθηκαν με σφυρήλατα έμβολα της CP-Carrillo και μπιέλες της ZRP. Οι βίδες στα καβαλέτα του στροφάλου, στις μπιέλες, αλλά και στην κεφαλή είναι της ARP και τώρα το μοτέρ μπορεί να σηκώσει μπόλικη πίεση χωρίς πρόβλημα. Το καπάκι είναι «ανοιγμένο», με ροϊκή εξέλιξη στην εισαγωγή και στην εξαγωγή και οι εκκεντροφόροι έχουν αλλαχθεί με πιο άγριους stage 2 της Boubis Cams για να μπορεί καλύτερα να αναπνέει το μοτέρ στις ψηλές στροφές, αλλά και για να αξιοποιήσει πιο εύκολα την μεγάλη τουρμπίνα, η οποία έχει σαν βάση μία Garrett GTX2860R με αλλαγμένη billet φτερωτή 46mm στο συμπιεστή και 44mm στο στρόβιλο, από την Τurbo Εxelixis. Είναι βιδωμένη πάνω σε ένα χειροποίητο χταπόδι κατασκευής GP Exhaust, η οποία έχει αναλάβει και την υπόλοιπη εξάτμιση των 70mm, αλλά και τις σωληνώσεις της εισαγωγής. Ο ήχος του είναι δυνατός, αλλά όχι ενοχλητικός μέσα στην καμπίνα και νομίζω ότι η ιδανική εξάτμιση για ένα turbo αυτοκίνητο είναι έτσι όπως είναι αυτή εδώ, με σκέτη σωλήνα και ένα μεγάλο και καλό τελικό καζανάκι. Είναι η χρυσή τομή ανάμεσα σε δυνατό μπάσο ήχο και απόδοση, ό,τι πρέπει για να μην σου σπάει τα νεύρα στο ταξίδι και να μην είναι υπερβολικά ενοχλητική για τον κόσμο. Έχει εξωτερικό wastegate actuator της Tial με διάμετρο 38mm και σκάστρα της Forge, που συνεισφέρουν στην «ηχητική αλητεία» όταν σανιδώνεις το γκάζι. Το intercooler είναι η γνωστή και αποδοτική λύση από Seat Ibiza Cupra και για ακόμα καλύτερη ψύξη και απόδοση έχουμε και τον μαγικό ζωμό νερού-μεθανόλης της AEM. Αυτή η ΑΕΜ δεν ξέρω πώς τα πάει γενικά σαν εταιρεία, αλλά μόνο από αυτό το kit πρέπει να έχει θησαυρίσει, δεν υπάρχει βελτιωμένο αυτοκίνητο που να μην το έχει, σε λίγο θα το βάζουν και στα εργοστασιακά, έτσι για τον καύσωνα. Έτσι κι αλλιώς πολλά από τα καινούρια μοντέλα δουλεύουν από το εργοστάσια πάνω από 1,5bar, οπότε καλό θα τους έκανε ακόμα και με ένα πρώτο στάδιο. Πλάκα θα έχει πάντως να λες έχω φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση-μεθανόλες. Τον προγραμματισμό του εγκεφάλου τον έχει κάνει η Revlimit Athens και την πίεση την ρυθμίζει ένα Boost controller GReddy Profec OLED. Τη βελτίωση και συντήρηση του αυτοκινήτου την έχει αναλάβει ο μηχανικός Γιώργος Νταλαγιάννης, φίλος του Μελέτη. Κατά τ’ άλλα, το 207 είναι εργοστασιακό, εκτός από ένα σετ ελατηρίων της Eibach που το χαμηλώνουν 30mm, όλο το υπόλοιπο αυτοκίνητο είναι σαν καινούριο. Εκτός από εντελώς stock σε εμφάνιση, και με τις εργοστασιακές ζάντες, είναι και πολύ προσεγμένο γενικά και αγρατσούνιστο.
Γρήγορο!
Πολύ γρήγορο μάλιστα. Έγραψε πάρα πολύ καλούς χρόνους για προσθιοκίνητο χωρίς μπλοκέ από στάση, είναι εντυπωσιακό σε αίσθηση και απόδοση στο δρόμο, με τη δύναμη να είναι άφθονη σε όλες τις ταχύτητες και την επιτάχυνση να μην σταματά ούτε μετά τα 200km/h. Είχε πλάκα μάλιστα που, όταν πήγαμε να το μετρήσουμε την πρώτη φορά, ξεχάσαμε να απενεργοποιήσουμε το ESP και ο χειροποίητος εξάφτερος δίσκος προσπαθούσε να περάσει τη δύναμη στο δρόμο, ενώ αυτό του πατούσε τα φρένα. Αν είχε στόμα... θα μας στόλιζε. Το αποτέλεσμα όμως ήταν να ζεσταθεί με αυτό το βασανιστήριο που του κάναμε και να πατινάρει στο επόμενο πάτημα. Ήταν και τα καινούρια λάστιχα της Zestino που είχε βάλει ο Μελέτης την ίδια μέρα και πέταξε λευκή σημαία ο κακομοίρης. Μετά όμως από κάμποση ώρα που κρύωσε, ξαναπήγε ο Μελέτης μόνος του αυτή τη φορά για να μην έχει και πολύ βάρος και πάτησε από στάση στην οδό Αιγάλεω, από την πλατεία προς τα κάτω, που είναι και ελαφρώς κατηφορικά τα πρώτα 50 μέτρα και έτσι δεν πατινάρισε καθόλου και έγραψε 0-100km/h σε 5,02sec και 13 ξερό για το τετρακοσάρι με ταχύτητα 187,92km/h. Τρελοί χρόνοι για Peugeot 207, ελαφρώς «κατηφορικοί», το ξαναλέω για να μην αρχίσετε οι πωρωμένοι στις κοντροσελίδες του FB… To 207 RC του Μελέτη είναι μακράν το ταχύτερο που έχουμε μετρήσει και από τα καλύτερα 0-100km/h που έχουμε δει από μπροστοκίνητο. Είδες, όμως, τα φρέσκα λάστιχα και η καλή άσφαλτος που έχει ένα σημείο που δεν έχει κίνηση και δεν έχει λιώσει ακόμα ο τάπητας, βοηθούν πολύ. Δεν είναι όμως μόνο οι συνθήκες που το έκαναν να γράψει καλούς χρόνους, γιατί και το 100-200km/h που έκανε σε 11,11sec δείχνει ότι το αμάξι πυροβολάει. Τα 381Ps που αποδίδει στα 1,75bar είναι αρκετά για να του χαρίσουν δυνατές επιδόσεις και με τα 48kgm ροπής είναι ικανό για τρομερές επιταχύνσεις εν κινήσει αλλά όχι στις μεσαίες στροφές που μετράμε τις ρεπρίζ, μιας και τουρμπίζει αρκετά ψηλά και με 3η ή ακόμα χειρότερα με 4η στα 80km/h θα μετράγαμε πόσο lag έχει και όχι πόσο επιταχύνει. Τα big turbo με «λίγα» κυβικά δεν έχουν και πολύ νόημα στις μετρήσεις από ρεπρίζ, αφού, αν θέλεις να προσπεράσεις με τέτοιο αυτοκίνητο, σίγουρα θα ρίξεις ένα κατέβασμα και έπειτα θα εκτοξευθείς! Στη χαμηλή πίεση «βόλτας» του 1,2bar, που λειτουργεί καθημερινά, αποδίδει περίπου 330Ps που είναι μια χαρά ακόμα και για ταξίδι. Συμπερασματικά, το 207 RC του Μελέτη είναι σίγουρα το καλύτερο 207 που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα, αλλά και ένα από τα καλύτερα και πιο καλοφτιαγμένα Peugeot γενικά. Πολύ ωραίο!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 1.598
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 77 x 85,8
Σχέση συμπίεσης: 10,5:1
Έμβολα CP
Μπιέλες ZRP
Εκκεντροφόροι Boubis Cams
Βίδες ARP κεφαλής και στροφάλου
Block guard
External Tial 38
Κιτ μεθανόλης AEM
Εξάτμιση 70mm GP Exhaust
Χταπόδι GP Exhaust
Τουρμπίνα Garrett GTX2860 με 46mm billet φτερωτή μπροστά και 44 πίσω
Intercooler από Seat Ibiza Cupra
Πρόγραμμα Revlimit Athens
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Δίσκος εξάφτερος custom
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
AEM wideband
Boost controller GReddy Profec oled
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Eibach pro kit -30mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες εργοστασιακές
Λάστιχα Zestino Gredge 07RS μπροστά και Michelin pilot sport 4 πίσω 215/45/17
TUNED BY:
Γιώργος Νταλαγιάννης
Engine Tech by Dakis ρεκτιφιέ
Revlimit Athens
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dyno Dynamics της Powerlogic
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 381/6.150
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 48/4.900
Στάδιο Βελτίωσης: Stage 3
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: 217%
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC STOCK CAR*
0-60 2,83 3,5
0-80 4,03 5,4
0-100 5,02 7,4
0-120 6,49 10,3
0-140 7,92 14,0
0-160 9,97 18,9
0-180 11,98 26,4
0-200 16,13 38,5
ROLL ME 2A SEC
60-120 3.66
60-160 7,14
100-200 11,11
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
M SEC @ KM/H
18 2,49 @ 52.41
60 4,60 @ 91,67
100 6,01 @ 112.6
200 8,73 @ 146.84
400 13,00 @ 187,92
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Audi παρουσιάζει το e-tron FE07, το ηλεκτρικό αγωνιστικό μονοθέσιό της με το οποίο θα συμμετάσχει στο νέο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E.