Peugeot 3008 1.6BlueHDi EAT6 120Ps
Μας ζάλισαν
Δεν είδα ούτε ένα επεισόδιο του Survivor. Συγκεκριμένα, όταν έβλεπα να παίζει το trailer του, άλλαζα κανάλι. Οπότε, όταν κυκλοφορούσα με το νέο 3008, προσπαθούσα να καταλάβω, γιατί με κοιτάνε όλοι έτσι. Ναι, οκ, ωραίο το 3008, τα βλέμματα, όμως, των γύρω μου ήταν «κάπως». Τελικά έμαθα ότι ένας Βασάλος κέρδισε στο Survivor ένα Peugeot 3008 ακριβώς ίδιο με αυτό που οδηγούσα. Ορισμένοι μου ζητούσαν να κατεβάσω το παράθυρο και με ρωτούσαν: είναι αυτό από το Survivor? Με λίγα λόγια… ένας χαμός. Έχουμε γράψει αρκετά χιλιόμετρα με τα νέα 3008, είτε με βενζίνη είτε με diesel κινητήρα. Το όχημα μας έχει εντυπωσιάσει γενικότερα και πλέον, με το αυτόματο εξάρι, κλείνει ο κύκλος και γι’ αυτούς που ζητούσαν την άνεση στην καθημερινή μετακίνηση.
Γενικά
Γενικότερα, ας θυμηθούμε λιγάκι τα βασικά χαρακτηριστικά του 3008 πριν αναλωθούμε στο ΕΑΤ6 σασμάν. Καταρχάς, στο εσωτερικό ζεις μία κατάσταση που συναντάς σε πολύ ακριβότερα μοντέλα. Το i-cockpit, όπως το ονομάζει η Peugeot, είμαι σίγουρος ότι έχει καταφέρει από μόνο του να κερδίσει ορισμένους πελάτες του 3008. Οθόνη αφής 12,3in, από την οποία χειρίζεσαι όλο το όχημα, άριστο design σε διακόπτες, χειριστήρια και λοιπές λεπτομέρειες, θέση οδήγησης, η οποία έρχεται στα μέτρα σου και ένα σύστημα Grip Control, το οποίο καταφέρνει να σε βγάλει από τη δύσκολη θέση σε περίπτωση που έχεις κάνει ταρζανιά και κινδυνεύεις να κολλήσεις στην άμμο ή τη λάσπη. Ο επιλογέας του Grip Control μπορεί να επιλέξει μεταξύ των Normal, Snow, Mud, Sand και ESP OFF. Το 3008, με τον 1.6 Blue HDi κινητήρα αλλά με το χειροκίνητο κιβώτιο, ξεκινά από τα 29.400 και φτάνει τα 34.500 με το αυτόματο εξάρι κιβώτιο.
Χμμμ
Η αλήθεια είναι ότι κοστολογείται αρκετά το αυτόματο σασμάν, αφού μιλάμε για διαφορά της τάξης των 5.000 ευρώ περίπου. Είναι όμως τόσο καλό? Τα αξίζει τα λεφτά του? Η Peugeot λέει ότι οι εκπομπές ρύπων πέφτουν με τη χρήση του αυτόματου. Εμείς παρατηρήσαμε ότι, στην εντελώς αυτόματη λειτουργία, η κατανάλωση ήταν σε γνώριμα επίπεδα. Έπεφτε περίπου μισό λίτρο ανά 100χλμ. Όταν επιλέγαμε την manual αλλαγή σχέσεων. Τεράστια διαφορά συναντάς όταν πατάς το κουμπί sport, όπου όλα γίνονται πιο άμεσα και έτοιμα για προσταγές. Οι προσπεράσεις γίνονται ευκολότερα και σαν οδηγός, νιώθεις πιο σίγουρος. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής έφτασε τα 7,2lt/100km. Γενικότερα, πέφτει και κάτω από 7lt/100km, χρειάζεται όμως προσπάθεια και σύνεση all the time, πράγμα δύσκολο στην καθημερινότητά μας. Το 3008 το νιώθεις γεροδεμένο και στιβαρό, με πάτημα που θυμίζει μεγαλύτερα και πιο ακριβά αυτοκίνητα. Αυτό είναι ακριβώς και ο στόχος της Peugeot, αφού θέλησε να μαζέψει την ψαλίδα που υπήρχε από τα premium μοντέλα της αγοράς και η αλήθεια είναι ότι η προσπάθεια είναι εξαιρετική. Το πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων θα ικανοποιήσει και τον πιο δύστροπο, ενώ το εξωτερικό design θα κάνει τον κόσμο να κοιτάξει το αυτοκίνητο. Τελικά, το 3008, με αυτόν τον συνδυασμό, ίσως είναι ό,τι καλύτερο μπορείς να πάρεις σε 3008 και ευτυχώς στην Peugeot δεν έχουν αναλωθεί σε άσκοπες τετρακινήσεις κλπ., αφού δεν θα λείψει σε κανέναν. Η τιμή του αυτόματου σε σχέση με του χειροκίνητου είναι λιγάκι τσουχτερή, αν, όμως, έχετε βαρεθεί το σταμάτα-ξεκίνα, θα αποζημιωθείτε άμεσα και δεν θα μετανιώσετε τα extra χρήματα που δώσατε.
Τιμή Βασικής Έκδοσης: €29.400
Τιμή Έκδοσης Δοκιμής: €34.500
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• Κυβισμός: 1.560cc
• Διάμετρος x Διαδρομή: 75mm x 88,3mm
• Σχέση Συμπίεσης: 18:1
• Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
• Βάρος (kg): 1.375
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
• Εμπρός: Ανεξάρτητη τύπου Mc Pherson, με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ
• Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια και υδραυλικά αμορτισέρ
ΦΡΕΝΑ
• Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
• Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
• Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
• Διαφορικό: Ελεύθερο με σύστημα Grip Control
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
• Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 120/ 3.500
• Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 30,6/ 1.750
• 0-100km/h (sec): 11,2sec
• Τελική Ταχύτητα (km/h): 189
• 0-1000m 32,7sec
ΤΡΟΧΟΙ
• Ζάντες: 7,5Jx18in
• Ελαστικά: 225/55 R18
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
C02 (gr/km): 111
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
• Ονομαστική (lt/100km): 4,3
• Δοκιμής (lt/100km): 7,2
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ηλεκτρικό πρωτότυπο έχει τιμή εκκινησης σχεδόν 1,5 εκατομμύρια ευρώ.