Renault Clio E-Tech esprit Alpine 145Ps

Renault Clio E-Tech esprit Alpine 145Ps

H πρόσφατη ανανέωση του Clio χαρίζει στο δημοφιλές supermini της Renault έναν πιο allegro χαρακτήρα, τονίζοντας τα βασικότερα χαρακτηριστικά του. Πρόκειται για ένα απόλυτα πετυχημένο facelift που αλλάζει και εκσυγχρονίζει με τον καλύτερο τρόπο το Clio, προσδίδοντας στο σύνολο ένα πολύ πιο δυναμικό ύφος. Αυτό ισχύει για όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Clio, όμως στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης E-TECH λαμβάνει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον στην έκδοση esprit Alpine.

H έκδοση esprit Alpine είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με το υβριδικό σύστημα E-TECH, κάτι που είναι ελαφρώς αντιφατικό. Αυτό γιατί πρόκειται για την κορυφαία -όσον αφορά στο σπορ χαρακτήρα- έκδοση του Clio στην σημερινή του γκάμα και επειδή αυτή βρίσκει εφαρμογή στην οικολογικής συνείδησης υβριδική του έκδοση. Όπως φαίνεται, όμως, η επιλογή αυτή έγινε ξεκάθαρα για λόγους απόδοσης, με το Clio να αποκτά έτσι μια σπορτίφ και όχι μόνο έκδοση, που τυγχάνει να είναι υβριδική.

Η έκδοση esprit Alpine ξεχωρίζει από τον εντυπωσιακό προφυλακτήρα και το γκρι ματ μέρος του που είναι εμπνευσμένο από την ομάδα Alpine της F1, τον μαύρο ρόμβο της μάρκας στην μάσκα, τις πολυάκτινες 17άρε ζάντες “Arrowκαι τους -σχετικούς με την έκδοση- λογότυπους στα φτερά, ενώ είναι αποκλειστικά διαθέσιμη σε αυτό το εντυπωσιακό σκούρο μπλε χρώμα που βλέπετε στις φωτογραφίες. Η φαρδύτερη μάσκα, τα Full LED φώτα εμπρός και πίσω και τα νέα πολύ πιο δυναμικής σχεδίασης LED φώτα ημέρας που έφερε η ανανέωση του Clio συνδυάζονται και σε αυτή την έκδοση ιδανικά ως προς τη διαμόρφωση του ξεχωριστού και σπορ χαρακτήρα του.

 

Σπορ ατμόσφαιρα και στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Clio E-TECΗ, η εικόνα ακολουθεί τη σχεδίαση των υπόλοιπων εκδόσεων, με τον προσαρμόσιμο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10in και το σύστημα πολυμέσων easy link με την οθόνη των 9,3in να ενσωματώνουν τις επιλογές και τις ενδείξεις για την υβριδική του λειτουργία. Η ποιότητα είναι καλή με μαλακά υλικά στο ταμπλό και νέες επενδύσεις, όμως η esprit Alpine έκδοση κάνει και εδώ τη διαφορά με τον πιο σπορ διάκοσμο και το κορυφαίο της φινίρισμα. Η φάσα του ταμπλό είναι επενδυμένη με ύφασμα καλής ποιότητας που αναβαθμίζει την αίσθηση ποιότητας, αλλά και τον σπορ χαρακτήρα, ενώ αυτός απογειώνεται από τα εξαιρετικά καθίσματα της έκδοσης. Σε αυτά κάθεσαι τέλεια, αρκούντως χαμηλά, ενώ προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη και μαζί με το παχιάς στεφάνης τιμόνι συνθέτουν μια εξαιρετική θέση οδήγησης. Τα πράγματα δεν είναι όμως το ίδιο ευχάριστα για τους πίσω επιβάτες, αφού αυτά τα καθίσματα καταλαμβάνουν περισσότερο από τον ήδη περιορισμένο χώρο της καμπίνας του Clio. Οπότε και οι δύο πίσω επιβάτες θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες παραχωρήσεις όσον αφορά στους χώρους, κάτι που ωστόσο δεν ισχύει για τον χώρο αποσκευών που έχει όγκο μόλις 301lt στις υβριδικές εκδόσεις του (μειωμένος κατά 90lt έναντι των συμβατικών εκδόσεων).

 

Πέντε άλογα περισσότερα, ίδια οικονομία

Ελαφρώς αναβαθμισμένο έρχεται και το υβριδικό σύστημα κίνησης του Clio ανεξάρτητα της έκδοσης esprit Alpine, το οποίο πλέον αποδίδει 145Ps από τους 140Ps του προηγούμενου, αύξηση που προκύπτει αποκλειστικά από τον ατμοσφαιρικό 1,6lt κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 95 ίππους από τα 91Ps πριν. Το E-TECH σύστημα προσφέρει τις υπηρεσίες του και πάλι με έναν ηλεκτροκινητήρα 49Ps, που βρίσκεται μέσα στο κιβώτιο, αλλά και έναν επιπλέον ηλεκτροκινητήρα HSG, ο οποίος λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει τη μπαταρία κατά την επιβράδυνση, έχοντας υπό τον έλεγχό του και όλα τα περιφερειακά ηλεκτρικά συστήματα (ηλεκτρικό τιμόνι, συμπιεστή κλιματιστικού, αντλία νερού κ.λπ.). Χωρίς απώλειες λοιπόν από το σύστημα, οι 145 ίπποι του Clio φτάνουν στους εμπρός τροχούς από το Multi-mode κιβώτιο με τις 4+2 σχέσεις και τους 15 διαφορετικούς συνδυασμούς που επιτυγχάνει.

Η μπαταρία των 1,2kWh προσφέρει τις υπηρεσίες της, κυρίως στις αστικές μετακινήσεις, με το Clio να μπορεί να καλύψει σχεδόν το 80% αυτών των μετακινήσεων με ηλεκτρική ενέργεια. Στην πράξη, το Clio E-TECH βασίζεται στην υβριδική του φύση για να πετύχει κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4,5lt/100km στην πόλη, με την μέση τιμή της να ανέρχεται στα 5,9-6lt/100km. Όμως εκτός από τον ξεκάθαρα οικονομικό του προσανατολισμό, το σύνολο προσφέρει και αρκετά καλές επιδόσεις, με το 0-100km/h να επιτυγχάνεται σε 9,3sec (από τα 9,9sec του προηγούμενου μοντέλου με τα 140Ps) και την τελική του να είναι κάπως χαμηλή, μόλις 174km/h.

 

Έχει τον τρόπο του

To Clio έχει τη συνταγή για να σε κερδίσει απόλυτα με την οδική του συμπεριφορά, κάτι που κάνει ακόμα πιο εμφατικά στην συγκεκριμένη του έκδοση. Αρχικά γιατί δεν έχει διαφορά στο setup της ανάρτησης, με την όποια σφιχτή αίσθηση που εισπράττεις να οφείλεται στην ούτως ή άλλως πιο σφιχτή E-TECH έκδοση και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά του. Χωρίς να μπορείς να το χαρακτηρίσεις σε συμμετοχικότητα ως ένα R.S. της νέας εποχής, το ανανεωμένο υβριδικό Clio πατάει απολαυστικά στο δρόμο και εκμεταλλεύεται τόσο την στιβαρότητα του πλαισίου όσο και την απόδοση του συνόλου, χωρίς τα κενά που παρουσιάζουν συνήθως τα υβριδικά, αποκτώντας ένα ενδιαφέρον και άμεσο οδηγικό προφίλ, το οποίο χαλιναγωγείται -όταν το ξεχάσεις αυτό- από τα ηλεκτρονικά του συστήματα. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις, το Clio εντυπωσιάζει με τον τρόπο που ισορροπεί μεταξύ άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς, κάτι που κάνει καλύτερα από κάθε άλλο supermini σήμερα, ενώ την ίδια στιγμή καταπίνει με τον πλέον υποδειγματικό τρόπο ακόμα και τις πιο έντονες ανωμαλίες του δρόμου. Το εξαιρετικό σύνολο όμως δεν κολακεύεται από τα ελαστικά χαμηλής τριβής και σίγουρα θα επωφελούνταν από ένα πιο σπορ μοντέλο ελαστικού. Σε γρήγορο ρυθμό, με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport, ο θερμικός κινητήρας λειτουργεί συνεχώς για να συνεισφέρει σε ισχύ, αλλά και για να παράγει ρεύμα για την μπαταρία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο άμεσες επιταχύνσεις και καλύτερη απόκριση στο γκάζι.

Σίγουρα σε μια συμβατικής τεχνολογίας αλλά αντίστοιχης απόδοσης έκδοση του Clio -που δεν υπάρχει-, η esprit Alpine θα είχε περισσότερη σημασία και θα κόστιζε και αρκετά λιγότερο από τα 32.950 ευρώ που κοστολογείται η συγκεκριμένη έκδοση. Η υψηλή τιμή όμως στην προκειμένη περίπτωση είναι εν μέρει δικαιολογημένη με βάση την ακριβή τεχνολογία και τον πλήρη εξοπλισμό που προσθέτει στο Clio ο συνδυασμός E-TECH και esprit Alpine. Επί του πρακτέου πάντως, έχουμε την πιο σπορ υβριδική πρόταση στην αγορά των supermini και αυτό έχει τη σημασία του και το δικό της ειδικό βάρος.

Μας άρεσε (+)

Έντονος σπορ χαρακτήρας

Ποιότητα κατασκευής

Oδική συμπεριφορά

Εξοπλισμός

Κατανάλωση

Λειτουργία ανάρτησης

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

Xώροι πίσω επιβατών

Αίσθηση τιμονιού

Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης

Τιμή βασικής έκδοσης Clio E-TECH 145Ps evolution: €28.670

Τιμή έκδοσης δοκιμής Clio E-TECH 145Ps esprit Alpine: €32.950

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρα ισχύος 49Ps

Κυβισμός: 1.598cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 78mm x 83,6mm

Σχέση συμπίεσης: 10,8

Τροφοδοσία: Πολλαπλός ψεκασμός καυσίμου

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο Μulti-mode 4+2 σχέσεων με 15 συνδυασμούς

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.053

Πλάτος (mm): 1.798

Ύψος (mm): 1.440

Μεταξόνιο (mm): 2.583

Βάρος (kg): 1.238

Χώρος αποσκευών (lt): 301lt

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 7J x 17in

Ελαστικά: 205/45

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 145/5.600

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 15,1/3.200-3.600

0-100km/h (sec): 9,3

Τελική ταχύτητα (km/h): 174

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 95-98

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 4,2-4,3

Δοκιμής (lt/100km): 5,9

 

Αρθρογράφος

 

To Honda Civic Type R παίρνει πίσω το στέμμα του Nurburgring!

To Honda Civic Type R παίρνει πίσω το στέμμα του Nurburgring!

Το νέο Civic Type R επανέρχεται στην κορυφή των FWD παραγωγής με χρόνο 7:44.881, εκθρονίζοντας το Renault Megane R.S. Trophy-R.