Renault Megane 1.5dCi 110Ps GT-Line
Γάλλοι
Είναι δεδομένο ότι αυτοί οι άνθρωποι αγαπούν την άνεση, αλλά και τη γρήγορη οδήγηση. Βέβαια, στην εποχή μας, οι σκληροπυρηνικές επιδόσεις έχουν πάει περίπατο και οι ειδικές εκδόσεις, τύπου Clio Williams, Clio RS R27 κλπ, έχουν σχεδόν εξαφανιστεί. Χαιρόμαστε, όμως, που κάποιες εταιρείες προσπαθούν να συντηρήσουν την sport εικόνα τους, με εκδόσεις όπως η GT Line του νέου Megane. Χαιρόμαστε, επίσης, που η πρώτη μας επαφή με το νέο Megane έγινε με τη συγκεκριμένη έκδοση, η οποία έρχεται κοντά στα νερά μας, επομένως και στα δικά σας. Ο διαφοροποιημένος εμπρός προφυλακτήρας, ο πίσω με τον look-διαχύτη, οι μεγάλες ζάντες, αλλά και το μπλε μεταλλικό χρώμα συνθέτουν ένα σύνολο που μόνο αδιάφορο δεν είναι για τα μάτια μας. Ανοίγοντας την πόρτα του οδηγού, δύο πράγματα σου κλέβουν τις ματιές. Το ένα είναι τα bucket καθίσματα, τα οποία θυμίζουν έκδοση -τουλάχιστον- Megane RS, καθώς και η οθόνη στην κεντρική κονσόλα, η οποία μοιάζει με tablet, το οποίο βρήκε τη θέση του εκεί, καθισμένο κατακόρυφα. Τα καθίσματα πραγματικά σε αγκαλιάζουν, σε βαθμό που σχεδόν ζορίζεσαι για να βγεις από αυτά. Το λογότυπο GT Line κοσμεί την πλάτη. R-Link 2 ονομάζεται το σύστημα με την touch οθόνη με διαγώνιο 8,7in. Από αυτήν, λοιπόν, μπορείτε να επιλέξετε έξι διαφορετικά προφίλ και να τα αποθηκεύσετε στη μνήμη. Άρα με το που βάζετε μπροστά τον κινητήρα, επιλέγετε το δικό σας προφίλ και όλα έρχονται στα μέτρα σας. Κινητήρας, σύστημα διεύθυνσης, κλιματισμός κ.λπ. Μεταξύ μας, τα έξι μου φαίνονται υπερβολικά… Επίσης, από εκεί, μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις του οχήματος από Neutral σε Sport, με ενδιάμεσες… στάσεις Comfort, Perso και Eco. Παράλληλα, μπορείτε να παρακολουθείτε πόσο οικολογικά, αλλά και οικονομικά οδηγείτε μέσω του έξυπνου τρόπου της Renault, όπου «βαθμολογείστε» στα 100. Κινηθήκαμε αρκετά στα 94-97%, δύσκολα, όμως, το συντηρείς αυτό το νούμερο μέσα στην κίνηση και την καθημερινότητα. Πάντως η μέση κατανάλωση για όλη την εβδομάδα ήταν κάτω από 6lt/100km, νούμερο πολύ ενθαρρυντικό για αυτοκίνητο αυτού του όγκου.
Μεγαλύτερο
Ναι, είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, αφού έχει μακρύνει κατά 6,4cm, αλλά είναι και χαμηλότερο, αφού έχει πλησιάσει κατά 2,5cm το έδαφος. Σε συνδυασμό με τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα, ειδικά στο πίσω μέρος, το Megane GT Line κάνει τα κεφάλια να γυρίσουν, όταν περνάς κοντά τους. Αμέτρητα συστήματα ασφάλειας, αυτόματου παρκαρίσματος κλπ κάνουν πιο εύκολη, αλλά και ασφαλέστερη τη ζωή σας. Active Emergency Braking System, Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning, Safe Distance Warning, Overspeed Prevention με Traffic Sign Recognition, Blind Spot Warning και Automatic High Low Beam είναι κάποια από αυτά που θα φροντίσουν να σας σώσουν από τη δύσκολη και να προστατεύσουν εσάς και τους επιβαίνοντες. Όσο κι αν κάποιοι νιώθετε ότι η τεχνολογία προσπαθεί να κλέψει από τον οδηγό τη συμμετοχή στην οδήγηση, να ξέρετε ότι χάρη σε τεχνολογίες, όπως οι παραπάνω, έχουν σωθεί εκατομμύρια ζωές. Πάμε μπροστά, λοιπόν!
Ευχάριστο
Η sport εμφάνιση σε ξεγελά, αφού το Megane GT Line, όταν χώνεσαι στα καθίσματά του, είναι σαν να προσπαθεί να σου θυμίσει τις αγωνιστικές διαδρομές, στις οποίες το συναντούσαμε στο παρελθόν. Οδηγικά, όμως, είναι άνετο, ξεκούραστο και σίγουρο. Όχι όμως τόσο σπορτίφ και ας τα καταφέρνει άψογα σε σφιχτά κομμάτια. Χωρίς φαμφάρες και σκληρή αίσθηση, καταφέρνει με αυτόν το μαγευτικό γαλλικό τρόπο να σε πάει από το Α στο Β, έχοντας εσύ νιώσει ότι συμμετείχες οδηγικά. Ο κινητήρας είναι γνωστός και κινεί μια χαρά το αμάξωμα του νέου Megane, ωστόσο μην περιμένετε αξιοσημείωτες επιδόσεις. Η δουλειά γίνεται πάντως. Τα φρένα είναι υπεραρκετά για όλους και αν προβληματίσουν, σημαίνει ότι κάτι δεν έκανε καλά ο οδηγός. Όσο καλά κάθονται στα εμπρός καθίσματα οι δύο, άλλο τόσο κάθονται και οι δύο πίσω, όχι όμως και ο μεσαίος της παρέας, αφού το κάθισμα αυτό περισσότερο απωθεί παρά καλωσορίζει. Τα 469lt του χώρου αποσκευών θα ικανοποιήσουν με το παραπάνω τους υποψήφιους αγοραστές, αφού είναι top για την κατηγορία.
21 με 25
Σε χιλιάδες ευρώ τα παραπάνω νούμερα. Από τόσο -περίπου- ξεκινά η βασική έκδοση του νέου Megane και τόσο -πάλι περίπου- φτάνει στην έκδοση GT Line με τον turbo diesel, που οδηγήσαμε. Πολύ συμπαθητικό μας φαίνεται το σύνολο GT Line με τον 1.2 turbo με τα 130Ps, αφού έχει 0-100km/h στα 10,6sec σε αντίθεση με τα 11,3sec, που έχει με τον 1.5dCi των 110Ps. Η GT Line έκδοση χρειάζεται λίγο παραπάνω νεύρο και γκάζι για να εξαργυρώσει την εμφάνισή της και στον 1.2 Turbo θα δέσει καλύτερα. Με τον 1.5 turbo diesel, όμως, των 110 ίππων, με μία έκδοση, όπως η Business, που βγαίνει με τιμή -σκάρτα- 21.000 ευρώ, ένας οικογενειάρχης θα κάνει μια χαρά τη δουλειά του. Το νέο Megane έχει δύσκολους αντιπάλους, αφού τα αυτοκίνητα έχουν γίνει όλα καλά και υπερπλήρη, έχει, όμως, δύο δυνατά χαρτιά να ρίξει στο τραπέζι, που ακούν στη σχεδίαση, αλλά και στον τρόπο που τα Renault ξέρουν να πατούν στο δρόμο.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
RENAULTMEGANE 1.5 dCi 110PS GT-LINE
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ RENAULTMEGANE 1.5 dCi 110PSEXPRESSION: €21.390
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ RENAULTMEGANE 1.5 dCi 110PSGTLINE: €24.780
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• Κυβισμός: 1.461cc
• Διάμετρος x Διαδρομή: 76mm x 80,5mm
• Σχέση Συμπίεσης: 15,5:1
• Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός Common Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, τριγωνικά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
Πίσω: Ημιάκαπτος άξονας με τηλεσκοπικά αμορτισέρ και ελικοειδή ελατήρια
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• Κίνηση: Εμπρός
• Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 296mm
Πίσω: Δίσκοι διαμέτρου 290mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17 in
Ελαστικά: 205/50 R17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 110/4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 26/1.750
0 - 100km/h 11,3sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 187
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 95-100
Μέση κατανάλωση
(lt/100km) 3,7-3,9 εργοστασιακή
(lt/100km) 5,7 δοκιμής
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Hyundai και η Toyota θα διοργανώσουν ένα φεστιβάλ στην Νότια Κορέα, στο οποίο θα φέρουν αγωνιστικά αυτοκίνητα και μοντέλα υψηλών επιδόσεων.