Renault Megane 1,2TCe 130Ps
Όμορφο
Η τέταρτη γενιά του μικρομεσαίου Renault είναι πιο ώριμη από ποτέ σαν σύνολο, με εντυπωσιακή σχεδίαση και μυώδες σχήμα. Με σήμα κατατεθέν τα μεγάλα τρισδιάστατα LED φανάρια εμπρός και πίσω, το Megane ξεχωρίζει σχεδιαστικά από όλα τα μοντέλα της κατηγορίας. Τολμώ να πω, μάλιστα, ότι το πίσω μέρος του Megane είναι το πιο όμορφο σε όλη την κατηγορία! Είναι κατασκευασμένο πάνω στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα CMF, στην ίδια με αυτή του Kadjarκαι έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, προσφέροντας πλέον μεγαλύτερους χώρους από το προηγούμενο μοντέλο, που υστερούσε σε αυτόν τον τομέα. Έχει μοντέρνο ταμπλό με μεγάλη οθόνη 8,7in, τοποθετημένη κάθετα σαν tablet και το πορτ-μπαγκάζ του είναι αρκετά ευρύχωρο, με 434lt. Είναι πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα μοντέρνα συστήματα ασφαλείας και ενημέρωσης, καθώς και με το σύστημα multi sense, που διαθέτει διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, στην υποβοήθηση του τιμονιού, στον ήχο του κινητήρα και στα γραφικά της οθόνης του καντράν. Το εσωτερικό είναι καλοφτιαγμένο, με καλής ποιότητας πλαστικά και με ωραία χυτή σχεδίαση, στην οποία εναρμονίζεται τέλεια και η μεγάλη οθόνη του συστήματος R-Link 2. Τα χειριστήρια -για σχεδόν όλες τις λειτουργίες- είναι ενσωματωμένα σε αυτήν την οθόνη αφής, κάτι που σίγουρα απαιτεί εξοικείωση και θα κάνει τους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας να ξύνουν το κεφάλι τους προκειμένου να καταφέρουν να χρησιμοποιήσουν όλες τις λειτουργίες του κλιματισμού.
Στρίβειν
Renault και να μην στρίβει δεν γίνεται, αλλά η αλήθεια είναι ότι σε αυτήν την έκδοση, η έμφαση έχει δοθεί στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, η οποία είναι εξαιρετική και -σε συνδυασμό με την αίσθηση του στιβαρού πλαισίου- σου δίνουν την εντύπωση αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας. Αν ψάχνετε κάτι πιο σπορ, υπάρχει και η εξαιρετική έκδοση GT-Line, που είχαμε δοκιμάσει πριν μερικούς μήνες και είχαμε εντυπωσιαστεί. Η δουλειά που έχει γίνει στη ρύθμιση της ανάρτησης είναι πολύ καλή, αλλά, φυσικά, ο ημιάκαμπτος άξονας έχει τους περιορισμούς του στις εγκάρσιες ανωμαλίες και δεν παύει να στερεί από το Megane την κορυφή της κατηγορίας όσον αφορά την οδική συμπεριφορά. Επίσης, το μη απενεργοποιήσιμο ESP είναι αρκετά παρεμβατικό, ενώ δεν απενεργοποιείται εντελώς ούτε το traction control, κάτι που δεν επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινήσει γρήγορα από στάση. Αυτός είναι και ο λόγος που έκανε χρόνο 10,5sec για τα πρώτα 100km/h, ενώ, αν του επέτρεπε ένα ελαφρύ σπινιάρισμα, θα ήταν σίγουρα λίγο κάτω από 10sec, αφού ο κινητήρας 1.2TCe, στην έκδοση με τα 130Ps και τα 20,9kgm ροπής, ικανοποιεί απόλυτα με την ισχύ του. Σε γενικές γραμμές, το αυτοκίνητο είναι ευχάριστο οδηγικά και κάθε άλλο παρά βαρετό μπορεί να χαρακτηριστεί, μιας και διαθέτει άφθονη ροπή από τις 2.000rpm, αρκετή δύναμη ψηλά και πολύ καλό τιμόνι. Επίσης, μία extra πινελιά -με ανοιχτό παράθυρο- είναι και το σφύριγμα από την τουρμπίνα του μικρού τετρακύλινδρου Tce. Σφυρίζει, λοιπόν, το turbo, όταν οι στροφές ανεβαίνουν, σφυρίζει και ο βενζινάς όμως, μιας και όταν το πιέζεις, η κατανάλωσή του ξεπερνάει τα 8lt/100km. Επίσης, είναι από τις λίγες -αν όχι η μόνη- επιλογές που έχει πλέον κάποιος που θέλει ένα μικρού κυβισμού υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, αλλά απεχθάνεται τον ήχο των τρικύλινδρων, που, εδώ που τα λέμε, δεν είναι και της φιλαρμονικής... Το Renault Megane στην έκδοση 1.2TCe 130Psείναι ένα αυτοκίνητο που δεν του λείπει τίποτα και δεν υστερεί πουθενά, σε βαθμό άξιο αναφοράς. Ίσως λίγο οι χώροι για τους πίσω επιβάτες να υστερούν από αντίστοιχου μεγέθους επιλογές, αλλά συνήθως μία οικογένεια δεν επηρεάζεται από αυτό, γιατί -έτσι κι αλλιώς- τα παιδιά χωράνε παντού. Με ατού, λοιπόν, την εντυπωσιακή εμφάνιση, το μοντέρνο χαρακτήρα και το συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς, είναι μία από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €17.150 (δοκιμής 21.450)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ •Κυβισμός: 1.198cc •Διάμετρος x Διαδρομή: 72,2mm x 73,1mm •Σχέση Συμπίεσης: 9,3:1 •Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης •Βάρος (kg): 1.205 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ •Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός •Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός |
ΦΡΕΝΑ •Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες •Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες | ΜΕΤΑΔΟΣΗ •Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς •Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων •Διαφορικό: Ελεύθερο |
| ΤΡΟΧΟΙ •Ζάντες: 6,5J x 17in •Ελαστικά: 205/50 R17 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ •Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm):130/5.550 •Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 21/ 2.000 •0-100km/h (sec): 10,6 •Τελική Ταχύτητα (km/h): 197 | |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ C02 (gr/km): 119-123 ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 5,3-5,5 Δοκιμής (lt/100km): 9,0 | |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,07 0-80 7,37 0-100 10,56 0-120 14,46 0-140 20,24 0-160 28,53 0-180 42,78
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 4,2 80-110 4,43
4η KM/H SEC 100-140 8,99 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ M SEC @ KM/H 18 3,08 @ 41,37 60 5,85 @ 67,05 100 7,77 @ 83,28 200 11,55 @ 105,33 400 17,55 @ 133,3 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η ZipCharge ανακοίνωσε την παραγωγή ενός φορητού battery pack το οποίο μπορεί να αυξήσει την αυτονομία ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου κατά 60km.