Renault Megane RS EDC 280Ps

Renault Megane RS EDC 280Ps

Η Renault πρέπει να έχει μία ιδέα για το τι πρέπει να πέρασε ο George Lucas γράφοντας και σκηνοθετώντας το δεύτερο Star Wars με τίτλο “The Empire Strikes Back”. Η πίεση να δημιουργήσεις ένα εξαιρετικό προϊόν μετά από μία μεγάλη επιτυχία, είτε αυτό λέγεται ταινία επιστημονικής φαντασίας είτε αυτοκίνητο επιστημονικής φαντασίας, πρέπει να είναι τρομερή. Τι εννοώ με το αυτοκίνητο επιστημονικής φαντασίας; Όταν παρουσιάστηκε το δεύτερο Megane RS, το 2009, μόνο ως επιστημονική φαντασία φάνταζε ένα FWD αυτοκίνητο με 250 ή και ακόμα 265Ps (στην έκδοση Trophy) που να στρίβει με το γκάζι στο πάτωμα. Όμως η Renault το πέτυχε και το δεύτερης γενιάς Megane RS θεωρείται ακόμα και σήμερα ως ένα από τα καλύτερα FWD hatch-back όλων των εποχών.

No pressure!

Η Γαλλική εταιρεία έχει μία εξαιρετική παράδοση στην κατασκευή μικρών και διασκεδαστικών hatch-back. Δεν νοιάζονταν ποτέ για την υπερβολική ισχύ, αντ’ αυτού εστίαζαν σε setup ανάρτησης και στήσιμο. Οι «μάγοι» της Διέππης όμως είχαν σηκώσει τον πήχη πολύ ψηλά με το τελευταίο Megane RS και όλοι περίμεναν ανυπόμονα μία γρήγορη έκδοση έπειτα από το λανσάρισμα της τέταρτης γενιάς Megane, το 2016. Τους πήρε 3 χρόνια, όμως το νέο Megane RS, κάπως μαγικά, καλύπτει κάθε υψηλή προσδοκία.

Τι λέτε; Πεντάπορτο με μόλις 2 πεντάλ; Οπότε θεωρείτε ότι το νέο μοντέλο είναι πιο χαλαρό και «εξημερωμένο» από τα προηγούμενα; Μέγα λάθος! Είναι ακόμα ένα Megane RS με την ευλογία του τμήματος της Renault Sport, απλά πλέον έχει διευρύνει πολύ τα ταλέντα του. Δεν χρειάζεται πλέον να είναι πολύ σκληρό για καθημερινή χρήση. Τα ειδικά σχεδιασμένα αμορτισέρ δεν είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενα, αλλά διαθέτουν ένα επιπλέον έμβολο στο εσωτερικό τους και υδραυλικά bump-stops, με αποτέλεσμα τον καλύτερο έλεγχο των δυνάμεων απόσβεσης και την παροχή ανώτερης ποιότητας κύλισης.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό του Megane RS δεν είναι ούτε πολλές ούτε υπερβολικές. Σημαντικότερη φυσικά τα τύπου bucket καθίσματα, με το ραμμένο λογότυπο R.S. στα προσκέφαλα να σου θυμίζει ότι αυτό δεν είναι ένα «απλό» Megane. Τα ταμπλό διαθέτει την ίδια κάθετη οθόνη αφής 8,7in, όμως το R.S. Monitor κάνει τη διαφορά. Χρησιμοποιώντας περισσότερους από 40 αισθητήρες, το σύστημα αυτό έχει τη δυνατότητα να απεικονίζει και να καταγράφει δεδομένα και μετρήσεις που αφορούν την επιτάχυνση, την επιβράδυνση, τη γωνία του τιμονιού, αλλά και τη θερμοκρασία και την πίεση των ελαστικών! Και φυσικά διαθέτει και Lap timer! Μιλάμε για εργοστασιακή τηλεμετρία! Μωρέ μπράβο οι Γάλλοι…

Κουκλί!

Μπορεί να μην διαθέτει πλέον την -πιο sexy- δίπορτη σιλουέτα, όμως, βασιζόμενο σε ένα ήδη όμορφο αμάξωμα και με τις σωστές και όχι υπερβολικές προσθήκες, είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμών. Σίγουρα, το ομορφότερο απ’ όλα τα σημερινά hot-hatch που απολαύσατε στη μοναδική συγκριτική δοκιμή που πραγματοποιήσαμε για το τεύχος Μαΐου. Τα φαρδύτερα κατά 60mm μπροστά φτερά και κατά 45mm πίσω «γεμίζουν» από τις ζάντες των 19in που ήταν απαραίτητες για να προσφέρουν υψηλά επίπεδα πρόσφυσης και να χωρέσουν τους δίσκους των 355mm με τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo. Οι αεραγωγοί στα μπροστινά φτερά, οι αεροδυναμικά μελετημένοι προφυλακτήρες, οι καλαίσθητοι προβολείς ομίχλης R.S. Vision, η μικρή αεροτομή και το πίσω diffuser, με την κεντρικά τοποθετημένη εξάτμιση στο κέντρο, δίνουν ένα δυναμικό και μυώδες σύνολο, που δεν είναι τόσο τσαμπουκαλεμένο όπως πχ το αγαπημένο Civic Type R, δείχνει όμως επιθετικό, χωρίς να τρομάζει τα μικρά παιδάκια.

 

Tech Freak

Καμία εταιρεία αυτή τη στιγμή δεν προσφέρει τόσο εκτεταμένο roster hot-hatch όσο η Renault με το Megane RS. Υπάρχουν 4 διαφορετικά μοντέλα να διαλέξεις ανάλογα με το πόσο petrolhead είσαι και φυσικά πόσο βαθιά τσέπη έχεις. Η βάση ξεκινάει από το Sport (όπως της δοκιμής), συνεχίζει με το Cup, με αλλαγές σε ανάρτηση, τροχούς και μετάδοση και φτάνει μέχρι το σκληροπυρηνικό Trophy και το εξωφρενικό Trophy-R, που μοιάζει σαν να βγήκε από το Gran Turismo και, ανάλογα με τον εξοπλισμό του, μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τις 70.000 ευρώ! Μην τρελαίνεστε, το Trophy-R είναι αγωνιστικό με πινακίδες, carbon ζάντες, carbon-ceramic δίσκους, carbon καπό, πανάλαφρα Sabelt καθίσματα, ανάρτηση Οhlins και Ακράπα τιτανίου.

Ας επιστρέψουμε όμως στα πιο λογικά €41.880 που ξεκινάει το δικό μας RS, αφού, ούτως ή άλλως, όλα την ίδια καρδιά έχουν: τον τετρακύλινδρο χιλιοκτακοσάρη με τα 280Ps (τα μοντέλα από το 2020 και έπειτα αποδίδουν 300Ps) που πέφτει στη μάχη με τα δίλιτρα θηρία, αλλά δεν «μασάει», αφού διαθέτει σταθερή ροπή στα 39,8kgm, από τις 2.400 μέχρι τις 4.800rpm. Οι μηχανικοί της Renault Sport, αντλώντας τεχνογνωσία από τη Formula 1, σχεδίασαν μία καινούρια κυλινδροκεφαλή, με βελτιωμένη ροή και νέα κανάλια ψύξης, που αποβάλλουν ταχύτερα τις υψηλές θερμοκρασίες που παράγονται από τους θαλάμους καύσης. Η νέα twin-scroll τουρμπίνα χρησιμοποιεί κεραμικά ρουλεμάν για μείωση της τριβής και βελτίωση της απόκρισης. Ανασχεδιασμένη είναι και η εισαγωγή του κινητήρα, με το φιλτροκούτι και το φίλτρο αέρα να είναι σημαντικά μεγαλύτερα. Επιπρόσθετα, οι τεχνολογίες που έχουν χρησιμοποιηθεί στον κινητήρα για την μείωση των τριβών (ειδικά σχεδιασμένη καδένα εκκεντροφόρων, επικάλυψη Mirror Bore Coating στα χιτώνια και επίστρωση DLC στα ωστήρια) έχουν ως αποτέλεσμα μειωμένες εκπομπές ρύπων κατά 11% και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 8% συγκριτικά με τον δίλιτρο κινητήρα του Megane III RS. Οι επιδόσεις που γράψαμε είναι πολύ καλές, με το 0-100km/h να απαιτεί 5,74sec και το 400άρι να καλύπτεται σε 13,83sec, με 171,38km/h έξοδο. Όμως η τεχνολογική φαρέτρα του δεν τελειώνει εδώ. Το τεχνολογικό Highlight είναι η ενεργητική τετραδιεύθυνση 4Control. Σε ταχύτητα μέχρι 60 km/h, οι πίσω τροχοί στρίβουν σε αντίθετη κατεύθυνση από ό,τι οι μπροστινοί, σε γωνία έως 2,7ο. Όταν η ταχύτητα ξεπεράσει τα 60 km/h, τότε οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός, σε γωνία μέχρι 1ο. Στο πρόγραμμα οδήγησης Race, η αλλαγή αυτή γίνεται σε ταχύτητες άνω των 100 km/h, βελτιώνοντας σημαντικά τη σταθερότητα του Megane στις στροφές.

A real Blast!

Το Megane RS είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για οδήγηση και είναι κάτι που  φαίνεται αμέσως μόλις κάτσεις στο κάθισμά του. Είναι χαμηλά τοποθετημένο και η πλευρική του στήριξη αγγίζει το τέλειο χωρίς όμως να είναι άβολο για κάθε μέρα. Με ενοχλεί λίγο το door panel που ακουμπάει ελαφρώς στο αριστερό μου πόδι και σίγουρα χάνει σε πρακτικότητα σε σχέση με άλλα hot-hatch, όμως αυτά είναι πολύ μικρά για να χαλάσουν το θετικό πρόσημο του Megane. Το τιμόνι με τη χοντρή στεφάνη και το αγωνιστικό σημάδι για «το κέντρο» δημιουργούν ένα ιδιαίτερα σπορ περιβάλλον. Στο πρόγραμμα Normal/Comfort, το Megane RS είναι παραδόξως πολύ ήρεμο και ήσυχο. Το μοτέρ και η εξάτμιση δεν ακούγονται καθόλου, η κατανάλωση κυμαίνεται στα 9lt/100km, ενώ η ρύθμιση της ανάρτησης, παρότι σφιχτή, καταφέρνει να φιλτράρει τις ανωμαλίες από το να γίνουν αισθητές στο εσωτερικό. Το αυτόματο EDC διπλού συμπλέκτη αλλάζει νωρίς τις σχέσεις, χρησιμοποιώντας τη ροπή και έρχεσαι να απορείς πώς ένα τόσο σπορ αυτοκίνητο μπορεί να είναι τόσο «κουτάβι». Πολλά αυτοκίνητα έχουν προφίλ οδήγησης και στα περισσότερα η εναλλαγή μεταξύ αυτών είναι πραγματικά αστεία. Συνήθως κάνουν το γκάζι λίγο πιο άμεσο και το τιμόνι λίγο πιο βαρύ και πάπαλα! Εδώ είναι λες και διακτινίζεσαι σε άλλο αυτοκίνητο! Στο Sport, το Megane RS παύει να είναι φιλήσυχο και είναι παντού και πάντα ετοιμοπόλεμο! Όμως για να εκμεταλλευτείς τις υψηλές του δυνατότητες στο πιο hardcore πρόγραμμα, το Race, θα πρέπει να έχεις εγκλιματιστεί μαζί του. Δεν είναι όπως το Focus ST ή το Leon Cupra που μπαίνεις μέσα και σε 2 χιλιόμετρα μπορείς να τα πας στο 98-99% των δυνατοτήτων τους. Το Race του Megane RS θέτει σε μάχιμη θέση μοτέρ, τιμόνι, σασμάν και τετραδιεύθυνση, αφήνοντας εντελώς εκτός το ESP! Αντρικά πράγματα!

Αυξάνοντας ρυθμό σε βουνίσια διαδρομή διαπιστώνεις ότι το μοτέρ δεν έχει την έκρηξη του Type R, αλλά είναι τρομερά γραμμικό, χωρίς το παραμικρό κενό ισχύος. Πάνω από τις 3.000rpm, η ροπή είναι χορταστική και η βελόνα στον ψηφιακό πίνακα βουτάει ευχάριστα στην κόκκινη περιοχή ακόμα και πάνω από τις 6.000rpm, χωρίς λαχάνιασμα. Το ανοιχτό κλαπέτο της εξάτμισης επιτρέπει πιο μπάσο ήχο στα προγράμματα Sport και Race, ενώ τα σκασίματα στα κατεβάσματα και στο άφημα του γκαζιού σε φτιάχουν! Το αυτόματο κιβώτιο, παρότι δεν είναι το ταχύτερο, είναι ένα από τα πιο έξυπνα που έχω οδηγήσει, με αλλαγές εκεί που πραγματικά χρειάζεσαι. Ακόμα και στη manual λειτουργία εντυπωσιάζει, αφού δεν αλλάζει μόνο του σχέση μόλις φτάσει στον κόφτη. Συμμετέχει και αυτό στη γρήγορη οδήγηση, όπως όλα τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου. Από την πρώτη κιόλας «επίθεση» σε στροφή θα αντιληφθείς τη λειτουργία της τετραδιεύθυνσης. Το τιμόνι, αν και είναι λίγο ελαφρύ, είναι εξαιρετικά άμεσο και τα μούτρα του Megane RS αντιδρούν ταχύτατα σε κάθε κίνηση. Δεν χρειάζεται πολύ τιμόνι, αφού το σύστημα 4Control παρέχει παροιμιώδη ευελιξία. Η πρόσφυση των ελαστικών 245/35 είναι κολοσσιαία και τα μεγάλα φρένα της Brembo δεν έδειξαν να κουράζονται καθόλου ακόμα και στα πατημένα κατηφορικά κομμάτια. Το μπροστινό επωφελείται από τα γόνατα Perfohub, με το torque steer να είναι ελάχιστο, όπως και η υποστροφή με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό να προσομοιώνει επιτυχώς τη λειτουργία του μπλοκέ, «τραβώντας» διακριτικά προς την είσοδο της στροφής. Σημαδεύεις με το τιμόνι και το πίσω μέρος βοηθάει το αυτοκίνητο στην τοποθέτηση, αφήνοντας την ουρά να γλιστρήσει διακριτικά. Νοιώθεις φυσικά μία «τεχνητή» βοήθεια, όμως δεν είναι ποτέ υπερβολική και είναι εκεί απλά για να σε κάνει να πας πιο γρήγορα, χωρίς δράματα. Μόλις το μάθεις, μπορείς να κινηθείς εντυπωσιακά γρήγορα σε στριφτερές διαδρομές, χωρίς να είσαι οδηγός αγώνων. Αν πάλι είσαι, θα εκτιμήσεις το πρόγραμμα Race που, όπως είπαμε, βγάζει εκτός το ESP, ενώ η λειτουργία Multi Change Down, που κατεβάζει παραπάνω από μία ταχύτητες με το παρατεταμένο τράβηγμα του αριστερού paddle, μπορεί να αποδειχθεί πολύ χρήσιμη σε μία πίστα.

Proper Hot-Hatch

Το να είσαι μοντέλο της Renault Sport είναι ευχή και κατάρα, καθώς πρέπει πάντα να ικανοποιείς τις πάντα υψηλές απαιτήσεις. Το νέο Megane RS όμως ικανοποιεί και ξεπερνά τις απαιτήσεις αυτές και αποτελεί σήμερα ένα αυτοκίνητο με δυσεύρετες οδηγικές αξίες. Τα €41.880 που κοστίζει είναι αρκετά χρήματα, όχι όμως πολλά, αν κοιτάξουμε τι προσφέρει ο ανταγωνισμός και συν-υπολογίσουμε το μεγάλο φορολογικό πλεονέκτημα των 1.798cc. Το αυτόματο κιβώτιο δεν χαλάει τη συνταγή και σίγουρα αξίζει τα επιπλέον €1.600. Το Megane RS είναι ένα πολυδιάστατο αυτοκίνητο που, παρά τα ιδιαίτερα εξελιγμένα ηλεκτρονικά, καταφέρνει να διατηρεί μία εξαιρετική σύνδεση ανθρώπου-μηχανής, κάτι που όσο περνάει ο καιρός θα συναντάμε όλο και πιο δύσκολα.

Μας Άρεσε (+)

Απόδοση κινητήρα

Λειτουργία αυτόματου κιβωτίου

Χαμηλή φορολογία

Οδηγική συμπεριφορά

Υψηλή τεχνολογία

Προηγμένο Design

Άνεση ανάρτησης (για την κατηγορία)

Δεν μας άρεσε (-)

Χώροι πίσω επιβατών

Αυξημένη κατανάλωση

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΣΚΟΥΤΗΣ

Τιμή βασικής έκδοσης (280 RS): €41.880

Τιμή έκδοσης δοκιμής (280 RS EDC): €43.480

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και μεταβλητός χρονισμός

Κυβισμός: 1.798cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 79,7mm x 90,1mm

Σχέση Συμπίεσης: 9,0:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός καυσίμου, υπερτροφοδότης καυσαερίων twin scroll

Βάρος: 1.430kg

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Μπροστά

Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη EDC

Διαφορικό: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο περιορισμένης ολίσθησης

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα MacPherson, αμορτισέρ διπλού σωλήνα με υδραυλικά bump-stops, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ διπλού σωλήνα με υδραυλικά bump-stops, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8Jx19in

Ελαστικά: Continental SportContact6 245/35

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 355x28 με τετραπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι 290mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 280/6.000

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 39,8/2.400-4.800

0-100km/h (sec): 5,8

Τελική Ταχύτητα (km/h): 250

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 187

C02 κατά NEDC (gr/km): 169

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική κατά WLTP (lt/100km): 7,7

Δοκιμής (lt/100km): 10,1

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΚΜ/Η              SEC    

0-60                 3,18    

0-80                 4,29    

0-100               5,74

0-120               7,41    

0-140               9,54

0-160               12,08

0-180               15,41

0-200               19,52

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ         SEC @ ΚΜ/Η

18        2,57 @ 48,11

60        4,77 @ 87,15

100      6,26 @ 106,75

200      9,19 @ 136,69

400      13,83 @ 171,38

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η              SEC

80-110             2,24

 

Αρθρογράφος

 

Τέλος η πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2030 στην Ελλάδα

Τέλος η πώληση αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες από το 2030 στην Ελλάδα

Κατατέθηκε ο νέος κλιματικός νόμος που περιλαμβάνει την σταδιακή κατάργηση της χρήσης ορυκτών καυσίμων για τις μεταφορές, την ηλεκτροπαραγωγή και τα κ...