Η Ferrari των 1.000 Ίππων από τα '80s

Η Ferrari των 1.000 Ίππων από τα '80s

Το 1962 ο Willy Koenig είχε κερδίσει το Πρωτάθλημα Αναβάσεων στη Γερμανία με μια Ferrari 250 GT SWB Berlinetta, τραβώντας την προσοχή του ίδιου του Enzo Ferrari, ο οποίος τον κάλεσε στο Μαρανέλο για να τον τιμήσει. Ο Koenig παρέμεινε πιστός στη Ferrari και μετέτρεπε διάφορα μοντέλα της για αγωνιστική χρήση. Η σημαντική του δουλειά ξεκίνησε με τη Ferrari 365 BB, την οποία τροποποίησε για χρήση στον δρόμο και την πίστα, προσφέροντας 450 ίππους. Η επιτυχία αυτή έφερε παραγγελίες από πλούσιους πελάτες, με τον Koenig να δημιουργεί μια twin turbo έκδοση με 620 ίππους, αεροδυναμικά βοηθήματα και αγωνιστικό χαρακτήρα. Κάπως έτσι ξεκίνησε ο δρόμος προς το πιο ακραίο του δημιούργημα: την Koenig Specials Ferrari Testarossa Competition Evolution II.

 Η Ferrari των 1.000 Ίππων από τα '80s

Βασισμένη στην ήδη εντυπωσιακή Testarossa του 1985 –ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σπορ αυτοκίνητα της εποχής– η Evolution II πήγε τα πράγματα σε άλλο επίπεδο. Η εργοστασιακή Testarossa απέδιδε 385 ίππους από έναν επίπεδο 12κύλινδρο κινητήρα 4.9 λίτρων, και έπιανε τα 100 χλμ/ώρα σε 5,8 δευτερόλεπτα. Αλλά για τον Koenig, αυτό δεν ήταν αρκετό. Πρόσθεσε δύο τουρμπίνες KKK, μεγάλα intercooler, προηγμένο σύστημα διαχείρισης MoTec και ελεύθερες εξατμίσεις στο κέντρο, όπως στο F40. Ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης μετέφεραν την ισχύ στους πίσω τροχούς. Η ανάρτηση είχε αναβαθμιστεί με Koni και H&R, τα φρένα ήταν της AP Racing, και οι ζάντες 17 ιντσών φορούσαν ελαστικά υψηλών επιδόσεων. Το αποτέλεσμα; 1.000 ίπποι, τελική 370 χλμ/ώρα και εμφάνιση που θύμιζε F40 σε έξαλλη μορφή. Το αμάξωμα ήταν από fiberglass και η τιμή αγοράς που έφτανε τα 1,5 εκατ. δολάρια δεν άφηναν αμφιβολίες για την αποκλειστικότητα του μοντέλου.

 Η Ferrari των 1.000 Ίππων από τα '80s

Το εσωτερικό ήταν ένας κατακόκκινος ναός υπερβολής: καθίσματα, ουρανός, μοκέτα, όργανα, ακόμα και τα καλύμματα των ηχείων – όλα βαμμένα κόκκινα. Υπήρχε επίσης ηχοσύστημα 1.000 Watt με 16 ηχεία και κασετόφωνο. Κορυφαίο στοιχείο, όμως, ήταν ο περιστροφικός διακόπτης ρύθμισης boost στο τούνελ της κονσόλας, με επιλογές για 600, 750, 900 και 1.000 ίππους. Χωρίς ηλεκτρονικά βοηθήματα, ABS ή traction control, τότε πεθαίναμε σαν άντρες. Μόνο 20 αντίτυπα κατασκευάστηκαν. Σήμερα, λίγα έχουν επιβιώσει. Ακραία, τρομακτική και μοναδική, η Ferrari Koenig Evolution II παραμένει μια ανεπανάληπτη δημιουργία των ’80s και ένα από τα πρώτα τόσο βελτιωμένα αυτοκίνητα στο κόσμο.

 

Αρθρογράφος

 

Ντεμπούτο της Flying Spur στην Κίνα

Ντεμπούτο της Flying Spur στην Κίνα

Διπλό ντεμπούτο για τη Flying Spur στην Κίνα, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Guangzhou, η οποία παρουσιάζεται σε δύο εκδόσεις.