SEAJETS Acropolis Rally 2015
Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται…
Μπορεί η πρώτη ημέρα του Seajets Ράλλυ Ακρόπολις για το 2015 να περιλάμβανε μόλις δύο ειδικές διαδρομές, αυτό όμως δε σημαίνει ότι οι συγκινήσεις και η ένταση δεν ήταν αντάξιες της ιστορίας του. Καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη του πρώτου σκέλους έπαιξαν οι καιρικές συνθήκες, με την «παραδοσιακή» σκόνη να δίνει την θέση της στην λάσπη. Οι βροχοπτώσεις των τελευταίων ημερών, καθώς και της ημέρας του πρώτου σκέλους, είχαν σαν αποτέλεσμα οι αγωνιζόμενοι να αντιμετωπίσουν τις, ούτως ή άλλως, απαιτητικές ειδικές διαδρομές της Κορινθίας υπό αντίξοες συνθήκες. Η έντονη βροχόπτωση, πριν από την έναρξη της ε.δ.1 Seajets Kινέτα - Λουτράκι, ώθησε τους επικεφαλείς ασφαλείας του αγώνα στην μείωση της διαδρομής κατά 19km περίπου, με τους αγωνιζόμενους να πραγματοποιούν 24,33km αντί των αρχικά σχεδιασμένων 43,41km. Ακόμα κι έτσι, ωστόσο, η λάσπη οδήγησε σε αρκετές εξόδους και εγκαταλείψεις, προκαλώντας πανδαιμόνιο! Λίγες ώρες αργότερα, υπό το φώς των προβολέων, οι συνθήκες βελτιώθηκαν σημαντικά και οι οδηγοί προσέφεραν θέαμα στους εκατοντάδες θεατές, που αψήφησαν τη βροχή και βρέθηκαν κατά μήκος της ειδικής διαδρομής. Η μεγάλη και μάλιστα ευχάριστη έκπληξη της ημέρας ήταν η επίδοση των Αθανασούλα - Ζακχαίου με το Skoda Fabia R5. Ο Έλληνας οδηγός έμεινε σε απόσταση βολής από τους πρωταγωνιστές στο πρώτο πέρασμα της ειδικής, αλλά στο δεύτερο, μέσα στη νύχτα, έκανε τον ταχύτερο χρόνο, που του εξασφάλισε την 1η θέση στην κατάταξη στο τέλος του πρώτου σκέλους! Ο Πολωνός Kajetan Kajetanowicz με το Ford Fiesta R5 ήταν ο ταχύτερος το πρωί στην κατατακτήρια ειδική, ενώ κέρδισε και την 1η ε.δ. της ημέρας. Τη νύχτα όμως, δεν είχε απάντηση στο χρόνο του Αθανασούλα, ενώ δεν τον βοήθησε η αλλαγή στο στήσιμο της ανάρτησης του Fiesta, με αποτέλεσμα να πέσει 9,6sec πίσω από τον Έλληνα οδηγό, που το 2009 είχε «χαρίσει» στην Ελλάδα τη νίκη στην κατηγορία PWRC στο Ράλλυ Ακρόπολις, στο πλαίσιο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Πίσω από τα δύο πληρώματα, ολοκλήρωσε το σκέλος ο περσινός νικητής του αγώνα, Craig Breen, με το Peugeot 208 Τ16, με τη διαφορά του από την κορυφή να βρίσκεται στα 14,7sec. Οι ιδιαίτερες καιρικές συνθήκες έκαναν δύσκολο και το έργο του Alexey Lukyanuk με το Ford Fiesta R5, που στο πρώτο πέρασμα έχασε χρόνο, όταν βρέθηκε πίσω από τον Ιορδάνη Σερδερίδη, ενώ το βράδυ προσπάθησε απλώς να βελτιώσει το χρόνο του. Ο Jaromir Tarabus με το Skoda Fabia S2000 συμπλήρωσε την πεντάδα, δίνοντας τη δική του μάχη με τον Εσθονό Raul Jeets με Ford Fiesta R5, αφού τους χώριζαν μόλις 4,3sec. Στην κατηγορία ERC - 2, την κούρσα οδηγεί ο David Botka με Mitsubishi Lancer EVO IX, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε τη σειρά εκκίνησης στο πρώτο πέρασμα από την ειδική, όταν το οδόστρωμα ήταν αισθητά λασπωμένο, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργήσει μία μικρή διαφορά ασφαλείας από τον Λιθουανό Dominykas Butvilas με Subaru Impreza, που ακολουθεί. Άτυχος στάθηκε ο τρεις φορές Πρωταθλητής Ελλάδος Λάμπρος Κύρκος, που με τον Γιώργο Πολυζώη είχαν αρχικά μία έξοδο στις ελεύθερες δοκιμές, προλαβαίνοντας, όμως, να επισκευάσουν τη ζημιά και να εκκινήσουν εντέλει στον αγώνα. Σαν να μην έφτανε αυτό, στην εναρκτήρια ειδική διαδρομή του σκέλους είχαν και πάλι μία έξοδο, μένοντας εκτός δρόμου για περισσότερο από 20 λεπτά και χάνοντας κάθε ελπίδα για διάκριση. Το πρόγραμμα της Κυριακής ήθελε τα πληρώματα να αγωνίζονται σε συνολικά επτά ειδικές διαδρομές, πριν επιστρέψουν στο Λουτράκι για τον τερματισμό. Με τους τέσσερις πρώτους να τους χωρίζει διαφορά μόλις 30sec, η μάχη για την κατάκτηση της νίκης αναμενόταν συγκλονιστική, πόσο μάλλον, όταν τη διεκδικεί ένα ελληνικό πλήρωμα!
Ημέρα δεύτερη…
Η έναρξη της δεύτερης ημέρας του αγώνα, έγινε με την ε.δ 3 Seajets Αθίκια 1, συνολικού μήκους 17,43km, με συννεφιά, και κατάσταση οδοστρώματος, βρεγμένη άσφαλτο και λάσπη. O Kajetanowicz, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην εναρκτήρια ειδική του δεύτερου σκέλους, με αποτέλεσμα να περάσει επικεφαλής της κατάταξης, 6,1sec μπροστά από τον Αθανασούλα. Ο Craig Breen, που ακολουθεί 3ος, μείωσε τη διαφορά του από τον Έλληνα οδηγό στα 0,3sec! Στην συνέχεια, στην 4η ε.δ Seajets Κλένια - Μυκήνες 1, συνολικού μήκους 18,66km σε χώμα και λάσπη, ο Breen σημειώνει τον ταχύτερο χρόνο, με αποτέλεσμα να περάσει επικεφαλής της κατάταξης, 17,2sec πλέον μπροστά από τον Kajetanowicz. Πίσω από τον Πολωνό οδηγό, σε απόσταση αναπνοής, βρίσκεται ο Λάμπρος Αθανασούλας, με διαφορά που αγγίζει μόλις τα 2,8sec! Με τον ίδιο ρυθμό, ο Breen συνέχισε και στην επόμενη 5η ε.δ SEAJETS Κεφαλάρι 1 (βρεγμένο χώμα και λάσπη για 18,52km), σημειώνοντας και πάλι τον ταχύτερο χρόνο, διευρύνοντας έτσι τη διαφορά του από τον Kajetanowicz, που ακολουθεί 2ος στα 33,7sec. Ο Αθανασούλας, πραγματοποίησε ένα τετ-α-κε, με αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο και να βρίσκεται 3ος, 2,7sec πίσω από τον Πολωνό οδηγό. Στην ε.δ 6, ΕΚΟ Racing Ζήρεια, ένα πρόβλημα του Craig Breen, όταν άνοιξε το καπό του Peugeot 208 Τ16 στην ειδική, είχε ως αποτέλεσμα ο Kajetan Kajetanowicz να περάσει και πάλι στην κορυφή. Ο Πολωνός βρίσκεται τώρα 10sec μπροστά από τον οδηγό της Peugeot Academy, την ώρα που ο Αθανασούλας παραμένει στη μάχη, όντας 3ος, μόλις 5,3sec πίσω από τον Breen. Εν συνεχεία, τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή του Λουτρακίου και της Πελοποννήσου, είχαν ως συνέπεια πολλά τμήματα των τριών ε.δ, που απέμεναν μέχρι την ολοκλήρωση του Ράλλυ, να γίνουν απροσπέλαστα ή και επικίνδυνα, οδηγώντας στην πρόωρη λήξη του Seajets Ράλλυ Ακρόπολις 2015, για λόγους ασφαλείας των πληρωμάτων, των εμπλεκομένων και, φυσικά, των θεατών. Παρ’ όλα αυτά, το Ακρόπολις προσμετρά, όπως προβλέπεται, στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, με αποτέλεσμα οι πρωταγωνιστές του θεσμού να βαθμολογούνται κανονικά. Έτσι, ο Kajetan Kajetanowicz, επικρατώντας επί ελληνικού εδάφους, στέφεται Πρωταθλητής Ευρώπης για το 2015, όντας ο πρώτος Πολωνός που το καταφέρνει μετά τον Krzysztof Hołowczyc, το 1997. O Breen δεν κατάφερε να εξαντλήσει τις μαθηματικές ελπίδες, που διατηρούσε μέχρι το Seajets Ράλλυ Ακρόπολις 2015, την ώρα που ο Λάμπρος Αθανασούλας σημείωσε μια σπουδαία επιτυχία ανεβαίνοντας στην 3η θέση του βάθρου. Ο Έλληνας οδηγός, παρά την πολυετή αποχή του από τους χωμάτινους αγώνες, με ένα νέο αυτοκίνητο, ήταν ανταγωνιστικός, επιβεβαιώνοντας το ταλέντο του. Μονίμως σε απόσταση βολής, θα μπορούσε να διεκδικήσει το κάτι παραπάνω στις τρεις εναπομείνασες ειδικές, που δυστυχώς, δεν πραγματοποιήθηκαν. Οι δύσκολες καιρικές συνθήκες είχαν ως αποτέλεσμα να έχουμε και σημαντικές εγκαταλείψεις, με κυριότερη αυτήν του Alexey Lukyanuk, ο οποίος και τέθηκε εκτός μάχης, έπειτα από έξοδο, ενώ ανάλογη τύχη είχε και ο Charles Martin. Με αυτόν τον τρόπο, στην 4η θέση πλασαρίστηκε ο Jaromir Tarabus με το Skoda Fabia S2000, που απέφυγε τα λάθη σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, μπροστά από τον David Botka με το Mitsubishi Lancer EVO IX. Ο Ούγγρος οδηγός σημείωσε έναν πολύ καλό χρόνο στη Ζήρεια και σκαρφάλωσε στη γενική κατάταξη, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη νίκη στην κατηγορία ERC-2.
Στα δικά μας…
Η δεύτερη ημέρα του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις μπορεί να μην ολοκληρώθηκε, αλλά, από τη στιγμή που καλύφθηκαν τα απαιτούμενα από τον κανονισμό χιλιόμετρα, ο αγώνας προσμετρά κανονικά στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Έτσι, με τους Αθανασούλα - Ζακχαίο να κερδίζουν και τη δεύτερη ημέρα του εθνικού μας αγώνα με σημαντική διαφορά, η 2η θέση ήταν αρκετή για τους Λάμπρο Κύρκο - Γιώργο Πολυζώη, ώστε να τους χαρίσει τον τέταρτο τίτλο στην καριέρα τους του Πρωταθλητή Ελλάδος. Ο Έλληνας οδηγός, γνωρίζοντας ότι με το Lancer EVO IX δεν μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό του Αθανασούλα, έλεγξε το συναγωνισμό, απέφυγε το ρίσκο και, ουσιαστικά, με τον τρόπο αυτόν εξασφάλισε και μαθηματικά το Πρωτάθλημα. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με ακόμα ένα Lancer EVO IX, αποφεύγοντας και αυτοί τα λάθη μετά τη χθεσινή τους ατυχία, όταν και εγκατέλειψαν από ηλεκτρικά, κερδίζοντας έτσι μια θέση στο βάθρο. Πίσω τους βρέθηκαν οι Κύπριοι Παντελή - Κωνσταντίνου με ακόμα ένα Lancer, δέκατης όμως γενιάς. Οι τελευταίοι, είχαν τη δική τους μάχη με τους Νιώρα - Κακαλή με το Subaru Impreza N12, επικρατώντας στο τέλος στις λεπτομέρειες επί του πληρώματος του ιαπωνικού σεντάν. Την πρώτη οκτάδα συμπλήρωσαν οι Κύπριοι Γιάνγκου – Παντελή, με ακόμα ένα Lancer EVO IX, οι Παυλίδης – Πετρόπουλος, με ίδιο αυτοκίνητο και οι Ζούνης – Ιντζόγλου, με το Subaru Impreza. Η νίκη στην κατηγορία F2, κατέληξε στα χέρια των Λευκαδίτη – Τσιούκα, με Peugeot 206, οι οποίοι και διπλασίασαν τις επιτυχίες τους.
Κάπως έτσι, γράφτηκε ο επίλογος του SEAJETS Ράλλυ Ακρόπολις 2015, ενός αγώνα που έγινε πραγματικότητα κάτω από ιδιαίτερα δυσμενείς συνθήκες και εντέλει - αν μη τι άλλο - δικαίωσε πολλούς από τους χαρακτηρισμούς του, όπως «σκληρός», «απρόβλεπτος», «δραματικός». Μπορεί ο αγώνας του 2015 να περνάει στην ιστορία, αλλά τα μάτια και η σκέψη είναι ήδη στραμμένα στο 2016, οπότε και το Ράλλυ έχει εξασφαλισμένο μέλλον στο ERC.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με αφορμή τη συμπλήρωση 125 χρόνων λειτουργίας, η FIAT διοργάνωσε μια μεγάλη γιορτή υπό τον τίτλο “Smiling to the Future”, στο ιστορικό σημείο “La Pis...