Seat Leon 1.6TDI 110Ps
Λιονταρnation
Το Leon ξεκίνησε την πορεία του ως μία πιο σπορ πρόταση στα μικρομεσαία του Group VW, όπου τα Golf IV και A3 8L ήταν καλοφτιαγμένα, αλλά αρκετά βαρετά. Γενιά με γενιά, το Leon εδραιώθηκε στα μάτια του Ελληνικού κοινού ως ένα προσιτό οικογενειακό αυτοκίνητο με σπορ καταβολές. Στην τρίτη του γενιά, όμως, το Leon απέκτησε πιο ώριμο και ολοκληρωμένο προφίλ από τα προγενέστερα αδέρφια του, παρά το γεγονός ότι μετρίασε ελαφρώς τη σπορτίφ πλευρά του χαρακτήρα του (μιλάμε πάντα για την «απλή» γκάμα και όχι για τα Cupra…). Δεν είναι εξάλλου τυχαίο ότι για πρώτη φορά είναι διαθέσιμο σε τρίθυρη, πεντάθυρη και station wagon έκδοση. Το στοίχημα της Seat ήταν να μας δώσει ένα Leon, που να εξακολουθήσει να είναι ενδιαφέρον οδηγικά, αλλά να είναι καλύτερο ποιοτικά και με πιο άνετη κύλιση. Και το κατάφερε σε μεγάλο βαθμό. Βασιζόμενο στην επιτυχημένη πλατφόρμα MQB, το Leon 5F έχει εξαιρετικό πάτημα στο δρόμο, ενώ η κύλισή του είναι καλύτερη από ποτέ.
Αλλαγές
Όταν πήγα να παραλάβω το Leon, δεν μπορούσε να φύγει από το μυαλό μου το κορυφαίο Cupra. Μακράν το καλύτερο value for money στα hot - hatch! Αυτό το Leon, με την απόχρωση Adventure Brown, δεν έχει καμία σχέση με το ακραίο Cupra. Ναι, οι δυναμικές γραμμές στο αμάξωμα παραμένουν, όπως και τα φώτα LED, εδώ, όμως, έχουμε πολύ πιο νορμάλ προφυλακτήρες και φυσιολογικές ζαντούλες και φρενάκια. Στο εσωτερικό, το Leon είναι σαφώς οδηγοκεντρικό, με την κεντρική κονσόλα να είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ καλή, κυμαίνεται άνω του μέσο όρου της κατηγορίας και υπολείπεται ελάχιστα σε σχέση με τα πιο ακριβά αδελφάκια του Group…βλέπε A3 και Golf. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος, με μεγάλη και πληρέστατη οθόνη πληροφοριών στο κέντρο, τα χειριστήρια είναι εργονομικά τοποθετημένα και η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή. Η κεντρική οθόνη αφής 5in της έκδοσης Style δείχνει σχετικά μικρή για τα σημερινά δεδομένα, αφού οι εταιρείες πλέον μας έχουν καλομάθει με τα tablet τους… Περισσότερα επ’ αυτού στη σελίδα 7...
Dieselway
Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον του συγκεκριμένου Leon βρίσκεται κάτω από το καπό. Ο νέος 1.6TDI αποτελεί μέρος της οικογένειας EA288 (η νέα φουρνιά του Group, που δεν επηρεάζεται από το Dieselgate…) και διαθέτει πολλές τεχνολογίες, που αποσκοπούν στη μείωση των τριβών και την αύξηση της απόδοσης. Η αντλία λαδιού είναι δύο σταδίων και ελέγχει διαρκώς την πίεση (1.8 - 4.2bar) και τη ροή του κυκλώματος λίπανσης ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα. Ο σφυρήλατος στρόφαλος διαθέτει τέσσερα αντίβαρα, αντί για οκτώ και, σε συνδυασμό με το νέο αντικραδασμικό άξονα, μειώνει τις κινήσεις και τους κραδασμούς του κινητήρα. Τα έμβολα δεν έχουν τσέπες για τις βαλβίδες και η σχεδίαση της κορώνας ομαλοποιεί το στροβιλισμό του εισερχόμενου αέρα στους κυλίνδρους. Οι εκκεντροφόροι είναι ενσωματωμένοι στο camshaft housing, για μεγαλύτερη ακαμψία και διαθέτουν κομβία χαμηλής τριβής και συνεχή μεταβλητό χρονισμό. Το σύστημα ψύξης αποτελείται από μία ηλεκτρική αντλία νερού και θερμοστάτη, ξεχωριστά κανάλια ψυκτικού για το μπλοκ και την κεφαλή, κάτι που επιτυγχάνει ταχύτερη προθέρμανση και μειωμένες απώλειες. Η τουρμπίνα είναι τοποθετημένη στην πολλαπλή εξαγωγής, ενώ στην πολλαπλή εισαγωγής είναι ενσωματωμένο ένα νέο αλουμινένιο charge - cooler της Valeo. Το νέο σύστημα ψεκασμού CRS 2 - 20 της Bosch λειτουργεί σε πίεση, που φτάνει τα 1.800bar. O νέος κινητήρας έχει αυξημένη ισχύ σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, φτάνοντας τα 110Ps με 25,4kgm ροπής από τις 1.500 - 3.000rpm. Ακόμα και έτσι, υπολείπεται σε απόδοση σε σχέση με τα κορυφαία σύνολα του ανταγωνισμού, που κυμαίνονται από 120 - 136 ίππους.
Έμπιστο πακέτο
Το κροτάλισμα του νέου TDI είναι μειωμένο στο ρελαντί και τις χαμηλές στροφές, κάτι στο οποίο βοηθάει και η πολύ καλή ηχομόνωση. Η ακουστική diesel είναι μεν υπαρκτή, αλλά ποτέ δεν σε ενοχλεί. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά σφιχτή και δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει αισθητές κλίσεις. Το πάτημα του Leonστο δρόμο είναι εξαιρετικό, ενώ το τιμόνι διαθέτει σωστό βάρος και καλή πληροφόρηση. Πάντως, το ESP επεμβαίνει περισσότερο απ’ όσο θα θέλαμε στη γρήγορη οδήγηση. Τα 110Ps προσφέρουν ικανοποιητικές επιδόσεις, με το 0 - 100km/h να ολοκληρώνεται σε 10,13sec, ενώ οι ρεπρίζ είναι πολύ καλές (50 - 80km/h με 3η σε 3,4sec και 80 - 110km/h με 4η σε 6,25sec). Το κιβώτιο έχει σαφές κούμπωμα, αλλά η κλιμάκωση είναι μακριά, ενώ οι 5 σχέσεις δεν βοηθούν στην επίτευξη της ιδανικής κατανάλωσης. Ακόμα και έτσι, εμείς είδαμε περίπου 6lt/100km στην κίνηση μέσα στην πόλη. Η πολύ καλή σχέση αξίας - τιμής ήταν πάντα ένα από τα δυνατά χαρτιά του Leon, που δεν ζητάει πολλά γι’ αυτά, που προσφέρει στην κατηγορία. Το πεντάθυρο Leon με τον κινητήρα 1.6TDI των 110 ίππων, στη βασική έκδοση Elegance, έχει τιμή καταλόγου €18.700, ενώ με το όφελος της απόσυρσης (για όσο αυτό ισχύει) διαμορφώνεται στα €17.380. Σίγουρα επίκαιρο και καλοφτιαγμένο, το Leon με τον πιο αποδοτικό κινητήρα diesel, παρότι δεν συγκαταλέγεται στα κορυφαία μηχανικά σύνολα της κατηγορίας, καταφέρνει να αποτελέσει μια ολοκληρωμένη και ενδιαφέρουσα, οδηγικά, πρόταση στη μικρομεσαία κατηγορία.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Τιμή βασικής έκδοσης 1.6TDI110PsStart/Stop (Elegance): €17.380 (Με όφελος απόσυρσης)
Τιμή έκδοσης δοκιμής 1.6TDI 110PsStart/Stop(Style): €18.680 (Με όφελος απόσυρσης)
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
ΘΕΣΗ Εμπρός, εγκάρσια
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 1.598
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 79,5 x 80,5
ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 16,2:1
ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΒΑΡΟΣ kg 1.260
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
ΚΙΝΗΣΗ Εμπρός
ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 5 σχέσεων
ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,16:1
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕΜΠΡΟΣ Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΤΡΟΧΟΙ
ΖΑΝΤΕΣ 7Jx16in
ΕΛΑΣΤΙΚΑ 205/55
ΦΡΕΝΑ
ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΠΙΣΩ Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 110/ 3.200-4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 25,4/ 1.500-3.000
0-100km/h 10,5sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 194
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 99
Μέση κατανάλωση
Ονομαστική (lt/100km) 4,0
Δοκιμής (lt/100km) 6,0
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,42
0-80 7,05
0-100 10,13
0-120 14,47
0-140 19,71
0-160 27,86
ΡΕΠΡΙΖ
Ρεπρίζ 3ης
50-80 3,40
80-110 3,91
Ρεπρίζ 4ης
80-110 6,25
100-140 9,79
Ρεπρίζ 5ης
80-110 7,88
100-140 11,51
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,90 41,37
60 5,52 68,17
100 7,47 83,19
200 11,24 105,26
400 17,31 131,40
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Volkswagen αναβίωσε το Golf MK2 FIRE + ICE μέσω του καινούργιου ID.3 GTX φέρνοντας την αντίστοιχη έκδοση στο μοντέλο αυτό.