Skoda Fabia 1.0TSi 6MT 110Ps

Skoda Fabia 1.0TSi 6MT 110Ps

Μεγάλες αλλαγές!

Η τέταρτη γενιά του Skoda Fabia έρχεται στο προσκήνιο 22 χρόνια μετά την πρώτη, έχοντας ένα παρελθόν που περιλαμβάνει 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις. Το νέο Fabia έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις, είναι πιο ποιοτικό και με τιμή που ξεκινάει από τα €14.990 είναι ένα άκρως ανταγωνιστικό και “value for money” μοντέλο για την κατηγορία B-Segment. Βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB A0, η οποία χρησιμοποιεί χάλυβα υψηλής αντοχής σε ποσοστό 80%, ενώ σε σχέση με το μοντέλο της τρίτης γενιάς, το νέο Fabia έχει μεγαλώσει σε όλες τις διαστάσεις, κερδίζοντας 48mm σε πλάτος, 82mm στο μεταξόνιο και 111mm σε μήκος, με τις τελικές τιμές να είναι στα 4.108mm για το μήκος, στα 1.780mm για το πλάτος, στα 1.459mm για το ύψος και στα 2.564mm για το μεταξόνιο. Αντίστοιχα κερδισμένος κατά 50lt είναι και ο χώρος αποσκευών, ο οποίος φτάνει πλέον τα 380lt που αποτελεί κορυφαία τιμή, ελάχιστα πίσω από το Clio που στις βενζινοκίνητες εκδόσεις διαθέτει 391lt.

Βελτιωμένη είναι και η αεροδυναμική του μοντέλου, που πλέον έχει συντελεστή Cd στο 0,28, με την προηγούμενη γενιά να είναι στο 0,32, κάτι που βοηθάει στη μείωση της κατανάλωσης. Η βελτιωμένη αεροδυναμική οφείλεται μεταξύ άλλων στη μεγαλύτερη πίσω αεροτομή, αλλά και στην ύπαρξη κινούμενων flap στις εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος του μπροστά προφυλακτήρα, τα οποία όταν δεν υπάρχει ανάγκη για ψύξη κλείνουν. Το σχήμα του Fabia έχει αποκτήσει περισσότερη δυναμική, με έντονες νευρώσεις στο καπό, καινούργια μάσκα, νέα φώτα LED εμπρός και πίσω και εντυπωσιακές νευρώσεις στο πλάι. Το σύνολο είναι πολύ όμορφο και όλο το design του πακέτου δίνει έναν σπορ χαρακτήρα στο μοντέλο, σε αντίθεση με το νέο Polo που είναι αρκετά πιο «άχρωμο» σχεδιαστικά.

Ευρύχωρο, πρακτικό και φιλόξενο!

Η θετική εικόνα συνεχίζεται και στο εσωτερικό, το οποίο έχει ιδιαίτερα μοντέρνα και νεανική σχεδίαση, απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά στο ταμπλό και ακολουθεί την φιλοσοφία των νεότερων μοντέλων της Skoda, όπως το Octavia και το Enyaq. Στην πλούσια έκδοση Style της δοκιμής ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in που συμπληρώνεται με την αιωρούμενη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που ξεκινάει από τις 6,5in στις εκδόσεις Active και Ambition, φτάνει στις 8in για την έκδοση Style, ενώ υπάρχει και ως επιλογή μία ακόμα μεγαλύτερη των 9,2in. Τα γραφικά είναι αναβαθμισμένα, ευκρινή και καλαίσθητα, με το interface να είναι αρκετά χρηστικό. Πέρα από το design, το εσωτερικό σε κερδίζει με την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του. Τα καθίσματα είναι άνετα και ανατομικά και συγκρατούν σωστά το σώμα, με τα πίσω να μπορούν να φιλοξενήσουν με άνεση δύο επιπλέον επιβάτες και με μία μικρή παραχώρηση και έναν τρίτο.

Κινητήρες;

Οι επιλογές στους κινητήρες είναι οι εξής: το entry level μοντέλο, χρησιμοποιεί τον ατμοσφαιρικό 1.0MPI των 80Ps και συνδυάζεται με χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο, με τις επόμενες εκδόσεις να έχουν τον 1.0TSI των 95Ps με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο και τον 1.0TSI των 110Ps, που συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων ή με το αυτόματο 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη. Η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας ήταν αυτή με τον 1.0TSI των 110Ps και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων. Ο τρικύλινδρος κινητήρας κάνει χρήση άμεσου ψεκασμού, ενώ έχει επίστρωση πλάσματος ατσαλιού στα τοιχώματα των κυλίνδρων αντί για χυτοσίδηρο, για καλύτερη απαγωγή θερμοκρασίας και μειωμένες τριβές, με όφελος στην κατανάλωση και στις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων. Το σύστημα άμεσου ψεκασμού λειτουργεί με πίεση 350bar, το turbo έχει πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας στο συμπιεστή, ενώ ο κινητήρας λειτουργεί στον κύκλο Miller, με τις βαλβίδες εξαγωγής να παραμένουν ανοιχτές κατά τη φάση της συμπίεσης για μεγαλύτερο διάστημα, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο τη θερμοδυναμική του απόδοση.

Ευχάριστη έκπληξη!

Παρά το γεγονός ότι μοιράζεται αρκετά μηχανικά μέρη με το VW Polo, το Fabia καταφέρνει και διαφοροποιείται και είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι εργονομική, με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται εκεί που τα περιμένει κανείς, ενώ παρέχει ικανοποιητική ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις. Ο κινητήρας έχει ικανοποιητική ισχύ για να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο, με μία μικρή παραφωνία στις χαμηλές στροφές, που δίνει την εντύπωση ότι δεν «τραβάει». Μόλις περάσει όμως τις 1.900rpm, έχει μεγάλο απόθεμα ισχύος μέχρι να φτάσει τις 5.500rpm, σημείο από το οποίο η απόδοση πέφτει αισθητά. Το 6άρι κιβώτιο είναι σωστά κλιμακωμένο και αν ο οδηγός είναι λίγο προσεκτικός στην οδήγηση, μπορεί να δει αρκετά χαμηλές τιμές στη μέση κατανάλωση, με τα 6,2lt/100km να είναι μία αρκετά αντιπροσωπευτική τιμή, ενώ με ελάχιστη προσπάθεια μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από τα 6lt/100km.

Η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος και η αύξηση των διαστάσεων έχουν διευρύνει το οδηγικό ταλέντο του νέου Fabia. Η ανάρτηση είναι σφιχτά ρυθμισμένη και ελέγχει αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος σε σβέλτο ρυθμό, ενώ φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και κακοτεχνίες του δρόμου. Μόνο η ποιότητα κύλισης θα αποκαλύψει ότι πρόκειται για supermini μοντέλο, περνώντας λίγο βουητό από τον δρόμο. Το τιμόνι είναι γρήγορο, έχει αρκετή ακρίβεια και ικανοποιητική αίσθηση, χωρίς να εντυπωσιάζει τον απαιτητικό οδηγό. Στο όριο θα εμφανίσει σχετικά γρήγορα υποστροφή, αλλά τα ηλεκτρονικά συστήματα ευστάθειας αναλαμβάνουν διακριτικά δράση και επαναφέρουν το αυτοκίνητο στην πορεία του. Αν το επιδιώξει κανείς, μπορεί να παίξει και λίγο με την ουρά, πάντα όμως υπό την επίβλεψη των ηλεκτρονικών. Πέρα φυσικά από τις αστικές μετακινήσεις που είναι «το φόρτε» του Fabia, το supermini της Skoda τα καταφέρνει εξίσου καλά και στον ανοιχτό δρόμο, ταξιδεύοντας οικονομικά και αρκετά ήσυχα, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να είναι οι ελάχιστοι δυνατοί.

Δυνατός αντίπαλος!

Το νέο Skoda Fabia έχει τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Active, Ambition και Style. Η βασική έκδοση Active 1.0ΜΡΙ 80Ps ξεκινάει από τα €14.990, ενώ η έκδοση Style της δοκιμής ξεκινάει από τα €18.990 και έχει έναν αρκετά πλούσιο κατάλογο βασικού εξοπλισμού, με την ακριβότερη να είναι η έκδοση Style με τον 1.0TSI των 110Ps με το αυτόματο κιβώτιο DSG, που φτάνει τα €20.650. Η έκδοση Style προσφέρει αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων, φώτα LED, εσωτερικό ambient φωτισμό, προβολείς ομίχλης, αυτόματο φρενάρισμα, αισθητήρα βροχής, κάμερα οπισθοπορείας και αρκετά πράγματα ακόμα, που θα δώσουν την εντύπωση στον οδηγό ότι έχει στην κατοχή του αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας.

Τιμή βασικής έκδοσης Fabia 1.0ΜPI 80Ps MT5 Active: €14.990

Τιμή έκδοσης δοκιμής Fabia 1.0TSI 110Ps MT6 Style: €18.990

+

Τιμή αγοράς

Κατανάλωση

Εσωτερικοί χώροι

Οδηγική συμπεριφορά

Ρύθμιση ανάρτησης

Εξοπλισμός

-

Αίσθηση τιμονιού

Απόδοση κινητήρα στις χαμηλές στροφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 999cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 74,5mm x 76,4mm

Σχέση συμπίεσης: 10,5

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστά τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων

Διαφορικό: Ελεύθερο

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.108

Ύψος (mm): 1.459

Πλάτος (mm):  1.780

Μεταξόνιο (mm): 2.564

Βάρος (kg): 1.170

Χώρος αποσκευών (lt): 380-1.190

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, ελικοειδή ελατήρια, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6Jx16in

Ελαστικά: 195/55

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 110/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 20,4 /2.000-3.000

0-100km/h (sec): 9,7

Τελική ταχύτητα (km/h): 205

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 κατά WLTP (gr/km): 116

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,1

Δοκιμής (lt/100km): 6,2

 

Αρθρογράφος

 

Citroen: Η Citroen Καρέλλης στο EKO Rally Acropolis 2022

Citroen: Η Citroen Καρέλλης στο EKO Rally Acropolis 2022

Μία σημαντική ελληνική συμμετοχή στο EKO Rally Acropolis 2022, είναι αυτή της Citroen Καρέλλης.