Skoda Rapid Spaceback 1.2TSI 105PS
Fillin’gaps
Την τελευταία διετία η Skoda συμπληρώνει τα κενά στην γκάμα της σαν τέλεια κομμάτια πάζλ. Τελευταία προσθήκη δεν είναι άλλη από το Rapid Spaceback, το οποίο μπαίνει σφήνα ανάμεσα από το μικρούλι Fabia, το “Octavia on a budget”, Rapid Sedan και την “upper-class” Octavia. Το εγχείρημα αποδείχτηκε επιτυχημένο, αφού με το Rapid Spaceback η τσέχικη φίρμα εισχώρησε δυναμικά στο C-segment των Opel Astra, Ford Focus και VW Golf. Ακροβατώντας ιδανικά ανάμεσα σε ένα πεντάθυρο hatchback και ένα μικρό station wagon, ακολουθεί τα χνάρια της Audi (με το A3 Sportsback), προσφέροντας ένα ολοκληρωμένο πακέτο με άπειρους χώρους και εξαιρετική πρακτικότητα στο εσωτερικό.
Space+Hatch
Οφείλω να ομολογήσω ότι το Rapid Spaceback στην έκδοση με τον 1.6TDI μου άρεσε πολύ. Ηταν πραγματικά ολοκληρωμένο, γι’ αυτό και όποιος με ρώταγε για το αν είναι καλό, είχα στάνταρ απάντηση: “Είναι το Golf της Skoda”. Και πραγματικά έτσι είναι. Δεν του λείπει τίποτα άλλο εκτός από πιο ποιοτικά υλικά στο εσωτερικό, κάτι το οποίο δικαιολογείται φυσικά από την διαφορά τιμής μεταξύ των δυο μοντέλων. Κατά τα άλλα, το Rapid Spaceback έχει όλο το υπόλοιπο πακέτο σε “value for money” συσκευασία.
Πιστεύω ότι οι φωτογραφίες αδικούν το Spaceback, αφού από κοντά είναι σαφώς πιο ενδιαφέρον σχεδιαστικά από τις υπόλοιπες αναμασημένες λύσεις του Group VW. Μπορεί να μην προσφέρει “επαναστατικές” λεπτομέρειες, όμως είναι αναμφίβολα ένα μοντέρνο και αρμονικό σχήμα. Το εσωτερικό, παρά το γεγονός ότι προέρχεται αυτούσιο από τη sedan εκδοχή του Rapid, δεν σε χαλάει σε καμία περίπτωση αφού είναι εργονομικό, καλοφτιαγμένο και στιβαρό. Στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Active περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι, TCS+ESP, trip computer, κλιματισμός, ραδιο-CD με MP3, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες. Η έκδοση Ambition (με επιπλέον €600) προσφέρει επίσης δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, δερμάτινη επένδυση στο λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, προβολείς ομίχλης και διαιρούμενα πίσω καθίσματα. Οι χώροι είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία, ενώ μικρά κολπάκια της φιλοσοφίας “simply clever” με το διπλό δάπεδο στο χώρο αποσκευών, την ξύστρα πάγου στο πορτάκι του ρεζερβουάρ, και τη βάση στήριξης πολυμέσων και smartphone, σου κάνουν την ζωή πιο άνετη και εύκολη στην καθημερινή σου μετακίνηση.
Φτάνουν 1.197cc?
Και περισσεύουν! Ναι, πολύ σωστά διαβάσατε. Ο μικρός TSI της γκάμας στην high output εκδοχή των 105Ps (βγαίνει και με 85Ps) τα καταφέρνει εξαιρετικά κόντρα στα 1.170kg που ζυγίζει το Spaceback. Και παρά το γεγονός ότι το μοτέρ 1.6TDI 90Ps έχει σαφώς περισσότερη ροπή (23,5kgm έναντι 17,8kgm), το βενζινοκίνητο μοντέλο με τα 105Ps είναι παντού πιο γρήγορο. Σημειώστε: 0-100km/h σε 10,68sec (TDI 11,74sec), 50-80km/h με 3η σε 3,94sec έναντι 4,72, ενώ ακόμα και με 5η το TSI είναι ταχύτερο κατά 1,21sec στη μέτρηση 80-110km/h. Εκεί που παίρνει πίσω το αίμα του βέβαια το TDI είναι στην κατανάλωση, αφού με τον 1.2TSI είσαι παντού (το λιγότερο) 1lt πάνω. Σε μικτό κύκλο, με την οδό της βενζίνης βλέπεις χαμηλά 7άρια, την στιγμή που με την “πετρελαιούμπα” παίζεις στα ψηλά 5άρια.
Βενιαμίν
Το Rapid Spaceback μπορεί να μην βασίζεται στην hi-tech πλατφόρμα MQB των μικρομεσαίων του Group, όμως αυτό (σύμφωνα με τους μηχανικούς της Skoda) έγινε ηθελημένα αφού το Spaceback εστιάζει περισσότερο στην άνεση, τους χώρους και την πρακτικότητα, παρά στις ακριβότερες τεχνολογικές λύσεις που έχει να προσφέρει ο όμιλος VW. Ο ανανεωμένος TSI των 1.197cc ελάφρυνε σημαντικά χάρις στο αλουμινένιο μπλοκ, ενώ τα νέα έμβολα και ο ανασχεδιασμένος στρόφαλος καθιστούν τον κινητήρα ανθεκτικότερο. Παράλληλα, τα ανασχεδιασμένα μέρη της κεφαλής εξασφαλίζουν μικρότερες μηχανικές απώλειες και μείωση της τριβής, με αποτέλεσμα υψηλότερη απόδοση και μειωμένη κατανάλωση.
Στο δρόμο, ο νέος μικρός TSI είναι σαφώς βελτιωμένος σε λειτουργία, ενώ η δύναμη σου λείπει μόνο αν είσαι κάτω από τις 1.600rpm, όπου θα πρέπει αναγκαστικά να καταφύγεις στο καλά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο αν θες να ζωντανέψεις το “τράβηγμα”. Μόλις περάσεις τις 1.700rpm, και η IHI σφυρίζει με 0,6bar πίεσης, όλα αλλάζουν, αφού το Spaceback είναι πραγματικά σβέλτο μέχρι τις 5.000rpm, με τις επόμενες και τελευταίες 800rpm να είναι απλά “διακοσμητικές”.
Το όμορφο τριάκτινο τιμόνι διαθέτει ηλεκτρική υποβοήθηση C-EPS (Column-Electric Power Steering), η οποία αλλάζει απόκριση και βάρος ανάλογα με την ταχύτητα. Στην καθημερινή οδήγηση είναι αποτελεσματικό, όμως του λείπει η αίσθηση ενός “εστιασμένου” υδραυλικού συστήματος. Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή πρέπει να είναι σε ένα μικρομεσαίο hatchback, αφού δεν κουράζει ούτε στην κίνηση εντός πόλεως, ούτε στην εθνική. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι απουσιάζουν και, σε συνδυασμό με το εξάρι σασμάν, απολαμβάνεις ένα άνετο ταξίδι ακόμα και με ταχύτητες που ξεπερνούν τα 150km/h.
Το Skoda Rapid Spaceback με τον κινητήρα 1.2TSI των 105Ps είναι ένα εξαιρετικά value for money πακέτο, αφού σε σχέση με το μοτέρ 1.6TDI 90Ps (με πεντάρι όμως κιβώτιο) είναι φτηνότερο κατά €1.680, ξεκινώντας από τα €14.110. Ετσι, με λιγότερα χρήματα παίρνετε τις ίδιες αρετές του Spaceback (δυναμική εμφάνιση, εξαιρετικοί χώροι, πρακτικότητα κλπ), με σαφώς καλύτερες επιδόσεις. Αν δεν είναι αυτό ευκαιρία, τότε τι είναι? Το μόνο αρνητικό είναι ότι θα πηγαίνετε λίγο πιο συχνά στο βενζινάδικο…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 4,50 0-80 7,02 0-100 10,71 0-120 15,61 0-140 23,96 | ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,94 80-110 4,73 4η KM/H SEC 50-80 5,31 80-110 5,95 100-140 10,43 5η KM/H SEC 80-110 8,45 100-140 11,31 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,65 @ 44,79 60 5,34 @ 68,09 100 7,22 @ 82,03 200 10,96 @ 102,31 400 17,23 @ 125,18 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Νέο Renault Arkana, ευρύχωρο, σπορ και υβριδικό.