Skoda Rapid Spaceback 1.6TDi 90PS DSG7
Skoda Rapid Spaceback με DSG
Αυτήν τη φορά, οδηγούμε το Skoda Rapid Spaceback 1.6TDi με DSG κιβώτιο ταχυτήτων. Να σας φρεσκάρω λίγο τη μνήμη για το τι εστί Rapid Spaceback? Η Skoda θέλησε να «γεμίσει» το κενό μεταξύ της Octavia και της Fabia κι έτσι δημιούργησε το πολύ καλό Rapid. Παρ’ όλα αυτά, υπήρχε μια «τρύπα» στην γκάμα τον μοντέλων της, καθώς έλειπε ένα μοντέλο που θα μπορούσε να αντεπιτεθεί στους πεντάθυρους αντιπάλους. Έτσι, δημιούργησε το Skoda Rapid Spaceback, κάνοντάς το να δείχνει πιο μεγάλο, ενώ στην πραγματικότητα είναι πιο μικρό. Με αντιπάλους όπως τα Kia Cee’d, Hyundai i30, Ford Focus, Opel Astra και Renault Megane, έχει σίγουρα δύσκολο έργο. Το Rapid Spaceback πετάει ψυχωμένα το στήθος μπροστά και δηλώνει ότι μπορεί να συνδυάσει ό,τι ακριβώς ψάχνει ένας οικογενειάρχης αυτήν τη στιγμή. Ένα οικονομικό, ευρύχωρο, συμπαθητικό και κυρίως αξιόπιστο σύνολο. Το Rapid Spaceback τα έχει όλα αυτά.
Rapid ή Rapid Spaceback
Η αλήθεια είναι ότι το Rapid έχει απίστευτους χώρους και κάνει την Octavia να μοιάζει «αχρείαστη», αφού καταφέρνει να διατηρεί το χαρακτήρα της σε χαμηλότερες τιμές. Όμως, οι σχεδόν 18 πόντοι του Spaceback το κάνουν πιο ευέλικτο και αυτή η compact εμφάνισή του το κάνει πιο φιλικό και προσιτό στο νεανικό κοινό. Η διαφορά μεγέθους φυσικά και έχει επηρεάσει το χώρο του πορτμπαγκάζ. Από το ασύλληπτα τεράστιο πορτμπαγκάζ του Rapid (550lt), το Spaceback έχει 415lt που και πάλι, μεταξύ μας, χωράει τα πάντα. Αν πάλι πέσουν τα καθίσματα, παρότι δεν γίνονται εντελώς φλατ, φτάνουμε στα 1.380lt. Το πορτμπαγκάζ είναι επίσης εύκολα προσβάσιμο μιας και ξεκινάει από χαμηλό ύψος: μόλις 67 πόντους από το έδαφος. Κι αν θέλετε να κρύψετε κάτι από τα αδιάκριτα βλέμματα, υπάρχει τρόπος. Το πορτμπαγκάζ έχει διπλό δάπεδο! Οι χώροι των επιβατών δεν έχουν θυσιαστεί καθόλου. Χωράνε άνετα ακόμα και οι δίμετροι! Τα πλαστικά, όπως είχαμε αναφέρει και στο προηγούμενο test μας, δεν είναι όπως της Octavia αλλά είναι σίγουρα ποιοτικά. Υπάρχει δίχρωμη επιλογή με μπεζ και μαύρο στην έκδοση Elegance. Προτιμήστε τη. Η μαύρη εικόνα που είχαμε εμείς στο «δικό μας» του πέφτει λιγάκι «βαριά».
Διαφορές!
Νέο σύστημα κρεμαγιέρας και επανασχεδιασμένη ανάρτηση σε σχέση με το Rapid. Η ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγιέρα του Rapid έχει αντικατασταθεί από μια εντελώς ηλεκτρική που ονομάζεται C-EPS (Column Electric Power Steering), η οποία γλιτώνει συνολικά σχεδόν 3kg από το συνολικό βάρος. Έχουμε την εντύπωση ότι το Spaceback έχει κατά τι καλύτερη αίσθηση. Οι αλλαγές αυτές θα περάσουν τους επόμενους μήνες και στα απλά Rapid. Το DSG, τώρα, μας ξένισε λιγάκι. Δεν ήταν ακριβώς το αστραπιαίο κιβώτιο που είχαμε συνηθίσει να οδηγούμε. Οι αλλαγές ήταν λιγάκι πιο αργές και γενικότερα η ECU του DSG χρειαζόταν τον χρόνο της για να αντιδράσει, συγκριτικά πάντα με το DSG που ξέρουμε από τα hot-hatch μοντέλα του ομίλου VW. Επίσης, είδαμε υπολογίσιμη διαφορά στην κατανάλωση όταν επιλέγαμε τη manual αλλαγή σχέσεων αντί της αυτόματης. Όταν με manual παίζεις στο χαμηλό 6lt/100km και στην auto κοντεύεις να φτάσεις τα 7lt/100km, είναι θέμα. Βέβαια, να τονίσουμε το εξής: μιλάμε για καλοκαιρινούς μήνες με full A/C και όταν ακόμα η Αθήνα είχε έντονη κίνηση. Σε ταξίδια το 6άρι δεν θα το συναντήσετε εύκολα παρά μόνο αν βιάζεστε.
Πιο γρήγορο
Η DSG έκδοση υπόσχεται καλύτερες επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση. Για το πρώτο, όπως θα δείτε και στον πίνακα μετρήσεων, συμφωνούμε μιας και το Spaceback DSG ήταν ΧΧsec ταχύτερο στο 0-100km/h από το manual που είχαμε τεστάρει. Εμείς, λόγω της χρήσης που μπορούμε να κάνουμε για να φτάσουμε τα χαμηλότερα δυνατά νούμερα κατανάλωσης (σε φυσιολογικές συνθήκες καθημερινής μετακίνησης), αντικρίσαμε χαμηλότερα νούμερα με τη χειροκίνητη έκδοση αντί αυτής με το DSG. Η πείρα μάς έχει δείξει, όμως, ότι ο μέσος οδηγός λειτουργεί αντιστρόφως και η DSG έκδοση θα τον βοηθήσει. Όπως και να έχει, μιλάμε για νούμερα που δεν κάνουν σοβαρή διαφορά στην τσέπη σας.
Συνολικά
Το Skoda Rapid Spaceback με τον 90άρη diesel κινητήρα είναι μια επιλογή που πρέπει να κοιτάξουν οπωσδήποτε οι «νεαροί» οικογενειάρχες που δεν έχουν ή δεν θέλουν να δώσουν ένα μεγάλο ποσό για την απόκτηση αυτοκινήτου. Συνδυάζει με τον καλύτερο τρόπο το χαρακτήρα της Octavia, τους χώρους του Rapid, την αξιοπιστία της Skoda, εμφάνιση που διαφέρει από τα κοινά πεντάθυρα και οδική συμπεριφορά που αναλογεί σε ακριβότερα αυτοκίνητα. Και ναι, ίσως χάνει λιγάκι σε χώρους απέναντι στο Rapid, κερδίζει όμως σε εμφάνιση. Η τιμή της βασικής έκδοσης Active με DSG ξεκινάει από τα €19.190 και με όφελος απόσυρσης μπορείτε να το αποκτήσετε με €16.190. Θα θέλαμε να δούμε και την έκδοση με τον 1.6TDi και τους 105 ίππους, καθώς, ναι μεν εκπέμπει περισσότερους ρύπους έναντι της 90άρας έκδοσης, όμως αυτά τα extra 15 άλογα, πιθανότατα να κάνουν το Rapid Spaceback ακόμα πιο ενδιαφέρον.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 5,00 0-80 7,48 0-100 11,05 0-120 15,77 0-140 21,78 | ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 3,17 @ 41,83 60 5,88 @ 67,47 100 7,80 @ 82,01 200 11,68 @ 103,09 400 17,89 @ 127,55 |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Hyundai ετοιμάζει την έκδοση Ν του Ioniq 5, με το πρωτότυπό του να κυκλοφορεί με καμουφλάζ αλλά και το motto Never Just Drive πάνω του.