Ssangyong Tivoli D16T 4WD Auto 115Ps
Το βλέπαμε στο δρόμο!
Το Tivoli είχε αρχίσει να κυκλοφορεί στο δρόμο. Το συναντούσα σχεδόν κάθε μέρα, καθώς κάποιος γείτονας είχε αγοράσει ένα. Ήταν η δικίνητη έκδοση με τον βενζινοκινητήρα με τους 128 ίππους. Η εμφάνισή του δεν θύμιζε καθόλου τα παλαιότερα SsangYong. Μοντέρνο, με περίεργες γραμμές. Ίσως και ριζοσπαστικό να το έλεγες. Περνούσαν οι μέρες και συναντούσα ολοένα και περισσότερα στο δρόμο και εμείς ακόμα δεν το είχαμε πάρει για δοκιμή. Ύστερα από πιέσεις στην ελληνική αντιπροσωπεία, καταφέραμε να πάρουμε το καλύτερο μοντέλο τους. Αυτό που έχει το μαγικό τρίπτυχο diesel, αυτόματο, τετρακίνητο. Αργήσαμε, αλλά τώρα θα τα δούμε όλα!
Ιταλικό
Η SsangYong επέλεξε ένα ιταλικό όνομα για το crossover-SUV της. Το Tivoli πήρε το όνομά του από την ομώνυμη πόλη, η οποία βρίσκεται περίπου 30 χιλιόμετρα ανατολικά από τη Ρώμη. Η SsangYong τα έκανε όλα σωστά και με μεγάλη επένδυση, κόντρα στις συνηθισμένες κινήσεις των καιρών: σχεδίασε και κατασκεύασε από το μηδέν, ένα νέο αμάξωμα και έναν νέο κινητήρα, τον e-XDi160, ο οποίος αποδίδει 115 άλογα ως turbo diesel, αλλά και 30 κιλά ροπής, νούμερο υπέρ του δέοντος ικανοποιητικό. Από την Aisin προμηθεύτηκε το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων. Η αυτόματη -Active AWD- τετρακίνηση μπορεί να κλειδώσει ακόμα και στο 50-50, αν χρειαστεί και επίσης, σε κανονικές συνθήκες, μπορεί να στείλει στον πίσω άξονα έως και το 50% της ροπής, με σκοπό τη μέγιστη πρόσφυση. Εμπρός, η ανάρτηση διαθέτει γόνατα MacPherson και η πίσω είναι ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων. Μπαίνοντας στο εσωτερικό, βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μία εικόνα, που δεν θα φανταζόσουν. Όμορφες σύγχρονες γραμμές, πολύ καλή συναρμογή πλαστικών, τα οποία δεν έχουν την καλύτερη ποιότητα, που έχεις συναντήσει, είναι όμως πάνω από το μέσο όρο. Με οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, άνετα καθίσματα, μπόλικο διαθέσιμο χώρο για τους πίσω επιβάτες… Η SsangYong έχει κάνει τρομερή δουλειά και οφείλουμε να το αναγνωρίσουμε. Κάποιες λεπτομέρειες, όπως π.χ. τα μικρά κουμπιά για τον έλεγχο του κλιματισμού, θα σε δυσκολέψουν μονάχα στην αρχή. Επίσης θα θέλαμε το τιμόνι να ρυθμίζεται και τηλεσκοπικά. Αν και η μπροστοκίνητη έκδοση διαθέτει αρκετά ικανοποιητικό πορτ μπαγκάζ (423lt), στην περίπτωση της τετρακίνητης, λόγω του πίσω διαφορικού, ο χώρος περιορίζεται στα 327lt, νούμερο που ίσως προβληματίσει οικογένειες.
Off Road
Δοκιμάσαμε το Tivoli AWD σε διαδρομή εκτός δρόμου και διαπιστώσαμε ότι δεν αντιμετωπίζει καμία δυσκολία, με την τετρακίνηση να ελέγχει άριστα την πρόσφυση και να επιλέγει σωστά κάθε πότε και που πρέπει να μοιράσει τη ροπή. Η κατανάλωση, όμως, του 1,6 turbo diesel με το αυτόματο ξεφεύγει λιγάκι σε νούμερα, που κυμαίνονται στα 8lt/100km. Δεν πέφτεις και από τα σύννεφα όμως, μιας και μιλάμε για τετρακίνητο αυτόματο, βάρους 1.490kg. Ο κινητήρας τραβάει καλά, τα 30 όμως kgm ροπής μοιάζουν λιγότερα. Υπάρχει, επίσης, επιλογή ρύθμισης της σκληρότητας του τιμονιού. Η επιλογή Normal είναι η πιο σωστή. Πολύ μαλακό ή άσκοπα σκληρό στις άλλες (Comfort, Sport). Η εξωτερική του εμφάνιση τραβάει τα βλέμματα και σίγουρα πρόκειται για μία φρέσκια πρόταση που διαφέρει από όλες τις υπόλοιπες. Η τιμή του δεν είναι χαμηλή, όμως για σταθείτε: μιλάμε για ένα αυτοκίνητο σχεδιασμένο από λευκό χαρτί, με νέο κινητήρα και όχι δανεισμένο από κάποιο Group, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο. Με ποιότητα στο εσωτερικό του, ευρύχωρο και αποτελεσματικό στα καθήκοντά του. Δεν θα ήταν λογικό να είναι και πολύ φθηνό. Η βασική δικίνητη έκδοση Base με τον βενζινοκινητήρα ξεκινάει από τα 16.340 ευρώ, με τον 1.6 diesel, από τα 19.140 ευρώ και στη «δική μας» full extra DLX 2 Tone έκδοση με τετρακίνηση, 1.6lt turbo diesel και αυτόματο σασμάν, φτάνει τα 31.940 ευρώ. Ωραία μοιάζει η επιλογή της δικίνητης έκδοσης με τον 1.6 diesel και το αυτόματο, που παίζει στα 22.000 ευρώ.
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ SSANGYONGTIVOLID16T 4WDAUTO 115PS: €26.840
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• Κυβισμός: 1.597cc
• Διάμετρος x Διαδρομή: 76mm x 88mm
• Σχέση Συμπίεσης: 15,5:1
• Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός Common Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, τριγωνικά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια.
Πίσω: Ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων, τηλεσκοπικά αμορτισέρ και ελικοειδή ελατήρια.
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• Κίνηση: Στους 4 τροχούς
• Κιβώτιο: Αυτόματο 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 296mm
Πίσω: Δίσκοι διαμέτρου 290mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17 in
Ελαστικά: 215/60 R17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 113/3.400-4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 30,6/1.500-2.500
0 - 100km/h 12,7sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 172
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 156
Μέση κατανάλωση
(lt/100km) 5,9 εργοστασιακή
(lt/100km) 8,1 δοκιμής
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Συνεχίζοντας τους εορτασμούς για την 40η επέτειο από τη δημιουργία του θρυλικού αυτοκινήτου πόλης, η Fiat παρουσιάζει το 2ο video της σειράς, το οποίο...