Dacia Duster 1.5 DCI 4x2 110Ps
Η Dacia είναι μια εταιρεία, που προσφέρει οικονομικά μοντέλα και ένα τέτοιο είναι και το Duster. Πρόκειται για ένα μεσαίο -σε μέγεθος- SUV, εξοπλισμένο στη συγκεκριμένη περίπτωση με τον 1.5 DCI κινητήρα, που αποδίδει 110Ps στις 4.000rpm και 26,5kgm ροπής στις 1.750rpm. Ο κινητήρας αυτός είναι γνωστός από τον όμιλο της Renault και τον βρίσκουμε και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, αλλά και σε μοντέλα της Nissan.
Off-road
Ως SUV που σέβεται τον εαυτό του, το Duster έχει μεγάλη απόσταση από το έδαφος, που φτάνει τα 21cm, ενώ έχει 30ο γωνία προσέγγισης, 23ο γωνία ράμπας και 36ο γωνία αναχώρησης, επιτρέποντας στον οδηγό να κινηθεί ευέλικτα εκτός δρόμου, χωρίς να φοβηθεί ότι θα «βρει» πουθενά. Σημαντική βοήθεια στις εκτός δρόμου διαδρομές δίνει ο κινητήρας, αλλά και το κιβώτιο των έξι σχέσεων, που έχει αρκετά σωστή κλιμάκωση. Το μεγάλο προφίλ των ελαστικών βοηθάει στο να αποσβένονται οι διάφορες ανωμαλίες του χωματόδρομου και γενικά το Duster θα μπορέσει να πάει σε αρκετά δύσκολα σημεία και ας μην είναι τετρακίνητο. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης βοηθάει στο να ταξιδεύει με άνεση τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου, από την άλλη βέβαια αυξάνει τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς όμως ποτέ να φοβίζει τον οδηγό.
Ontheroad
Πέρα όμως από τους χωματόδρομους, το 90% των αγοραστών ενός Duster θα κινείται κατά μεγαλύτερο ποσοστό στην άσφαλτο και σε αυτό το σημείο το SUV της Dacia τα καταφέρνει μια χαρά. Παρά το μεγάλο του μέγεθος είναι αρκετά γρήγορο και ευέλικτο, με τα πρώτα 100km/h να έρχονται σε 11,8sec. Ο κινητήρας, για άλλη μια φορά, βοηθάει με τη χαμηλή του κατανάλωση και τη ροπή του. Η Dacia ανακοινώνει μέση κατανάλωση στα 4,4lt/100km, ενώ στη δοκιμή είδαμε τιμές γύρω στα 5,8-5,9lt/100km, χωρίς να είμαστε ιδιαίτερα φειδωλοί με το δεξί πεντάλ. Η καθημερινή μετακίνηση είναι αρκετά ευχάριστη, μιας και το Dacia Duster απαρτίζεται από σκληρά υλικά πολύ καλής εφαρμογής κληρονομιά της «μαμάς» Renault. Δεν διαθέτει μαλακά πλαστικά ή φοβερά εξελιγμένα gadgets αλλά μόλις δείτε την τιμή του η οποία ξεκινάει από τα €13.910 με κινητήρα βενζίνης 1.6lt 115Ps θα τα ξεχάσετε... Σχεδόν τίποτα δεν έλειπε πάντως από το αυτοκίνητο της δοκιμής, χαρακτηριστική είναι η οθόνη αφής των 7” του Media NAV, το οποίο περιλαμβάνει Bluetooth, USB θύρα, αναπαραγωγή ΜΡ3 και σύστημα πλοήγησης. Οι εσωτερικοί χώροι είναι μεγάλοι και άνετοι και το πορτ-μπαγκάζ φτάνει τα 475lt, ενώ μπορεί να μεγαλώσει ακόμα περισσότερο με τα πίσω καθίσματα στην ανάκληση και να φτάσει τα 1.663lt.
Κελεπούρι!
Αν δεν θέλετε να δώσετε ένα σωρό χρήματα, το Dacia Duster είναι μια πολύ τίμια πρόταση, ένα τρομερά καλό value for money, που λένε και στο εξωτερικό. Το μοντέλο δοκιμής μας είχε τα πάντα όσα θα ζητούσαμε από ένα καθημερινό αυτοκίνητο με την τιμή του να ξεκινάει από τα €18.680. Το Duster είναι μια από τις πιο συμφέρουσες προτάσεις της αγοράς με την τιμή του να είναι άκρως δελεαστική σύμφωνα με αυτά που προσφέρει.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ DACIADUSTER 1.5DCi 4x2 110PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €18.680
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΤΡΟΧΟΙ
| |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Opel Astra Sports Tourer είναι πρώτο μοντέλο στην κατηγορία των compact station wagon με διχρωμία οροφής και αμαξώματος.