Ford Mustang Fastback GT 5.0L V8 421PS

Ford Mustang Fastback GT 5.0L V8 421PS

V8, RWD, 421PSκαι μπλοκέ
Ακούγεται σαν να σου λένε: τι άλλο θες πια? Και πράγματι. Δεν θες κάτι άλλο. Βρισκόμουν στο δρόμο για το Ford Store και προσπαθούσα να δω, που και πότε θα μπορούσα θα βρω το χρόνο για να την οδηγήσω τις επόμενες ημέρες, όπως της αξίζει. Σκεφτόμουν, Ford Mustang V8 με 421 άλογα, μπλοκέ, χειροκίνητο σασμάν… πω πω… θα σπινάρει πολύ. Δεν άργησα να φτάσω και αυτή ήταν εκεί, κίτρινη, με μαύρες λωρίδες να τη διατρέχουν. Με περίμενε. «Φωνάζει» πάντως ότι είναι πρόθυμη να σε φτιάξει. Έκανα γρήγορα-γρήγορα τα διαδικαστικά και σε λίγα λεπτά βρισκόμουν ήδη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Μεσημέρι με κίνηση. Έχοντας οδηγήσει τη «μικρή» Mustang με τον 2.3 Ecoboost, πάνω κάτω φανταζόμουν το πρόκειται να ζήσω. Ο εσωτερικός διάκοσμος, γνωστός. Αμερικάνικος, αλλά εξευρωπαϊσμένος. Τα bucket καθίσματα της Recaro είναι αρκετά καλά, εγώ, όμως, δεν είμαι μέτρο σύγκρισης, καθότι μικρόσωμος και ελαφρύς. Ο Αγγελος όμως που είναι αρκετά πιο μεγαλόσωμος, μου δήλωσε ότι, μετά από αρκετά συνεχόμενα χιλιόμετρα, ένιωσε λιγάκι κουρασμένος. Μπόλικοι διακόπτες, όλοι κάνουν κάτι ουσιαστικό. Επιλογή προφίλ οδήγησης, απενεργοποίηση ESP κλπ… Χαμηλώνω αμέσως το ραδιόφωνο, παρότι έπαιζε το Esclavo Y Amo. Κομματάρα! Το γουργουρητό του πεντάλιτρου V8, όμως, είναι ήχος, που ακούς σπάνια πλέον. Έχει κάνει καλή δουλειά η Ford με τον ήχο του μοτέρ και πράγματι αρκετοί θα είναι αυτοί, που συχνά θα έχουν το ηχοσύστημα στο mute.
 
Εξοπλισμός
Εντάξει, η δική μας Mustang ήταν φορτωμένη με τα πάντα, όμως ακόμα και η βασική έκδοση δεν στερείται από κάτι. Ζάντες αλουμινίου 19in, ηλεκτρικοί θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, προβολείς Xenon με LED φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, διζωνικός κλιματισμός, αυτόματοι προβολείς και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού, Cruise control, σύστημα πολυμέσων SYNC II με Bluetooth, USB και AUX, ESP με Hill Launch Assist και σύστημα παρακολούθησης πίεσης ελαστικών, keyless entry, 8 αερόσακοι, ηχοσύστημα με 9 ηχεία και έγχρωμη οθόνη αφής 8in και τέλος, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Ξέρω, δεν σας έχουμε συνηθίσει να γράφουμε αναλυτικά τον εξοπλισμό των αυτοκινήτων, που δοκιμάζουμε, υπάρχει, όμως, λόγος. Αυτός είναι η τιμή, η οποία, με όλα τα παραπάνω, ανέρχεται στα 61.666 ευρώ. Και σκεφτείτε ότι, μέχρι πριν τις τελευταίες αλλαγές ταξινόμησης, ξεκινούσε από τις 48.000 ευρώ. Αυτήν τη στιγμή, με 60Κ δεν μπορείς να αγοράσεις καινούργιο coupe, με 420 άλογα, V8, με μπλοκέ και εμφάνιση, που σκοτώνει. Για να μην πούμε για την ιστορία της Mustang, η οποία από μόνη της έχει αμύθητη αξία!
 
Θα ήθελα GT350
Εμφανισιακά, είναι ίδια με την 2.3 Ecoboost και η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα να είναι μοιάζει περισσότερο με την GT350. Πάντως, σε κάθε γωνία της Mustang βρίσκεις μία όμορφη σχεδιαστική λεπτομέρεια να θαυμάσεις. Έχουν κάνει καλή δουλειά με τη σχεδίαση.  Πίσω από τις 19άρες ζάντες, τα τεράστια φρένα με τους διαιρούμενους 390mm αεριζόμενους δίσκους για εμπρός συνεργάζονται με εξαπίστονες δαγκάνες της Brembo. Πίσω, οι δίσκοι είναι επίσης αεριζόμενοι, με 380mm διάμετρο και οι δαγκάνες της Brembo είναι τετραπίστονες. Από φρένα, το αυτοκίνητο πραγματικά σκοτώνει και ορισμένες φορές υπήρξαν απαιτήσεις για καλύτερα ελαστικά, μιας και τα φρένα ήταν -υπέρ του δέοντος- αποδοτικά. Τα φάρδους 255 εμπρός και 275 πίσω, ελαστικά είναι μια χαρά για να πιέσεις στους δρόμους μας. Το γκάζι ακούει άμεσα. Ο κινητήρας δείχνει πολύ ορεξάτος, αλλά θα τον θέλαμε να φωνάζει ακόμη περισσότερο. Η δύναμη, αλλά και ο τρόπος, που αυτή σε κάνει να κολλάς στο κάθισμα, δεν έχει καμία σχέση με της 2.3 Ecoboost. Επίσης, ο V8 ανεβάζει δυνατά μέχρι τις 7.000rpm. Εκεί, λοιπόν, που νομίζεις ότι θα αρχίσεις να πατάς γκάζι με 2α και η ουρά θα ξεκολλήσει πανεύκολα, άρα θα driftάρεις με διάρκεια, σταματάς να το πιστεύεις, καθώς το πίσω μπλοκέ διαφορικό, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, τα οποία απενεργοποιούνται μερικώς ή εντελώς, κάνουν εκπληκτική δουλειά και η Mustang ψάχνει και βρίσκει συνεχώς πρόσφυση. Φυσικά και «γυρίζει», αλλά σε καμία περίπτωση δεν περιμένεις τόση πρόσφυση από 5κύλινδρο V8 με 420 άλογα. Το σασμάν είναι καλό, με μακριές σχέσεις και ζόρικο επιλογέα, αφού απαιτεί τη σιγουριά σου για να κουμπώσουν οι σχέσεις γρήγορα. Η V8 είναι βαρύτερη, κάτι που φαίνεται στη γρήγορη οδήγηση, αφού έχει την τάση να υποστρέψει ελαφρώς στην είσοδο. Είναι, όμως, ρυθμίσιμη ανά πάσα ώρα και στιγμή εντός της στροφής και δεν χάνει το ζύγισμά της, ακόμα και όταν φρενάρεις δυνατά στην είσοδο, στρίβοντας παράλληλα. Μην ξεχνάτε ότι πρόκειται για την πρώτη Mustang στην ιστορία με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω! Το τεράστιο καπό σε μπερδεύει λιγάκι και νιώθεις τους τροχούς να βρίσκονται μακριά σου, όμως συνηθίζεις. Γράφοντας χιλιόμετρα, αρχίζεις να εμπιστεύεσαι ακόμα περισσότερο την καλή πρόσφυση και να πατάς το γκάζι πολύ πιο βαθιά και πιο νωρίς. Το τιμόνι διορθώνει άμεσα, η ουρά ανοίγει λίγο και τα 275 ελαστικά κρατάνε καλά και εκσφενδονίζουν το αυτοκίνητο στην ευθεία, για την επόμενη στροφή. Σε standard διαδρομή, που κάνω, μπορώ να πω ότι πήγα με αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα από άλλα γρήγορα αυτοκίνητα και παράλληλα ένιωθα ότι η Mustang GT υπακούει άριστα στις εντολές μου.

Καίει?
Ε, να μην καίει? Μη φανταστείτε, όμως, παλαβά νούμερα. Σε καθημερινή, ήρεμη μετακίνηση εντός πόλης, θα δεις γύρω στα 13-14lt/100km, στο ταξίδι γύρω στα 11 και σε πολύ γρήγορη οδήγηση, ίσως ξεπεράσεις και τα 20lt/100km. Αναμενόμενα νούμερα πιστεύω. Ο υποτετράγωνος V8 παράγει 54kgm ροπής στις 4.250 και εκπέμπει 299 CO2 g/km. Καιρό είχα να δω τέτοιο νούμερο. Γνωστός και ως Coyote, ο πεντάλιτρος με Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing ή διπλό ανεξάρτητο μεταβλητό χρονισμό) έχει μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο. Πλέον έχει σκληρότερα ελατήρια στις βαλβίδες, πιο ανθεκτικές μπιέλες, σφυρήλατο στρόφαλο και μεγαλύτερες βαλβίδες εισαγωγής-εξαγωγής. Στο κάτω μέρος του υπάρχει και ψυγείο λαδιού. Σκεφτείτε ότι με την προσθήκη ενός compressor kit, το μοτέρ φτάνει στα 650Ps ως «πρώτο στάδιο». Σοβαρή δουλειά! Πάντως, για τα 1.670 κιλά της «άδεια», συν άλλα 70, που ζυγίζω εγώ, συν άλλα 80, που είχε ο συνοδηγός μου, τα νούμερα του VBOX ήταν αποκαλυπτικά για τα συνολικά 1.820kg. Σε μόλις 5,5sec το 0-100km/h, χωρίς ζόρια και 400άρι σε 13,4sec με ταχύτητα εξόδου τα 177km/h. Αν επιμέναμε λιγάκι ακόμα, το 5,2sec για το 0-100 θα ήταν πραγματικότητα και με πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, θα βγαίναμε και με περισσότερα χιλιόμετρα από το 400άρι, όμως μας έφτασε, που είδαμε αυτά τα νούμερα, χωρίς κανέναν κόπο. Θυμίζω και πάλι: 1.820kg τουλάχιστον!

Το απόλυτο
bargain?
Θα τολμούσαμε να πούμε πως ναι. Αν βάλουμε στην άκρη το γελοίο φορολογικό μας σύστημα και δούμε τις τιμές, που έχουν τα αυτοκίνητα στη γειτονική μας Ιταλία, θα πάρετε μια γεύση. Η Ford Mustang GT V8 κοστίζει από 44.000 ευρώ (Ελλάδα 61.666 ευρώ), η BMW M2 στην Ιταλία έχει 62.400 ευρώ (Ελλάδα 72.751 ευρώ), η Porsche 718 Cayman S, 67.102 ευρώ στην Ιταλία (86.900 ευρώ στην Ελλάδα) και τέλος, η BMW M4, 80.450 ευρώ στην Ιταλία και 120.294 ευρώ στην Ελλάδα. Πριν ούτε από ένα χρόνο, η GT V8 ξεκινούσε στην Ελλάδα από τα 48.000 ευρώ, τιμή ασύλληπτη για το σύνολο του αυτοκινήτου, που αγοράζεις. Όμως με τις νέες αλλαγές, έφτασε σχεδόν τα 62.000 ευρώ, τιμή που και πάλι παραμένει άριστη για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Ναι, η ποιότητα στο εσωτερικό δεν φτάνει τα κορυφαία Γερμανικά sportscars, γι’ αυτό και η τιμή αυτή. Αυτός, όμως, που σκοπεύει να αγοράσει Mustang GT V8, δεν υπάρχει περίπτωση να ενοχλείται από την όχι τέλεια συναρμογή, για παράδειγμα. Αυτός ο αγοραστής πάει να αγοράσει την ιστορία της Mustang, η οποία ξεκινά το 1964, να αγοράσει ένα Αμερικάνικο muscle car, που μέχρι στιγμής έμοιαζε απλησίαστο στην Ελληνική αγορά, να αγοράσει ένα sport coupe με 421 άλογα, τα οποία περνάνε όλα στο δρόμο. Η κίτρινη Mustang της δοκιμής, με τις μαύρες λωρίδες, μας ξεσήκωσε. Και εμάς και όσους μας είδαν με αυτή. Γνήσιο αυτοκίνητο για γνήσιους petrolheads! Όπως μας αρέσει, δηλαδή.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

 

ΤΥΠΟΣ           Οκτακύλινδρος σε διάταξη V, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 4ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο και μεταβλητό χρονισμό Ti-VCT.

ΘΕΣΗ              Εμπρός, διαμήκης

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        4.951

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   92,2 x 92,7

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           11:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Σειριακός ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο.

 

ΒΑΡΟΣ kg                  1.670

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

 

ΚΙΝΗΣΗ                     Πίσω

 

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Μπλοκέ (μηχανικό)


ΑΝΑΡΤΗΣΗ

 

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός.

 

ΠΙΣΩ   Ανεξάρτητη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων Integral link, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός.

 

ΤΡΟΧΟΙ

 

ΖΑΝΤΕΣ                     9Jx19in εμπρός, 9,5Jx19inπίσω 

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                255/40 R19 εμπρός, 275/40 R19 πίσω

 

ΦΡΕΝΑ

 

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 390mm με εξαπίστονες δαγκάνες

 

ΠΙΣΩ                           Αεριζόμενοι δίσκοι 380mm με τετραπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

 

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      421/6.500

 

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   54/ 4.5250

 

 0 - 100km/h    4,8sec

 

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  250

 

Εκπομπές Ρύπων

 

C02 (gr/km)       299

 

Μέση κατανάλωση

 

 (lt/100km)  13,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 2,25    

0-80                 4,06    

0-100               5,52

0-120               7,02

0-140               8,97
0-160               11,21
0-180               13,85
0-200               17,48

           

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC                                       

50-80               2,40

80-110             2,12                            

 

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               3,23                

80-110             2,96
100-140           3,77

 

ΚΜ/Η             SEC                           

80-110             4,65

100-140           5,94
140-180           6,15    

           

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,44     @        54,33

60        4,57     @        88,55

100      6,03     @        107,59

200      8,92     @        139,02

400      13,44   @        177,06            

 

ΦΡΕΝΑ 100-0ΚΜ/Η

•           ΑΠΟΣΤΑΣΗ (M)       38,54

•           ΧΡΟΝΟΣ (SEC)         2,67

•           G                                 1,087

 

Αρθρογράφος

 

Αττική Οδός: Κλειστή η είσοδος από Λ. Ηρακλείου

Αττική Οδός: Κλειστή η είσοδος από Λ. Ηρακλείου

Αττική Οδός: Κλειστή λόγω εργασιών η είσοδος από Λ. Ηρακλείου στο ρεύμα προς Αεροδρόμιο.