Audi A4 1.4TFSI 150PS S-TRONIC

Audi A4 1.4TFSI 150PS S-TRONIC

Κάπου σε ξέρω

Το A4 ξεκίνησε την καριέρα του το 1994, όταν αντικατέστησε το Audi 80. Ήταν άνετο, είχε μεγάλους χώρους, πλήρη εξοπλισμό ασφαλείας, ενώ τότε ήταν και η πρώτη φορά που είδαμε το γνωστό σε όλους 20βάλβιδο κινητήρα των 1.8lt, που γαλούχησε μία ολόκληρη γενιά βελτιωτών και Powerάδων! Η μεγάλη επιτυχία του Α4 (έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις τις 6 εκατομμύρια μονάδες) έχει ως αποτέλεσμα η Audi να μην παρεκκλίνει πολύ από τη βασική ιδέα. Έτσι, οι σχεδιαστές της Audi δεν ρίσκαραν ούτε στο ελάχιστο, αφού το πέμπτης γενιάς A4 μοιάζει πολύ περισσότερο με ένα facelift παρά με ένα εξολοκλήρου νέο μοντέλο. Στο μπροστινό μέρος, οι παρατηρητικοί θα «καταλάβουν» το B9 A4 από τη νέα και μεγαλύτερη εξάγωνη μάσκα και τα νέα φωτιστικά σώματα, που πλέον έχουν ένα μικρό σκαλοπάτι στο κάτω μέρος τους. Η Audi προσφέρει στο βασικό εξοπλισμό του νέου A4 προβολείς Xenon plus, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με προβολείς LED, αλλά και matrix LED! Σίγουρα είναι όμορφο, αλλά δεν αντέχω την υπερβολική ομογενοποίηση, που ακολουθεί η Γερμανική εταιρεία. Αν βάλετε δίπλα-δίπλα τα A4, Α6, A3 Sedan και A5 Sportback θα δυσκολευτείτε να ξεχωρίσετε ποιό είναι ποιό. Βέβαια, κάτω από αυτή τη γνώριμη φιγούρα κρύβεται η νέα και διαμορφώσιμη πλατφόρμα MLB EVO, η οποία αποτελεί εξέλιξη της γνωστής MQB, αλλά χρησιμοποιείται για μοντέλα, που φορούν τον κινητήρα σε διαμήκη διάταξη, όπως το νέο TT, αλλά και το νέο Q7. Συνολικά, το αμάξωμα μάκρυνε κατά 25 mm (4.726mm) και φάρδυνε κατά 16 mm (1.842mm), με το ύψος να παραμένει στα 1.427mm και να αποτελεί τη χαμηλότερη φιγούρα από τους ανταγωνιστές, που ακούν στα ονόματα C-Class και σειρά 3. Το νέο A4 έχει το πάνω χέρι και στην αεροδυναμική, με το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να φτάνει το εκπληκτικό 0,23, που αποτελεί την κορυφαία τιμή στην κατηγορία. Η νέα πλατφόρμα δεν έφερε μόνο ένα άκρως αεροδυναμικό σχήμα. Η υβριδική κατασκευή από ειδικό χάλυβα και αλουμίνιο μειώνει το βάρος μέχρι 120kg ανάλογα με την έκδοση, με τη στρεπτική ακαμψία να είναι αυξημένη κατά 25%.

Virtual Technology

Ακόμα και οι λιγότερο ενθουσιασμένοι με την εξωτερική εμφάνιση θα πάθουν κυριολεκτικά σοκ μόλις περάσουν στο εσωτερικό του νέου A4. Εδώ δεν τίθεται αμφιβολία για τη λέξη νέο, αφού οι ομοιότητες με την προηγούμενη γενιά είναι ελάχιστες. Το εσωτερικό είναι φωτεινό και ευρύχωρο, με υλικά κορυφαίας ποιότητας και προσεγμένη -στην εντέλεια- συναρμογή. Είναι σαφές ότι οι σχεδιαστές ήθελαν να αποποιηθούν τη μουντή σχεδίαση του παρελθόντος και να κινηθούν σε κάτι πιο μοντέρνο και νεανικό. Στη φαρδιά κεντρική κονσόλα φιλοξενείται και η μονάδα ελέγχου του MMI. Στο δικό μας A4, που φορούσε αυτόματο κιβώτιο, το χειριστήριο του MMI είναι τοποθετημένο μπροστά από τον επιλογέα, ενώ στα μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο, το χειριστήριο βρίσκεται ακριβώς πίσω από αυτόν. Στο πάνω μέρος του ταμπλό βρίσκεται τοποθετημένη μία οθόνη 7in (προαιρετικά υπάρχει και 8,3in!), που θυμίζει tablet και -σε αντίθεση με την προηγούμενη γενιά- είναι σταθερή και όχι αναδιπλούμενη. Το σύστημα πολυμέσων και ψυχαγωγίας MMI είναι βελτιωμένο σε απόκριση, λειτουργικότητα και απεικόνιση, αποτελώντας ένα από τα κορυφαία συστήματα, που έχουμε συναντήσει. Η «ατραξιόν», όμως, του νέου A4 είναι φυσικά ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων Virtual Cockpit. Ναι, είναι έξτρα και πάει πακέτο με το σύστημα πλοήγησης MMI Navigation plus, αλλά, όταν έχεις μπροστά σου την τεράστια οθόνη των 12,3in με ανάλυση 1.440x540, δεν θες ποτέ μα ποτέ να οδηγήσεις αυτοκίνητο με συμβατικά -αναλογικά- όργανα. Πατώντας το πλήκτρο View στο τιμόνι, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα δύο διαφορετικά προφίλ απεικόνισης. Στην εμφάνιση infotainment, η οθόνη απεικονίζει σε πλήρη ανάπτυξη το χάρτη πλοήγησης, με τα όργανα να παραμερίζονται στις άκρες, ενώ στην κλασσική εμφάνιση τα όργανα έχουν το ίδιο μέγεθος με τα αναλογικά, με το κεντρικό παράθυρο των πληροφοριών για το trip computer, το ηχοσύστημα και το τηλέφωνο να είναι μικρότερο. Άλλο να σας το λέω και άλλο να το βλέπετε!

Δίαιτα ουσίας

Το νέο A4 με τον κινητήρα 1.4TFSI των 150Ps -και manual κιβώτιο- ζυγίζει 1.370kg, δηλαδή σχεδόν όσο το Golf V GTI! Η δίαιτα έχει πιάσει τόπο, αφού το νέο A4 είναι πιο ανάλαφρο οδηγικά από ποτέ. Η ανάρτηση δείχνει να ακροβατεί ιδανικά ανάμεσα στη σπορ οδική συμπεριφορά και την άνεση. Ακόμα και με το πακέτο S-Line με τους 18άρηδες τροχούς, το 40άρι προφίλ και την πιο σπορ ρύθμιση της ανάρτησης, οι ανωμαλίες του δρόμου φιλτράρονται εντυπωσιακά, ενώ το σύστημα διεύθυνσης διαβάζει αποτελεσματικά το δρόμο. Το σύστημα drive select, επεμβαίνοντας στη χαρτογράφιση του μοτέρ, την απόκριση του τιμονιού και την απόσβεση των αμορτισέρ, φέρνει το A4 στα μέτρα και τις ορέξεις σου. Στο comfort είναι πραγματικό χαλί με εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, ενώ στο σπορ χαμηλώνει 20mm και γίνεται όσο πιο ετοιμοπόλεμο μπορεί. Ακολουθώντας γρήγορο ρυθμό σε δρόμους με στροφές, το στήσιμο είναι ελαφρώς υποστροφικό, αλλά το νέο A4 δεν θα πει όχι και στο ελάφρωμα της ουράς. Σε κάθε περίπτωση κινείται με την ίδια άνεση είτε επιλέξεις να το κυνηγήσεις σε στροφές, είτε θέλεις να καταπιείς τις εθνικές οδούς. Ο 1400άρης κινητήρας με τα 150Ps και τα 25,4kgm ροπής κινεί σβέλτα το αμάξωμα και θα «δείξει» τα λίγα κυβικά του, μόνο όταν το A4 είναι φορτωμένο με 4 ή 5 άτομα. Με 2 πάντως τα καταφέρνει εντυπωσιακά καλά, κάνοντας το 0-100km/h  σε 8,41sec, το 400άρι σε 16,09sec, ενώ μία προσπέραση από τα 80 στα 110km/h με 4η απαιτεί 4,51sec. Το μικρό μοτέρ κολακεύεται βέβαια και από το 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το οποίο είναι εξαιρετικό σε λειτουργία και απόκριση, ενώ μ’ αυτό η κατανάλωση, ακόμα και μέσα στην πόλη, δεν ξεπερνάει ποτέ τα 8-8,5lt/100km. To A4 στην 5η πλέον γενιά του, παρότι δεν ανανεώθηκε σημαντικά εμφανισιακά, διατηρεί το δυναμικό προφίλ και πάει ένα σημαντικό βήμα μπροστά την ποιότητα του εσωτερικού, τις τεχνολογίες άνεσης και ασφάλειας και την οδική του συμπεριφορά αποτελώντας μία από τις κορυφαίες προτάσεις στα premium μεσαία sedan.  

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Audi A4 1.4TFSI 150Ps S-tronic: €36.900

 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.395

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   74,5 x 80 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότης εξάτμισης

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.370

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Ανεξάρτητη, πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Άξονας πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     8Jx18in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                225/40

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      150/ 5.000-6.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   25,4/ 1.500-3.500

0-100km/h      8,5sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  210

 

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       114

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,9

Δοκιμής (lt/100km)    8,1

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

0-60                 3,78    

0-80                 5,62    

0-100               8,41

0-120               11,68

0-140               15,66

0-160               27,55

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC   

50-80               2,71

80-110             3,56

           

KM/H             SEC
80-110             4,51

100-140           6,93    

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110             6,96

100-140           9,15

Roll on

ΚΜ/Η             SEC

60-120             9,06

60-160             22,04

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

M        SEC    @        KM/H

18        2,73     @        46,85

60        5,18     @        73,62

100      6,94     @        89,38

200      10,47   @        113,50

400      16,09   @        141,95

 

Αρθρογράφος

 

FCA Heritage: Η διάσωση του στρατιώτη… S61 Corsa

FCA Heritage: Η διάσωση του στρατιώτη… S61 Corsa

Το πρώτο Targa Florio πραγματοποιήθηκε στη Σικελία το 1906, ενώ λίγες εβδομάδες αργότερα το πρώτο Grand Prix στην ιστορία οργανωνόταν από το Automobil...