Renault Kajar 1.5dCi 110Ps
Το θυμάστε…
…το Renault Koleos? Ένα SUV της Renault, το οποίο δεν πήγε καλά σε πωλήσεις, ούτε θα λέγαμε ότι θα κατάφερνε να κερδίσει σε διαγωνισμό σχεδίασης. Ήταν, όμως, ένα γνήσιο SUV, τετρακίνητο μάλιστα, με τρομερούς χώρους και έξυπνες ιδέες για την εποχή του (2008), όπως μας έχει συνηθίσει η Renault εδώ και χρόνια. Οπότε η Renault δεν περίμενε το Kadjar για να βγάλει στις αγορές ένα αυτοκίνητο με αυξημένο ύψος από το έδαφος, αλλά είχε φυσικά γνώσεις πάνω σε αυτό. Το Kadjar είναι βασισμένο στην κοινή πλατφόρμα (Common Module Family –CMF) της Renault-Nissan, οπότε έχει να κερδίσει αμέσως τη γνώριμη βάση του υπερβολικά επιτυχημένου Nissan Qashqai. Το Renault Kadjar, όμως, είναι μεγαλύτερο, με πιο ιδιαίτερο-φρέσκο design και στο εσωτερικό του, πιο ποιοτικό. Στην Ελληνική αγορά έρχεται με τρεις κινητήρες, το γνωστό 1.5 turbo diesel των 110 ίππων (επιλογή και με αυτόματο κιβώτιο EDC), τον 1.6 dCi turbo diesel με τους 130 ίππους (με επιλογή για τετρακίνηση), καθώς και τον 1.2 turbo βενζίνη TCe με τους 130 ίππους. Η πιο φθηνή και basic έκδοση είναι η Authentic με τον 1.2 TCe κινητήρα, με τιμή που ξεκινά από τα 20.850 ευρώ. Οι διαστάσεις του (μήκος 4.449mm, πλάτος 1.836mm, ύψος 1.607mm) και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ (472lt) το κατατάσσουν στα πιο άνετα και μεγαλύτερα της κατηγορίας, ξεφεύγοντας αρκετά μάλιστα από το Qashqai, με το οποίο μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα.
Στη βόλτα
Ευτυχώς μας έτυχε να έχουμε για δοκιμή ένα Kadjar με 17άρες ζάντες και όχι με 18άρες. Το 60άρι προφίλ σου κλέβει πληροφορίες μέχρι το τιμόνι, σίγουρα, όμως, είναι πιο ταιριαστό σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Κάθεσαι στο πολύ καλό κάθισμα, χαζεύεις λιγάκι το ταμπλό και την κονσόλα και νιώθεις αρχοντικά. Οι άνθρωποι της Renault ξέρουν να σχεδιάζουν και ξέρουν που επιλέγουν να τοποθετήσουν ακριβά υλικά. Σε κερδίζει αμέσως η κεντρική οθόνη αφής Renault R Link 2, η οποία προέρχεται από το νέο Espace, στην οποία μπορείς να συνδέσεις τα πάντα, εύκολα. Μόλις βάλεις μπροστά, εντυπωσιάζεσαι ξανά από τον πίνακα οργάνων, ο οποίος είναι ψηφιακός (ωραία μόδα τελευταία!) και μάλιστα μπορεί να προσαρμοστεί σε 4 διαφορετικούς τρόπους εμφάνισης. Όμορφο και το τιμόνι, με ωραίο και σίγουρο πιάσιμο. Ο επιλογέας έχει ουδέτερη αίσθηση, δεν προβληματίζει, αλλά δεν σε κερδίζει κιόλας. Αμέσως αντιλαμβάνεσαι την ωραία ποιότητα κύλισης στο δρόμο, με ορισμένους αεροδυναμικούς θορύβους να είναι παρόντες αλλά, όχι σε βαθμό, που να ενοχλούν. Στην οδήγηση είναι ευχάριστο, σε πληροφορεί περισσότερο από το «αδελφάκι του» της Nissan και χαίρεσαι, που, αν και ίδια πλατφόρμα, υπάρχουν τόσες διαφορές. Ο καθένας διαλέγει το δρόμο του, λοιπόν. Ακόμα και αν χρειαστεί να πιέσεις σε μία διαδρομή με στροφές, το αμάξωμα ακολουθεί, η ανάρτηση συμπεριφέρεται με συνέπεια και το ESP είναι εκεί (μόνιμα) για να σε βοηθήσει. Ο κινητήρας των 110 ίππων μας φάνηκε λίγος σε ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ταξιδεύει, όμως, άριστα και είναι επίσης οικονομικός. Μπορείς να δεις και κάτω από 6lt/100km εντός πόλης και πολύ-πολύ δύσκολα θα δεις πάνω από 7lt/100km, μονάχα αν τρέχεις να προλάβεις δυο-τρία ραντεβού μέσα στην ημέρα. Η Renault υπόσχεται 11,9sec για το 0-100km/h και τελική ταχύτητα στα 182km/h. Οδηγώ και χαζεύω τα εμπρός φτερά και νιώθω ότι το Kadjar είναι ακόμη μεγαλύτερο από την πραγματικότητα. Σχεδιαστικά, πάντως, θα έλεγα ότι θυμίζει το μπαμπά του… Clio!
Του αξίζει
Επειδή σέβεστε και χρειάζεστε τη γνώμη μας όχι μόνο για τα βελτιωμένα αυτοκίνητα αλλά και για τα νέα μοντέλα που δοκιμάζουμε, θα λέγαμε ότι του Kadjar του αξίζει να πετύχει. Έχει πιο δυναμικό και αρχοντικό χαρακτήρα από αυτόν, που θα περίμενες, οι κινητήρες του είναι όλοι μικροί και οικονομικοί, ο τιμοκατάλογός του ιδιαίτερα προσιτός, αφού ακόμα και η πιο ακριβή τετρακίνητη έκδοση με τον 1.6 dCi των 130 ίππων φτάνει τα 35.690 ευρώ. Δύσκολα κάποιος θα αγοράσει ένα τετρακίνητο Kadjar, αφού το πιθανότερο είναι ότι θα επιλέξει μία μπροστοκίνητη έκδοση. Ακόμα κι εκεί, δύσκολα θα σπάσει το φράγμα των 30.000 ευρώ. Οι εκδόσεις, ακόμα και η βασική Authentic, είναι υπερβολικά «φορτωμένες» και δύσκολα θα σας λείψει κάτι. Ναι, έχουμε μπουχτίσει από τα Crossover είναι η αλήθεια. Η άλλη, όμως, αλήθεια είναι ότι το 2015 πουλήθηκαν 3,2 εκατομμύρια Crossover/SUV, νούμερο που αντιστοιχεί στο 22,5% της Ευρωπαϊκής αγοράς. Οπότε, μπουχτίσαμε-δεν μπουχτίσαμε, είναι πρακτικά και προτιμητέα. Κλείνοντας, θα ήθελα να δηλώσω ότι κάθε φορά, που άφηνα το κλειδί-κάρτα του Kadjar πάνω σε τραπέζι, όλοι με ρωτούσαν τι είναι αυτό και από ποιό μοντέλο. Είναι αυτές οι λεπτομέρειες, που η Renault ξέρει να αναδεικνύει μέσω του Γαλλικού design.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
RENAULTKADJAR 1.5 dCi 110PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ RENAULTKADJAR 1.5 dCi 110PS
AUTHENTIC: €22.340
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
• Κυβισμός: 1.461cc
• Διάμετρος x Διαδρομή: 76mm x 80,5mm
• Σχέση Συμπίεσης: 15,5:1
• Τροφοδοσία: Ηλεκτρονικός άμεσος ψεκασμός Common Rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, τριγωνικά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός, τηλεσκοπικά αμορτισέρ με ελικοειδή ελατήρια
Πίσω: Ημιάκαπτος άξονας με τηλεσκοπικά αμορτισέρ και ελικοειδή ελατήρια
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
• Κίνηση: Εμπρός
• Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 296mm
Πίσω: Δίσκοι διαμέτρου 290mm
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7J x 17 in
Ελαστικά: 215/60 R17
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm) 110/4.000
ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm) 54/4.5250
0 - 100km/h 11,9sec
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h 182
Εκπομπές Ρύπων
C02 (gr/km) 99
Μέση κατανάλωση
(lt/100km) 3,9 εργοστασιακή
(lt/100km) 6,7 δοκιμής
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ID.4, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, εντυπωσίασε στις δοκιμές πρόσκρουσης και ασφάλειας του Euro NCAP.