Mini Clubman Cooper S 2.0T 192Ps
Εξάπορτο
Όταν ακούω MINI και εξάπορτο, το μυαλό μου πάει σε εκείνα τα ζόρικα αγωνιστικά Mini Cooper -τα παλιά ε!- τα οποία είχαν crossflow κεφαλές, δηλαδή εισαγωγή και εξαγωγή δεν βρίσκονταν στην ίδια πλευρά. Μπροστά βρίσκονταν τα χωνιά των καρμπυρατέρ, τα οποία οδηγούσαν αέρα και καύσιμο στους τρεις αυλούς εισαγωγής και κατόπιν, σε τρεις αυλούς εξαγωγής προς το χταπόδι. Six port στα Αγγλικά, εξάπορτο, στα Ελληνικά. Και το MINI της δοκιμής είναι, λοιπόν, εξάπορτο, αλλά με έξι κανονικές πόρτες, κάτι που δεν νομίζω ότι συναντάμε σε άλλο μοντέλο της αγοράς. Με μήκος, που φτάνει τα 4.253mm, μιλάμε για ένα κανονικό c-segment μοντέλο, το οποίο, όμως, θα σου δώσει στοιχεία, που άλλα δεν μπορούν σ’ αυτόν το βαθμό. Για παράδειγμα, στυλ, μοναδικότητα, ποιότητα είναι τρία από αυτά. Φυσικά, με την ανάλογη τιμή, καθώς το MINI Cooper Clubman ξεκινά από τα €25.664 και στην έκδοση S, που οδηγήσαμε εμείς, ξεκινά από τα €28.029.
Πολλά άλλα μοντέλα του C segment group μπορείτε να αγοράσετε με αυτά τα χρήματα, με μερικά από αυτά να είναι και αρκετά πιο γρήγορα από το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Δεν θα είναι όμως MINI και αυτήν την επιτυχία οφείλουμε να την αναγνωρίσουμε στη φίρμα. Κάτι ακόμα, για το οποίο βγάζουμε το καπέλο μας, είναι το πόσο πολύ έχει «πατήσει» η MINI στην επιτυχημένη ιστορία του brand και καταφέρνει να βγάζει στην αγορά μοντέλα, τα οποία ξεχώριζαν στην εποχή τους, όπως π.χ. το «μακρύ» Austin Mini Countryman. Εύχρηστες και μεγάλες πλαϊνές πόρτες, σαφώς μεγαλύτερες από την πεντάθυρη έκδοση, που παρουσιάσαμε σε προηγούμενο τεύχος. Προσοχή στη λεπτομέρεια και με σοβαρή ποιότητα κατασκευής και οι πίσω πόρτες του πορτ μπαγκάζ, οι οποίες, όμως, απαιτούν ευρύχωρο parking, καθώς ο τρόπος, που ανοίγουν, δεν βοηθά στην καθημερινότητα. Τα 360lt του χώρου αποσκευών είναι μια χαρά και αν ρίξεις και τα καθίσματα έχεις κυριολεκτικά ένα μικρό βαν στη διάθεσή σου. Θέση οδήγησης, εργονομία, ποιότητα, όλα στο γνωστό υψηλό επίπεδο, που χαρακτηρίζει τα MINI. Η «φορτωμένη» έκδοσή μας διαθέτει τα πάντα, εκτός από αυτόματο κιβώτιο. Ένα αυτόματο, που τολμώ να πω ότι είναι το καλύτερο της αγοράς. Προσοχή: απλό αυτόματο, όχι διπλού συμπλέκτη. Παρόλα αυτά, το χειροκίνητο κιβώτιο του MINI είναι θαυμάσιο, με υπεράριστο κούμπωμα, ωραίες σχέσεις και ορεξάτο για ζόρικη οδήγηση.
Στο δρόμο
Η γνωστή, δοκιμασμένη συνταγή της ανάρτησης, αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Το αποτέλεσμα είναι πολύ ικανοποιητικό για τα γούστα μας, καθότι η ανάρτηση είναι σχετικά σφιχτή, κάτι που ταιριάζει με το χαρακτήρα των Cooper S. Ίσως να θέλαμε τα αμορτισέρ να είχαν λίγο πιο μεγάλη διαδρομή, αλλά μέχρι εκεί. Τα φρένα υπερκαλύπτουν τις ανάγκες και πολύ δύσκολα θα κουραστούν, εκτός αν του φερθείτε με τρόπο, που δεν ταιριάζει στο χαρακτήρα του. Τιμόνι, όπως πάντα, σαφές και άμεσο, με όση πληροφορία χρειάζεσαι να φτάνει στα χέρια σου. Κάτω από το καπό, είχαμε τον δίλιτρο τετρακύλινδρο με το twin scroll turbo, ο οποίος αποδίδει 192Ps, νούμερο άκρως ικανοποιητικό για τις απαιτήσεις του Clubman. Απόδοση χωρίς ξεσπάσματα, θα μπορούσα να πω ότι θυμίζει καλορυθμισμένο ατμοσφαιρικό μοτέρ με αρκετά κυβικά. Όμως τα 1.360kg του -άδειου- αμαξώματος δεν επιτρέπουν επιδόσεις-φωτιά. Τα 7,2sec, που υπόσχεται η MINI, είναι πραγματικότητα και η αλήθεια είναι ότι ποτέ δεν θα μπείτε στη διαδικασία να κάνετε εκκινήσεις από στάση ή κόντρες. Εκεί, που το Clubman είναι πολύ καλό, είναι σε επαρχιακούς δρόμους με ανοιχτές καμπές. Και καμιά φουρκέτα να βρεθεί στο δρόμο σας, μια χαρά θα τα καταφέρει. Το EDLC (ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού) δουλεύει υποδειγματικά, ενώ το πίσω μέρος θα ακολουθήσει πειθήνια τις εντολές σας. Η κατανάλωση στο «κυνηγητό» ξεπερνάει τα 11lt/100km, αλλά πέφτει πολύ εύκολα στα χαμηλά 7lt/100 σε ανοιχτούς δρόμους. Εμείς, με ένα συνδυασμό ζόρικης οδήγησης, καθημερινής μετακίνησης μέσα στην πόλη, αλλά και διαδρομή σε ανοιχτό δρόμο, είδαμε 9,1lt/100km. Τίμιο -ρεαλιστικό- νούμερο για δίλιτρο με 192 άλογα και 1.400+ κιλά με οδηγό.
Για ποιον?
Αν με ρωτήσετε σε ποιον στοχεύει η MINI με το Clubman, θα σας έλεγα ότι πρόκειται για τον αγοραστή, που το Countryman του πέφτει κάπως στριμωγμένο, αλλά δεν θέλει να «περάσει» στην κατηγορία των crossover/SUV. Πληροφορίες λένε ότι η MINI δεν θα αργήσει να προσθέσει στη γκάμα της ένα μοντέλο ακόμα πιο μεγάλο και από το Clubman, οπότε μετά θα έχει μία 100% πλήρη γκάμα. Πάντως, στις μέρες, που το είχαμε, δεν μας έλειψαν ούτε το γκάζι, ούτε η σωστή πληροφορία από τα χειριστήρια, ούτε φυσικά η όρεξη για την οδήγηση, κάτι που τα MINI καταφέρνουν να «ξυπνούν» σε όποιον βρεθεί πίσω από το τιμόνι τους.
MINI COOPER S PACEMAN
Τις πρώτες μέρες, που οδηγούσαμε το MINI Cooper S Paceman, προσπαθούσαμε να καταλάβουμε σε ποιους απευθύνεται αυτό το μοντέλο. Βασισμένο στο πάτωμα του Countryman, που, όμως, δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Coupe, αλλά ψηλό, ψηλό, αλλά «στριφτερό», μεγάλο, αλλά στριμωγμένο για τους πίσω… Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο, που στοχεύει σε «ψαγμένους» ανθρώπους, που δεν έχουν θέμα να επενδύσουν σε κάτι, που ξεχωρίζει -πολύ- από τη μάζα. Χωρίς, όμως, να είναι εκκεντρικό ή κραυγαλέο εξωτερικά. Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση, που ταιριάζει και στο χαρακτήρα του περιοδικού, το Cooper S Paceman με τον 1.6 turbo κινητήρα απόδοσης 184Ps. Η κατανάλωση φλερτάρει με τα 10lt/100km, καθώς το αμάξωμα και η όρεξη του κινητήρα σε παρασύρουν. Ιδιαίτερα γρήγορο δεν είναι, αλλά τα άλογά του επαρκούν για να πιέσεις πολύ το καλά στημένο σύνολο. Παιχνίδια με την ουρά είναι εύκολη υπόθεση, τα φρένα έχουν τη διάθεση να ακολουθήσουν και το τιμόνι μιλάει στη γλώσσα μας. Λίγη προσοχή με το γκάζι στην έξοδο της στροφής χρειάζεται, καθώς τα 184 άλογα από τα 1.600 κυβικά έρχονται με ελαφρύ τσαμπουκά, που μας αρέσει. Ό,τι ξεχωρίζει, είναι ιδιαίτερο. Ό,τι είναι ιδιαίτερο, κοστίζει. Έτσι κι αυτό, το οποίο ξεκινά από €25.969 (απλό MINI Cooper Paceman με τον 1.6 των 122 ίππων) με την έκδοση Cooper S Paceman να ξεκινά από τις €32.706. Η diesel έκδοση βρίσκεται κάπου ανάμεσα, λίγο πάνω από τις €29.000.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ MINICLUBMANCOOPERS 192PS
Τιμή βασικής έκδοσης ClubmanCooper: Από €25.664
Τιμή βασικής έκδοσης ClubmanCooperS: Από €28.029
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 82mm x 94,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων, twin scroll υπερτροφοδότης καυσαερίων
Βάρος (kg): 1.360
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα MacPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι διαμέτρου 307mm, μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι διαμέτρου 280mm, μονοπίστονες δαγκάνες
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Διαφορικό: Με ηλεκτρονικό έλεγχο EDLC
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 192/ 5.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 28,5/ 1.250-4.750
0-100km/h (sec): 7,2sec
Τελική Ταχύτητα (km/h): 228
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 147-144
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (lt/100km): 6,3
Δοκιμής (lt/100km): 9,1
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7Jx17in
Ελαστικά: 225/45 R17
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το Ford Ranger Wildtrak X έχει πολλά κοινά σημεία με το Raptor και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος από το κανονικό Wildtrak.