Suzuki Vitara 1.4 DITC 140Ps

Suzuki Vitara 1.4 DITC 140Ps

Adaptation

Οδηγώντας την 4η γενιά Suzuki Vitara είναι σαφές ότι η εποχή του «off-road animal» Vitara έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Το Vitara «γυρίζει σελίδα», μπαίνει στα χωράφια των μοσχοπουλημένων crossover/compact SUVs και φέρνει -με τον καλύτερο δυνατό τρόπο- την Suzuki ξανά στο προσκήνιο. Με μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4.175mm, πλάτος 1.775mm, ύψος 1.610mm), μεταξόνιο 2.500mm και 375lt χώρου αποσκευών, το νέο Vitara αποδεικνύεται επαρκές σε χώρους και πρακτικό στην καθημερινή συμβίωση. Το Vitara S είναι η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1.4 Booster Jet βενζινοκινητήρα, την τετρακίνηση AllGrip και κάμποσες διαφορές στην εμφάνιση μέσα και έξω. Το τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων έχουν δερμάτινη επένδυση και κόκκινες ραφές, τα καθίσματα έχουν suede επένδυση στο έδρανο και την πλάτη, δέρμα στα πλαϊνά και κόκκινες ραφές, τα πεντάλ είναι αλουμινένια και τα δαχτυλίδια των οργάνων και των αεραγωγών είναι βαμμένα κόκκινα ματ. Εξωτερικά, η διαφορετική μάσκα, το -κόκκινου χρώματος- κάλυμμα του προβολέα LED, οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 17in και οι ασημί σατινέ εξωτερικοί καθρέφτες ταυτοποιούν το Vitara S. Τα συστήματα ασφαλείας Radar Brake Support (εντοπισμός μέσω radar του εμπρόσθιου οχήματος), ESP με Traction Control, Brake Assist, Hill Descent Control και Hill Hold, θωρακίζουν το νέο Vitara, ενώ το Adaptive Cruise Control, η οθόνη αφής 7in με Smartphone Linkage και κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα πλοήγησης, ο αυτόματος κλιματισμός και τα θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού συμπληρώνουν τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

BoosterJet & AllGrip

…είναι οι κρυμμένοι άσσοι στο μανίκι του Vitara S. Ο ελαφρύς και συμπαγής τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος Κ14C των 1.373cc, 140Ps και 22,4kgm αποδίδει 20% περισσότερη δύναμη και 41% περισσότερη ροπή έναντι του ατμοσφαιρικού Μ16Α των 1.586cc, καταναλώνοντας με συνετή οδήγηση μόλις 6,5lt/100km! Ταυτόχρονα, εντυπωσιάζει με τη ραφιναρισμένη λειτουργία του, την ελαστικότητα, την έλλειψη υστέρησης και το δυνατό τράβηγμα ήδη από τις 1.600rpm! Ο ειδικά εξελιγμένος -για τον Booster Jet- υπερσυμπιεστής «σηκώνει» έως 1,1bar πίεση και εκμεταλλεύεται την ιδανική ροή καυσαερίων και τη μικρότερη δυνατή απώλεια θερμοκρασίας τους, αποτέλεσμα της ενιαίας χύτευσης κυλινδροκεφαλής και πολλαπλής εξαγωγής. Το ελαφρύ crossover των 1.210kg επιταχύνει ζωντανά τόσο από στάση όσο και εν κινήσει, ενώ είναι ικανό να διατηρεί υψηλή μ.ω.τ στο ταξίδι. Σύμμαχός σου, σε κάθε περίπτωση, αποδεικνύεται το εξαιρετικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με τη σωστή κλιμάκωση, το θετικό κούμπωμα και τις μικρές διαδρομές του επιλογέα μεταξύ των θέσεων. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται τόσο το σύστημα διεύθυνσης, που αν και λίγο πιο ελαφρύ απ’ ό,τι θα θέλαμε, προσφέρει ικανοποιητική αίσθηση και πληροφόρηση, όσο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση, που απορροφάει τις ανωμαλίες, διατηρώντας ταυτόχρονα τις κλίσεις του αμαξώματος περιορισμένες.

Το σύγχρονο σύστημα τετρακίνησης, All Grip, διαθέτει τέσσερις, ηλεκτρονικά ελεγχόμενες, επιλογές λειτουργίας (Auto, Sport, Snow και Lock) προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να προσαρμόσει την οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου στις ιδιαιτερότητες κάθε είδους οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή πρόσφυση και έλεγχο, εντός και εκτός δρόμου. Η λειτουργία Auto έχει σαν προτεραιότητα την οικονομία καυσίμου, «στέλνει» τη δύναμη και ροπή του κινητήρα στους εμπρός τροχούς και εμπλέκει τους πίσω, όταν το σύστημα διαγνώσει απώλεια πρόσφυσης. Η λειτουργία Sport, λαμβάνοντας υπόψη -μεταξύ άλλων- και τη στιγμιαία επιτάχυνση του οχήματος, κάνει τη μέγιστη δυνατή χρήση της τετρακίνησης, μεταβάλλοντας συνεχώς το ποσοστό κατανομής δύναμης και ροπής στους δύο άξονες. Επιλέγοντας τη λειτουργία Snow, το σύστημα προσαρμόζεται να αντιδράσει σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, με αντίστοιχη προσαρμογή των συστημάτων ευστάθειας, ενώ με το Lock, η τετρακίνηση «κλειδώνει» στο 50:50 εμπρός-πίσω, στέλνοντας σταθερά μεγάλο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς, αυξάνοντας την ελκτική ικανότητα του οχήματος. Η γρήγορη λειτουργία της τετρακίνησης, σε συνδυασμό με τα 18,5cm απόστασης από το έδαφος, τις 18,2ο γωνία προσέγγισης και 28,2ο γωνία διαφυγής, είναι με το μέρος σου στις εκτός δρόμου αναζητήσεις, όχι όμως, η σχετικά περιορισμένη διαδρομή της ανάρτησης, τα ασφάλτινα ελαστικά και η απουσία ρεζέρβας.

On road performance

Η έλλειψη υστέρησης και το δυνατό τράβηγμα από χαμηλά του Booster Jet, σε συνδυασμό με το καλύτερο -ενδεχομένως- χειροκίνητο κιβώτιο σε crossover και το χαμηλό βάρος του Vitara, μας είχαν προϊδεάσει εξαρχής για ζωντανές επιδόσεις. Όχι, όμως, τόσο ζωντανές! Ξεκινώντας με μόλις 2.200rpm, το Vitara «σπάει» οριακά την πρόσφυση των εμπρός τροχών, σηκώνει λίγο τη μούρη, η τετρακίνηση στέλνει δύναμη και πίσω, ενώ το 0-100km/h έρχεται σε μόλις 8,92sec. Ενδεικτικά αναφέρω ότι το Renegade με τον 1.4 MultiAir II των 170Ps και 25kgm χρειάστηκε 9,5sec για την ίδια μέτρηση. Το Vitara S βγαίνει από το 400άρι σε 16,4sec με ταχύτητα εξόδου τα 138,81km/h, γρηγορότερο και εδώ από το Renegade (17,05sec/134,21km/h). Γρηγορότερο και στις ρεπρίζ 80-110km/h και 100-140km/h το Vitara έναντι του Renegade χρειάζεται 3,99sec έναντι των 4,46sec και 8,27sec έναντι των 8,41sec αντίστοιχα. Tο 50-80km/h με 3η δεν είναι αντιπροσωπευτικό, καθώς το Renegade εκμεταλλεύεται το kickdown σε 2α και κάνει 3,1sec έναντι των 3,42sec του Vitara. Με 27.640€, το Vitara S κοιτάζει τους αντιπάλους του από θέση ισχύος, καθώς συνδυάζει την εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου, με εξαιρετικές επιδόσεις, ικανή και γρήγορη τετρακίνηση, ιδανικό μέγεθος και απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους. 

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • ΤΥΠΟΣ            Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
  • ΘΕΣΗ               Εμπρός, κατά τον διαμήκη άξονα
  • ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)         1.373
  • ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)    73 x 82
  • ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ 9,9:1
  • ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ            Άμεσος ψεκασμός, turbo
  • ΒΑΡΟΣkg                   1.210

 

 

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • ΚΙΝΗΣΗ Μπροστά, αυτόματη τετρακίνηση
  • ΚΙΒΩΤΙΟ Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ   Ελεύθερο

 

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα MacPherson, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια
  • ΠΙΣΩ   Άκαμπτος άξονας, τηλεσκοπικά αμορτισέρ, ελικοειδή ελατήρια

 

ΦΡΕΝΑ

  • ΕΜΠΡΟΣ Αεριζόμενοι δίσκοι
  • ΠΙΣΩ   Δίσκοι

 

 

 ΤΡΟΧΟΙ

  • ΖΑΝΤΕΣ  7Jx17in
  • ΕΛΑΣΤΙΚΑ    215/55 R17

 

 

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)          140/5.500
  • ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)      22,4/1.500-4.000
  • 0-100km/h      10,2sec
  • ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  200

 

Εκπομπές CO2

  • C02 (gr/km)       127

 

Μέση κατανάλωση

  • Ονομαστική (lt/100km)  5,4
  • Δοκιμής (lt/100km)    6,5

 

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC   

  • 0-60                 4,25    
  • 0-80                 6,04    
  • 0-100               8,92
  • 0-120               11,98
  • 0-140               16,72
  • 0-160               22,93

 

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

 

  • 18        2,54     @        44,23
  • 60        5,33     @        72,53
  • 100      7,11     @        87,02
  • 200      10,73   @        112,08
  • 400      16,40   @        138,81

 

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η             SEC

50-80               3,42

80-110             3,99

 

ΚΜ/Η             SEC

80-110             5,09

100-140           8,27

 

ΚΜ/Η             SEC

100-140           10,04

Roll με 2α

ΚΜ/Η             SEC

60-120             7,78

60-160             18,73

 

 

 

Αρθρογράφος

 

Τέλος οι diesel κινητήρες για την Hyundai

Τέλος οι diesel κινητήρες για την Hyundai

Στροφή στον εξηλεκτρισμό κάνει η Hyundai, αφήνοντας στην άκρη τους κινητήρες diesel από εδώ και πέρα.