Ford Fiesta 1.5TDCi 95Ps

Ford Fiesta 1.5TDCi 95Ps

Το Ford Fiesta είναι ένα από τα αυτοκίνητα, που έχουμε δοκιμάσει σε όλες τις εκδοχές του. Από το κορυφαίο ST, που διαθέτει -με διαφορά- το πιο ενθουσιώδες στήσιμο στην κατηγορία των mini hot-hatch, μέχρι τα πιο «γήινα» βενζινοκίνητα EcoBoost και πετρελαιοκίνητα Duratorq, όλα έχουν την ιδιότητα να σου αφήνουν ένα χαμόγελο στο πρόσωπο, αφού δεν βαριέσαι ποτέ να τα οδηγάς. Είτε αυτό είναι μέσα στην πόλη, είτε στην Εθνική, είτε σε ορεινές διαδρομές. Αυτός είναι πιθανότατα και ο λόγος, που έχει γίνει τόσο αρεστό το συγκεκριμένο μοντέλο στην Ελληνική αγορά.

Econetic

Ο νέος κινητήρας diesel 1.5lt TDCi αποδίδει 95Ps και, σε σχέση με τον προηγούμενο TDCi των 1,6lt, έχει επιπλέον μειωμένη κατανάλωση καυσίμου (3,6lt/100km) και εκπομπές ρύπων CO2 (94gr/km). Οι μηχανικοί της Ford εξέλιξαν ροϊκά ακόμα περισσότερο την κυλινδροκεφαλή του κινητήρα, μειώνοντας παράλληλα τις τριβές του με τη χρήση της τεχνολογίας επίστρωσης DLC (Diamond Like Carbon) στα έμβολα, τους πύρους και τα ελατήριά τους. Η νέα τουρμπίνα της Garrett χρησιμοποιεί τεχνολογία μεταβλητής γεωμετρίας (Variable Nozzle Turbocharger), εξασφαλίζοντας υψηλότερη ροή αέρα και ταχύτερη απόκριση, τη στιγμή, που η τελευταία γενιά ψεκασμού υψηλής πίεσης Common Rail, ελαχιστοποιεί τις απώλειες καυσίμου και βελτιώνει την καύση. Οι διαφορές, όμως, του νέου κινητήρα δεν περιορίζονται μόνο στο οικολογικό του προφίλ. Ο TDCi, παρά τα λιγότερα κυβικά του (1.499cc), τουρμπίζει νωρίτερα και έχει καλύτερη απόκριση σε όλο το φάσμα rpm. Η ροπή κορυφώνεται στις 1.750rpm και φτάνει το εντυπωσιακό νούμερο των 21,9kgm!

Everydaying

Ο νέος κινητήρας είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά του Fiesta. Ήσυχος και γραμμικός, τραβάει δυνατά από τις 1.600rpm μέχρι τις 4.000rpm. Το κροτάλισμα του diesel είναι μεν παρόν ακουστικά, αλλά ποτέ δεν ενοχλεί τους επιβάτες. Τα σχεδόν 22kgm ροπής σου επιτρέπουν να κινείσαι σβέλτα, χωρίς να πιέζεις τον κινητήρα, με αποτέλεσμα τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου... Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, κυμάνθηκε στα 5,3-5,6lt/100km. Αν μάλιστα το προσπαθήσεις αρκετά, μπορεί εύκολα να πέσει και κάτω από 5lt/100km, αλλά Power Automotive Magazine διαβάζετε...δεν θα μπορούσαμε να πηγαίνουμε συνέχεια σαν κυρίες!

Το εσωτερικό δεν διαφοροποιείται σημαντικά από την τελευταία ανανέωση του μοντέλου πριν περίπου 2 χρόνια και το μόνο, που έχει αλλάξει, είναι η μεγαλύτερη κεντρική οθόνη πολλαπλών λειτουργιών και οι νέες ταπετσαρίες. Η ποιότητα των υλικών δεν είναι η κορυφαία στην κατηγορία, βρίσκεται, όμως, άνω του μέσου όρου, με το μεγάλο μέρος του ταμπλό να καλύπτεται από μαλακό πλαστικό. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι αρκετές και χρηστικές, ενώ οι χώροι είναι πολύ καλοί για 4 άτομα.

Best of Class

Η αίσθηση, που παίρνει ο οδηγός πίσω από το τιμόνι του Fiesta, είναι αναμφίβολα ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι στα υπόλοιπα supermini. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, χωρίς ωστόσο να επιβαρύνεται η άνεση. Κάθε άλλο! Το Fiesta περνάει υποδειγματικά ακόμα και από έντονες ανωμαλίες, με την ποιότητα κύλισης να μοιάζει αρκετά με αυτή του μεγαλύτερου Focus. Η πρόσφυση βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και το τιμόνι του Fiesta έχει σωστό βάρος, εξαιρετική αμεσότητα και πληροφόρηση, που βάζει τα γυαλιά στην κατηγορία! Με λίγα λόγια, το Fiesta το απολαμβάνεις σε κάθε είδους διαδρομή…αρκεί μόνο να μην είσαι κολλημένος στην κίνηση…

Η ροπή του 1.5lt TDCi σε συνδυασμό με το πυκνά κλιμακωμένο 5άρι κιβώτιο προσδίδει αρκετά καλές επιδόσεις, παρά το γεγονός ότι ένα 6άρι θα ωφελούσε και τις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, αλλά και την κατανάλωση… Μιας και λέμε για επιδόσεις, τα πρώτα 100km/h τα είδαμε σε 12,34sec, ενώ η μέτρηση roll on από τα 60 στα 120km/h ολοκληρώθηκε σε 10,07sec.

Το Fiesta με τον 1.5 TDCi και τα 95Ps και τη βασική, αλλά καλά εξοπλισμένη έκδοση Trend (7 αερόσακοι, ESP, MyKey, SYNC κλπ), ξεκινάει από τα €14.989, μόλις 1.200 ευρώ ακριβότερα από την έκδοση βενζίνης με τον 1.0 EcoBoost των 100Ps. Σίγουρα, η διαφορά δεν είναι απαγορευτική και σε βάζει σε σκέψεις. Αν διανύετε πάνω από 15.000km το χρόνο και σας νοιάζει κυρίως η οικονομία καυσίμου, τότε θα επιλέξετε την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Αν πάλι θέλετε να απολαμβάνετε στο μέγιστο τη διασκεδαστική οδική συμπεριφορά του Fiesta, σε συνδυασμό με καλύτερες επιδόσεις, τότε τείνετε προς τη μεριά της βενζίνης. Όλα στη ζωή είναι θέμα προτεραιοτήτων και δεν θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση η αγορά του αυτοκινήτου…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή βασικής έκδοσης Ford Fiesta 5d 1.5 TDCi 95Ps (Trend): €14.989

Τιμή έκδοσης δοκιμής Ford Fiesta 5d 1.5 TDCi 95Ps (Titanium): €15.983

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες/κύλινδρο

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.499

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   73,5 x 88,3 

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           16:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων Common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΒΑΡΟΣ kg                  1.117

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Χειροκίνητο 5 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,37:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx16in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                195/50

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 258mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Ταμπούρα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      95/ 3.800

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   21,9/ 1.750

0-100km/h      10,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  180

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)      94

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  3,6

Δοκιμής (lt/100km)    5,5

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η  SEC    

0-60     5,48

0-80     8,73

0-100   12,34

0-120  17,75

0-140   25,59

0-160  41,36

ΡΕΠΡΙΖ

Ρεπρίζ 3ης

50-80   4,79

80-110   5,94

Ρεπρίζ 4ης

80-110 5,78

100-140 10,89

Ρεπρίζ 5ης

80-110 7,95

100-140 12,46

Roll On

60-120 10,07

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC @ ΚΜ/Η

18        2,95     37,88

60        5,93     63,46

100      8,04     75,84

200      12,14   98,61

400      18,63   122,68

 

Αρθρογράφος

 

Τρακάρισμα με Ferrari Enzo

Τρακάρισμα με Ferrari Enzo

Η παράδοση στο νέο ιδιοκτήτη της Enzo από ότι φαίνεται δεν έγινε ποτέ.