Opel Adam 1.4 87Ps Easytronic 3.0

Opel Adam 1.4 87Ps Easytronic 3.0

Καλό, αλλά ακριβό.
Αναφέρομαι στα αυτόματα κιβώτια, τα οποία, ως extra, κοστίζουν συνήθως δύο ή ακόμα και τρεις παραπάνω χιλιάδες ευρώ. Έτσι, πολλοί είναι αυτοί, που θέλουν ένα αυτόματο για καθημερινό αυτοκίνητο, αλλά η τσέπη τους δεν το υποστηρίζει. Η Opel, λοιπόν, με το Easytronic 3.0 προσφέρει τα οφέλη του αυτόματου κιβωτίου στην υπερβολικά προσιτή τιμή των 700 ευρώ για το Adam. Πως γίνεται αυτό, θα ρωτήσετε. Η απάντηση είναι απλή. Πρόκειται στην ουσία για ένα χειροκίνητο κιβώτιο, του οποίου, όμως, οι αλλαγές γίνονται με αυτοματοποιημένο μηχανισμό. Το σετ συμπλέκτη, δηλαδή, είναι ένα απλό, συμβατικό σετ, απλά αντί να αλλάζετε εσείς σχέσεις από τον επιλογέα, η διαδικασία αυτή γίνεται αυτόματα. Φυσικά και δεν είναι η πρώτη φορά, που συναντάμε κάτι τέτοιο σε αυτοκίνητο παραγωγής, δεν το είχαμε, όμως, συναντήσει ξανά σε μοντέλο της Opel. Το Adam με Easytronic 3.0 βγαίνει μονάχα με τον 1.4 κινητήρα, απόδοσης 87Ps. Με τον κινητήρα αυτόν, η Opel υπόσχεται επιδόσεις 0-100km/h σε 13,9sec, τελική ταχύτητα 178km/h και εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο109-112 g/km. Εμείς κινηθήκαμε για επτά ημέρες σχεδόν αποκλειστικά εντός πόλης, με μπόλικο σταμάτα-ξεκίνα και η κατανάλωση έφτασε στα 7,1lt/100km.

Βολικό!
Αυτό έλειπε! Ποιό αυτόματο δεν είναι βολικό? Μην περιμένετε αλλαγές σχέσεων τύπου «διπλού συμπλέκτη». Αν ψάχνετε κάτι τέτοιο, είπαμε: κοστίζει μπόλικα χιλιάρικα. Οι αλλαγές στο Easytronic 3.0 γίνονται αργά, σχετικά ομαλά και σίγουρα ξεκούραστα. Υπάρχουν επίσης και επιλογές στη λειτουργία του κιβωτίου. Η μία ονομάζεται Creep, την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, όταν κάνετε ελιγμούς με χαμηλές ταχύτητες, καθώς και την επιλογή Launch, όταν θέλετε να κάνετε πιο… δυναμικές εκκινήσεις. Αχρείαστο μου ακούγεται. Επίσης, αν θέλετε, μπορείτε να αλλάζετε σχέσεις «χειροκίνητα», με τη γνωστή σειριακή κίνηση. Κατά τα άλλα, το Opel Adam μας είναι γνωστό. Γνωστό για την ποιοτική του κατασκευή, την πολύ καλή θέση οδήγησης και το ιδιαίτερα ξεχωριστό του στυλ, το οποίο, θεωρούμε, ότι έδωσε άλλον αέρα στην Opel. Εμένα, προσωπικά, μου αρέσει περισσότερο από άλλα στιλάτα λιλιπούτια μοντέλα, αλλά δυστυχώς το Adam έχει να προσπαθήσει να υπερνικήσει τη βαθιά ιστορία των αντιπάλων του, τα οποία πατάνε στον retro σχεδιασμό τους και, όπως φαίνεται, κερδίζουν κατά κράτος στις πωλήσεις. Όμως το Adam οδηγικά μοιάζει με μεγαλύτερο αυτοκίνητο, στο εσωτερικό υπάρχουν θήκες και χώροι, όχι όμως και στο πορτ μπαγκάζ, το οποίο είναι σχετικά περιορισμένο, όχι, όμως, ότι θα ενοχλήσει, αν ένα ζευγάρι χρειαστεί να ταξιδέψει. Το Opel Adam, με το Easytronic 3.0 κιβώτιο, ξεκινά από τις 13.900 ευρώ στην έκδοση Slam και είναι διαθέσιμο αποκλειστικά με τον 1.4 ατμοσφαιρικό κινητήρα των 87Ps. 

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ OPEL ADAM 1.4 87PS EASYTRONIC 3.0
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ OPEL ADAM 1.4 87PS EASYTRONIC 3.0: €13.900


ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΤΥΠΟΣ           Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ από χυτοσίδηρο και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο.

ΘΕΣΗ              Εμπρός, εγκάρσια

ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc)        1.364

ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm)   72,5 x 82,6

ΣΧΕΣΗ ΣΥΜΠΙΕΣΗΣ           10,5:1

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ           Ηλεκτρονικός ψεκασμός πολλαπλών σημείων

ΑΝΑΦΛΕΞΗ              Ηλεκτρονική με ξεχωριστό πηνίο ανάφλεξης ανά κύλινδρο

ΒΑΡΟΣkg                  1.120

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

ΚΙΝΗΣΗ                     Εμπρός

ΚΙΒΩΤΙΟ                    Easytronic 3.0 5 σχέσεων

ΔΙΑΦΟΡΙΚΟ               Ελεύθερο

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

ΕΜΠΡΟΣ        Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΠΙΣΩ   Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

ΤΡΟΧΟΙ

ΖΑΝΤΕΣ                     6,5Jx16in

ΕΛΑΣΤΙΚΑ                195/55 R16

ΦΡΕΝΑ

ΕΜΠΡΟΣ                    Αεριζόμενοι δίσκοι 284mm με μονοπίστονες δαγκάνες

ΠΙΣΩ                           Ταμπούρα

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ (Ps/rpm)      87/ 6.000

ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ (kgm/rpm)   13,2/4.000

0-100km/h      13,9sec

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ km/h  178

Εκπομπές Ρύπων

C02 (gr/km)       109-112

Μέση κατανάλωση

Ονομαστική (lt/100km)  4,8

Δοκιμής (lt/100km)    7,1

 

Αρθρογράφος

 

Δείτε το Nissan GT-R των 3.400 ίππων

Δείτε το Nissan GT-R των 3.400 ίππων

Το «Night Terror» είναι ένα Nissan GT-R 3.400 ίππων, προετοιμασμένο από την T1 Race, το οποίο έχει ακόμα τον VR38DETT κινητήρα του.