Subaru Impreza GDA WRX 320Ps
Από μικρό παιδί ήθελε ένα Subaru Impreza, τον είχε κερδίσει τόσο η εμφάνιση όσο και ο χαρακτηριστικός ήχος του boxer κινητήρα του. Από τότε που το πήρε ο Χρήστος, άρχισε να ασχολείται με τη βελτίωσή του και στόχος του ήταν να το χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση, δεν ήθελε να φτιάξει ένα αυτοκίνητο κανίβαλο, αλλά κάτι χρηστικό και καθημερινό που να κάνει, λίγο-πολύ, τα πάντα. Τον ενδιέφερε όμως να έχει ένα δυνατό και αξιόπιστο σύνολο που να μπορεί να κάνει δοκιμές με φίλους και πατήματα με οτιδήποτε σταθεί δίπλα του. Οk, σε λογικά πλαίσια πάντα! Εννοείται ότι εκτός από τις ευθείες, του αρέσουν και οι στροφές, οπότε δεν ήθελε να ξεφύγει υπερβολικά σε ιπποδύναμη.
Therightstuff
Η πλέον κατάλληλη εταιρεία για να ασχοληθεί κανείς με τη βελτίωση ενός Subaru είναι η Subaru Sport Center του Λουκά Καλφακάκου και φυσικά κάπου εκεί κολλάει και ο Δημήτρης, γνωστός και ως Hacked by NOS. Για τη γνωστή γιάφκα στα νότια σας έχουμε πει ξανά. Εκεί είδαμε για πρώτη φορά το Subaru Impreza του Χρήστου και μας κίνησε την περιέργεια. Όπως και να το κάνουμε, δεν μπορούμε να πούμε όχι σε ένα αξιόλογο και ολοκληρωμένο Impreza ακόμα κι αν είναι δεύτερης γενιάς και όχι κάποιο πιο σύγχρονο μοντέλο. Έτσι και αλλιώς, το πάλαι ποτέ δημοφιλές μοντέλο της Subaru ορφάνεψε στην Ελλάδα στο GRB, αφού τα επόμενα μοντέλα Impreza (με κωδικό VA) δεν κυκλοφόρησαν καθόλου στη χώρα μας. Ο Χρήστος, το Δεκέμβρη του 2017, αποφάσισε να κάνει σφυρήλατο το μοτέρ για να φτιάξει μία σωστή και αξιόπιστη υποδομή και τέσσερις μήνες μετά άλλαξε intercooler, μπεκ καυσίμου και turbo. Ακολούθησε remapping στην εργοστασιακή ECU από τον Δημήτρη και πριν λίγες μέρες αναβαθμίστηκε εκ νέου, αποκτώντας περισσότερα πράγματα που θα αναλύσουμε παρακάτω. Ο Χρήστος ήταν τυχερός, γιατί είχε δίπλα του ανθρώπους με γνώση και εμπειρία στο αντικείμενο που τον βοήθησαν να κάνει τις σωστές επιλογές χωρίς να σπαταλήσει άδικα χρήματα.
Κροταλίζοντας στις στροφές
Αυτό που μου αρέσει στα Impreza είναι το πόσο καλοζυγισμένα είναι, με το χαμηλό κέντρο βάρους λόγω του boxer κινητήρα, αλλά και ο χαρακτηριστικός τους ήχος. Όταν κάθεσαι μέσα σε ένα Impreza, νιώθεις το κάθισμα να σε αγκαλιάζει σωστά και το σώμα σου δέχεται όλες τις δυνάμεις από την επιτάχυνση είτε είσαι στην ευθεία είτε στρίβεις με όσα τολμάς. Ο κινητήρας είναι πάντα εκεί, έτοιμος να σου δώσει δύναμη και το μόνο που χρειάζεται είναι ένα καλό ζευγάρι χέρια για να κρατήσεις σε τροχιά το στιβαρό αμάξωμα και να στρίψεις γρήγορα.
EJ20 tuning
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός EJ20 με open deck μπλοκ, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει potential για τεράστιες ιπποδυνάμεις. Αυτό όμως δεν απασχολεί για την ώρα τον Χρήστο που απλά ήθελε ένα καλό setup με περίπου 100 άλογα παραπάνω. Όμως για να έχει το κεφάλι του ήσυχο, άλλαξε τα πιστόνια με σφυρήλατα της Wiseco, τα οποία -όντας μεγαλύτερα κατά 0,5mm- αύξησαν τον κυβισμό του κινητήρα από τα 1.994cc στα 2.016cc. Τα πιστόνια συνδυάστηκαν με μπιέλες της DP και οι μπιέλες με τη σειρά τους με έναν καινούργιο στρόφαλο από WRX, ενώ χρησιμοποιήθηκαν μέταλλα στροφάλου της ACL. Στις δύο κυλινδροκεφαλές, οι μόνες αλλαγές που έγιναν ήταν στο να τοποθετηθούν οι εκκεντροφόροι της Cat Cams, οι οποίοι έχουν 255ο διάρκεια και 10,55mm βύθισμα στην εισαγωγή και 249ο και 10,25mm στην εξαγωγή. Από την CatCams προέρχονται και τα retainers των βαλβίδων και κάπου εκεί, με τις βίδες κεφαλών της ARP και με την τοποθέτηση μιας αντλίας λαδιού μεγαλύτερης παροχής από STI, ολοκληρώθηκαν οι επεμβάσεις στο εσωτερικό του κινητήρα.
Περιφερειακά
Το εργοστασιακό turbo TD04 αφαιρέθηκε και τη θέση του πήρε μία IHI VF28, η οποία μπορεί να σπουλάρει λίγο αργότερα από την εργοστασιακή, μπορεί όμως να βγάλει περισσότερη δύναμη και να φτάσει ο κινητήρας να αποδίδει 350Ps. Το εργοστασιακό intercooler αντικαταστάθηκε με το αντίστοιχο του STI, το οποίο είναι μεγαλύτερο και έχει καλύτερη απόδοση, στο μέλλον πάντως, που θα αλλάξει turbo και θα βάλει και το εξάρι κιβώτιο από το STI, θα τοποθετήσει ένα «γαϊδουρινό» front mount. Για την ώρα, το intercooler του STI τον καλύπτει μια χαρά. Τοποθετήθηκε επίσης μία εξάτμιση διαμέτρου 76mm από το downpipe και πίσω, με ένα τελικό καζανάκι, ενώ αφαιρέθηκε εντελώς ο καταλύτης. Μία φιλτροχοάνη Typhoonτης Κ&Ν τροφοδοτεί το turbo με μπόλικο αέρα και τέλος, αλλάχθηκαν τα μπεκ καυσίμου με τα αντίστοιχα του STI, τα οποία έχουν μεγαλύτερη παροχή και επαρκούν για ιπποδυνάμεις που φτάνουν μέχρι και τα 370Ps. Και κάπου εδώ ο HackedbyNOS ανέλαβε έργο. Μέσω του open ECU Carberry ROM ρύθμισε τον κινητήρα, που πλέον είναι MAF-less και διαθέτει antilag, launch-control και rolling launch-control. Η μέγιστη πίεση κρατήθηκε χαμηλά, στο 1,2bar, όπου ο κινητήρας αποδίδει περίπου 320Ps. Δυναμομέτρηση δεν έχει γίνει ακόμα, το νούμερο αυτό είναι εκτίμηση βάσει setup-τουρμπίνας-πίεσης και χρόνων που έγραψε στο δρόμο το Impreza. Ο λόγος που κρατήθηκε χαμηλά η πίεση είναι ότι για την ώρα η μετάδοση είναι η εργοστασιακή και το 5άρι κιβώτιο των WRX δεν είναι και για πολλά-πολλά.
Πατάω!
Ο Χρήστος έχει λιώσει στις δοκιμές και στις κόντρες και κάθε μέρα πάει τέρμα με το Impreza του και τα 1.390kg που ζυγίζει το αμάξωμα. Έχει τοποθετήσει ένα ρυθμιζόμενο -σε ύψος και σκληρότητα- coilover kit της BCRacing, το BRType, καθώς και δαγκάνες από STI εμπρός και πίσω, με πλευστούς δίσκους της PFC μπροστά. Φρένα και ανάρτηση πάντως είναι έτοιμα να υποδεχθούν τη νέα τουρμπίνα και τα άλογα που θα έρθουν μαζί της! Το look προέρχεται αυτούσιο από την έκδοση STI και περιλαμβάνει το καπό με τον μεγάλο αεραγωγό, τα φανάρια και την πίσω αεροτομή. Στις μετρήσεις, μιας και το κιβώτιο δεν συμπαθεί ιδιαίτερα τις εκκινήσεις με τέρμα γκάζι και ο Χρήστος φοβόταν μην γυρίσει σπίτι του με οδική, μείναμε στις ρεπρίζ. Με 3η σχέση για το 50-80km/h χρειάστηκαν 4,14sec, ενώ στο 80-110km/h, που το turbo έχει ξυπνήσει πλέον, χρειάστηκαν 2,65sec. Από τα 60 στα 160km/h χρειαστήκαμε 9,08sec και το 100-200km/h έγινε σε 14,75sec. Ναι, δεν βάζει φωτιά στο δρόμο, αλλά κάνει αξιοπρεπείς χρόνους και το βασικό, χωρίς να έχει κανένα θέμα! Μόλις μπει το 6άρι από το STI, το Impreza θα «βελάξει»!
Ένα για όλα
Ο Χρήστος ασχολείται συνέχεια μαζί του, γι’ αυτό το Impreza είναι πάντα στο 100% των δυνατοτήτων του. Στην τελική είναι και αναγκασμένος, μιας και είναι το καθημερινό του μέσο μετακίνησης. Αυτό έχει και τα καλά του βέβαια και τα κακά του, σίγουρα ταλαιπωρείται λίγο στις μικρές, καθημερινές μετακινήσεις, αλλά δεν υπάρχει καλύτερο συναίσθημα από το να σχολάς από τη δουλειά και κατά την επιστροφή να επιλέγεις εναλλακτική διαδρομή με μπόλικες στροφές, ακόμα κι αν κάνεις καμία ωρίτσα παραπάνω να φτάσεις σπίτι. Βέβαια, με το σωστό team όλα γίνονται και ο Λουκάς, σε συνεργασία με τον Δημήτρη, έχουν πιάσει το νόημα εκεί στη γιάφκα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.016cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 92,5mm x 75mm
Σχέση Συμπίεσης: 8:1
Wiseco πιστόνια
DP μπιέλες
ACL μέταλλα στροφάλου
ARP βίδες κεφαλών
Cat Cams εκκεντροφόροι
Cat Cams retainers βαλβίδων
VF28 turbo
STI μπεκ καυσίμου
K&N Typhoon φιλτροχοάνη
STI intercooler
Custom σύστημα εξαγωγής 76mm
Samco Sports κολάρα σιλικόνης
Turbosmart σκάστρα
Innovate A/F meter
HKS μπαρόμετρο
HKS πίεση λαδιού
HKS θερμοκρασία λαδιού
HKS turbotimer
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC Racing BR Type coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
STI φανάρια εμπρός
WRC μάσκα
STI αεραγωγός καπό
Lip spoiler εμπρός
AWSF φιμέ τζάμια
STI αεροτομή
ΦΡΕΝΑ
STI δαγκάνες εμπρός
PFC πλευστοί δίσκοι 330x28mm εμπρός
STI δαγκάνες πίσω
ΤΡΟΧΟΙ
JR-3 8Jx17in ζάντες
225/40 R17 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 4,14
80-110 2,65
100-140 3,57
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,67
60-160 9,08
60-200 17,56
100-200 14,75
Tuned by
Subaru Sports Center
Νικολάου Καζαντζάκη 6,
Άγιοι Ανάργυροι
Τηλ.: 210 85 44 962
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Volkswagen και η Ελληνική Κυβέρνηση προχωρούν στην εφαρμογή ενός πρωτοπόρου συστήματος πράσινης κινητικότητας στην Αστυπάλαια.