Subaru Impreza GDB-F WRX STi 500Ps
Έχω πάει Ολυμπιακό Χωριό, σαν κλασσικός μπανίστας πλέον, για να χαζέψω κανένα αυτοκίνητο, αφού το τελευταίο διάστημα απέχω από την ενεργό δράση της κόντρας… Μετά από λίγη ώρα κανονίζεται πάτημα μεταξύ ενός Audi S3 με 6466 παρακαλώ και του εν λόγω Subaru. Το S3 δήλωσε πρόβλημα και μπορούσε να σηκώσει μέχρι 1,9bar, εκεί το υπολόγιζε γύρω στα 600-650Ps, που πάει λέω το Impreza? Έλα όμως που πήγαν χέρι-πόδι στο ανέβα μέχρι τη δεύτερη γέφυρα, πιάσαμε λαβράκι σκέφτομαι κι αμέσως πλαγιάζω τον ιδιοκτήτη του Impreza μόλις ανέβηκε στη γέφυρα.
Χρόνια στο κουρμπέτι
Ο Δημήτρης, ιδιοκτήτης του Subi, παρά το νεαρό της ηλικίας του, έχει πολλές εμπειρίες από βελτιωμένα και κοντράδικα αυτοκίνητα. Έχουν περάσει πολλά από τα χέρια του και κανένα δεν έμεινε «μαμά». Πριν το Impreza κυκλοφορούσε στα illegal στέκια με ένα Seat Ibiza 20VT με αρκετά άλογα, σε σημείο που έχανε την καθημερινότητά του και όταν ήρθε η ώρα να το δώσει, κατάλαβε το λάθος του, ότι τέτοιες περιπτώσεις αυτοκινήτων δεν φεύγουν εύκολα όσο καλοφτιαγμένο και καλοδιατηρημένο κι αν είναι, οπότε αναγκάστηκε να «σπάσει» το setup, προκειμένου να κάνει πιο εύκολη τη διαδικασία πώλησης. Πλέον είχε πάρει απόφαση ότι το επόμενο αυτοκίνητο δεν θα είχε την ίδια μοίρα. Ήθελε τετρακίνητο, οπότε οι τρεις κλασσικές επιλογές σε αυτήν την κατηγορία είναι τα Mitsubishi EVO, S3 TFSI ή 20Vt και φυσικά Subaru Impreza. Το EVO έβγαινε ακριβό, όπως και το S3 TFSI, δεν ήθελε να ξαναπάει σε 20VT, οπότε μοναδικός υποψήφιος έμεινε το Impreza, που πλέον παίζουν σε πολύ καλές τιμές. Επίσης κυκλοφορούν και πολλές μετατροπές που έχουν πολύ δελεαστικά νούμερα ακόμα κι αν δεν είσαι fan της «φτερούγας». Έτσι λοιπόν βρήκε ένα Impreza GDB-F, γνωστό και ως «Hawkeye», μετατροπή από 1.6TS σε 2.0 STI και το πήρε χωρίς να το πολυσκεφτεί.
Και καλά «daily»
Εξωτερικά ήταν αρκετά ταλαιπωρημένο, αυτό όμως δεν τον ένοιαζε, φανοποιός είναι, θα το συμμάζευε μόνος του, μόνο μερικές λεπτομέρειες πρόσθεσε, όπως το χειλάκι στο μπροστινό προφυλακτήρα από ανθρακόνημα και το καπό επίσης από ανθρακόνημα. Η ζάντα δεν είναι καμία της πλάκας, οι K1 της Kosei φημίζονται για την αντοχή τους και το χαμηλό τους βάρος, κυριολεκτικά αλλάζουν το αυτοκίνητο εμφανισιακά, αλλά και λειτουργικά. Στο εσωτερικό έχει αφήσει μόνο δύο bucket καθίσματα οδηγού και συνοδηγού της Sparco, από τη σειρά EVO (ειρωνεία ε?), ενώ από τη Sparco είναι και το τιμόνι. Όπως καταλάβατε, κυκλοφορεί χωρίς πίσω καθίσματα, ενώ και η αεροτομή ξηλώνεται, όταν η κατάσταση το απαιτεί. Ο οδηγός μπορεί να επιβλέπει τις ζωτικές λειτουργίες του κινητήρα από το wideband της Innovate και το όργανα της GReddy για πίεση και θερμοκρασία λαδιού. Τέλος, για boost controller επέλεξε αυτό της GFB, μιας και το χρησιμοποιεί και για καθημερινό, για να μπορεί να ελέγχει την πίεση που λειτουργεί. Για να πω την αλήθεια, με τόσο ξήλωμα μόνο καθημερινό δεν το λες, αλλά, anyway, γούστα είναι αυτά.
Ασε ξέρω, τα έχω περάσει κι εγώ
Ευτυχώς μετά από τόσα αυτοκίνητα, ήξερε αρκετά από βελτιώσεις, ενώ και τα δικά του χέρια πιάνουν σε αυτόν τον τομέα. Απευθύνθηκε στον Βασίλη Δήμα και την Toxic Performamce και ο ίδιος ο Βασίλης έτριβε τα μάτια του με το αποτέλεσμα. Ας δούμε όμως αναλυτικότερα το setup. Ο κινητήρας έγινε σφυρήλατος, με πιστόνια της JE και μπιέλες Eagle, ενώ για extra στροφάρισμα οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι αντικαταστάθηκαν με ένα aftermarket set της Tomei. Τα εργοστασιακά ελατήρια και retainers, δεδομένου της αύξησης του στροφαρίσματος του μοτέρ, αντικαταστάθηκαν από ένα set τιτανίου από τη γκάμα της Brian Crower. Μετά από τα παραπάνω, ο κινητήρας έκλεισε με τις βίδες από την ARP και σειρά είχαν τα περιφερειακά. Φυσικά και δεν θα έμενε με stock turbo, το turbo που επιλέχθηκε είναι η Garrett GTX3076R Gen1, με χειροποίητο χταπόδι με λαιμούς 42mm και επίσης χειροποίητη εξάτμιση 90mm, κατασκευασμένη από αλουμίνιο, because weight reduction bro! Τα τετρακίνητα έχουν μερικά κιλά παραπάνω, οπότε οποιαδήποτε προσπάθεια να μειώσεις το βάρος του αλλάζει τραγικά την απόδοση στο δρόμο. Το εργοστασιακό intercooler ούτε κατά διάνοια δεν μπορούσε να υποστηρίξει αυτό το setup, οπότε έδωσε τη θέση του σε ένα νέο universal σοδειάς, διαστάσεων 600x300x76mm, που πλέον βρίσκεται μπροστά στον προφυλακτήρα και όχι πάνω στο μοτέρ, όπως είναι το εργοστασιακό. Για να βγάλει και άλογα χρειάζεται μπόλικο καύσιμο, στα Subaru συναντάμε πάντα μεγάλα μπεκ, τουλάχιστον στα «σοβαρά», έτσι και εδώ τα μπεκ είναι «1000άρια», από την Injector Dynamics και για να ρυθμιστεί σωστά η παροχή των μπεκ, ο Toxic έβαλε ρυθμιστή βενζίνης και μπεκιέρα της Aeromotive, σε αντίθετη περίπτωση, όπως μας είπε ο Βασίλης, δεν ρυθμίζεται ποτέ σωστά! Μετά τον προγραμματισμό από τον Γιώργο Παπαγεωργίου και τη GP Tuned, το Impreza έβγαλε κάτι λιγότερο από 500Ps, 498 για να είμαστε ακριβείς και αν δεν ενθουσιάστηκες, κάτσε να δεις τι κάνει στο δρόμο.
Buckle up
Μαζεύει χιλιόμετρα σαν τρελό, καμία σχέση με τα περισσότερα Impreza που έχω δοκιμάσει. Το κρυφό του χαρτί, όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, είναι το πολύ κοντό κιβώτιο ταχυτήτων που φοράει. Δεν φοράει κανένα πανάκριβο PPG, ούτε καν το εργοστασιακό 6άρι από το STI, αλλά φοράει το εργοστασιακό από το 1.6TS, που, ναι μεν δεν αντέχει το πολύ ξύλο, έχει όμως τρομερή κλιμάκωση. Το μόνο που έχει πειραχτεί στη μετάδοση είναι ο συμπλέκτης, που φοράει ένα custom ενισχυμένο set με εξάφτερο δίσκο, από τον Σταύρο Γκαντούνα. Ναι μεν κάθε τόσο το σπάει, αλλά το κόστος για μεταχειρισμένο είναι χαμηλό οπότε,who cares? Έχεις δει ή έχεις ακούσει πολλά 500άρια Impreza να κάνουν 5,75sec για το 100-200km/h?!!! Τόσο έγραψε ο Δημήτρης από το πρώτο πάτημα που κάναμε! Παίζει ρόλο βέβαια και ο οδηγός, αφού, όταν οδήγησα εγώ, ο καλύτερος χρόνος που κατάφερα ήταν 6,3sec. Από στάση, παίζεις κορώνα-γράμματα για το αν θα ολοκληρώσει το πάτημα, λόγω κιβωτίου και οι καλύτεροι χρόνοι που έγραψε ήταν 4,13sec για τα πρώτα 100km/h, με 2,21sec για 18μετρο, στο συγκεκριμένο όμως πάτημα ο Δημήτρης έκοψε στα 387m και μέχρι εκεί ο χρόνος του ήταν 11,5sec με 204km/h έξοδο! Οι χρόνοι αυτοί μάλιστα δεν είναι 100% αντιπροσωπευτικοί, αφού σε αυτό το πάτημα ο Δημήτρης άργησε να πατήσει τη μεγάλη πίεση στο boost-controller, με το 100-200km/h να απαιτεί 6,87sec, φαντάσου να τα είχε κάνει όλα σωστά! Δεν δοκιμάσαμε άλλη φορά, καθώς ο δίσκος ήδη είχε αρχίσει να «μυρίζει». Δυστυχώς το κιβώτιο από στάση δεν είναι για πολλά και επειδή είχαμε ήδη ένα σπάσιμο την πρώτη φορά που κανονίσαμε για μετρήσεις, δεν χρειαζόταν να τον ξαναβάλουμε σε έξοδα. Η δουλειά που έχει γίνει στο πρόγραμμα από την GP Tuned, σε συνεργασία με την Toxic Performance, για να προστατέψει το κιβώτιο σε φάσεις που δέχεται ζόρι έχει πιάσει τόπο, από στάση όμως δεν είναι εύκολο να το αντιμετωπίσουν, ουσιαστικά το έχουν τερματίσει κι αν ο Δημήτρης θέλει να το «ανεβάσει κι άλλο», θα χρειαστεί σίγουρα άλλο κιβώτιο.
Αυτά τα δυναμόμετρα έχουν χαλάσει πολλές φιλίες
Όλες οι δοκιμές που έχει κάνει και έχω δει να κάνει είναι πάντα με δυνατότερα αυτοκίνητα. Ο συνδυασμός βάρους και κλιμάκωσης το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα scooby και να κοιτάζει κατάματα Impreza με 100-150Ps παραπάνω! Όπως π.χ το Impreza του Toxic, πριν περίπου 2 χρόνια, είχε κάνει 100-200km/h σε 5,5sec, με 2.5lt κινητήρα και -υποθετικά- 200Ps επιπλέον… Λογικό να δέχεται αντιδράσεις για τα άλογα που δηλώνει, ούτε εγώ δεν θα τον πίστευα να σας πω την αλήθεια. Αυτός είναι ο λόγος που δεν ασχολούμαι και πολύ με την ιπποδύναμη, υπάρχουν αυτοκίνητα με 500Ps και αυτοκίνητα που πάνε για 500Ps, γι’ αυτό και δεν εμπιστεύομαι τα δυναμόμετρα!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.998cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 97mm x 79mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,0:1
JE πιστόνια
Eagle μπιέλες
ARP βίδες στροφάλου
ARP βίδες κεφαλών
Tomei εκκεντροφόροι
Brian Crower ελατήρια
Brian Crower retainers
Garrett GTX3076 Gen I turbo
Custom πολλαπλή εξαγωγής 42mm
Turbosmart external wastegate 40mm
Custom σύστημα εξαγωγής αλουμινίου 90mm
Injector Dynamics μπεκ καυσίμου 1.050cc/min
Aeromotive ρυθμιστής πίεσης καυσίμου
Aeromotive μπεκιέρες x2
Bosch 044 αντλία καυσίμου
HKS σκάστρα
HKS φιλτροχοάνη
Custom intercooler 600x300x760mm
GP Tuned ECU remapping
Innovate wideband
GFB boost controller
GReddy πίεση λαδιού
GReddy θερμοκρασία λαδιού
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC coilover kit
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Custom εξάφτερος συμπλέκτης
Custom ενισχυμένο δισκόπλατο
ΑΜΑΞΩΜΑ
Sparco Safari τιμόνι
Sparco EVO καθίσματα bucket x2
Seibon carbon καπό
Seibon lip spoiler
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός και πίσω εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Kosei K1 7,5Jx17in ζάντες
Bridgestone RE070 225/45 R17 ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 2,09
0-80 3,04
0-100 4,13
0-120 5,25
0-140 6,24
0-160 7,69
0-180 9,15
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,21 @ 63,57
60 4,05 @ 99,01
100 5,36 @ 122,48
200 7,86 @ 162,76
387 11,50 @ 203,91
ΡΕΠΡΙΖ
Roll με 2α ΚΜ/Η SEC
60-120 3,16
60-160 5,60
60-200 8,15
100-200 5,75
Tuned by:
Toxic Performance
Περιστερίου 14, Αιγάλεω
Τηλ. 211 01 24 856
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Στην τέταρτη γενιά του, το Honda Jazz διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό φέρνοντας νέα δεδομένα αποδοτικότητας και οικονομίας, ενώ ταυτόχρονα διατηρε...