Subaru Impreza WRX STi 885Whp
Καλώς τον!
Θέμης Ζαρκαδάς γράφει το κινητό μου. Φυσικά και θα απαντήσω. Τον Θέμη τον γνωρίζω αρκετά καλά, καθώς έχει τύχει να βρεθούμε μαζί σε πίστες αρκετές φορές. Μηχανικός με όρεξη, μεράκι, από αυτούς που χαίρεσαι να βλέπεις τις δουλειές τους, καθώς είναι καθαρές και προσεγμένες. Τον έχω δει να «τρέχει» ένα πολύ εντυπωσιακό Nissan GT-R project, αλλά και άλλα, πιο προσγειωμένα, πάντοτε τακτοποιημένα και λειτουργικά. Στο τηλεφώνημά του, λοιπόν, ήθελε να μου πει ότι «εκείνο το ασημί Impreza, που έκανε 9,9sec χωρίς 4η σχέση, το φτιάχνω εγώ». Όπως καταλαβαίνετε, ήταν θέμα ημερών να βρεθούμε για τη φωτογράφιση και την παρουσίαση του θηρίου!
Πόσα?
Περίπου 1.300 άλογα μπορεί να βγάλει αυτό το turbo, μου είπαν. Η Garrett GT42RS ή 4202R στάλθηκε στην Forced Performance, με σκοπό να αλλάξει χαρακτηριστικά, ώστε να μπορεί να δώσει αρκετά περισσότερα από 1.000 άλογα. Γενικώς, το συγκεκριμένο Impreza είναι ένα από τα πιο προσεγμένα και όμορφα, που κυκλοφορούν στην Ελλάδα και όταν μαθαίνουμε ότι στην εξέλιξή του έχουν συμβάλει καλοί φίλοι και έξυπνοι μηχανικοί, δεν μπορούμε παρά να του δώσουμε την καλύτερη θέση στο περιοδικό μας, αυτή του εξωφύλλου. Ο ιδιοκτήτης και μηχανικός του, Θέμης Ζαρκάδας (Zarkadas Engineering) είναι τρελαμένος σουμπαράκιας, ο οποίος, όπως είπαμε, είναι τρομερό μαμούνι, που ψάχνεται και αναλαμβάνει δυνατά project, τα οποία είναι ψαγμένα στη λεπτομέρεια. Όπως μας αρέσει, δηλαδή.
2.5lt
Ο δυομισάλιτρος κινητήρας έχει δεχθεί εκτεταμένες αλλαγές και βελτιώσεις, με σκοπό να αντέξει την extra δύναμη. Η Ελληνική εταιρεία κατασκευής εμβόλων και μπιελών, DP, κατασκεύασε custom πιστόνια και μπιέλες για το συγκεκριμένο μοτέρ. Ακόμα ένας, λοιπόν, που πίνει νερό στο όνομα της DP. Ο στρόφαλος πάλι, που τραβάει κι αυτός μεγάλο ζόρι, είναι billet της Crawford, ο οποίος μάλιστα έχει διαφοροποιημένο και βελτιωμένο σύστημα λίπανσης, που στην περίπτωσή μας χρειάζεται, καθώς ο κινητήρας συχνά ξεπερνά τις 9.000rpm. Το ρεκτιφιέ του Βασίλη Σαμαρτζή ανέλαβε να τοποθετήσει τα χιτώνια της Darton, καθώς και τη ροϊκή εξέλιξη της κυλινδροκεφαλής. Αυτή πάλι, δεν έχει και λίγη δουλειά πάνω της. Με τις oversized Competition Plus βαλβίδες της Ferrea, καθώς και τους οδηγούς της ίδιας εταιρείας, το επιτυχημένο στροφάρισμα είναι εγγυημένο. Έξυπνη επιλογή η τοποθέτηση εδρών για τις βαλβίδες, κατασκευασμένες από βηρύλλιο. Το μέταλλο αυτό έχει πολύ μεγάλη σκληρότητα (360 βαθμοί κατά Brinell) και είναι εξαιρετικά ευθερμαγωγό. Παράλληλα, όμως, είναι και θερμικά αδιάσταλτο. Αυτό σημαίνει ότι κάθε βαλβίδα λειτουργεί πάντα με «τέλειες» ανοχές, χωρίς παραμορφώσεις εξαιτίας των θερμικών διαστολών. Μην το ψάχνετε. Η τεχνολογία αυτή ξεκίνησε από πού αλλού? Από την F1 φυσικά! Οι ασύμμετροι εκκεντροφόροι προέρχονται από την Cosworth, εταιρεία που ασχολείται σε βάθος με τη βελτίωση των Subaru. Στην εισαγωγή, έχει αναλάβει ένας με διάρκεια 272 μοίρες και ανύψωση βαλβίδας στα 10,5 χιλιοστά. Στην εξαγωγή πάλι, τα νούμερα είναι 270 και 10 χιλιοστά αντίστοιχα. Να μην ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι τα γρανάζια των εκκεντροφόρων είναι της JUN. Η ARP με τις βίδες L19 έχει κάνει χρυσές δουλειές και γιατί όχι. Και εδώ, λοιπόν, έχουν βρει εφαρμογή για το σφίξιμο της κυλινδροκεφαλής πάνω στο μπλοκ. Γενικότερα, όλες οι σημαντικές βίδες του κινητήρα προέρχονται από την ARP. Για τους περίεργους, η συμπίεση βρίσκεται στο 9,4:1.
Με δύο ιμάντες
Κανονικά, οι κινητήρες των Impreza έχουν ένα σύστημα χρονισμού με ένα μεγάλο ιμάντα. Όταν, όμως, τα νούμερα στροφαρίσματος ξεφεύγουν από τα νορμάλ, τότε εκεί αρχίζουν τα προβλήματα. Είναι πολύ εύκολο ο μονός ιμάντας να «πηδήξει» δόντι και γενικότερα, να χάσει το χρονισμό του ο κινητήρας. Η ζημιά μπορεί να είναι καταστροφική. Έτσι, η Zarkadas Engineering έχει κατασκευάσει ένα custom σύστημα με δύο ξεχωριστούς ιμάντες, ώστε οι ταλαντώσεις του κάθε ιμάντα να είναι φυσιολογικές, ακόμα και πάνω από τις 9.000rpm. Στην εισαγωγή, συναντάμε και πάλι την Cosworth, από την οποία προέρχεται η πολλαπλή. Αυτή συνεργάζεται με μία μεγάλη πεταλούδα, την οποία συναντάμε πολλές φορές σε project με τεράστια ιπποδύναμη. Προέρχεται από Infinity Q45 και έχει διάμετρο 90mm! Η Rakor Special ανέλαβε να κατασκευάσει from scratch, νέες μπεκιέρες καυσίμου, καθώς και όλες τις σωληνώσεις βενζίνης. Αυτές τροφοδοτούνται από τις δύο αντλίες καυσίμου 255lt/hr της Walbro, οι οποίες έχουν τοποθετηθεί μέσα στο εργοστασιακό ντεπόζιτο καυσίμου, φυσικά με custom κατασκευή by Zarkadas Engineering. Τα μπεκ των 1600cc/min είναι της Bosch. Σε συνεργασία με την PMC Exhaust στον Πειραιά, έχει κατασκευαστεί το χταπόδι, το οποίο είναι ιδιαίτερο στο Impreza, καθώς κάνει ολόκληρο ταξίδι μέχρι να φτάσει από τους αυλούς στο turbo. Από το turbo και πίσω, η εξάτμιση είναι διαμέτρου 90mm.
ACE!
Όταν ακούς Autronic, καταλαβαίνεις ότι μόνο ένας μπορεί να αναλάβει τη ρύθμισή του και αυτός δεν είναι άλλος από τον Γρηγόρη Δημητριάδη ή αλλιώς ACE Motorsport. Εκεί έγινε και η δυναμομέτρηση, με το ντεπόζιτο να είναι γεμάτο με «κατοστάρα» βενζίνη από βενζινάδικο. Χωρίς πολλά ζόρια, το μοτέρ είναι ικανό να αποδώσει περισσότερα από 550 άλογα στους τροχούς, αλλά τα δεδομένα αλλάζουν, όταν το καύσιμο αντικατασταθεί από VP Import. Εκεί, η πίεση ξεπερνάει τα 2,5bar (έχει γίνει και μέτρηση με πάνω από 3bar!) και η ιπποδύναμη ξεπερνάει εύκολα τα 880 άλογα στους τροχούς. Ακούσαμε ότι η οθόνη του Mustang AWD δυναμόμετρου της ACE Motorsport έχει δείξει και σχεδόν 1.000 άλογα στους τροχούς!
Σαν πολλά δεν είναι?
Ναι, πολλά είναι και άντε πέρασέ τα στο δρόμο. Σε αγώνα dragster, που κυρίως εκεί αποσκοπεί η ύπαρξη των 1.000 ίππων στους τροχούς, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει γράψει 9,9sec, χρησιμοποιώντας μονάχα 1η, 2α, και 4η σχέση, καθώς η 3η είχε «χαιρετήσει». Δεν θα αργήσει να βρεθεί και πάλι στην πίστα και με το σασμάν να φαίνεται αλεξίσφαιρο. Πρόκειται για ένα dogbox της Σλοβακικής MMT Performance, το οποίο είναι πέντε σχέσεων, αλλά τοποθετημένο στο καβούκι, που φορούσε κανονικά το Impreza, το οποίο ήταν έξι σχέσεων. Προορίζεται για χρήση dragster και η MMT, αλλά και η ACE Motorsport, η οποία είναι αποκλειστικός αντιπρόσωπος για την Ελλάδα και την Κύπρο, υπόσχονται αντοχή για έως και 140 κιλά ροπής. Για την ιστορία, σασμάν της MMT φοράει και η Deltona του Γρηγόρη Δημητριάδη. Δύσκολο έργο για τη διαδικασία της εκκίνησης έχει ο τρίδισκος cerametalic συμπλέκτης της Tilton, ο οποίος μας ταλαιπώρησε την ημέρα της φωτογράφισης, καθώς έδειχνε σημάδια πατιναρίσματος.
WRC
Τα bodykit και οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου δεν μου αρέσουν καθόλου. Στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση, το αποτέλεσμα είναι υπερβολικά όμορφο και με εντυπωσιακή εφαρμογή. Το τελικό αποτέλεσμα κάνει το Impreza να θυμίζει πραγματικό WRC, μόνο που, στην περίπτωσή μας, δεν υπάρχει η αεροτομή, για ευνόητους λόγους. Οι 18άρες ζάντες της XXR ταιριάζουν επίσης γάντι στο jap style look του αυτοκινήτου.
Τα ίδια Παντελάκη μου…
Κάθε φορά, που έρχεται η στιγμή να φιλοξενήσουμε στις σελίδες μας ένα τέτοιο αυτοκίνητο, περιμένουμε τη στιγμή των μετρήσεων. Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε ότι αυτοκίνητα με extreme βελτιώσεις δυσκολεύουν τη διαδικασία αυτή, κυρίως λόγω φόβου επικείμενης ζημιάς, που αλλού? Στη μετάδοση. Κάπως έτσι και εδώ, ο ιδιοκτήτης είχε τους φόβους του. Η αλήθεια είναι ότι ο Tilton μας έκανε «σχέδια» και φαινόταν ότι, σε ζόρικη εκκίνηση, μάλλον δεν θα έδινε το 100% των δυνατοτήτων του. Παράλληλα, το αυτοκίνητο ήταν γεμάτο με απλή 100άρα, πράγμα που σημαίνει περίπου 550-600 άλογα στους τροχούς, νούμερο που δεν είναι αμελητέο. Εμείς, από την μεριά μας, προσπαθούμε κάθε φορά να εξασφαλίσουμε μετρήσεις από στάση, αλλά και ρολλαριστές, αλλά συχνά δεν βρίσκουμε ανταπόκριση. Από την άλλη, αντιλαμβανόμαστε ότι οι εποχές έχουν αλλάξει και μία ζημιά έχει πλέον μεγαλύτερη αξία απ’ ότι παλαιότερα και οφείλουμε να το σεβαστούμε. Από την άλλη, θέλουμε να σας ενημερώνουμε για τους λόγους για τους οποίους δεν μετρήθηκε στο δρόμο ένα αυτοκίνητο, ώστε να γνωρίζετε, αν αντιμετωπίσαμε -λόγου χάρη- κάποια ζημιά. Subaru Impreza βελτιωμένα δεν συναντάμε κάθε μέρα και πραγματικά θα θέλαμε να έχουμε κάποια νούμερα να σας παρουσιάσουμε, δυστυχώς, όμως, δεν τα καταφέραμε. Είμαστε και εμείς, λοιπόν, στην αναμονή για μελλοντική εμφάνιση του συγκεκριμένου Impreza σε αγώνα dragster, όπου το ξερό 9άρι μοιάζει πολύ κοντά στην πραγματικότητα και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο, που εύκολα κυκλοφορεί σε καθημερινή βάση. Γιατί καλά τα dragsterάδικα, αλλά η εκτεταμένη βελτίωση σε καθημερινό αυτοκίνητο έχει άλλη γλύκα.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 2.500cc
Συμπίεση 9,4:1
TUNING SPECS
DP custom πιστόνια
DP custom μπιέλες
Crawford στρόφαλος
Darton χιτώνια
ARP L19 βίδες κυλινδροκεφαλής
ARP 2000 βίδες μπλοκ
Ferrea Competition Plus βαλβίδες +1mm
Έδρες βαλβίδων βηρυλλίου
Cosworth εκκεντροφόροι εισ. 272°/10,5mm εξ. 270°/10mm
JUN γρανάζια εκκεντροφόρων
Cosworth πολλαπλή εισαγωγής
Nissan Infinity πεταλούδα
Rakor Special custom μπεκιέρες και παροχές καυσίμου
Bosch μπεκ 1.600cc/min
Walbro 255lt/hr x2 αντλίες καυσίμου
Garrett GT42RS turbo μεταποιημένο από την Forced Performance
PMC Exhaust custom χταπόδι
PMC Exhaust custom εξάτμιση διαμέτρου 90mm
Greddy ψυγείο λαδιού
Cosworth αντλία λαδιού
Autronic SM4 ECU προγραμματισμένη από την ACE Motorsport
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
MMT custom full drag dogbox κιβώτιο ταχυτήτων
Tilton τρίδισκος συμπλέκτης
Rakor Special custom quick shift
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Greddy coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
Accolade WRC bodykit
STi βάσεις κινητήρα και μετάδοσης
ΦΡΕΝΑ
Μπροστά: ΟΕΜ Brembo 4πίστονες δαγκάνες Sti, αεριζόμενοι δίσκοι 330mm, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης Goodridge
Πίσω: ΟΕΜ2πίστονες δαγκάνες, δίσκοι 285mm, Ferodo DS2500 τακάκια, σωληνάκια υγρών φρένων υψηλής πίεσης Goodridge
ΤΡΟΧΟΙ
XXR 7,5Jx18in ζάντες
Goodyear F1 245/40 R18 ελαστικά
Η δυναμομέτρηση έγινε στο δυναμόμετρο Mustang AWD της ACE Motorsport
Μέγιστη ισχύς στους τροχούς (WHP/ rpm) 884.17/8.300
Μέγιστη ροπή στους τροχούς (kg.m/rpm) 81/7.400
Tunedby:
ZARKADAS ENGINEERING
Κύπρου 48, Περιστέρι
Τηλ.: 210 57 19 321
facebook: Zarkadas Engineering
Αρθρογράφος