Suzuki Jimny 1.5 GLX 4WD AllGrip 105Ps
Το Suzuki Jimny είναι ένα καθαρόαιμο, εκτός δρόμου, όχημα, που δεν συμβιβάζει το σκληροτράχηλο χαρακτήρα του εις βάρος της άνεσης στις εντός δρόμου διαδρομές. Όσοι έχετε υπηρετήσει τη θητεία σας πίσω από το τιμόνι ενός M-35 REO ή ενός Stayer 680Μ, θα νιώσετε αρκετά οικεία πίσω από το τιμόνι του Jimny. Οι υπόλοιποι, που θα το βρείτε αργό, μαλακό με έντονες κλίσεις στις στροφές, οδηγείτε λάθος όχημα. Τόσα crossover υπάρχουν, προτιμήστε κάποιο από αυτά.
Αντρικό
Το Suzuki Jimny απευθύνεται σε ένα ειδικό κοινό που ξέρει τι θέλει και ξέρει πώς να αξιοποιήσει τις εκπληκτικές εκτός δρόμου δυνατότητες που του δίνονται. Ακόμα και με τα M/S λάστιχα που προσφέρει το εργοστάσιο, το Jimny θα περάσει από σημεία που πολλά και μεγαλύτερα -σε μέγεθος- οχήματα θα τα έβρισκαν σκούρα. Έχει όλα τα εχέγγυα για να το οδηγήσει κανείς εκτός δρόμου. Πλαίσιο τύπου σκάλας με άκαμπτους άξονες, μεγάλη απόσταση από το έδαφος στα 210mm, κοντούς προβόλους, μεγάλες γωνίες προσέγγισης στις 37ο, ράμπας στις 28ο και διαφυγής στις 49ο, τετρακίνηση κατ’ επιλογή με κοντές σχέσεις στο κιβώτιο και μεγάλες διαδρομές στην ανάρτηση, οι οποίες επιπρόσθετα είναι αρκετά μαλακές σε ρύθμιση, απορροφώντας το μεγαλύτερο μέρος των κραδασμών που προέρχονται από τα δύσβατα μονοπάτια στα οποία μπορεί να οδηγηθεί.
Retro look
Εξωτερικά, το νέο Suzuki Jimny έχει ένα ιδιαίτερα retro look, που θυμίζει έντονα το Mercedes G-Wagen, αλλά και το παλιό και καλό Suzuki Samurai. Αποτελείται από ίσιες γραμμές και έχει ένα συμπαγές και τετράγωνο σχήμα, που το κάνει ιδιαίτερα όμορφο. Όμορφο όχι για όλους, αλλά γι’ αυτούς που χρειάζεται να είναι θελκτικό. Το εσωτερικό του είναι λιτό, ακολουθώντας όμως μια σύγχρονη τάση, αφού έχει -στην έκδοση της δοκιμής- οθόνη αφής 7 ιντσών, σύστημα πλοήγησης, αυτόματο κλιματισμό και αρκετά ακόμα, με τα όργανα στον πίνακα να βρίσκονται σε δύο τετράγωνες θήκες. Τα σκληρά πλαστικά έχουν προτιμηθεί για να καθαρίζονται ευκολότερα μετά από σκληρή -εκτός δρόμου- χρήση, κάτι που ισχύει και για τις ταπετσαρίες. Η έκδοση GLX, εκτός των παραπάνω, περιλαμβάνει hill descend, φώτα LED εμπρός και ζάντες αλουμινίου. Ο συνοδηγός θα βρει ιδιαίτερα χρήσιμη τη χειρολαβή πάνω από το ντουλαπάκι του στις εκτός δρόμου διαδρομές. Οι χώροι είναι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες, αρκεί να μην έχουν αποσκευές, αφού ο χώρος για αυτές φτάνει μόλις τα 80lt. Η πόρτα του πορτ-μπαγκάζ ανοίγει προς τα δεξιά και αποκαλύπτει ένα μικρό χώρο, ο οποίος όμως μεγαλώνει, αν διπλωθούν τα πίσω καθίσματα και μπορεί να φτάσει τα 830lt συνολικά.
Μέσα στην πόλη
Οι μικρές του διαστάσεις το κάνουν ένα ιδανικό όχημα για κίνηση μέσα στην πόλη και μάλιστα αρκετά οικονομικό. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, με νορμάλ οδήγηση είδαμε τιμές από 6,5lt/100km μέχρι 6,7lt/100km. Ο ατμοσφαιρικός 1.5 VVT αποδίδει 102 PS και 13,3 kgm, ενώ χαμηλά έχει σημαντικά περισσότερη ροπή σε σύγκριση με τον παλιό 1.300άρη με τα 80Ps. Συνδυάζεται με ένα νέο πεντατάχυτο κιβώτιο, με την τετρακίνηση All Grip Pro να εμπλέκεται με λεβιέ, σε ταχύτητες έως 100 km/h. Το βάρος φτάνει τα 1.090 kg, το μοτέρ όμως έχει αρκετή δύναμη ώστε να αντισταθμίσει τα επιπλέον 60 kg από το προηγούμενο. Το τιμόνι είναι αργό και λίγο ασαφές, με αρκετό νεκρό σημείο κοντά στο κέντρο, όμως όλα αυτά είναι προβληματισμοί που σκέφτεται κάποιος σε κίνηση στην άσφαλτο. Μόλις βγεις εκτός δρόμου, όλα αυτά γίνονται προτερήματα. Το αργό τιμόνι εδώ δεν ενοχλεί, ούτε μεταφέρει κραδασμό στα χέρια και γίνεται σύμμαχος στην κίνηση σε κακοτράχαλα μονοπάτια. Τα φρένα αποδίδουν αρκετά καλά και το μόνο σημείο που θα τα βρει δύσκολα είναι ο ανοιχτός δρόμος. Το να ταξιδέψει με 140km/h είναι ένα δύσκολο challenge, αφού οι μαλακές αναρτήσεις, το ασαφές τιμόνι, ο έντονος αεροδυναμικός θόρυβος, οι υψηλές στροφές του κινητήρα και οι κοντές σχέσεις του κιβωτίου, δεν είναι με το μέρος σας. Μην ξεχνάτε όμως για ποιο λόγο σχεδιάστηκε το Jimny…
Ο βασιλιάς του βουνού!
Πραγματικά δεν υπάρχει σημείο που θα δυσκολέψει το Jimny στο βουνό. Οδηγώντας το ακόμα και με την κίνηση μόνο πίσω και με τις μακριές σχέσεις στο κιβώτιο, μπορεί να περάσει από δύσβατα σημεία, ενώ όταν βάλουμε τετρακίνηση και κοντές σχέσεις, οι δυνατότητές του μάλλον θα ξεπεράσουν τις δικές σας. Ιδανικά, το Jimny μεταφέρει δύο επιβάτες με φουλ αποσκευές και εξοπλισμό για εκτός δρόμου διαδρομές και αυτό το κάνει με τρομερή άνεση. Θα χωρέσει και τρίτος επιβάτης φυσικά, αλλά θα θυσιάσουμε την τέταρτη θέση για τις αποσκευές. Οι πίσω θέσεις είναι αρκετά ευρύχωρες και άνετες και ακόμα και σε δύσβατη διαδρομή όσοι κάθονται πίσω δεν θα νιώσουν άβολα. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τους δύο επιβάτες που κάθονται μπροστά. Το πλαίσιο τύπου σκάλας είναι ιδανικό για το ρόλο που έχει σχεδιαστεί το Jimny, όπως και η μεγάλη διαδρομή της ανάρτησης, που σχεδόν πάντα αφήνει όλους τους τροχούς να έχουν επαφή με το έδαφος, ανεξάρτητα από την κλίση που έχει πάρει το αμάξωμα και αυτό το διαπιστώσαμε σε αρκετά δύσκολα σημεία που επιλέξαμε να το οδηγήσουμε. Στο βουνό, βέβαια, η μέση κατανάλωση θα ανέβει περίπου στα 7,5lt/100km, ειδικά όταν εμπλακεί η τετρακίνηση.
Ανάρπαστο!
Αν είστε αποφασισμένοι να οργώσετε τα βουνά και κάθε εκτός δρόμου διαδρομή, το Jimny είναι ο ιδανικός σύντροφος. Ασυμβίβαστο, σκληροτράχηλο, ανθεκτικό και αξιόπιστο, θα σας μεταφέρει σε σημεία που ούτε θα το περιμένατε ότι μπορεί να περάσει. Η βασική έκδοση ξεκινάει από τα €16.270, ενώ η έκδοση GLX της δοκιμής, φτάνει στα €17.670. Η επιτυχία πάντως που έχει κάνει το Jimny είναι τέτοια, που τα εργοστάσια της Suzuki δεν προλαβαίνουν την τεράστια ζήτηση!
Μας Άρεσε (+)
Απίστευτες εκτός δρόμου δυνατότητες
Φοβερό design
Πρακτικότητα εσωτερικού
Τεχνολογίες υποβοήθησης
Δεν Μας Άρεσε (-)
Χώρος αποσκευών
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SUZUKI JIMNY 4WD ALLGRIP 1.5 GLX 102PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €16.270
ΤΙΜΗ ΕΚΔΟΣΗΣ ΔΟΚΙΜΗΣ: €17.670
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.462cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 74mm x 85mm
Τρικύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Σχέση Συμπίεσης: 10:1
Τροφοδοσία: Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Βάρος (kg): 1.090
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Τετρακίνηση κατ’ επιλογή
Κιβώτιο: Χειροκίνητο πέντε σχέσεων, με επιλογή για κοντές
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Άξονας τριών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
Πίσω: Άξονας τριών συνδέσμων, ελικοειδή ελατήρια, αμορτισέρ αερίου
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 6Jx15in
Ελαστικά: 195/80
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 102/ 6.000
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)13,3/ 4.400
0-100km/h (sec): 10,20sec
Τελική Ταχύτητα (km/h): 145
ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km): 154
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 6,8
Δοκιμής (lt/100km): 6,9
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ταξίδι στο μαγικό κόσμο των ράλι ξεκινά με τη Lancia Fulvia, ένα μοντέλο που εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα με το στιλ και την τεχνολογική του καινο...