Suzuki Pro Stock Bike 300Ps
Οι μοτοσικλέτες στους αγώνες dragster έχουν μία διαφορετική αίγλη από τα αυτοκίνητα. Είναι φυσικά πιο δύσκολες στην οδήγηση, πολύ γρήγορες και σου προσφέρουν περισσότερες δόσεις αδρεναλίνης απ’ ότι ένα αντίστοιχο πέρασμα με αυτοκίνητο. Μην ξεχνάτε ότι στην μοτοσικλέτα είσαι απλά ξάπλα πάνω στον σκελετό, χωρίς roll-cage και ζώνες τεσσάρων σημείων και σταθερό bucket κάθισμα.
The rider
Οι μηχανόβιοι ζουν σε ένα δικό τους, γρήγορο και λίγο πιο «αλήτικο» κόσμο. Κάθε πέρασμά τους θυμίζει επιδρομή Kamikaze, ενώ είναι σίγουρο ότι πίνουν περισσότερο αλκοόλ απ’ ότι νερό. Χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι την ώρα του αγώνα δεν είναι εντελώς νηφάλιοι. Για να κρατήσεις 300 και βάλε άλογα, που σπρώχνουν και τσαλακώνουν τον πίσω τροχό, χρειάζεσαι καθαρό βλέμμα και ακόμα πιο καθαρό μυαλό. Όλες σου οι αισθήσεις πρέπει να είναι στο 120% και κάθε κίνησή σου επηρεάζει το χρόνο, που θα πετύχεις στα 402,36 μέτρα. Ο Χαράλαμπος, ή για τους φίλους Μπάμπης Μπουσίνης, είναι ένας διακεκριμένος οδηγός αγώνων dragster, που παρακολουθεί ανελλιπώς το πανελλήνιο πρωτάθλημα και μετρά πολλές νίκες και ρεκόρ. Παράλληλα, ακολουθεί και αγώνες στο εξωτερικό, αφού σχεδόν κάθε χρονιά συμμετέχει στον αγώνα του πανευρωπαϊκού πρωταθλήματος dragster στην πίστα του Hockenheim στη Γερμανία, παρέα με την υπόλοιπη ελληνική αποστολή. Ο Μπάμπης έχει πετύχει στην πίστα του Πολυκάστρου έναν από τους καλύτερους χρόνους σε ελληνικό αγώνα dragster, πετυχαίνοντας 7,451sec με 290km/h ταχύτητα εξόδου και 1,122sec για τα πρώτα 18 μέτρα!
The ride
Το εργαλείο, που καβαλάει ο Μπάμπης, είναι ένα top-spec Suzuki Pro-Stock, με chrome-moly σασί Kosman Gucci II, το οποίο χρησιμοποιεί έναν κινητήρα Vance & Hines με όλα τα απαραίτητα updates για το 2015, προετοιμασμένο έτσι, ώστε να μπορεί να κάνει -σε σωστά προετοιμασμένη πίστα- χαμηλά 7άρια. Επίσης, υπάρχει και ένας αρκετά δυνατότερος κινητήρας Vortex, για ακόμα καλύτερες επιδόσεις. Πέρα, όμως, από τον κινητήρα, ή μάλλον καλύτερα από τους κινητήρες, μιας και υπάρχουν δύο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το σασί της μοτοσικλέτας. Όλος ο σκελετός είναι κατασκευασμένος από chrome-moly, ένα ιδιαίτερα ανθεκτικό κράμα μετάλλων, το οποίο χρησιμοποιείται και στα dragster αυτοκίνητα, όπως τα Top Fuel. Ο σκελετός αυτός, εκτός από το να στηρίζει τον κινητήρα, παίζει και το ρόλο της ανάρτησης, μιας και η μοτοσικλέτα δεν έχει αμορτισέρ, εκτός μόνο από το πιρούνι μπροστά, που χρησιμοποιεί δύο μπουκάλες. Ο σκελετός καταλήγει σε ένα wheelie-bar, το οποίο, όπως μαρτυρά και το όνομά του, αποτρέπει τη μοτοσικλέτα από το να κάνει «σούζα» στην εκκίνηση. Ο σκελετός καλύπτεται από ένα χειροποίητο carbon καβούκι, που έχει κατασκευάσει και βάψει ο Τάσος Μητρούδης.
The beast under the skin
Ο κινητήρας της Vance&Hines βρίσκεται καλά κρυμμένος στα ενδότερα του σκελετού. Είναι αερόψυκτος, χρησιμοποιεί δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο μπουζί και χρησιμοποιεί μπλοκ από Suzuki GS και ξεχωριστές κυλινδροκεφαλές της MTC. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί ατσάλινο στρόφαλο της Falicon, που συνδυάζεται με ενισχυμένες μπιέλες, επίσης, της Falicon και μεγαλύτερα πιστόνια της MTC, που έχουν διάμετρο 89mm. Η διαδρομή είναι στα 66,4mm, με αποτέλεσμα ο κυβισμός του κινητήρα να έχει φτάσει στα 1.652cc. Οι oversize βαλβίδες, όπως και τα διπλά ενισχυμένα τους ελατήρια, αλλά και γενικά όλο το valvetrain είναι της APE Racing. Οι βαλβίδες ανοιγοκλείνουν χάρη στους εκκεντροφόρους της Vance&Hines. Ο εισαγωγής έχει 17,2mm βύθισμα και ο εξαγωγής 16mm, ενώ η διάρκειά τους είναι λίγο πιο πάνω από τις 300ο. Οι εκκεντροφόροι παίρνουν κίνηση μέσω αλυσίδας, που βρίσκεται στο κέντρο του μπλοκ και όχι σε κάποια από τις άκρες του. Μέσα στο μπλοκ υπάρχει μία αντλία κενού της Mike Berry, η οποία ρουφάει όλον τον αέρα από το εσωτερικό του στροφαλοθαλάμου, με αποτέλεσμα να λειτουργεί το εσωτερικό του κινητήρα σε κενό αέρος και να μειώνονται αρκετά οι τριβές και οι αντιστάσεις. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από το τετραπλό καρμπυρατέρ της Lectron, με εισαγωγή των 50mm και slides αντί για πεταλούδες. Αντλία βενζίνης δεν υπάρχει, μιας και το καύσιμο κατεβαίνει λόγω βαρύτητας από το ρεζερβουάρ στο καρμπυρατέρ. Στα ηλεκτρικά του κινητήρα, συναντάμε τα μπουζοκαλώδια της MSD, καθώς και την ανάφλεξη, επίσης, της MSD και τα μπουζί της NGK. Πέρα από αυτά, υπάρχει και ένα data logging της Dynatech, το οποίο αναλύει κάθε πέρασμα και μεταδίδει μέσω OBD τα δεδομένα σε υπολογιστή. Τέλος, μία πολλαπλή εξαγωγής και μία ελεύθερη εξάτμιση κωνικού σχήματος της Star Racing, μας δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς βγάζει 300 άλογα, με τον κόφτη στροφών στις 13.800rpm. Τη συντήρηση και τη ρύθμιση του κινητήρα έχει αναλάβει ο αρχιμηχανικός της ομάδας, Μπάμπης Τελιορίδης, σε συνεργασία με την Moto Μηχανική του Ιωάννη Τσακίρη.
And the rest…
Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει έξι σχέσεις και είναι κατασκευασμένο και αυτό από την Vance&Hines. Χρησιμοποιήθηκε το κέλυφος από Suzuki GS, ενώ όλες οι σχέσεις είναι custom και κατασκευάζονται βάσει των απαιτήσεων του πελάτη. Η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω τροχό μέσω μίας αρκετά ενισχυμένης αλυσίδας της EK. Τα φρένα στο μπροστινό τροχό αποτελούνται από πλευστούς τρυπητούς δίσκους, μονοπίστονες δαγκάνες και χρησιμοποιούν σωληνάκια αεροπορικού τύπου. Για τον πίσω τροχό, η διαφορά είναι ότι οι δαγκάνες είναι διπίστονες. Τα φρένα είναι κατασκευασμένα από την Trac Drag Racing. Το πίσω ελαστικό, που είναι και το βασικότερο, μιας και σε αυτό περνάει όλη η δύναμη του κινητήρα, έχει διαστάσεις 26x10x16in, είναι κατασκευασμένο από την Mickey Thompson και βρίσκεται τοποθετημένο πάνω σε μία ζάντα της Kosman Racing.
7 seconds…
Ένα πέρασμα διαρκεί γύρω στα 7sec σε αυτές τις κατηγορίες των μοτοσικλετών στην Ελλάδα. Σε καλή πίστα του εξωτερικού, όπου έχει κόλλα σε όλο το μήκος του διαδρόμου, μπορούν να κάνουν με άνεση χαμηλά 7άρια. Το να είσαι καβάλα σε μία μοτοσικλέτα, που έχει ένα -σεβαστών διαστάσεων- πίσω ελαστικό, στο οποίο περνάνε 300 άλογα, είναι μια αρκετά τρομακτική εμπειρία. Δεν είσαι δεμένος από πουθενά και η μοναδική ασφάλεια, που έχεις, είναι το κράνος και η φόρμα σου. Βρίσκεσαι στην ουσία ξαπλωμένος πάνω στον κινητήρα και το ρεζερβουάρ και, αφού ανοίξεις τέρμα τη μανέτα του γκαζιού, πρέπει πάση θυσία να κρατηθείς στην ευθεία αλλάζοντας σχέσεις με το αριστερό σου πόδι. Το δυσκολότερο είναι να σταματήσεις αυτόν τον διάολο. Εδώ, δεν έχεις αλεξίπτωτο. Μόνο φρένα και big balls… Υπερβολικά big balls!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.652cc Σχέση Συμπίεσης: 16,5:1 | Tuned by
|
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΣΚΕΛΕΤΟΣ
| |
ΦΡΕΝΑ Εμπρός: Τρυπητοί πλευστοί δίσκοι Trac Drag Racing, μονοπίστονη δαγκάνα εμπρός Trac Drag Racing, σωληνάκια αεροπορικού τύπου Πίσω: Τρυπητοί πλευστοί δίσκοι Trac Drag Racing, διπίστονη δαγκάνα εμπρός Trac Drag Racing, σωληνάκια αεροπορικού τύπου | ΤΡΟΧΟΙ Kosman Racing 10Jx16in πίσω ζάντα Mickey Thompson 26x10x16in πίσω ελαστικό |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 1,108 100 3,060 200 4,720 @ 240,97 400 7,451 @ 290,79 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
H Mustang που έχει συνδέσει το όνομά της με τον κινηματογράφο όσο κανένα άλλο αυτοκίνητο, πρωταγωνιστεί ξανά στη διώρη ταινία Ford Scenic Project, αυτ...