Suzuki Samurai Honda K20 swap 220Ps
Super Swap!
Τα engine swaps έχουν γίνει η αγαπημένη μας μετατροπή τα τελευταία χρόνια. Φυσικά δεν πρόκειται για μια καινούργια τακτική, αφού πάντα αποτελούσε την πιο εύκολη λύση, ειδικά πριν τη δεκαετία του ‘90 που άρχισαν οι βελτιώσεις, τα turbo και η πρόοδος στα ηλεκτρονικά, η αλλαγή του κινητήρα με αντίστοιχο μεγαλύτερο ήταν σχεδόν η μοναδική λύση για όποιον ήθελε περισσότερη δύναμη. Μάλιστα, ήταν και ο κλασσικότερος τρόπος να παρακάμψεις το «άδικο» φορολογικό σύστημα της Ελλάδας, όπου οι εκάστοτε κλόουν ψεύτο-σοσιαλιστές όλων των κομμάτων «δαιμονοποιούσαν» το καλό αυτοκίνητο και μιας και δεν γνώριζαν καν τι είναι αυτό, είχαν παρατηρήσει ότι συνήθως τα καλά αυτοκίνητα έχουν πολλά κυβικά. Έτσι αν λοιπόν είχες BMW 518 με 1,8lt δεν ήσουν πλούσιος, ενώ με 520 ή 525... ήσουν πλούσιος και έπρεπε να τιμωρηθείς. Τέλος πάντων... το κόλπο το ξέρουμε όλοι και έτσι τα «αδήλωτα» BMW, Golf GTi, Escort, Ascona κτλ, ήταν περισσότερα από τα κανονικά. Ύστερα ξεκίνησε το tuning, όπου ο κόσμος βελτίωνε τον κινητήρα που είχε το αυτοκίνητο, είχαν καταργηθεί και τα τεκμήρια για 5-6 χρόνια σε μία καπιταλιστική «αναλαμπή», η οποία ήταν και το πρώτο πράγμα που κατήργησε ο ΓΑΠ το 2010, επαναφέροντάς τα μάλιστα αναδρομικά, δηλαδή ακόμη και για τα αυτοκίνητα που είχαν αγοραστεί χωρίς!!! Πέταγε ο κόσμος στα σκουπίδια καινούργια Ford Mondeo 2,5lt χωρίς λόγο. Και έτσι έχουμε φτάσει στο σήμερα όπου τα engine swaps γίνονται πλέον κυρίως για «χαβαλέ», ειδικά σε οχήματα που δεν πάει το μυαλό σου, όπως όλα αυτά τα περίεργα που βγαίνουν από τη σφηκοφωλιά του Σωτήρη, αρκετά αγωνιστικά για drift (διαβάστε μερικές σελίδες παρακάτω...) και τα Mazda RX-8, τα οποία έχουν αφήσει κάποιες χιλιάδες κόσμο σε όλον τον πλανήτη με μια πολύ καλή καρότσα χωρίς μοτέρ. Εδώ έχουμε ένα από την πρώτη κατηγορία, τα αγαπημένα μας αυτοκίνητα του γένους «τώρα θα τους καραφλιάσω όλους», αφού το πιο σύνηθες όταν βλέπεις μπροστά σου Suzuki Samurai είναι να αλλάζεις λωρίδα προκαταβολικά για να μην κολλήσεις πίσω του και σε πάει καρότσι, όπως κάνουμε με τα φορτηγά.
Άλλο ένα...
Αν είχατε διαβάσει το τεύχος #70, σίγουρα θα σας είχε τραβήξει την προσοχή ένα Hyundai Atos με κινητήρα Toyota 1,3lt Turbo και περίπου 250Ps. Ήταν όπως αυτό εδώ, ένα από τα απίθανα swaps της Stroked-Up και κυκλοφορεί κι εκείνο εκεί γύρω, στη γειτονιά των «τρελών». Φαντάσου τώρα να κατεβαίνεις την Μαραθώνος και να πετύχεις σε 2 φανάρια back to back το Samurai και το Atos... Κάπως έτσι τα καίνε τα αυτοκίνητα οι άνθρωποι. Αντί για το σπίτι σου, θα πας στο συνεργείο που το συντηρείς να δούνε τι έχει πάθει, πριν προλάβει να σε περάσει καμία γιαγιά με γάιδαρο. Το μοτέρ του δεν είναι ιδιαίτερα βελτιωμένο, αλλά σχεδόν αυτούσιο από κάποιο Civic EP3 Type-R που χήρεψε, με μικρές αλλαγές και βελτιώσεις, κυρίως για να μπορέσει να προσαρμοστεί στο μηχανοστάσιο του Samurai (το γράφω και ακόμα μου φαίνεται αστείο...). Από μόνη της όμως αυτή η μετατροπή αρκεί! Τα πράγματα που χρειάστηκαν για τη μετατροπή ήταν ο κινητήρας, βάσεις για να μπει στο Samurai και τα περιφερειακά που χρειάζονται για να λειτουργήσει. Όπως βλέπετε και στις φωτογραφίες, το μηχανοστάσιο έχει μόνο τα απαραίτητα, αφού πρόκειται για ένα όχημα ελεύθερου χρόνου και διακοπών, οπότε πολυτέλειες, αξεσουάρ και ηλεκτρικά έχουν κρατηθεί στο ελάχιστο.
Τις βάσεις και για τον κινητήρα και για το σασμάν τις έχει κατασκευάσει η Stroked Up, όπως και την καλωδίωση που χρειάζεται για να δουλέψει το μοτέρ. Για τη διαχείριση έχουν επιλέξει έναν εγκέφαλο της Ecumaster, τον οποίο έχει προγραμματίσει στο Dynapack δυναμόμετρο ο Γιώργος Ζόμπολας της Geartech Engineering και είναι ο κύριος υπεύθυνος για τη μικρή αύξηση των 20Ps στην απόδοση. Η πολλαπλή εισαγωγής και τα μπεκ προέρχονται από Honda S2000, με πεταλούδα διαμέτρου 70mm της Skunk2 Racing, ενώ η μπεκιέρα είναι της Radium Egineering. Το φίλτρο του είναι μια χοάνη της Aeroflow και η εξάτμιση με το χειροποίητο χταπόδι είναι κατασκευής Project Factory Motorsport. Το ψυγείο νερού είναι της Mishimoto που προορίζεται για Civic EG/EK με K-Swap και βόλεψε στο να μπει στη στενή μετόπη του Samurai. A/C αυτό το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται, αφού είναι μονίμως ανοιχτό, ακόμα και όταν φοράει την κουκούλα του, κλείνει στο περίπου, οπότε μια βάση και ένας τεντωτήρας της K-Tuned καταργεί την τροχαλία του συμπιεστή και αφήνει μόνο το δυναμό.
Το αισθητικό κομμάτι συμπληρώνει η μαύρη ματ βαφή σε εισαγωγή και σωληνώσεις, αλλά και οι βίδες του ψευτοκάπακου της Skunk2, το καπάκι των πολλαπλασιαστών της K-Tuned, αλλά και η τάπα και ο δείκτης λαδιού από την Drag Cartel. Η τροφοδοσία γίνεται με μια τρόμπα βενζίνης Bosch 044, σε δικό της δοχείο, το οποίο γεμίζει από την κανονική αντλία του ρεζερβουάρ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι από Honda S2000 AP1, με βολάν και σετ συμπλέκτη της Clutch Masters. Από το S2000 πρώτης γενιάς προέρχεται και το ψηφιακό καντράν, αφού αυτό του Samurai, όπως φαντάζεστε, δεν κάνει πλέον.
Yellow bird
Πώς ήταν η κίτρινη 911 της RUF... καμία σχέση! Πάντως, δεν είναι τόσο τραγικό όσο νόμιζα πριν μπω μέσα. Αν εξαιρέσεις το ότι κάθε φορά που πατάς βαθιά το γκάζι, το μοτέρ παίρνει μαζί του και την καρότσα, δηλαδή γέρνει λίγο όλο μαζί προς τα δεξιά. Η πρόσφυση είναι αρκετά καλή και η δύναμη περνάει στο δρόμο όλη. Δεν σπινιάρει καθόλου, ούτε επικίνδυνο είναι. Η γραμμικότητα του Κ20 και το χαμηλό βάρος του Samurai βοηθούν να επιταχύνει ομαλά και δεν είναι καθόλου τρομακτικό για τους επιβάτες. Όσο λοιπόν πατούν και οι τέσσερις τροχοί στην άσφαλτο και δεν σπινιάρει κανένας τους, όλα καλά. Τώρα τι θα γίνει αν σε κάποια στροφή προσπαθήσεις να το ξεκολλήσεις, δεν ξέρω και ούτε ήθελα να μάθω. Είπαμε, δεν είναι drift-car, ένα τζιπάκι που φτιάχτηκε για χαβαλέ είναι και, επίσης, έχουμε και μια κόρη να μεγαλώσουμε ακόμα...
Οι χρόνοι του είναι κακοί φυσικά για Κ20, εκπληκτικοί όμως για Samurai. Για τα πρώτα 100kmh από στάση λοιπόν ο μικρός Frankenstein έγραψε μόλις 7,39sec, ενώ με την αεροδυναμική περίπτερου που το διακρίνει, από τα 140km/h ο ρυθμός της επιτάχυνσης έκοψε αισθητά και είπαμε να μην επιμείνουμε άλλο και φτάσουμε να μετράμε μέχρι την Κόρινθο. Στο 400αρι πάντως φτάσαμε σε 15,59sec, με ταχύτητα 147,80km/h, που είναι διαστημική επίδοση γι’ αυτό το αμάξι και σημειώστε πως στα 280m είχε ήδη πιάσει 140km/h, αλλά πλέον ανέβαζε πολύ αργά.
Ευτυχώς λοιπόν που είναι κίτρινο και δεν παίζουν και πολλά παρόμοια στο δρόμο, οπότε τώρα που το έχετε δει εδώ, να ξέρετε να φυλάγεστε από πιθανό «κάζο» που μπορεί να σας κάνει σε ανύποπτο χρόνο. Γι' αυτό είμαστε εμείς εδώ βρε... για να σας προστατεύουμε.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤΥΠΟΣ: Honda K20A:
Τετρακύλινδρος σε σειρά, μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, με 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο
Κυβισμός (cc): 1.998
Διάμετρος x Διαδρομή (mm): 86x86
Συμπίεση: 11:1
Κ20 A2 μοτέρ από EP3 Civic Type R
Εγκέφαλος κινητήρα Ecumaster Classic
Καλωδίωση custom από την Stroked-Up
Προγραμματισμός Geartech Engineering
Πολλαπλή εισαγωγής από Honda S2000 AP1
Μπεκιέρα Radium Engineering
Μπεκ από Honda S2000 AP1
Πεταλούδα 70mm Skunk 2
Βίδες ψευτοκάπακου Skunk2
Καπάκι πολλαπλασιαστών K-Tuned
Τάπα και δείκτης λαδιού Drag Cartel
Φίλτρο εισαγωγής αέρα Aeroflow
Ψυγείο νερού Mishimoto για Honda Civic EG
Χταπόδι και εξάτμιση Project Factory Motorsport
K-Tuned βάση δυναμό - τεντωτήρας για κατάργηση A/C
Τρόμπα βενζίνης Bosch 044
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εξατάχυτο κιβώτιο από Honda S2000 AP1
Βολάν Clutch Masters
Σετ συμπλέκτη Clutch Masters
ΑΜΑΞΩΜΑ-ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Βάσεις κινητήρα custom Stroked-Up
Βάση σασμάν custom Stroked-Up
Πίνακας οργάνων από Honda S2000 AP1
Tank bank δοχείο καυσίμου
ΑΝΑΡΤΗΣΗ-ΦΡΕΝΑ
Εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακοί
TUNED BY:
Stroked Up
Ελαιώνων 14, Παλλήνη
τηλ: 210 60 30 976
www.stroked-up.gr
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Dynapack της GearTech Engineering
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm): 220/8.400
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm): 23/5.500
Στάδιο βελτίωσης: Stage 1
Ποσοστό βελτίωσης μέγιστης ισχύος: +10%
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 4,77
0-80 6,01
0-100 7,39
0-120 9,08
0-140 12,55
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
M SEC @ KM/H
18 3,14 @ 40,26
60 5,77 @ 75,97
100 7,39 @ 100,01
200 10,46 @ 129,54
400 15,59 @ 147,80
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Με την ασύλληπτη πτώση του μπρεντ και του αμερικανικού αργού, όλοι αναρωτιόμαστε για τις τιμές που θα δούμε στα πρατήρια.