Suzuki Swift Sport 1.6 158wHp
Μπορεί όταν κυκλοφόρησε να μην είχε την ανάλογη απήχηση λόγω της χαμηλής του εργοστασιακής ιπποδύναμης, πλέον όμως ανήκει στα αυτοκίνητα που εύκολα μπορούν να σου χαρίσουν άπλετες ώρες χαράς και παιχνιδιού στο δρόμο και όχι μόνο. Όμορφο εξωτερικά, τρομερά αξιόπιστο, αλλά με μόλις 125Ps σε εργοστασιακή μορφή από τον ατμοσφαιρικό Μ16Α και την εποχή που κυκλοφόρησε -το 2005- όλοι κοίταζαν την ιπποδύναμη, με αποτέλεσμα να μην το προτιμήσει πολύς κόσμος, όταν ο ανταγωνισμός εκείνη την εποχή είχε turbo και τουλάχιστον +40Ps επιπλέον.
Τυχεροί όσοι το επέλεξαν είτε σαν καινούργιο είτε σαν μεταχειρισμένο, αφού με λίγες προσθήκες και βελτιώσεις μπορεί να μεταμορφωθεί σε ένα σκληροπυρηνικό «καρτ δρόμου» που μπορεί να κάνει «κηδεία» σε στροφοδιαδρομές ακόμα και σε πολύ δυνατότερα σύνολα. Επιπλέον, ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων που άμα σου τη βαρέσει, του πετάς ένα ζευγάρι semi-slick λάστιχα πάνω και αρχίζεις να κυνηγάς τα χρονόμετρα στις πίστες ακόμα και σε εργοστασιακή μορφή, αφού το στήσιμο που διαθέτει είναι παραπάνω από ικανοποιητικό, όχι όμως ότι δε μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερο.
Κάπως έτσι πήρε και ο Άγγελος το συγκεκριμένο Swift Sport. Για εκείνον οι ευθείες ήταν αδιάφορες, ήθελε ένα μικρό, σβέλτο και αξιόπιστο αυτοκίνητο για να μπορεί να τα κάνει λίγο πολύ όλα. Καθημερινή μετακίνηση, παιχνίδι στο δρόμο και σε πίστα, αλλά και με χαμηλό κόστος βελτίωσης και συντήρησης.
Βελτίωση στα μέτρα του οδηγού
Εδώ ο Άγγελος στάθηκε τυχερός, καθώς είναι σπάνιες οι περιπτώσεις που ο μηχανικός θα ασχοληθεί τόσο πολύ για να βελτιώσει το αυτοκίνητό σου ακριβώς στα μέτρα σου. Ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του Swift είχε επιλέξει για τη συντήρηση του αυτοκινήτου τη Limneos Tuning στη Δραπετσώνα, με ιδιοκτήτη τον Άγγελο Λιμναίο και όταν το αυτοκίνητο ήρθε στα χέρια του Άγγελου, αυτός με τη σειρά του συνέχισε να το πηγαίνει εκεί, με αποτέλεσμα να δημιουργήσει μία σχέση με τον μηχανικό του που οι περισσότεροι από εμάς θα ζηλεύαμε. Μηχανικός και ιδιοκτήτης ξεκίνησαν παρέα τις τσάρκες, με τον πρώτο να παρακολουθεί την οδηγική συμπεριφορά του δεύτερου, αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η βελτίωση του αυτοκινήτου να γίνει ακριβώς στα μέτρα του ιδιοκτήτη, χωρίς υπερβολές και άσκοπα έξοδα.
Pure N/A power
Και αφού οι ευθείες ήταν κάπως «αδιάφορες», ξεκίνησαν τη βελτίωση του Swift από το στήσιμο και πιο συγκεκριμένα με το σύστημα πέδησης που κράτησαν τις εργοστασιακές δαγκάνες, τις εξόπλισαν όμως με τακάκια DS Performance της Ferodo, αντικαταστάθηκαν οι εργοστασιακές δισκόπλακες με aftermarket τρυπητές της Zimmermann και τα σωληνάκια υψηλής με aftermarket της Hel αεροπορικού τύπου. Σειρά είχε η ανάρτηση, που τη θέση της αξιόλογης εργοστασιακής πήρε το coilover kit BR-Series της BC. Με τα παραπάνω, ο Άγγελος άρχισε να αποκτά όλο και περισσότερο θάρρος με το Swift και σιγά-σιγά η έλλειψη δύναμης του κινητήρα ξεκίνησε να τον απασχολεί.
Μια και καλή
Επειδή ο Άγγελος δεν είναι και ο πιο «ήρεμος» οδηγός και φροντίζει να «ξυλοφορτώνει» συχνά το Swift, αποφάσισαν από κοινού να μην μείνουν σε ένα απλό πρώτο στάδιο, αλλά να προχωρήσουν σε μία ολική βελτίωση του Μ16Α για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο, με γνώμονα όμως να δημιουργήσουν κάτι μοναδικό σύμφωνα με τη χρήση του ιδιοκτήτη. Έτσι ο κινητήρας ενισχύθηκε με custom σφυρήλατα πιστόνια 79mm, για τα οποία ο μηχανικός δεν ήθελε να δώσει περισσότερα στοιχεία, πέρα από το γεγονός ότι ανεβάζουν τη συμπίεση στο 11,5:1. Το καπάκι ανέλαβε η Samartzis Machine Shop που έκανε ροϊκή εξέλιξη στους αυλούς εισαγωγής και εξαγωγής, όπως και προετοίμασε το μπλοκ για τα oversize (+1mm) έμβολα.
Οι εργοστασιακοί εκκεντροφόροι έλαβαν ένα γενναίο reprofile από την Boubis Cams με συμμετρική διάρκεια 264ο και βύθισμα 9,8mm για την εισαγωγή και 8,7mm για την εξαγωγή, ενώ αντικαταστάθηκαν ακόμα βαλβίδες, retainers και ελατήρια βαλβίδων με aftermarket από την Schrick. Το χταπόδι και όλο το σύστημα εξαγωγής 50,8mm κατασκευάστηκε από την Power Up Exhaust, ενώ για τη καλύτερη αναπνοή του κινητήρα επιλέχθηκε η φιλτροχοάνη της AEM. Τον προγραμματισμό ανέλαβε η ACE Motorsport, με τον Γρηγόρη Δημητριάδη «να βγάζει» στο Mustang δυναμόμετρο 158wHp από τον πλήρως βελτιωμένο Μ16Α.
The look is important
Ακόμα και σε εργοστασιακή μορφή, το Swift είναι αρκετά επιθετικό οπότε δε χρειάζεται υπερβολές. Οι εργοστασιακές ζάντες που δεν είναι άσχημες αντικαταστάθηκαν με τις μαύρες 7Jx17in JR21, με λάστιχα Michelin Pilot Sport, σε διαστάσεις 205/40. Επίσης, η εξάτμιση πλέον δεν έχει δύο απολήψεις όπως η εργοστασιακή, αλλά μία στα αριστερά του πίσω προφυλακτήρα. Στο μπροστά προφυλακτήρα έχει προστεθεί ο υφασμάτινος γάντζος ρυμούλκησης της OMP, trend που παίζει πολύ τελευταία και είναι Must για αυτοκίνητα που μπαίνουν πίστα. Στο εσωτερικό δεν έχει αλλάξει σχεδόν τίποτα, πέρα από τη προσθήκη του οργάνου αναλογίας A/F της AEM στην κολώνα του τιμονιού.
Πέρασε τον τεχνικό έλεγχο, φύγαμε για μετρήσεις
Αν ο σκοπός του project ήταν τα Dragster, τότε θα είχαν βάλει πάνω ένα turbo με τα αντίστοιχα περιφερειακά του και η ιπποδύναμη θα ήταν σίγουρα υψηλότερη. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως προκειμένου να έρθει κοντά στα «θέλω» του ιδιοκτήτη η βελτίωση διαφέρει, αφού ο Άγγελος ήθελε το Swift του να γίνει σημαντικά πιο γρήγορο εκεί που τελειώνουν οι ευθείες και ξεκινούν οι στριφτερές διαδρομές. Με το παραπάνω setup, το Swift χρειάστηκε για το 400άρι 15,57sec με σχεδόν 145km/h έξοδο, με τα πρώτα 18m να έρχονται σε 2,68sec και το 0-100km/h να ολοκληρώνεται σε 7,44sec, περνώντας τα 200m σε 10,17sec, με 117km/h. Στις roll μετρήσεις με 2η σχέση στο κιβώτιο, το Swift χρειάστηκε 7,15sec για το 60-120km/h και 16sec για το 60-160km/h. Περιμέναμε κάτι καλύτερο λόγω του χαμηλού βάρους και των σχεδόν 160 αλόγων στους τροχούς, όμως το Swiftάκι πιθανότατα επηρεάστηκε και από την υψηλή θερμοκρασία που επικρατούσε ακόμα και τις καλοκαιρινές βραδιές που πραγματοποιήσαμε τις μετρήσεις.
Να περάσει το καλοκαίρι
Και ενώ οι περισσότεροι από εμάς περιμένουμε το καλοκαίρι για να ξεκουραστούμε, ο Άγγελος περιμένει να περάσει για να ξαναπιάσουν τα κρύα και να μπορέσει να ευχαριστηθεί στο έπακρο το νέο του setup, κρίμα να το καίει με τον υδράργυρο να δείχνει σχεδόν μόνιμα αυτό το μήνα 40άρια. Είμαι σίγουρος ότι μετά το πέρας του καλοκαιριού θα ακολουθήσουν semi-slick, bucket καθίσματα, ζώνες πολλαπλών σημείων και καλύτερα υλικά τριβής για να ολοκληρωθεί ο track-προσανατολισμός. Ελπίζω να μην έκανα spoiler Άγγελε!
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.627cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 79mm x 83mm
Σχέση συμπίεσης: 11,5:1
Ροϊκή εξέλιξη κυλινδροκεφαλής Samartzis Machine Shop
Boubis Cams Stage 3 reprofiled εκκεντροφόροι
Schrick βαλβίδες
Schrick ελατήρια βαλβίδων
Schrick retainers
Custom σφυρήλατα πιστόνια
ΑΕΜ φιλτροχοάνη
Power Up Exhaust πολλαπλή εξαγωγής 4-2-1
Power Up Exhaust σύστημα εξαγωγής 50,8mm
ACE Motorsport ECU remapping
ARP βίδες μπιελών
ARP βίδες κεφαλής
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
BC Racing BR-Series coilover kit
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Zimmermann δισκόπλακες
Ferodo DS Performance τακάκια
Hel σωληνάκια αεροπορικού τύπου
ΤΡΟΧΟΙ
Japan Racing JR21 7Jx17in
Michelin Pilot Sport 4 205/40
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,48
0-80 5,44
0-100 7,44
0-120 10,63
0-140 13,91
0-160 19,45
0-180 26,12
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC ΚΜ/Η
18 2,68 48,32
60 5,09 76,10
100 6,78 93,81
200 10,17 116,75
400 15,57 144,49
ROLL ON
KM/H SEC
60-120 7,15
60-160 15,97
Tuned by:
Limneos Car Tuning & Service
Μαρκ. Μπότσαρη 69, Δραπετσώνα
Τηλ: 210 46 18 313
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Audi μετατρέπει τις «μάσκες» και άλλα πλαστικά εξαρτήματα παλαιών ή και κατεστραμμένων αυτοκινήτων σε πόρπες για τις ζώνες ασφαλείας του Q8 E-Tron.