Suzuki Swift Sport Hybrid 129Ps

Suzuki Swift Sport Hybrid 129Ps

Ένεση τεχνολογίας

Αυτοκίνητα σαν το Suzuki Swift Sport είναι εξ’ ορισμού τα αγαπημένα μας εδώ στο Power Automotive Magazine, γιατί αντιπροσωπεύουν τον ίδιο τον λόγο ύπαρξής μας. Είναι ενθουσιώδη, ελαφριά, γρήγορα, με παιχνιδιάρικη οδική συμπεριφορά και, πάνω απ’ όλα, προσιτά. Ένα γρήγορο αυτοκίνητο που κοστίζει μια περιουσία και μπορούν να το αποκτήσουν ελάχιστοι δεν μας λέει κάτι, πάντα έτσι ήταν. Ένα αυτοκίνητο που μπορεί όμως να αποκτηθεί από πολλούς και να προσφέρει συγκινήσεις, εμπειρίες και αναμνήσεις, μάλιστα. Αυτό για εμάς είναι ένα σημαντικό αυτοκίνητο.

Το νέο Suzuki Swift Sport είναι το ίδιο καλό hot-hatch που δοκιμάσαμε και πριν ένα περίπου χρόνο, με ελαφρώς διαφορετικό κινητήρα και ήπιο υβριδικό σύστημα. O νέος κινητήρας 1.4BoosterJet με κωδική ονομασία K14D έχει 16% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο (K14C) χάρη σε μία σειρά βελτιώσεων, αλλά και στο υβριδικό σύστημα SHVS 48V, το οποίο βελτιώνει την απόδοση καυσίμου και ενισχύει τη ροπή του κινητήρα, η οποία έχει παραμείνει στο ίδιο επίπεδο με πριν, παρά τη μικρή μείωση της ιπποδύναμης. Διαθέτει δυνατότερη αντλία άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί στα 360bar, νέα μπεκ ψεκασμού, βελτιωμένο σύστημα VVT, με ηλεκτρικό έλεγχο για τις βαλβίδες εισαγωγής και υδραυλικό για τις βαλβίδες εξαγωγής, φίλτρο σωματιδίων (GPF) που δεν απαιτεί συντήρηση και ηλεκτρονικό θερμοστάτη, για πιο αποτελεσματική αύξηση της θερμοκρασίας και καλύτερο έλεγχο των ρυπογόνων εκπομπών. Το νέο -μεγαλύτερο- ψυγείο νερού έχει βελτιωμένη ψυκτική ικανότητα κατά 34%, ενώ τα νέα διπλά ηλεκτρικά βεντιλατέρ παρέχουν 38% περισσότερο αέρα, διατηρώντας το ίδιο επίπεδο θορύβου με το μονό βεντιλατέρ που συναντούσαμε στο προηγούμενο μοντέλο.

Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τρία κύρια εξαρτήματα: ένα alternator/μίζα 48V, μία μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και έναν μετατροπέα DC/DC από τα 48 στα 12V. Η αυξημένη τάση των 48V συμβάλλει στην αύξηση της απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα που ενισχύει την ισχύ του θερμικού κινητήρα κατά την επιτάχυνση με 13,6Ps και 5,5kgm ροπής. Επίσης για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης διαθέτει μία νέα λειτουργία «ηλεκτρικού ρελαντί», όπου χρησιμοποιεί το δυναμό για να κρατάει στο ρελαντί τον κινητήρα, χωρίς ψεκασμό καυσίμου, προφανώς για τη λειτουργία του κλιματισμού σε πιο μακροχρόνιες στάσεις.

Διακριτικές αλλαγές

Το ανανεωμένο Swift Sport εξακολουθεί να διαθέτει τον ενθουσιώδη χαρακτήρα του, με τα bucket καθίσματα που στηρίζουν σωστά το σώμα, το sport τιμόνι με ιδανική διάμετρο και τηλεσκοπική ρύθμιση και με τις κόκκινες λεπτομέρειες στο ταμπλό και τις επενδύσεις των θυρών να σπάνε το μουντό μαύρο στο εσωτερικό. Μικρές αλλαγές θα εντοπίσουμε στον πίνακα οργάνων, όπου πλέον υπάρχουν ενδείξεις για τη λειτουργία του υβριδικού συστήματος και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Φυσικά η πίεση του turbo και η θερμοκρασία λαδιών έχουν παραμείνει. Στην κεντρική κονσόλα βρίσκεται η γνωστή οθόνη αφής 7in που συναντάμε σε κάθε σύγχρονο Suzuki, που φροντίζει για ψυχαγωγία, συνδεσιμότητα, πλοήγηση, ενώ το υπερπλήρες επίπεδο εξοπλισμού περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, adaptive cruise control, navigation, κάμερα οπισθοπορείας και όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού με τις νέες τεχνολογίες ασφάλειας “Total Effective Control Technology” που περιλαμβάνουν τα συστήματα: Advanced Forward Detection System, Dual Sensor Brake Support, Lane departure prevention function, Rear Cross Traffic Alert, Road Sign Recognition και Blind Spot Monitor.

 

Σχεδόν το ίδιο

Αυτό που ευτυχώς δεν άλλαξε είναι η επικοινωνία και η αμεσότητα στις εντολές του οδηγού. Το υβριδικό σύστημα πρόσθεσε μόλις 15kg στο σύνολο, όμως τα 1.025kg που ανακοινώνει η Suzuki απέχουν κατά 50kg από τα 975kg του προηγούμενου μοντέλου. Το νέο σύστημα εξαγωγής με το τεράστιο φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων και το επίσης τεράστιο τελικό καζανάκι έχουν βάλει σίγουρα το χεράκι τους στην αύξηση του βάρους. Η εμπρός αντιστρεπτική έχει πιο σκληρά silent blocks από Teflon και τα εμπρός ρουλεμάν των τροχών είναι ενσωματωμένα στα άκρα για περισσότερη ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έχει νέα σχεδίαση για καλύτερο έλεγχο της σύγκλισης και της απόκλισης των τροχών ανάλογα με το φορτίο και έτσι τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του Swift Sport παραμένουν σταθερά σε μεγαλύτερο εύρος κινήσεων. Απ’ όλα αυτά και σε συνδυασμό με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, το μικρό Suzuki γίνεται ένα άμεσο και ακριβές εργαλείο όταν το πιέζεις σε μία στριφτερή διαδρομή. Παρότι σφιχτό, σε καμία περίπτωση δεν είναι «κούτσουρο», απεναντίας, ο συνδυασμός ευχρηστίας και σπορ χαρακτήρα είναι πολύ πετυχημένος, τηρουμένων των αναλογιών και το αυτοκίνητο δεν είναι καθόλου κουραστικό. Η πρακτικότητα και η ορατότητα που προσφέρει η σχεδίαση με τις κάθετες κολώνες -που διαθέτουν πλέον μόνο αυτό και το Mini- είναι η καλύτερη στην κατηγορία και οι χώροι στο εσωτερικό είναι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 265lt, μία τιμή αρκετή για αυτοκίνητο πόλης ή για ένα ζευγάρι που θα μπορεί να ρίξει τα πίσω καθίσματα στις διακοπές. Η κατανάλωση είναι απόλυτα λογική για αυτοκίνητο του είδους, που, αν και υβριδικό, αν και ελαφρύ, αν και τεχνολογικά προηγμένο, δύσκολα θα κρατηθείς να μην πατήσεις το γκάζι τέρμα σε κάθε ευκαιρία. Εάν είσαι εγκρατής (που σιγά μην είσαι...), βλέπεις εύκολα κάτω από 7lt/100km, ενώ, με κανονική χρήση, τα 7,5-7,7lt είναι μία ρεαλιστική τιμή.

Αυτό όμως που πραγματικά μετράει σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο δεν είναι ούτε η κατανάλωση ούτε οι ρύποι. Όποιος θέλει τη μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου, δεν αγοράζει το Sport, αλλά το απλό υβριδικό Swift. Το Sport έγινε και αυτό υβριδικό για λόγους νομοθεσίας και συνολικών εκπομπών ρύπων της εταιρείας, για τον ίδιο λόγο δηλαδή που θα αποσυρθεί και το Jimny από την Ευρώπη, μία Ευρώπη που την ρυπαίνουν τα Jimny και όχι τα γερμανικά δυομισάτονα με τα 600Ps. Αυτές οι προδιαγραφές κόστισαν σε απόδοση στο Swift 11Ps, που πλέον αποδίδει 129Ps, κάτι που ευτυχώς δεν είναι τόσο εμφανές στο δρόμο, αλλά μόνο στα χρονόμετρα, μιας και το νέο μοντέλο είναι ελαφρώς πιο αργό από το προηγούμενο, με 7,85sec για το 0-100km/h αντί για 7,56sec που είχε πριν και 15,71sec με ταχύτητα εξόδου 148,85km/h για το τετρακοσάρι, αντί για 15,54sec με 151,11km/h (7 μέτρα πίσω για τους κοντράκηδες). Πάντως αυτή η πτώση οφείλεται καθαρά στην καινούρια εξάτμιση με τα φίλτρα σωματιδίων, οπότε διορθώνεται πολύ εύκολα... if you know what I mean

Συμπερασματικά, αυτό το αυτοκίνητο θα ήταν ιδανικό και εναρμονισμένο με την εποχή με επιπλέον 30-40Ps, τα οποία πολύ εύκολα μπορεί να αποκτήσει ένα τεχνολογικά προηγμένο μοτέρ σαν αυτό, αλλά ακόμα και εργοστασιακό να θέλει κάποιος να το αφήσει, το Swift Sport είναι τόσο συμμετοχικό και διασκεδαστικό, με δεμένο και το ελαφρύ πλαίσιο, τα δυνατά φρένα και το κράτημα, που θα σε ανταμείψει όταν θα το πιέσεις. Η δύναμη που του λείπει είπαμε διορθώνεται εύκολα, αυτό όμως που δεν ξέρω κατά πόσο εύκολα μπορεί να διορθωθεί είναι η αύξηση στην τιμή, με τα €21.130 (επιπλέον €1.450 σε σχέση με το προηγούμενο) να το καθιστούν μη-ανταγωνιστικό σε σχέση με το απόλυτο μικρό hot-hatch Fiesta ST των €22.065 και των 200Ps. Στην ουσία βρίσκεται να ανταγωνίζεται περισσότερο τα «ζωηρά» hatchback, όπως το Renault Clio RS Line 130Ps (€21.740) και το Peugeot 208 130Ps (€21.700), τα οποία διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Αν μπορούσε να κάνει κάτι η ελληνική  αντιπροσωπεία να μειώσει λίγο την τιμή, θα μπορούσε να εξασφαλίσει πολύ καλύτερη εμπορική πορεία για το Swift Sport. Η αγορά υπάρχει, την κατάλληλη τιμή περιμένει. 

Μας Άρεσε (+)

Εμφάνιση

Κατανάλωση

Χώροι

Εξοπλισμός

Οδική συμπεριφορά

Δεν μας άρεσε (-)

Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Τιμή έκδοσης δοκιμής: 21.130

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός: 1.373cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 82mm

Σχέση Συμπίεσης: 10,8:1

Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότης καυσαερίων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων  

Διαφορικό: Ελεύθερο με τελική σχέση μετάδοσης 3,944:1

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 285x24mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι με μονοπίστονες δαγκάνες

 

ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 6,5Jx17in

Ελαστικά: 195/45

ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 3.890

Πλάτος (mm): 1.735

Ύψος (mm): 1.495

Μεταξόνιο (mm): 2.450

Βάρος (kg): 1.025

 

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 129/5.500

Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 24/2.000

0-100km/h (sec): 9,1

Τελική Ταχύτητα (km/h): 210

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ

C02 (gr/km): 127 (WLTP)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Ονομαστική (lt/100km): 5,7 (WLTP)

Δοκιμής (lt/100km): 7,5

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η:      SEC

0-60:         3,99

0-80:         5,58

0-100:       7,85

0-120:       10,37

0-140:       13,77

0-160:       17,73

0-180:       23,88

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ:       SEC:        ΚΜ/Η

18:       2,71:          46,92

60:       5,34:          75,43

100:     7,07:          90,65

200:     10,58:        119,46

400:     15,71:        148,85

ΡΕΠΡΙΖ

ΚΜ/Η:      SEC

50-80:       3,42

80-110:     3,98

80-110:     5,23

100-140:   7,22

 

Αρθρογράφος

 

Τραίνο εναντίον λεωφορείου!

Τραίνο εναντίον λεωφορείου!

Ένα τραίνο έπεσε επάνω σε ένα λεωφορείο σε ανισόπεδη διάβαση και το έκοψε στη μέση!