Suzuki SX4 S-Cross 1.4BoosterJet AllGrip 140Ps
Η Suzuki είναι μία εταιρεία που έχει συνδέσει το όνομά της με τα οχήματα τύπου SUV και Crossover, αφού έπιασε από νωρίς τον παλμό της αγοράς. Λίγο πριν πέσει στα χέρια μας το SUV που θέλουν όλοι, το νέο Jimny, δοκιμάζουμε το ανανεωμένο SX4 S-Cross 1.4Boosterjet AllGrip. Εξωτερικά ακολουθεί τη σχεδιαστική γραμμή των Suzuki, με μία μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα, μαύρα προστατευτικά πλαστικά στα χαμηλά μέρη του αμαξώματος, μεταλλικές ράγες στην οροφή, πράγματα που παραπέμπουν εμφανώς σε εκτός δρόμου ιδιότητες. Νέοι προφυλακτήρες, διαφορετικά φωτιστικά σώματα με φώτα ημέρας και νέες ζάντες αλουμινίου ολοκληρώνουν το πακέτο «μεταμόρφωσης» του ανανεωμένου S-Cross.
Το εσωτερικό συμβαδίζει και αυτό με τη σύγχρονη εικόνα της Suzuki. Απλές σχεδιαστικές γραμμές χωρίς υπερβολές, με τους σχεδιαστές να δίνουν μεγαλύτερη σημασία στην εργονομία και στη λειτουργικότητα. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή και προσφέρει πολύ καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις, εκτός από το πίσω μέρος που είναι κάπως περιορισμένη. Τα υλικά κατασκευής είναι ποιοτικά και μαλακά, με το ύφασμα να συνδυάζεται με το σκούρο -σε χρώμα- πλαστικό παντού. Μεγάλος είναι ο χώρος αποσκευών, που φτάνει τα 430lt, κατατάσσοντάς το στους κορυφαίους της κατηγορίας του. Ο εξοπλισμός συμβαδίζει με την κατηγορία των B-SUV, παρέχοντας 7 αερόσακους, διζωνικό κλιματισμό, cruise control, καθώς και σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7in. Δεν είναι ούτε το πιο ευκρινές ούτε το πιο hi-tech σύστημα που έχουμε συναντήσει, αλλά παρέχει αυτό που θέλεις, δηλαδή τη σύνδεση με Smartphones, κάμερα οπισθοπορείας κ.α.
Νέος κινητήρας!
Ο ολοκαίνουριος 1.4BoosterJet αντικαθιστά τον παλιό ατμοσφαιρικό των 1.6lt. Πλέον, έχει λιγότερα κυβικά που φτάνουν τα 1.373cc, χρησιμοποιεί άμεσο ψεκασμό και υπερτροφοδότη καυσαερίων για να αποδώσει 140Ps στις 5.500rpm και 22,4kgm ροπής από τις 1.500rpm μέχρι και τις 4.000rpm. Η Suzuki ανακοινώνει ότι η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 5,6lt/100km, τιμή που απέχει από τα 7,1lt/100km/h που είδαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Όπως και να έχει πάντως, η τιμή της κατανάλωσης είναι πολύ καλή, δεδομένου του ύψους του αμαξώματος, αλλά και της αυτόματης τετρακίνησης. Το σύστημα AllGrip χρησιμοποιεί έναν κεντρικό ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη, που στέλνει ροπή στον πίσω άξονα, όταν χρειαστεί. Μπροστά από το χειρόφρενο, υπάρχει ένας διακόπτης με τρεις επιλογές. Στην επιλογή Sport, αυξάνεται η απόκριση του γκαζιού και ένα 20% της ροπής πηγαίνει στον πίσω άξονα, υπάρχει η επιλογή Snow, κατά την οποία το αυτοκίνητο έχει μόνιμη τετρακίνηση και αλλάζει η απόκριση του ESP, αφήνοντας περισσότερα περιθώρια ολίσθησης και τέλος, στη λειτουργία Lock, η ροπή μοιράζεται ισόποσα στον εμπρός και στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι εκτός δρόμου δυνατότητες του S-Cross.
Οδήγηση παντού!
Πίσω από το ελαφρύ τιμόνι του S-Cross, θα αγαπήσεις τον κινητήρα του. Κάνει αισθητή την παρουσία του μόλις από τις 1.500rpm, όπου και εμφανίζει τη μέγιστη ροπή του, τιμή που διατηρεί μέχρι και τις μεσαίες rpm. Σύμμαχος του κινητήρα είναι το χαμηλό -για crossover- βάρος, που φτάνει μόλις τα 1.230kg, κάνοντάς το ένα από τα ελαφρύτερα της κατηγορίας του και το ελαφρύτερο όλων με τετρακίνηση. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται είτε με αυτόματο είτε με χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο και εμείς δοκιμάσαμε τη δεύτερη έκδοση. Θετικές είναι οι εντυπώσεις από την κλιμάκωση, αλλά και από το σφιχτό -σε αίσθηση- αλλά απόλυτα ακριβή επιλογέα. Στις στροφές, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση θα περιορίσει τις κλίσεις, ενώ το ελαφρύ τιμόνι, ενώ δίνει καλή κατευθυντικότητα στο στιβαρό αμάξωμα, υστερεί κάπως από πλευράς αίσθησης. Μέσα στην πόλη κινείται άνετα και ξεκούραστα, ενώ φυσικά δεν θα πει όχι και σε εκτός δρόμου διαδρομές, με σύμμαχο την τετρακίνηση και τη μεγάλη απόσταση από το έδαφος.
Δυνατός παίκτης
Μπορεί, λοιπόν, σχεδιαστικά να μην έχει κάτι το extreme ή το ιδιαίτερο, αποτελεί, όμως, ένα ενδιαφέρον και αξιόπιστο σύνολο για κάποιον που ψάχνει κάτι καλοφτιαγμένο, σβέλτο και πρακτικό για τις καθημερινές του εξορμήσεις. Με άλλα λόγια, το S-Cross είναι ένας δυνατός παίκτης που αξίζει την προσοχή σας.
Μας Άρεσε (+)
Απόδοση κινητήρα
Ευρύχωρο εσωτερικό
Άνετο στην οδήγηση
Δεν μας Άρεσε (-)
Ορατότητα προς τα πίσω
Αίσθηση τιμονιού
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ SUZUKI SX4 S-CROSS 1.4BOOSTERJET ALLGRIP 140PS
ΤΙΜΗ ΒΑΣΙΚΗΣ ΕΚΔΟΣΗΣ: €22.250
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Κυβισμός: 1.373cc Διάμετρος x Διαδρομή: 73mm x 82mm Τετρακύλινδρος σε σειρά, με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο 2ΕΕΚ, 4 βαλβίδες/κύλινδρο Σχέση Συμπίεσης: 9,9:1 Τροφοδοσία: Άμεσος ψεκασμός υπερσυμπιεστής καυσαερίων Βάρος (kg): 1.230 | ΑΝΑΡΤΗΣΗ Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ KATAΣΚΕΥΑΣΤΗ Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 140/ 5.500 Ονομαστική ροπή (kgm/rpm)22,4/ 1.500-4.000 0-100km/h (sec): 10,20sec Τελική Ταχύτητα (km/h): 200 ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2 (gr/km): 127 ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ Ονομαστική (lt/100km): 5,6 Δοκιμής (lt/100km): 7,1 | ΦΡΕΝΑ Αεριζόμενοι δίσκοι με διπίστονες δαγκάνες Πίσω: Δίσκοι |
ΤΡΟΧΟΙ Ζάντες: 6Jx16in Ελαστικά: 215/60 | |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ Κίνηση: Τετρακίνηση Κιβώτιο: Χειροκίνητο έξι σχέσεων |
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Jeep ανακοίνωσε πως το Wrangler του 2025 θα είναι διαθέσιμο μόνο με το μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων αποσύροντας έτσι το αυτόματο οχτώ σχέσεων.