Θρίαμβος της Hyundai στο EKO Acropolis Rally!
Ο Thierry Neuville ήταν ο μεγάλος θριαμβευτής του φετινού EKO Acropolis Rally και ηγήθηκε του άκρως εντυπωσιακού 1-2-3 της Hyundai Motorsport -ενός επιτεύγματος που έχουμε να δούμε από το 1989 όπου η Lancia είχε κάνει το 1-2-3 με τρεις Delta Integrale και οδηγούς τους Miki Biasion, Didier Auriol και Alessandro Fiorio. Οι Thierry Neuville και Martin Wydaeghe κατάφεραν να πάρουν την πρώτη φετινή τους νίκη που αποτελεί ταυτόχρονα την πρώτη νίκη της καριέρας τους στο «Ράλι των Θεών». Η συγκεκριμένη πρωτιά τους δίνει το δικαίωμα να διατηρήσουν τις ελπίδες τους για τον τίτλο από τους πρωτοπόρους του πρωταθλήματος Kalle Rovanpera και Jonne Halttunen.
Από το Σάββατο όλα έδειχναν ότι η Hyundai είχε όλες τις προϋποθέσεις για να φτάσει σε αυτό το ιστορικό αποτέλεσμα. Οι Thierry Neuville, Ott Tanak και Dani Sordo βρίσκονταν στις τρεις πρώτες θέσεις, και το μόνο που χρειάζονταν ήταν ο Ισπανός να κρατήσει πίσω του τον Elfyn Evans με το Toyota GR Yaris Rally1. Η τύχη χαμογέλασε από νωρίς στη Hyundai, αφού το Yaris παρουσίασε πρόβλημα στο turbo πριν από την πρώτη ειδική της Κυριακής, με αποτέλεσμα ο Evans να εγκαταλείψει. Λίγη ώρα αργότερα, η Hyundai έδωσε σαφείς εντολές στους οδηγούς της να διατηρήσουν τις θέσεις τους, διασφαλίζοντας έτσι το ιστορικό αποτέλεσμα.
Με τη νίκη του στη Wolf Power Stage, o Ott Tanak κατέκτησε επιπλέον πολύτιμους βαθμούς στην προσπάθειά του για τον τίτλο, όπου αντίπαλός του παραμένει ο Kalle Rovanpera. Η εγκατάλειψη του Evans επέτρεψε στον Pierre-Louis Loubet να αναρριχηθεί στην 4η θέση, ισοφαρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει σημειώσει στο Πρωτάθλημα. Μία θέση πιο πίσω βρέθηκε ο ομόσταβλός του στην M-Sport Ford, Craig Breen, ο οποίος κατάφερε να επιστρέψει ψηλά στην κατάταξη μετά το κλαταρισμένο ελαστικό της Παρασκευής. Ο Takamoto Katsuta κράτησε ψηλά τη σημαία της Toyota τερματίζοντας έκτος, αν και στην ιαπωνική ομάδα μάλλον θα προτιμούσαν να ξεχάσουν το φετινό Ακρόπολις καθώς τόσο οι Elfyn Evans-Scott Martin και Esapekka Lappi-Janne Ferm δεν κατάφεραν να τερματίσουν από μηχανικές βλάβες.
Ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, την πρώτη θέση κατέκτησαν οι Λάμπρος Αθανασούλας-Νίκος Ζακχαίος με το Hyundai i20 N Rally2, με τον Έλληνα οδηγό να υπερβάλει κυριολεκτικά εαυτόν, καθώς το τελευταίο διάστημα διανύει μετεγχειρητική περίοδο, ενώ ένα μηχανικό πρόβλημα στον απογευματινό Ταρζάν της δεύτερης ημέρας τον έκαναν να οδηγάει χωρίς υδραυλική υποβοήθηση. Δεύτεροι ακολούθησαν οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης με Skoda Fabia Rally2, οι οποίοι είχαν μια έξυπνη στρατηγική που τους έφερε ψηλά στον τερματισμό. Την πρώτη τριάδα συμπλήρωσαν οι Νώντας Καρανικόλας-Γιώργος Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3, εντυπωσιάζοντας στην πρώτη τους εμφάνιση με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. Όσον αφορά την κατηγορία RC4, την πρωτιά κατέκτησαν ο Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου με το Peugeot 208 Rally4, κινούμενοι γρήγορα και αποφεύγοντας τα προβλήματα που θα τους έθεταν εκτός. Πίσω τους, οι Σάββας Λευκαδίτης-Βαγγέλης Ακράτος σημείωσαν εξαιρετικούς χρόνους με το Peugeot 208 Rally4, αλλά δεν κατάφεραν να καλύψουν το χρόνο που έχασαν την πρώτη μέρα.
Η εγκατάλειψη πολλών πληρωμάτων με αυτοκίνητα Rally1 έφερε ψηλά στην κατάταξη τους οδηγούς της κατηγορίας WRC2. Έτσι, ο Φινλανδός Emil Lindholm με το Skoda Fabia Rally2 σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στο θεσμό για φέτος, έπειτα από εκείνη που πέτυχε στην πατρίδα του, τερματίζοντας παράλληλα και στην έβδομη θέση της γενικής κατάταξης. Δεύτερος τερμάτισε ο Nikolay Gryazin με ίδιο αυτοκίνητο, καταφέρνοντας να αποφύγει τα προβλήματα. Η σπουδαία επίδοση του αγώνα, όμως, ήρθε από τον Κύπριο Αλέξανδρο Τσουλόφτα, που με τον Ross Whittock στο δεξί μπάκετ του Volkswagen Polo GTI κατάφερε να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου στην κατηγορία, υποσκελίζοντας στην τελευταία ειδική του αγώνα, τη Wolf Power Stage, τον Eyvind Brynildsen και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο την άτυχη στιγμή του Johan Rossel.
To EKO Acropolis Rally 2022 τα είχε όλα! Αγωνία, ανατροπές και έντονο ανταγωνισμό, αποδεικνύοντας για μία ακόμη χρονιά πως συγκαταλέγεται στους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Μπείτε εδώ για να διαβάσετε τα συνολικά αποτελέσματα του αγώνα.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mercedes πούλησε και το υπόλοιπο μερίδιο στην BYD που διέθετε στην Denza, η οποία ιδρύθηκε από κοινού και από τις δύο μάρκες αυτοκινήτου.