To Zenvo Aurora θα φοράει υβριδικό V12 με απόδοση 1.876Ps!

To Zenvo Aurora θα φοράει υβριδικό V12 με απόδοση 1.876Ps!

Τα τελευταία χρόνια ο κόσμος των hypercars εμπλουτίζεται από εξωφρενικές και τρομερά ικανές «υπάρξεις» και το τελευταίο δημιούργημα της Zenvo δεν αποτελεί εξαίρεση. Η Δανέζικη εταιρεία ισχυρίζεται ότι οι σχεδιαστές της δεν περιορίστηκαν στην επίτευξη κάποιων συγκεκριμένων αριθμών, αλλά αντ' αυτού, εργάστηκαν για να φτιάξουν το καλύτερο αυτοκίνητο που μπορούσαν και άφησαν τα νούμερα να...προκύψουν. Το αποτέλεσμα είναι το Aurora, το νέο εξωτικό Hypercar που παρουσιάστηκε χθες σε δύο εκδόσεις:  Tur και Agil.

Η πρώτη είναι η touring εκδοχή, εστιασμένη για χρήση δρόμου και η δεύτερη εστιάζει περισσότερο στην πίστα με υψηλές επιδόσεις και άφθονο downforce. Και τα δύο βασίζονται στο ολοκαίνουργιο monocoque σασί ZM1 της Zenvo, το οποίο, σύμφωνα με την εταιρεία, σχεδιάστηκε με δομική ασφάλεια επιπέδου Formula 1. Προσφέροντας ακαμψία 63.000Nm/deg, το carbon σασί ζυγίζει μόλις 120kg. Η σχεδίασή αφήνει ακάλυπτο περίπου το 70% του πλαισίου, με το Aurora να είναι το ελαφρύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα η Zenvo. Ομοίως, ο κινητήρας που αποτελεί τη βάση και για τα δύο μοντέλα είναι επίσης εξαιρετικά ελαφρύς.


Εξελιγμένος από την Mahle Powertrain, ο αλουμινένιος V12 των 6,6lt ζυγίζει 260kg και αποδίδει 1.267Ps. Διαθέτει 4 turbo στο εσωτερικό του V (σχεδίαση “hot V”) και μπορεί να στροφάρει έως τις 9.800rpm. Όσο εντυπωσιακό και αν είναι αυτό το νούμερο από μόνο του, ένας ηλεκτροκινητήρας ανεβάζει την ισχύ στα 1.470Ps οι οποίοι στην έκδοση Agil καταλήγουν στους πίσω τροχούς μέσω ενός σειριακού κιβωτίου 7 σχέσεων. Η Zenvo λέει ότι επέλεξε να δώσει στο Aurora Agil μόνο έναν ηλεκτροκινητήρα για να κρατήσει το βάρος χαμηλά και να διατηρήσει την εμπειρία οδήγησης με ελάχιστη εμπλοκή από ηλεκτρονικά βοηθήματα. Το εξωφρενικό αεροδυναμικό πακέτο της έκδοσης Agil παρέχει 880kg κάθετης δύναμης στα 250km/h. Το Aurora Agil ζυγίζει μόλις 1.300kg, επιταχύνει στα πρώτα 100km/h σε 2,5 δευτερόλεπτα, στα 200km/h σε 4,6sec, τα 300km/h σε 10sec και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 365km/h.

Το Tur είναι λίγο πιο βαρύ -1.450kg- λόγω του συστήματος τετρακίνησης και των δύο επιπλέον ηλεκτροκινητήρων τοποθετημένων στον μπροστά άξονα (200Ps ο καθένας), φτάνοντας την συνολική απόδοση στα 1.876Ps. Παρά το αυξημένο βάρος το Tur είναι αρκετά ταχύτερο και μπορεί να φτάσει τα 100km/h σε μόλις 2,3sec, τα 300km/h σε 9sec και τα 400km/h σε 17sec. Παρότι λιγότερο επιθετικό, η εξαιρετικά αεροδυναμική φιγούρα του Tur, εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 450km/h. Στο εσωτερικό αυτής της έκδοσης υπάρχει υψηλότερο επίπεδο άνεσης με κανονικές επενδύσεις (η έκδοση Agil έχει πληθώρα γυμνού carbon), καλύτερη ηχομόνωση και πολυτελή δερμάτινα καθίσματα. «Έπρεπε να βρούμε διαφορετικές λύσεις από ανάγκη, ξεκινώντας από λευκό χαρτί για να δημιουργήσουμε το καλύτερο driver's car», δήλωσε ο Jens Sverdrup, CEO της Zenvo. «Με αυτό το στόχο, εξετάσαμε όλες τις παραμέτρους που θέλαμε να πετύχουμε και ξεκινήσαμε να ωθούμε κάθε στοιχείο στο απόλυτο δυνατό επίπεδο, χωρίς καμία αρνητική επίδραση στα υπόλοιπα».

Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2025 στα κεντρικά της εταιρείας στο Praestø και θα περιοριστεί σε 50 μονάδες (για κάθε έκδοση), με την τιμή εκκίνησης να έχει οριστεί στα 2,6 εκατομμύρια ευρώ χωρίς φόρους, ενώ η πρώτη επίσημη εμφάνιση του μοντέλου θα γίνει στις 18 Αυγούστου στο Pebble Beach.

 

Αρθρογράφος

 

Βελτιωμένο GR Yaris περνάει Nissan GT-R

Βελτιωμένο GR Yaris περνάει Nissan GT-R

Δείτε πως ένα βελτιωμένο Toyota GR Yaris που αποδίδει 360Ps γυρνάει πιο γρήγορα στην πίστα της Tsukuba από ένα Nissan GT-R Nismo.