Volvo EX30 Single Motor Extended Range 272Ps

Volvo EX30 Single Motor Extended Range 272Ps

Η αρχή των ηλεκτρικών Volvo έγινε με το XC40 και την κουπέ έκδοσή του με την ονομασία C40 Recharge, δύο μοντέλα που στέκονται πολύ καλά εμπορικά και που προφανώς θα συνεχίσουν να το κάνουν και μετά την νέα τους ονομασία, EX40 και EC40 αντίστοιχα. Και αν αναρωτιέστε γιατί η Volvo αποφάσισε να αλλάξει το όνομά τους, η απάντηση είναι για να τα ενσωματώσει στην επέλαση που ετοιμάζει στα ηλεκτρικά μοντέλα, με τη σύσταση της νέας της γκάμας που αποτελείται από το μεγάλο EX90 και -το σημαντικότερο από όλες τις απόψεις αυτοκίνητο των Σουηδών- το EX30 που δοκιμάζουμε.

Το πρώτο B-SUV μοντέλο της Volvo και το μικρότερο μοντέλο της ever μετά το C30 του 2007 είναι ένα αυτοκίνητο που μέσα στις μικρές του διαστάσεις (MxΠxY: 4,23x1,84x1,55m) εμπεριέχει όλη την φιλοσοφία της μάρκας. Και αντίθετα με ό,τι θα περίμενε κανείς από μία premium πρόταση, οι τιμές του ξεκινούν από τα 37.572 ευρώ, τιμή που πέφτει κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ με την επιδότηση (σ.σ. από 29.572 ευρώ).

Επί της παρούσης, το Volvo EX30 δεν έχει άμεσο ανταγωνιστή και δεν φαίνεται και στο άμεσο μέλλον να αποκτήσει κάποιον που να εκφράζει την ίδια φιλοσοφία, ενώ δεν είναι υπερβολή να πούμε πως η Volvo κάνει ένα σαφές “call” στην Tesla, παρουσιάζοντας ένα B-SUV αυτοκίνητο, με την τεχνολογία και τα συστήματα που δεν έχει ξαναδεί αυτή η κατηγορία. Επί της ουσίας, το EX30 δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα της Volvo σε αισθητικό, ποιοτικό και τεχνολογικό επίπεδο, διαθέτοντας ταυτόχρονα και περισσότερα νεανικά στοιχεία, αλλά και έναν μοναδικά ευχάριστο χαρακτήρα.

Η εμφάνισή του, χωρίς να ξεφεύγει από τα αισθητικά πρότυπα της μάρκας, δείχνει και είναι πιο φρέσκια, με την ηλεκτρική του φύση να του επιτρέπει να αναδείξει την premium υπόσταση παρά τις μικρές του διαστάσεις. Κύρια χαρακτηριστικά της εμφάνισης είναι τα LED φώτα εμπρός, με το χαρακτηριστικό σχήμα «σφυρί του Θωρ», η κλειστή μάσκα και οι ακμές σε όλες τις επιφάνειές του. Στο πίσω μέρος, την εικόνα του χαρακτηρίζουν οι μεγάλες κολώνες και οι ανασηκωμένοι ώμοι του αμαξώματος, αλλά και τα φώτα, επίσης LED, που αντίθετα με τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας βρίσκονται πιο χαμηλά και είναι πιο φαρδιά, με το περίγραμμα που τα περιβάλλει να τονίζει τον δυναμισμό του. Εντυπωσιακή είναι και η frameless κατασκευή των καθρεπτών, ενώ οι θόλοι γεμίζουν με τις εντυπωσιακές ζάντες των 19in.

Ο μινιμαλισμός στα καλύτερά του

Συνολικά, αν η πρώτη όψη του EX30 που δεις είναι η πίσω, τότε μπορεί και να μην καταλάβεις πως πρόκειται για Volvo, όμως αν το δεις στο εμπρός μέρος ή και στο εσωτερικό του, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για το «ποιόν» του. Ειδικά στο εσωτερικό, ο τυπικός -για Volvo- μίνιμαλ διάκοσμος βρίσκεται στα καλύτερά του. Με προεξάρχον χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης φιλοσοφίας να αποτελεί η οθόνη tablet με διαγώνιο 12,3in στο κέντρο του ταμπλό. O υπέρμετρος μινιμαλισμός με την ανυπαρξία φυσικών πλήκτρων σε κερδίζει με το καλημέρα, μαζί με τα ανοιχτόχρωμα υλικά που προέρχονται από ανακύκλωση. Και μπορεί αρχικά να σε ξενίσει η αφή των σκληρών αποκλειστικά πλαστικών του σε συνδυασμό και με την εμφάνισή τους, στη συνέχεια όμως δεν θα ασχοληθείς ποτέ ξανά μαζί τους, ενώ δεν θα έχεις κανένα παράπονο και από το premium φινίρισμα, αλλά και την εξαιρετική συναρμογή. Όπως δεν θα έχεις και από τη θέση οδήγησης, αφού κάθεσαι ψηλά και αναπαυτικά, ενώ στα χέρια σου έρχεται ιδανικά το τετραγωνισμένο τιμόνι. Μπροστά από τον οδηγό δεν υπάρχει τίποτα, αφού όλες οι ενδείξεις και οι λειτουργίες του EX30 βρίσκονται στην κεντρική οθόνης αφής, η οποία είναι διχοτομημένη, με το πάνω μέρος να παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων και από κάτω να βρίσκονται τα μενού και τα υπομενού των συστημάτων και των εφαρμογών της Google, αλλά και όλα τα βασικά χειριστήρια του αυτοκινήτου. Ένας μικρός χαμός δηλαδή και μία φιλοσοφία που θυμίζει έντονα αυτή των μοντέλων της Tesla. Οπότε πολλές φορές στρέφεις τα μάτια σου σε αυτή, με το μικρό αισθητήρα υπέρυθρων που σε “τσεκάρει” να διαμαρτύρεται γι’ αυτό. Εδώ σίγουρα θα βοηθούσε ένα minimal σύστημα head-up display.

Γενικά, η εργονομία απαιτεί ένα σεβαστό χρόνο προσαρμογής τουλάχιστον για τον πρώτο καιρό συμβίωσης με το EX30, αυτό όμως δεν είναι ικανό να χαλάσει τη συνολικά ευχάριστη εικόνα του. Επιπλέον προσφέρει πολλές έξυπνες και πρακτικές λύσεις, όπως είναι για παράδειγμα η συρόμενη πλατφόρμα στο υποβραχιόνιο που εμφανίζει τις ποτηροθήκες, αλλά και η καταπληκτική ηχόμπαρα της Harman Kardon (διαθέσιμη στάνταρ στις εκδόσεις Plus και Ultra) που έχει ενσωματωθεί στο ταμπλό και που προσφέρει ήχο υψηλής πιστότητας.

Οι χώροι επαρκούν για αυστηρά 4 επιβάτες, αφού με μήκος 4,2m θα ήταν ανόητο να περιμένεις θαύματα από το μικρό Volvo. Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης μικρός για τα δεδομένα του ανταγωνισμού (ηλεκτρικού και μη), με χωρητικότητα 318lt στο πίσω μέρος και έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο 7lt κάτω από το εμπρός καπό (325lt συνολικά). Αν είστε διατεθειμένοι να θυσιάσετε την πίσω σειρά καθισμάτων, ο χώρος μπορεί να φτάσει τα 904lt.

Επιδόσεις sportscar

Το ηλεκτρικό Volvo EX30 που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 272 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου μιας σχέσης. Συνδυάζεται με μπαταρία NMC (νικελίου μαγγανίου κοβαλτίου), χωρητικότητας 69kW (64kW ωφέλιμη) στην έκδοση Extender Range που έχει και το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον, προσφέροντας πραγματική αυτονομία της τάξης των 380km σε πραγματικές συνθήκες, με μέση κατανάλωση στις 17,5kW/100km. Μια χαρά δηλαδή και ακόμα καλύτερα όταν γίνεις «δέκτης» των εντυπωσιακών του επιδόσεων. Τα 100km/h από στάση έρχονται σε μόλις 5,3sec και, όπως όλα τα ηλεκτρικά, σε κολλάει στο κάθισμα μέχρι τουλάχιστον τα 130km/h, με την τελική του να περιορίζεται, όπως σε όλα τα Volvo, στα 180 km/h. Το EX30 ξεχωρίζει επιπλέον για τα δεδομένα της κατηγορίας και όχι μόνο, γιατί επιτρέπει φόρτιση από Wallbox 22kW, κάτι που σημαίνει πως χρειάζεται μόλις 4 ώρες για μια πλήρη φόρτιση. Από ταχυφορτιστή DC πάλι και για την ανάκτηση από το 10% έως το 80% της χωρητικότητάς της χρειάζεται μόλις 26 λεπτά, με μέγιστη ισχύ που μπορεί να δεχθεί τα 153kW.

Στο δρόμο

Ο συνολικά ευχάριστος χαρακτήρας του Volvo EX30 συμπληρώνεται και σε οδηγικό επίπεδο. Γιατί χωρίς να είναι σπορ, προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία οδήγησης, ανώτερου επιπέδου μάλιστα από ό,τι ισχύει για τα περισσότερα ηλεκτρικά. Αρχικά, όπως συμβαίνει και με όλα τα νεότερα μοντέλα της εταιρείας, νιώθεις πολύ «οικεία» μαζί του, σαν να το οδηγείς χρόνια. Η όλη ευχάριστη εμπειρία ξεκινά από τη στιγμή που μπαίνεις μέσα ξεκλειδώνοντάς το με την κάρτα ή μέσω εφαρμογής στο smartphone, επιλέγεις ταχύτητα και έφυγες. Η ανάρτηση είναι σφιχτή, όπως συμβαίνει σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα άλλωστε, όμως η άνεση που προσφέρει είναι υποδειγματική. Το ίδιο καλή είναι και η ποιότητα κύλισης (κάτι στο οποίο συνεισφέρει και η σωστή επιλογή τροχών 18in με 55άρι προφίλ ελαστικών), ενώ η διάταξη ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων πίσω που συναντάμε πρώτη φορά στην κατηγορία εξασφαλίζει κορυφαία σταθερότητα στο δρόμο.

Το τιμόνι προσφέρει ελαφριά αίσθηση, όπως σε όλα τα Volvo, σε ξαφνιάζει ευχάριστα όμως με την αμεσότητά του και η μέτρια αίσθηση δεν θα σε προβληματίσει στη σβέλτη οδήγηση. Σε αυτή την περίπτωση, βέβαια, τον πρώτο λόγο τον έχουν τα αυστηρά ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου της συμπεριφοράς του, τα οποία δεν επιτρέπουν τον παραμικρό «άτσαλο» χειρισμό, με το EX30 να αποδεικνύεται ιδιαίτερα ικανό αν επιλέξεις τη στρωτή οδήγηση με καθαρές γραμμές.

Εν τέλει, έχουμε ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που αλλάζει τα δεδομένα στην Β-SUV κατηγορία, προσφέροντας τεχνολογία αιχμής σε όλα τα επίπεδα και ένα ιδιαίτερα αποδοτικό ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Το EX30 με το μοντέρνο του look, την premium αίσθηση και τις εξαιρετικές επιδόσεις έρχεται να αφήσει το στίγμα του στα ηλεκτρικά premium B-SUV και τη δεδομένη στιγμή το κάνει τόσο πειστικά που δεν έχει κανέναν ουσιαστικό αντίπαλο…

+

Εμφάνιση

Οδική συμπεριφορά

Αυτονομία

Επιδόσεις

Τιμή

-

Εργονομία

Χώροι για τους πίσω επιβάτες

Τιμή βασικής έκδοσης ΕΧ30 Single Motor 272Ps RWD Core: €37.572

Τιμή έκδοσης δοκιμής EX30 Single Motor Extended Range 272Ps Plus: €46.624

@HΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη

Θέση: Πίσω, εγκάρσια

@ΜΠΑΤΑΡΙΑ

Τύπος: Νικελίου Μαγγανίου Κοβαλτίου (NMC)

Χωρητικότητα: 69kWh (64 kWh ωφέλιμη)

@ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση: Στους πίσω τροχούς

Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης

Διαφορικό: Ελεύθερο

@ΑΜΑΞΩΜΑ

Μήκος (mm): 4.233

Πλάτος (mm): 1.837

Ύψος (mm): 1.555

Μεταξόνιο (mm): 2.650

Βάρος (kg): 1.850

Χώρος αποσκευών (lt): 318+7

@ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός: Γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω: Πολλαπλών συνδέσμων, αμορτισέρ αερίου, αντιστρεπτική δοκός

@ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 350mm με μονοπίστονες δαγκάνες

Πίσω: Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες

@ΤΡΟΧΟΙ

Ζάντες: 8J x 18in

Ελαστικά: 225/55

@ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

Μέγιστη ισχύς (Ps): 272

Μέγιστη ροπή (kgm): 35

0-100km/h (sec): 5,3

Τελική ταχύτητα (km/h):180

@ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ-ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Μin (πόλη): 12,3kWh/100km

Μax (αυτοκινητόδρομος): 21,8kWh/100km

Μεικτή κατανάλωση: 17,8kWh/100km

Αυτονομία δοκιμής: 380km

Mετρήσεις κατασκευαστή (WLTP): 16,9-17,5kWh/100km – 476-462km

@ΦΟΡΤΙΣΗ

ΑC (0-100%) 22kW: 4h

DC (0-80%) έως 175kW: 26 ½ min

 

Αρθρογράφος

 

300 εκατομμύρια ευρώ δάνειο από την ΕΚΤ πήρε η FCA

300 εκατομμύρια ευρώ δάνειο από την ΕΚΤ πήρε η FCA

Fiat Chrysler Automobiles και Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων: Συμφωνία για δάνειο 300 εκατομμυρίων ευρώ για επενδύσεις στον τομέα της έρευνας και εξέλιξ...