VW ID.3 204Ps
O προπομπός
Το μεγάλο ζητούμενο δεν είναι μόνο η εμπορική του επιτυχία, όπως ισχύει με όλα τα συμβατικά μοντέλα, αλλά περισσότερο η αποδοχή που θα έχει στο ευρύ κοινό αυτό το «νέο είδος» αυτοκινήτου. Το είδος των -ηλεκτρικών- αυτοκινήτων που θα αποτελούν σε μερικά χρόνια την πλήρη γκάμα της εταιρείας. Από την πορεία και την απήχηση του κοινού στο ID.3, η Volkswagen περιμένει να εξάγει ασφαλή συμπεράσματα, όχι μόνο για το προς τα πού πρέπει να κινηθεί στο μέλλον, αλλά και για το πόσο γρήγορα θα πρέπει να το κάνει.
Το ID.3 λοιπόν είναι το πρώτο από μία σειρά ηλεκτρικών μοντέλων που θα βασίζονται στην πλατφόρμα MEB που είναι ειδικά σχεδιασμένη χωρίς κεντρικό τούνελ ώστε να φιλοξενεί στο πάτωμα μία συστοιχία μπαταριών που ποικίλει σε χωρητικότητα με 45, 58 ή 77kWh. Η initial edition που έχουμε στα χέρια μας για δοκιμή φοράει τη μεσαία μπαταρία, με αυτονομία που φτάνει μέχρι τα 420km. Κάθε συστοιχία περιέχει 24 στοιχεία και μπορεί να αντικατασταθεί ξεχωριστά, εντός της οκταετούς εγγύησης ή των 160.000km. Η VW εγγυάται ότι σε αυτό το διάστημα η μπαταρία θα πρέπει να έχει διατηρήσει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας και συστήνει να την φορτίζετε μέχρι το 80% όταν δεν χρειάζεστε τη μέγιστη αυτονομία. Με οικιακό ρεύμα με ισχύ φόρτισης μέχρι 11kWh φορτίζει πλήρως σε περίπου 8 ώρες με μονοφασικό ρεύμα (περίπου 6 με τριφασικό), ενώ με συνεχές ρεύμα 100kW από το Wallbox της Volkswagen, που ονομάζεται ID. Charger και κοστίζει €550, φτάνει στο 80% σε 35 λεπτά. Σε πιο κατανοητούς αριθμούς, αυτό μεταφράζεται σε 9-10 ευρώ για πραγματική αυτονομία που κυμαίνεται στα 340-350km. Δηλαδή δεν είναι απλά φτηνό, είναι σχεδόν τσάμπα!
Μοντέρνο και νεανικό!
Το σχήμα του ID.3 είναι μοναδικό. Φουτουριστικό όσο χρειάζεται, ξεχωριστό όσο πρέπει, σε προκαλεί να το κοιτάξεις και να καταλάβεις αμέσως ότι πρόκειται για ένα εναλλακτικό όχημα από αυτά που ήξερες μέχρι σήμερα. Πιο «μαζεμένο» από το 8άρι Golf, με ελαφρώς καλύτερη αεροδυναμική 0,267Cd (Golf mk8: 0,275) και χώρους επιβατών αντιστρόφως ανάλογους με αυτό που υπονοούν τα 4.261mm μήκους.
Η αλήθεια είναι ότι με τέτοια αυτοκίνητα συνειδητοποιεί κανείς ότι μεγάλωσε... όπως εγώ για παράδειγμα που μπήκα μέσα και έψαχνα για αδικαιολόγητα μεγάλο διάστημα πώς να ξεκινήσω... Αρχικά έψαχνα το κουμπί “Start” που δεν υπάρχει και μετά δεν πήγαινε το μάτι μου με τίποτα στο σημείο που βρίσκεται η επιλογή ταχύτητας, δίπλα στον πίνακα οργάνων, με αποτέλεσμα να κινδυνεύω να έρθει και να μου πει ο φίλος από την Κοσμοκάρ «χρειάζεστε βοήθεια;». Τελικά το βρήκα, περίστρεψα τον επιλογέα που βρίσκεται δίπλα από τον πίνακα οργάνων ψηλά στο ταμπλό, στη θέση Drive, πάτησα απλά το γκάζι και έφυγε. Οι δύο οθόνες του, μία 5,3in πίσω από το τιμόνι και μία κεντρική 10in, σε ενημερώνουν για τα πάντα, από τη φόρτιση και την αυτονομία μέχρι το κλιματιστικό, το ηχοσύστημα και τις υπόλοιπες λειτουργίες, ενώ όλα χειρίζονται και με φωνητικές εντολές. Λες στον ψηφιακό βοηθό στα αγγλικά “κρυώνω” και ανοίγει το καλοριφέρ, ενώ με το We ConnectID μπορείς να χειρίζεσαι από το smartphone σου τον κλιματισμό πριν μπεις μέσα, αλλά και να δέχεσαι πληροφορίες για το επίπεδο της μπαταρίας και τη διαθέσιμη αυτονομία. Άλλος κόσμος... Όλα αυτά όπως είπαμε σε ένα μοντέρνο, φωτεινό και εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό, ενός αυτοκινήτου σχεδόν στο μέγεθος του Golf, αλλά με σαφώς καλύτερη εκμετάλλευση λόγω καλύτερης χωροταξίας των μηχανικών μερών.
Ο χώρος αποσκευών ισοφαρίζει το Golf με 380lt (1.267lt με αναδιπλωμένα καθίσματα) και το μόνο που λείπει είναι η δυνατότητα τοποθέτησης του πατώματος σε δύο θέσεις. Είναι κατώτερο από το Golf σε υλικά, αλλά αυτό είναι κάτι που δεν ενοχλεί, γιατί εδώ είναι προφανές ότι η VW προσπαθεί να φέρει ένα αυτοκίνητο του μέλλοντος σε ευρεία παραγωγή και σε όσο το δυνατόν πιο προσιτή τιμή. Όλοι ξέρουμε ότι μπορεί να βάλει μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και τις πόρτες, το κάνει εδώ και 30 χρόνια, δεν θα την παρεξηγήσουμε τώρα. Έχει πολλά ακόμα να πεις για τις τεχνολογίες και τα gadgets του ID.3, αλλά αυτά πλέον τα βρίσκετε και στο site της VW, δεν χρειάζεται να τα αναπαράγουμε εδώ. Αυτό που δεν θα βρείτε είναι το τι κάνει σαν αυτοκίνητο.
Άνεση και πρακτικότητα
Εκτός λοιπόν από οικονομικό στη χρήση, το ID.3 είναι και εξαιρετικά ευκολοδήγητο. Όπως όλα τα ηλεκτρικά έτσι κι αυτό, στην επιλογή Β μπορεί να οδηγηθεί με ένα πεντάλ, το οποίο σας το προτείνω για να μην χρειάζεται να ακουμπάτε το φρένο παρά μόνο σε επείγουσες περιπτώσεις, γιατί εκτός από ανούσιο, δεν είναι και ευχάριστο, αφού ο συνδυασμός και η μετάβαση από την ανάκτηση ενέργειας και τη χρήση των φρένων δεν περνάει απαρατήρητη. Το τιμόνι του «κόβει» πολύ και έχει σωστή επαναφορά, αλλά όχι και αίσθηση.
Η ποιότητα κύλισης παρά τις μεγάλες ζάντες είναι πολύ καλή και η καμπίνα του είναι ήσυχη και απαλλαγμένη από τριγμούς. Η απορροφητικότητα της ανάρτησης είναι εξαιρετική. Αρκετά σφιχτή, χωρίς ποτέ να ενοχλεί. Το μεγάλο του βάρος -1.800kg- δεν ενοχλεί μιας και βρίσκεται χαμηλά, αλλά για να πω την αλήθεια, περίμενα κάτι καλύτερο σε οδική συμπεριφορά. Ενώ κρατάει πολύ και είναι ουδέτερο, δεν έχει την ζωντάνια και τον ζωηρό χαρακτήρα των μοντέλων MQB. Απλά κρατάει και στρίβει ελαφρώς υποστροφικά, χωρίς να αντιδράει σε άφημα του γκαζιού ή μεταφορά βάρους τόσο πρόθυμα όσο ένα Golf. Το ότι είναι πισωκίνητο δεν το αναφέρω καν για να μην σας μπαίνουν ιδέες.... όχι δεν το κάνει. Θα σε ανταμείψει όμως με τον κινητήρα του, που στην Initial Edition που είχαμε για δοκιμή αποδίδει 204Ps, με 31,6kgm παντού. Παντού σημαίνει ότι φεύγεις από το φανάρι με 204Ps από το πρώτο μέτρο, άρα για τα επόμενα 30m, δίπλα σου δεν κάθετε ούτε Porsche 911. Καταλαβαίνετε σε τι είδους ευκολία στην κίνηση και τους ελιγμούς εντός πόλης μεταφράζεται αυτό.
Ο κινητήρας ζυγίζει λιγότερο από 90kg και είναι τοποθετημένος μεταξύ των πίσω τροχών. Περιστρέφεται έως τις 16.000rpm και ανάλογα με το εάν έχεις επιλέξει Comfort, Eco ή Sport, αλλάζει η απόκρισή του στο γκάζι. Στο τέρμα γκάζι πάντως είναι παντού το ίδιο, όπου θα κάνει μόλις 7,2sec για τα 0-100km/h και δεν θα «κρεμάσει» ούτε μέχρι την τελική των 160km/h. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις του δε είναι άκρως εντυπωσιακές. Οι παρατηρητικοί θα σχολιάσουν για τα ταμπούρα στον πίσω άξονα, αλλά να σας υπενθυμίσω ότι η επιβράδυνση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων προκύπτει κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα. Πάντως, όπως και στα περισσότερα ηλεκτρικά που έχουμε δοκιμάσει, η αίσθηση στο πεντάλ είναι μέτρια και θέλει λίγη συνήθεια για να ρυθμίζεις με ακρίβεια το πού θα σταματήσεις.
Bright Future
Στα €39.600 (1st edition 58kWh), που γίνονται €33.810 με την κρατική επιδότηση, δεν είναι φτηνό, αλλά κανένα τελευταίας τεχνολογίας προϊόν δεν είναι φτηνό. Η αυτονομία του είναι αρκετή για την κανονική χρήση εντός πόλης μιας και με 300km (στη χειρότερη περίπτωση, με κρύο καιρό και γρήγορη οδήγηση) είναι παρόμοια με ενός συμβατικού μοντέλου και εδώ έρχεται και το καλύτερο από όλα. Όλα αυτά τα χρόνια, που έχει φτάσει η τιμή της βενζίνης στα ύψη, οδηγούμε όλοι μας συγκρατημένα, προσεκτικά, χωρίς απότομες επιταχύνσεις και τα λοιπά. Μήπως τώρα που κάνουμε πάλι 100km με 3 ευρώ, μπορούμε να ξενοιάσουμε και να ευχαριστηθούμε την οδήγηση περισσότερο; Ας κάψει και 4 ευρώ...
Μας Άρεσε (+)
Εμφάνιση
Οικονομία χρήσης
Αυτονομία
Ποιότητα κύλισης
Πρακτικότητα
Δεν μας άρεσε (-)
Αδιάφορη οδηγική συμπεριφορά
Ποιότητα υλικών στο εσωτερικό
Τιμή βασικής έκδοσης ID.3 Pro 58kWh 204Ps: €34.600 (€29.710 με επιδότηση)
Τιμή έκδοσης δοκιμής ID.3 1st 58kWh 204Ps: €39.600 (€33.810 με επιδότηση)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Ηλεκτροκινητήρας AC, σύγχρονου τύπου και μόνιμου μαγνήτη
Θέση: Πίσω, εγκάρσια
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
Τύπος: Συστοιχία ιόντων λιθίου
Χωρητικότητα: 58kWh
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός: Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
Πίσω: Διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: 1 σχέσης
Διαφορικό: Ελεύθερο
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι 330mm με μονοπίστονες δαγκάνες
Πίσω: Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντες: 7Jx18in
Ελαστικά: 215/55
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος (mm): 4.261
Πλάτος (mm): 1.809
Ύψος (mm): 1.568
Μεταξόνιο (mm): 2.770
Βάρος (kg): 1.790
Χώρος Αποσκευών (lt): 385
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
Ονομαστική ισχύς (Ps/rpm): 204
Ονομαστική ροπή (kgm/rpm): 31,6
0-100km/h (sec): 7,3
Τελική ταχύτητα (km/h): 160
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
C02 (gr/km): 0 (WLTP)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Ονομαστική (kWh/100km): 14,5kWh/100km (WLTP)
Δοκιμής (kWh/100km): 15,9kWh/100km
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μετά την ανάδειξη του Citroën Berlingo ως το “Van της Χρονιάς” το 2019, τώρα ήταν η σειρά του αμιγώς ηλεκτρικού ë-Jumpy να λάβει τον βαρυσήμαντο τίτλο...