VW Polo GTI DSG Vs Abarth Grande Punto Vs Peugeot 207 RC
Το αρχικό concept ήταν να βρω τρία mini GTI με βελτιώσεις πρώτου σταδίου για να δούμε διαφορά στις επιδόσεις τους. Όταν λοιπόν ξεκίνησα και ρώταγα, οι απαντήσεις στην ερώτηση, τι φοράς, ήταν του στυλ, φίλτρο-πρόγραμμα-εξάτμιση, α και σφυρήλατα ο ένας, υβρίδιο turbo και σφυρήλατα ο άλλος και πάει λέγοντας. Όπως ήταν αναμενόμενο, το πρώτο στάδιο πήγε περίπατο και τελικά έχουμε τρία διαφορετικά αυτοκίνητα με παραπλήσιες ιπποδυνάμεις. Το κάθε ένα ξεχωρίζει στο δικό του τομέα. Αλλού κερδίζει το ένα, αλλού κερδίζει το άλλο, αλλά το σίγουρο είναι ότι έχουμε τρεις απόλυτα ικανοποιημένους ιδιοκτήτες, που τα λιώνουν κάθε μέρα!
Αλήτες κοντράκιδες!
Κόντρες υπήρχαν, υπάρχουν και θα υπάρχουν για πάντα. Τουλάχιστον όσο θα υπάρχουν και αυτοκίνητα. Το όλο κλίμα της ίντριγκας, των διαφόρων φημών ότι ο τάδε φοράει υβρίδιο και δηλώνει μαμά turbo, ο άλλος είναι σφυρί και έχει κάνει oversize τα πιστόνια, ο παράλλος φοράει έκκεντρα και πάει λέγοντας, είναι τροφή για διάφορες ατελείωτες συζητήσεις είτε στο facebook και στις ανάλογες ομάδες, που υπάρχουν εκεί, είτε στα διάφορα fora, είτε και από κοντά πάνω σε γέφυρες, πλατείες, καφετέριες και σκοτεινά παρκινγκ. Τον κύριο λόγο στις κόντρες, που γίνονται στις μέρες μας, τον έχουν οι μικρές κατηγορίες των hatchbacks. Είναι πλέον σπάνιο φαινόμενο να δεις κόντρα ανάμεσα σε EVO, που φτάνουν τα 800 άλογα και ακόμα πιο σπάνιο να δεις GT-R να λυσσάνε στα φανάρια. Οι κατηγορίες αυτές είναι ζόρικες και για να πας να στηθείς δίπλα σε GT-R ή σε EVO θα πρέπει να έχεις πολλά άντερα. Οπότε το βάρος της νυχτερινής ζωής πέφτει στις πλάτες των μικρών, που τα δίνουν όλα και κάνουν τα βράδια της πόλης πιο ενδιαφέροντα.
Ένας Γάλλος, ένας Ιταλός και ένας Γερμανός…
Ναι, ακούγεται σαν εισαγωγή ανέκδοτου, όμως η ιστορία αυτή μόνο ανέκδοτο δεν είναι! Εδώ έχουμε τρία διαφορετικά και δυνατά σύνολα, έτοιμα να λιώσουν λάστιχο και να κάψουν 100άρα. Ανήκουν και τα τρία στις μικρές κατηγορίες και πιστεύουμε ότι είναι τρία αντιπροσωπευτικά αυτοκίνητα, που το κάθε ένα έχει τις δικές του βελτιώσεις και αρετές. Το ψάξιμο δεν ήταν εύκολη υπόθεση και ακόμα δυσκολότερος ήταν ο συντονισμός τριών οδηγών και ενός φωτογράφου. Το αποτέλεσμα, όμως, άξιζε και καταφέραμε να έχουμε τρία εξαιρετικά αυτοκίνητα από κάθε άποψη. Τα αυτοκίνητα, λοιπόν, είναι το VW Polo GTI DSG του Μάνου, το Abarth Grande Punto του Σπύρου και το Peugeot 207 RC του Πάρη. Το κάθε ένα έχει τα δικά του πλεονεκτήματα και αυτά αντιτάσσει στον επίδοξο ανταγωνιστή του στο φανάρι. Για παράδειγμα, το Polo έχει ως όπλο το ταχύτατο κιβωτιο DSG, το Abarth την εξαιρετική του ECU, που στα χέρια ενός σωστού προγραμματιστή κάνει θαύματα και το 207 το ψαγμένο στήσιμο της ανάρτησης. Το γεγονός ότι και οι τρεις γνωρίζονται μεταξύ τους είχε την πλάκα του, γιατί σε όλη τη διάρκεια της φωτογράφισης άκουγες άπειρες ιστορίες με ανοίγματα, κόντρες και διάφορα άλλα. Στο τέλος είχα μετανιώσει, που δεν τους ηχογραφούσα, μιας και έτσι δεν θα χρειαζόταν να γράψω το κείμενο, απλά θα έκανα απομαγνητοφώνηση!
Ο Ιταλός!
Ξεκινάμε, λοιπόν, να δούμε έναν έναν τους πρωταγωνιστές μας με αλφαβητική σειρά. Πρώτο, το Abarth Grande Punto του Σπύρου. Εδώ αρχίσαμε με το μπλοκ, στο οποίο πλέον θα συναντήσουμε τα σφυρήλατα πιστόνια της Wossner σε εργοστασιακή διάσταση. Επόμενο πράγμα είναι μία custom ενισχυμένη μεταλλική φλάντζα κεφαλής, καθώς και τα μπουζόνια κορμού της ARP, που συγκρατούν τα πάντα στη θέση τους, όταν η Mitsubishi TD04-13T, που πήρε τη θέση του εργοστασιακού turbo, βαράει υπερωρίες. Φυσικά, πριν μπει πάνω στο αυτοκίνητο το turbo πέρασε από μία γενική επισκευή και έγινε και πάλι καινούργιο. Το turbo πατάει πάνω στην εργοστασιακή πολλαπλή εξαγωγής και καταλήγει σε ένα custom downpipe με 70mm διάμετρο, που έφτιαξαν οι Σπύρος και Γιάννης Μαυροϊδάκος, της Mavroidakos Exhaust. Παράλληλα, κατασκεύασαν το υπόλοιπο σύστημα της εξάτμισης, το οποίο έχει διάμετρο 63,5mm και αποτελείται από ένα τελικό καζανάκι, καθώς επίσης και τη μεταλλική εισαγωγή, που πάνω της τοποθετήθηκε η σκάστρα της Forge και βρίσκεται ανάμεσα στην πεταλούδα και σε μία ελεύθερη φιλτροχοάνη, τοποθετημένη χαμηλά και μπροστά για να παίρνει κρύο αέρα. Καύσιμο έχουν αναλάβει να ψεκάζουν τα μπεκ της BoschEV14, που έχουν παροχή στα 380cc/min. Η ECUτων T-Jet έχει πολύ καλές δυνατότητες, καταρχήν έχει flat-shift, launch controll, καθώς και anti-lagκαι το μόνο, που χρειάζεται, είναι να τα ενεργοποιήσει ο προγραμματιστής. Εδώ η Revlimit, που ανέλαβε την ECU, έχει ενεργοποιήσει το launchcontrolκαι το anti-lagστις 5.000rpmμε έλεγχο πρόσφυσης στην εκκίνηση, ενώ το flat-shiftκρατάει σταθερή την πίεση με τέρμα γκάζι στις αλλαγές. Επίσης έχει φτιάξει δύο προγράμματα, ένα με την πίεση στο 1,1barγια πιο καθημερινή χρήση και ένα άλλο με overboost στο 1,5barκαι ctστο 1,4bar, που την κρατάει μέχρι τον κόφτη στις 7.380rpm. Το αποτέλεσμα είναι στη μεγάλη πίεση το Abarth Grande Punto να αποδίδει 268,1Ps στις 7.115rpm και 30,47kgm ροπής στις 4.960rpm. Την εικόνα συμπληρώνουν τα αμορτισέρ Β8 της Bilstein, τα οποία συνδυάζονται με ελατήρια Eibach, που έχουν χαμηλώσει το αμάξωμα κατά 3,5cm, καθώς και το kit φρένων της Brembo, που περιλαμβάνει τετραπίστονες δαγκάνες και αεριζόμενους δίσκους. Όλες οι εργασίες, που αφορούν τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου, έχουν γίνει στη Λιόσης Service.
Ο Γάλλος!
Το Peugeot 207 RC του Πάρη είναι το επόμενο μικρό της δοκιμής. Και εδώ τα εργοστασιακά πιστόνια αντικαταστάθηκαν με σφυρήλατα και αυτήν τη φορά με ένα set της CP, διατηρώντας και εδώ τις εργοστασιακές διαστάσεις. Παράλληλα, αντικαταστάθηκαν και οι εργοστασιακές μπιέλες με ενισχυμένες της ZRP. Επόμενη αλλαγή ήταν οι εκκεντροφόροι, που είναι custom από το γνωστό Έλληνα master των εκκεντροφόρων, Δημήτρη Βαλασόπουλο, της Boubis Cams. Η συμπίεση παρέμεινε στο εργοστασιακό 10,5:1, μιας και δεν έγινε καμία άλλη αλλαγή σε κορμό και κυλινδροκεφαλή και πλέον μπορούμε να περάσουμε στο turbo, το οποίο είναι πλέον υβριδικό, έχει ίδια χαρακτηριστικά με του Astra Η OPC (K04) και έχει κατασκευαστεί από το Σπάρταλη. Το σύστημα εξαγωγής, που έχει 70mm διάμετρο και κατασκευάστηκε από την GialatzisExhaustSystem, αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό καζανάκι. Η ίδια εταιρεία έχει κατασκευάσει και τις υπόλοιπες σωληνώσεις του αυτοκινήτου, που αφορούν το turbo, αλλά και το intercooler, το οποίο προέρχεται από Ibiza Cupra, μετατροπή πολύ συνηθισμένη και αποδοτική, στα Peugeot 1.6THP. Στη συνέχεια τοποθετήθηκε μία σκάστρα της Forge ανοιχτού τύπου και το kit ψεκασμού μεθανόλης της ΑΕΜ. Το boost controller της GFB διαχειρίζεται τις εναλλαγές μεταξύ μηχανικής, που είναι στο 0,8bar, μεσαίας στο 1bar και μεγάλης στο 1,5bar, με την ιπποδύναμη να φτάνει τα 260Ps, 270Ps και 320Ps αντίστοιχα, με την Overload Performance να έχει αναλάβει τον προγραμματισμό της ECU. Τα φρένα αλλάχθηκαν με το set, που προέρχεται από το CitroenDS3 Rκαι τέλος τοποθετήθηκε το ρυθμιζόμενο coiloverkit της Gaz.
Και ο Γερμανός!
Τέλος, έμεινε ο Μάνος με το VWPoloGTI του, ο Γερμανός της παρέας με άλλα λόγια. Όπως και στα δύο προηγούμενα, έτσι και εδώ τα εργοστασιακά πιστόνια παρέδωσαν τη θέση τους σε σφυρήλατα, μόνο που στο Polo είναι κατασκευασμένα από την DP και διατηρούν τις εργοστασιακές διαστάσεις. Στην κυλινδροκεφαλή αλλάχθηκαν τα ελατήρια των βαλβίδων με αυτά από το 2.0 TSI, τα οποία είναι σκληρότερα και πλέον σειρά είχαν τα περιφερειακά. Μία custom εισαγωγή αέρα, που παίρνει φιλτραρισμένο τον αέρα μέσω μιας φιλτροχοάνης της Pipercross και την στέλνει στο εργοστασιακό turbo, στο οποίο έχει τοποθετηθεί σκληρότερο ελατήριο στην wastegate και στη συνέχεια, ο αέρας μην ξεχνιόμαστε, ψύχεται από το intercooler της NRG. Ο κινητήρας πατάει πάνω σε νέες custom ενισχυμένες βάσεις, επιπλέον δε έχει αλλαχθεί και η βάση του σασμάν με μία Powerflex. Το σύστημα εξαγωγής αποτελείται από το downpipe των 70mm και πίσω, που αποτελείται από ένα μεσαίο και ένα τελικό και έχει κατασκευαστεί από την Maxmout Exhaust. Όλες οι εργασίες στον κινητήρα έχουν γίνει από την Garage Team, ενώ το πρόγραμμα στην εργοστασιακή ECU, αλλά και στον εγκέφαλο του DSG το έχει αναλάβει και εδώ η Overload. Τέλος, τα φρένα αλλάχθηκαν με δαγκάνες και δίσκους 312x25mm από AudiS3 8l.
Λύσσα κακιά!
Σας έχει τύχει να βρεθείτε με τρεις λυσσάρηδες οδηγούς, που το μόνο, που θέλουν είναι να κάνουν το στροφόμετρό τους να βουτάει στα κόκκινα? Ε, εμένα μου έτυχε με αυτούς τους τρεις εδώ πέρα… Την ημέρα, που είχαμε πάει για μετρήσεις, μέτραγα τον έναν και οι άλλοι δύο κάνανε πατήματα. Ας τα δούμε, όμως, αναλυτικά. Όχι τα μεταξύ τους πατήματα, αλλά τις μετρήσεις που κάναμε! Για να υπάρχει αξιοκρατία μεταξύ τους, το Peugeot 207 RCμετρήθηκε με τη μεσαία πίεση, στην οποία είναι περίπου στα 260Ps. Εδώ, λοιπόν, είχαμε ένα θέμα με την εκκίνηση από στάση, μιας και η αλλαγή από 1η σε 2η απλά δεν γινόταν. Είτε την έκανες χαλαρά, είτε καρφωτά, είτε αφήνοντας το μοτέρ στον κόφτη, το αποτέλεσμα ήταν ένα. Η αλλαγή ήταν πιο αργή και από Smart με χαλασμένο δίσκο πλατό. Το πρόβλημα αυτό λύθηκε με λίγο ποντικίσιο τρόπο. Ξεκινήσαμε με 2η κατευθείαν! Το Abarthέχει πολύ καλύτερο -σε αίσθηση- επιλογέα και φυσικά πιο γρήγορες αλλαγές. Για το Poloδεν το συζητάω καν, DSGείναι και μάλιστα με πρόγραμμα στον Mechatronic. Εδώ πετάς ένα τούβλο στο γκάζι και κρατάς το τιμόνι πατώντας κουμπάκια. Αυτό, που πρέπει να κάνεις με το Polo, είναι να προσέξεις την εκκίνηση. Το launchcontrolδεν ξεκινάει, όπως θα περίμενε κανείς, με αποτέλεσμα οι εκκινήσεις, χωρίς αυτό, να είναι πολύ καλύτερες. Τα πρώτα 18 μέτρα, λοιπόν, έρχονται σε 2,92sec για το Abarth, σε 2,81sec για το 207 και σε 2,93sec για το Polo. Πρώτο θα πιάσει τα 100km/h το 207, που θα χρειαστεί 6,17sec, με το Polo να ακολουθεί σε 6,29sec και το Abarth σε 6,63sec. Στα 400 μέτρα γίνεται σφαγή με το Polo να περνάει μπροστά με 14,51sec και 165,17km/h, το 207 να ακολουθεί με 14,54sec με 164,78km/h και το Abarth με 14,69sec και 163,9km/h. Το Abarth, όμως, παίρνει το αίμα του πίσω στις ρεπρίζ, με τα 2,25sec, που χρειάζεται, από τα 80km/h μέχρι τα 110km/h, την ώρα που το 207 θέλει 2,52sec και το Polo 2,31sec με 3η σχέση. Σφαγή γίνεται και από τα 100km/h μέχρι τα 200km/h, με το 207 να χρειάζεται 15,26sec, το Polo 15,28sec και το Abarth 15,31sec. Εννοείται ότι σε όλες τις παραπάνω μετρήσεις ήμασταν δικάβαλοι.
Andthewinneris?
Οι διαφορές είναι μικρές και δεν μπορείς να αναδείξεις εύκολα τον απόλυτο νικητή. Το κάθε ένα αυτοκίνητο έχει το δικό του χαρακτήρα και φυσικά τις δικές του βελτιώσεις. Εκεί που κερδίζει το ένα, χάνει σε κάποιον άλλο τομέα, αλλά αυτό, που σου μένει στο τέλος της ημέρας, είναι ότι πέρασαν από τα χέρια σου τρία πολύ αξιόλογα αυτοκίνητα, που κάθε τους βελτίωση άξιζε και με το παραπάνω!
ABARTH GRANDE PUNTO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.368cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 72mm x 84mm
Σχέση Συμπίεσης: 9,8:1
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Wossner σφυρήλατα πιστόνια
ARP μπουζόνια κορμού
Custom μεταλλική ενισχυμένη φλάντζα κεφαλής
Bosch μπεκ καυσίμου EV14 380cc/min
Mitsubishi TD04-13T Turbo
Forge σκάστρα
Mavroidakos Exhaust σύστημα εξαγωγής 63,5mm
Mavroidakos Exhaust downpipe 70mm
Custom μεταλλικός σωλήνας εισαγωγής
Revlimit ECU re-mapping
Θερμομονωτική επένδυση σωλήνων
Samco sport κολάρα σιλικόνης
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Bilstein B8 αμορτισέρ
Eibach ελατήρια 3,5mm
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Custom ενισχυμένη βάση σασμάνme Powerflex σινεμπλόκ
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Brembo τετραπίστονες δαγκάνες, Brembo τακάκια, Brembo αεριζόμενοι χαρακωτοί δίσκοι, σωληνάκια αεροπορικού τύπου
Πίσω εργοστασιακά
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 7Jx17in ζάντες
Pirelli P Zero Nero 215/45 R17ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 268,1/7.115
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 30,47/4.960
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,86
0-80 4,95
0-100 6,63
0-120 8,45
0-140 10,93
0-160 14,03
0-180 18,13
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 3,28
80-110 2,25
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,92 @ 43,82
60 5,26 @ 84,85
100 6,81 @ 102,16
200 9,85 @ 133,61
400 14,69 @ 163,90
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,41
60-160 9,89
60-200 18,02
100-200 15,31
PEUGEOT 207 RC
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.598cc
Διάμετρος x Διαδρομή: 77mm x 85,8mm
Σχέση Συμπίεσης: 10,5:1
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
CP σφυρήλατα πιστόνια
ZRP μπιέλες
Boubis Cams εκκεντροφόροι
ΑΕΜ Water/methanol injection kit
Hybrid turbo by Spartalis
Forge σκάστρα
Gialatzis Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
Ibiza Cupra intercooler
Gialatzis Exhaust σωληνώσεις intercooler
Overload ECU re-mapping
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
GAZ coilover kit
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Εργοστασιακή
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός και πίσω Citroen DS3R
ΤΡΟΧΟΙ
Team Dynamics Pro Race 1.2 7Jx17in ζάντες
Goodyear Eagle 215/45 R17ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,56
0-80 4,79
0-100 6,17
0-120 8,02
0-140 10,73
0-160 13,81
0-180 16,80
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
50-80 2,76
80-110 2,52
100-140 3,87
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,81 @ 46,36
60 5,09 @ 84,67
100 6,60 @ 105,93
200 9,58 @ 124,90
400 14,54 @ 164,78
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,61 4,03
60-160 9,58 8,19
60-200 17,94 14,7
100-200 15,26 12,4
VW POLO GTI DSG
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός: 1.390c
Διάμετρος x Διαδρομή: 76,5mm x 75,6mm
Σχέση Συμπίεσης: 10:1
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
DP σφυρήλατα πιστόνια
Ελατήρια βαλβίδων 2.0 TSI
Custom εισαγωγή αέρα
Pipercross φιλτροχοάνη
Forge σκάστρα
Custom wastegate
NRG intercooler
Maxmout Exhaust σύστημα εξαγωγής 70mm
Overload ECU re-mapping
Custom ενισχυμένες βάσεις κινητήρα
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εργοστασιακή
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Mechatronic tuning Overload
Powerflex βάση σασμάν
ΑΜΑΞΩΜΑ
Εργοστασιακό
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός και πίσω Audi S3 8l
ΤΡΟΧΟΙ
Εργοστασιακές 7Jx17in ζάντες
Toyo Proxes T1R 215/40 R17ελαστικά
ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Maha LPS3000 της Unlimited Exelixis
Μέγιστη ισχύς (Ps/rpm) 269,0/5.625
Μέγιστη ροπή (kgm/rpm) 37,54/3.185
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
ΚΜ/Η SEC
0-60 3,68
0-80 4,89
0-100 6,29
0-120 8,21
0-140 10,49
0-160 13,66
0-180 17,47
0-200 23,48
ΡΕΠΡΙΖ
3η
ΚΜ/Η SEC
80-110 2,31
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ
Μ SEC @ ΚΜ/Η
18 2,93 @ 46,80
60 5,21 @ 85,51
100 6,72 @ 104,57
200 9,72 @ 134,03
400 14,51 @ 165,17
Roll με 2α
ΚΜ/Η SEC
60-120 4,42
60-160 9,43
60-200 17,86
100-200 15,28
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Jeep Performance Parts (JPP) προσφέρει αυθεντικά αξεσουάρ για τα μοντέλα της μάρκας με εστίαση στην εμφάνιση και την πρακτικότητα.