Westfield Mega S2000 Aerorace SEWL 400Ps

Westfield Mega S2000 Aerorace SEWL 400Ps

Απόλυτο όπλο!

Δεν έχει άλλο, εδώ η εμπειρία της οδήγησης σε δημόσιο δρόμο τερματίζει. Μέχρι εδώ είναι. Πιο ελαφρύ, πιο άμεσο, πιο απόλυτο και πιο καθαρόαιμο δεν γίνεται. Αυτά τα αυτοκίνητα έχουν κατασκευαστεί γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο και το γεγονός ότι μπορούν ακόμα και σήμερα να κυκλοφορούν σε δημόσιο δρόμο και να ασφαλίζονται είναι ένα μικρό θαύμα, το οποίο δεν γνωρίζω πώς συμβαίνει ακόμα. Ναι μεν είναι λίγα και υπάγονται σε ειδικό καθεστώς νομοθεσίας, αλλά όπως και να έχει... Ευτυχώς πάντως, γιατί αλλιώς δεν θα είχα κι εγώ την ευκαιρία να κάνω με ένα από αυτά βόλτα, ούτε κι εσείς να το δείτε φωνογραφημένο έξω από πίστα. Οι πίστες κανονικά είναι το στοιχείο του, αλλά στον δρόμο είναι πιο ωραίο. Το ίδιο είναι να δεις ένα λιοντάρι, ας πούμε, στο Αττικό ζωολογικό πάρκο, με το να το δεις στην Ερμού; Δεν είναι. Τι είναι όμως τελικά αυτό το περίεργο πορτοκαλί λιοντάρι; 

Η Westfield είναι ένας Βρετανός κατασκευαστής που εδώ και τέσσερις δεκαετίες φτιάχνει χειροποίητα αυτοκίνητα εμπνευσμένα από το όραμα του ιδρυτή της Lotus, Colin Chapman “Simplify, then add lightness” και κατά συνέπεια των πρώτων αυτοκινήτων που κατασκεύασε η ίδια η Lotus, όπως για παράδειγμα την Lotus XI Le Mans και φυσικά την Lotus Super Seven. Με τη διαφορά ότι η Westfield έχει μία εναλλακτική, πιο σύγχρονη προσέγγιση, με απώτερο σκοπό να βελτιώνει και να κάνει αποτελεσματικότερη την πιο ανόθευτη συνταγή οδήγησης, ενσωματώνοντας νέες τεχνολογίες. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ίσως να το θυμάστε από το τεύχος 53, όπου το είχαμε παρουσιάσει σε μια λιγότερο «άρρωστη», ατμοσφαιρική εκδοχή, από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του και φίλο του Αλέξη, Σίμο Χατζηπαντελή. Ο Αλέξης όμως δεν το άφησε ατμοσφαιρικό... όχι γιατί δεν πήγαινε αρκετά, αλλά γιατί... πηγαίνει κι άλλο!!!

Petrolhead

Σε εμάς λοιπόν το έφερε ο καινούργιος του ιδιοκτήτης, ο Αλέξης, ο οποίος είναι ένας από τους μεγαλύτερους petrolheads που έχω δει στη ζωή μου. Αγαπάει τα αυτοκίνητα, περισσότερο και από εμένα, έχει μαζέψει πάρα πολλά τα οποία τα δουλεύει, αναπαλαιώνει και βελτιώνει ταυτόχρονα, ξοδεύει χρόνο, χρήμα, ενέργεια, ακόμα και τώρα που έγινε και αυτός μπαμπάς, φτιάχνει αυτοκίνητα και δεν αφήνει track day να πάει χαμένο. Στα σχεδόν 20 χρόνια που κάνω αυτή τη δουλειά, πρώτη φορά ζήτησα από κάποιον να μου στείλει τα Specs του αυτοκινήτου και μου έστειλε συμπληρωμένο τον πίνακα του Power και έτοιμο το μισό κείμενο. Φίλε μου Alex... τι να πω, κερνάω σουβλάκια στην Αθήνα, στη Λιβαδειά, στο Bayswater, όπου θες. Αυτά λοιπόν που θα διαβάσετε πιο κάτω είναι τα μισά γραμμένα από τον Αλέξη και τα μισά από εμένα.

Alex:

Όπως λένε οι φίλοι μας οι Άγγλοι, αυτό το Westfield είναι “No budget project”. Στο αυτοκίνητο και ο Σίμος και εγώ πάντα κάναμε επιλογές με γνώμονα την τοποθέτηση και αρμονική λειτουργία των καλύτερων εξαρτημάτων και ανταλλακτικών της αγοράς.

Ό,τι έχει τοποθετηθεί στο αυτοκίνητο είναι καινούριο και επιλέχτηκε προσεκτικά κατόπιν μελέτης, έρευνας και εμπειρίας, ώστε να εναρμονιστεί με το σύνολο. Για εμένα το αυτοκίνητο αυτό αποτελεί την απόλυτη μηχανή οδήγησης και σκοπεύω να το κρατήσω για όσο μπορώ να το οδηγώ -πηγαίνοντας κόντρα σε υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα- και όταν έρθει η ώρα, να το δώσω στον γιο μου. Ήθελα να είναι το τέλειο όχημα, να μην με ενοχλεί τίποτα, μόνο να με εξιτάρει, να με ταξιδεύει, να με μεθάει.

Έπρεπε λοιπόν να του λύσω ό,τι πρόβλημα μπορούσα να εντοπίσω/φανταστώ. Το πρόβλημα λοιπόν που αντιμετώπισα είναι το πρόβλημα που αντιμετωπίζει οποιοσδήποτε έχει ασχοληθεί με γρήγορα αυτοκίνητα και μετά οδηγεί ένα εργοστασιακό Honda S2000. Υπάρχει μια αναμονή μέχρι να ξεκινήσει το πάρτυ. Δηλαδή μέχρι να ξεπεράσει ο F20C τις 6.500rpm. Ναι μεν λόγω βάρους γίνεται λιγότερα αντιληπτό, αλλά σε συνθήκες πίστας, όπου τα πράγματα είναι απόλυτα και το δέκατο του δευτερολέπτου είναι πολύτιμο, δεν μπορείς να συμβιβαστείς με έλλειψη επιτάχυνσης ή τον παραμικρό δισταγμό σε έξοδο στροφής.

Μια λύση λοιπόν ήταν να δουλέψουμε στο πρόγραμμα και να ρυθμίσουμε την εμπλοκή του VTEC σε χαμηλότερες στροφές σε συνδυασμό με πιο κοντές σχέσεις (π.χ. με ένα διαφορετικό κορωνοπήνιο ή ένα σχεσάτο σασμάν). Μια άλλη λύση πιο κοστοβόρα, αλλά ενδεχομένως πιο ευχάριστη και αποτελεσματική, ήταν η αρκετή παραπάνω αλλά και άμεσα διαθέσιμη δύναμη…

Κάπως έτσι λοιπόν μπλέξαμε με τον Γιώργο Καραίνδρο (Karaindros Auto Workshop). Αντί ο τρελός να με φρενάρει, να με λογικέψει… ανέλαβε τη βελτίωση-πρόκληση και κατάφερε να απογειώσει το project, ξεπερνώντας τις ήδη πολύ υψηλές προσδοκίες μου. Εγώ του είπα, «George ό,τι κάνουμε, πρέπει να γίνει σωστά» και έτσι και έγινε. Έβαλε όλη τη γνώση και εμπειρία του από όλα αυτά τα χρόνια εμπλοκής και αγάπης με τα S2000 στο αυτοκίνητο αυτό. Για να μην χάσουμε την απόκριση και για να ενισχύσουμε τον χαρακτήρα του κινητήρα, επιλέξαμε το καλύτερο και ακριβότερο supercharger kit της αγοράς, το οποίο αγοράστηκε από την Αμερικάνικη SOS (Science Of Speed), η οποία κατασκευάζει βελτιωτικά προϊόντα αποκλειστικά και μόνο για NSX και S2000. Το εν λόγω kit είναι Stage II, με τον ενισχυμένο κομπρέσσορα Paxton Novi 1200 (με βαθμό απόδοσης 78% και παροχή 1.150CFM) που συνδυάστηκε με τροχαλία 3,8in που ανεβάζει πίεση 0,86bar@9.000rpm, ώστε να περιορίσουμε την ιπποδύναμη γύρω στα 400Ps. Η τοποθέτηση μεγάλου charge-cooler ήταν αναπόφευκτη μιας και η χρήση στην πίστα είναι πολύ πιο απαιτητική και οι θερμοκρασίες είναι απαραίτητο να κρατιούνται σε χαμηλά επίπεδα και για την απόδοση και για την αξιοπιστία. Το charge-cooler και ό,τι σωληνώσεις χρειάστηκαν, φτιάχτηκαν με μεράκι και υπομονή από τον Μάνο Βαρδάκη (PPM - Power Performance Manos). Τα ανταλλακτικά -κατά κύριο λόγο- αγοράστηκαν από την Energie Racing Parts.

Το αυτοκίνητο σύντομα θα πάει ξανά στις Σέρρες στους φίλους μας στην Trackspeed για να γίνουν οι τελευταίες δοκιμές στην πίστα σε πραγματικές συνθήκες ώστε σιγά-σιγά να ετοιμαζόμαστε και για εξορμήσεις σε πίστες γειτονικών χωρών. Το support, το στήσιμο και την προετοιμασία για την πίστα την έχει αναλάβει ο Κωσταντίνος Παραδείσης της Speedtech. Ανυπομονούμε να δούμε όλη αυτή η δουλειά πώς θα μεταφραστεί σε χρόνους.

Σειρά μου...

Όπως βλέπετε, για το αυτοκίνητο δεν έμειναν πολλά να πω και οι υπόλοιπες λεπτομέρειες είναι στους πίνακες. Αυτό που έχω εγώ να πω είναι το πώς είναι μέσα από τη θέση του συνοδηγού η εμπειρία με κάτι που ζυγίζει σχεδόν τα μισά από ένα Honda S2000 (600kg είναι μετρημένο) και αποδίδει σχεδόν τα διπλά. Θα περίμενε κανείς να είναι τρομακτικό και δύστροπο στο δρόμο, να το αποσυντονίζουν οι λακκούβες, να είναι επικίνδυνο και άβολο που κάθεσαι τόσο χαμηλά κτλ. Δεν ξέρω, μπορεί για κάποιους να είναι, απλά εμένα δεν μου φάνηκε. Μόνο μια φορά χρειάστηκε να μαζέψω το χέρι μου πιο μέσα γιατί μας κυνήγησε ένας σκύλος, που ούτε αυτός είχε ξαναδεί άνθρωπο κοντότερο από αυτόν, ούτε εγώ σκύλο ψηλότερο. Η μεγάλη έκπληξη έρχεται πάντως από την ανάρτηση. Δεν είναι απλά μαλακότερο και πιο άνετο από όσο περιμένεις, είναι πραγματικά άνετο ακόμα και με αντικειμενικά κριτήρια. Είναι άνετο ακόμα και με τα Carbon bucket καθίσματα Tillet B6F! Η coilover ανάρτησή του, με τριών δρόμων ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Nitron, είναι εκπληκτική και εκτός από απόλυτο κράτημα, απορροφάει τα σαμαράκια, τις λακκούβες και τα κοψίματα του δρόμου σε τεράστιο βαθμό, αφήνοντας το Westfield ακλόνητο να συνεχίζει την πορεία του. Το οδηγείς μέσα στην πόλη κανονικά, κάτι που ο Αλέξης όντως κάνει αρκετά συχνά, γι' αυτό έχει αφήσει και τον συμπλέκτη με οργανικό δίσκο της Exedy, που όμως -παρά το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου- μετά τις 7.500rpm δείχνει να πατινάρει και σύντομα θα αντικατασταθεί με δυνατότερο σετ. Το παρατήρησε ο Alex στις μετρήσεις, το είδα κι εγώ στο διάγραμμα μετά ότι κάπου πριν την αλλαγή της ταχύτητας με την επόμενη, το αυτοκίνητο χάνει ρυθμό, κάτι που δεν συμβαίνει ποτέ με μοτέρ της Honda ειδικά με αυτό εδώ που βαράει τον κόφτη σαν να θέλει να τον σπάσει. Δεν το προλαβαίνεις στις τελευταίες 1.500rpm μου λέει ο Alex, πρέπει να έχεις το μάτι σου στο στροφόμετρο, από τις 7 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι για να λυσσάει το μοτέρ εκεί και να μην μεταφράζεται αυτό σε καμπύλη επιτάχυνσης στην οθόνη μου, τότε η δύναμη δεν έφτασε στους τροχούς. Φαντάσου να έφτανε, δηλαδή, μιας και ακόμα κι έτσι έκανε 4,18sec για το 0-100km/h και 11,88sec για το τετρακοσάρι, με ταχύτητα εξόδου 199,15km/h, το οποίο το μετρήσαμε «στο τσακ», αφού στα 200,5km/h αφήσαμε γκάζι. Σε όλη τη διαδρομή ο Alex φορούσε το κράνος του και εγώ... τα γυαλιά του, να γλιτώσω τουλάχιστον το μάτι που μου έχει απομείνει και να μην κάνω δοκιμές με Labrador. Αν και αυτό το υποτυπώδες παρμπρίζ, αν σκύψεις και λιγάκι, κάτι κόβει. Με το κράνος, δηλαδή, κάνεις και ταξίδι, δεν σε νοιάζει. Πώς φαίνεται ότι δεν έχω επαφή με μηχανάκια ε; Δεν πειράζει, προτιμώ να αφήνω πίσω μου φτερά και πόρτες, παρά σπλήνες και αστραγάλους.

Οι χρόνοι λοιπόν είναι χρόνοι και περιγράφουν μόνο αυτό. Αυτό που δεν περιγράφουν, το οποίο δεν ξέρω κατά πόσο μπορώ να το περιγράψω απόλυτα κι εγώ, είναι το πώς αισθάνεσαι μέσα σε αυτήν την ρουκέτα. Όπως ξέρετε ήδη οι περισσότεροι, έχω μπει και έχω οδηγήσει και πιο γρήγορα αυτοκίνητα από αυτό, κάποια μάλιστα πολύ πιο γρήγορα. Δεν είναι το ίδιο. Με το Westfield είναι αλλιώς. Είναι πιο ωμό, πιο άμεσο, πιο ακατέργαστο. Είναι καθαρή οδηγική απόλαυση και τίποτε άλλο. Είναι πολεμική μηχανή. Τα ζεις όλα από πολύ κοντά. Η εξάτμιση είναι δίπλα μου, αν θέλω βάζω την παλάμη για κλαπέτο και μετά παίρνω το βραβείο του Δαρβίνου για το 2022. Το τιμόνι δεν έχει υποβοήθηση, τα πεντάλ είναι σκληρά, γενικά είναι ό,τι πιο κοντά σε μονοθέσιο μπορείς να οδηγήσεις. Και μετά είναι αυτό το μοτέρ... Αυτό το μοτέρ, με τον φοβερό ήχο, ενισχυμένο από τον extra αέρα που του παρέχει ο συμπιεστής, με μεγαλύτερο BMEP, περισσότερη ροή και χωρίς τουρμπίνα να του κόβει τον ήχο. Είναι σαν δαιμονισμένο. Τέτοιο setup θέλω να φτιάξω και εγώ στο δικό μου RX-8 τώρα που βράζω τα κόλλυβα και για τον δεύτερο Renesis. Δεν θέλω Turbo, τα έχω σιχαθεί πια. Τον φίλο μας τον Alex θα τον ξανά δούμε σύντομα, μιας και ό,τι αυτοκίνητο έχει στο γκαράζ του, είναι ένα και ένα για εξώφυλλο... Δικός μας άνθρωπος.  

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τετρακύλινδρος σε σειρά με μπλοκ και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, 2ΕΕΚ και 4 βαλβίδες/κύλινδρο

Honda S2000 F20C

Κυβισμός: 1.997cc

Διάμετρος x Διαδρομή: 87mm x 84mm

Σχέση συμπίεσης: 11,7:1

Ferrea competition Titanium Valvetrain

ARP βίδεςκεφαλής

Science of Speed Stage II Supercharger kit

AEM Series 2 ECU

AP+ Power ECU Tuning

Κένταυρος Exhaust σύστημα εξαγωγής

D1 Spec δοχείο αναθυμιάσεων λαδιού

PPM Custom Charge-Cooler και βάσεις/σωληνώσεις

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Cosworth LSD διαφορικό 7in τύπου Torsen

Κιβώτιο από Honda S2000 AP2 (ενισχυμένο με carbon συγχρονιζέ)

Exedy Stage 1 συμπλέκτης

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Nitron coilovers 3 way adjustment (tuned by Simon Rogers at Meteor Motorsport)

Wide Track ψαλίδια/άκρα

ΑΜΑΞΩΜΑ/ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ

MEGA S2000 (κατασκευασμένο ειδικά για μηχανικά μέρη Honda S2000)

AERORACE (Race prepared chassis, SEWL-Sport Wide Left Hand Drive)

Playskool Roll Cage Double D FIA

V8 Style καπό

NV Carbon Aero wings, NV Carbon canards, NV Carbon ταμπλό

Perfect Design πίσω φτερά ειδική παραγγελία 6cm πιο φαρδιά

Tillet B6F FIA Carbon καθίσματα

OMP ζώνες τεσσάρων σημείων

OMP Kubik τιμόνι

Εργοστασιακά όργανα Honda S2000

ΦΡΕΝΑ/ΤΡΟΧΟΙ

Alcon τετραπίστονες δαγκάνες

Carbone Lorraine RC6 τακάκια

Braid Cast Forged Custom wheels

Street setup: 8.5Jx13in Μπροστά - 10Jx13in Πίσω (Avon ZZS & ZZR 215/55 & 245/50)

Race setup: 9Jx13in Μπροστά – 10Jx13in Πίσω (Pirelli slicks 225/550 & 250/570)

Tuned by:

Karaindros Auto Workshop – Γιώργος Καραϊνδρος

Built by:

PB Motorsport - Βασίλης Περιστερίδης

Motorsport Preparation & Setup by:

Speedtech - Κωνσταντίνος Παραδείσης

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

 

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η             SEC

0-60                 2,31

0-80                 3,23

0-100               4,18

0-120               5,28    

0-140               6,26

0-160               7,74

0-180               9,31

0-200              11,99

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,26     @        58,75

60        4,16     @        99,71

100      5,46     @        123,15

200      7,95     @        162,47

400      11,88   @        199,15

 

Roll on ΚΜ/Η             SEC

60-160             5,43

100-200           7,81

 

Αρθρογράφος

 

Διάκριση για τα Jeep Wrangler 4xe και Grand Cherokee

Διάκριση για τα Jeep Wrangler 4xe και Grand Cherokee

Τα νέα Jeep Wrangler 4xe και Grand Cherokee κυριαρχούν στα βραβεία “Adventure Vehicle of the Year” του GearJunkie.