Westfield SEiW 2.0lt 200wHp
Ο Νίκος Τ., τυχαίνει να είναι φίλος μου από το 2000 και φίλος της αυτοκίνησης από τότε που γεννήθηκε. Θυμάμαι τις ατελείωτες ώρες που περνάγαμε βλέποντας στο video την κασέτα του Ragnotti, αλλά και διάφορες άλλες με αγωνιστικά αυτοκίνητα και τις μακριές συζητήσεις μας σχετικά με τους αγώνες, τα αυτοκίνητα, την πρόσφυση, τις πίστες και πολλά άλλα σχετικά με το motorsport. Να προσθέσω τις μακρινές βόλτες σε κάθε είδους διαδρομή που απαραίτητα είχε στροφές, ενώ δεν θα ξεχάσω τις αναβάσεις σε Ριτσώνα, Βαρνάβα και Πορταριά, που πηγαίναμε σαν θεατές. Στην Πορταριά μάλιστα είχαμε πάει από την προηγούμενη μέρα και αφού περάσαμε την ειδική, διαλέξαμε στροφή και κοιμηθήκαμε μέσα στα αυτοκίνητα προκειμένου να πιάσουμε καλή θέση. Ο Νίκος είναι ο ορισμός του Petrolhead. Το γιατί θα το καταλάβετε μερικές γραμμές πιο κάτω.
Εμπειρία ζωής
Τότε ο Νίκος είχε ένα μαύρο Peugeot 106 Rallye 1.6 16v, με σκούπα και εξάτμιση και μπόλικο ψάξιμο σε αναρτήσεις, στήσιμο, λάστιχα, roll-cage. Εν τέλει το μετέτρεψε σε αγωνιστικό Gr.N για να συμμετάσχει σε αυτό σε αγώνα sprint, βγαίνοντας τρίτος στην κατηγορία 1600, όπου και συμμετείχαν τόσο Gr.N, όσο και Gr.A. Αγαπημένη του συνήθεια ήταν να το οδηγεί στο όριο. Αλλά όταν λέμε «όριο», το εννοούμε! Είχε μάθει απ’ έξω κάθε διαδρομή με στροφές του Νομού Αττικής. Το 2003 ίδρυσε το 106 Sports Club και δύο χρόνια αργότερα το Track Day Special, ένα club που όπως προδίδει και η ονομασία του ήταν και είναι αφιερωμένο στα track days. Το 2007, πήρε την απόφαση και αγόρασε ένα Westfield Megabird, το οποίο φορούσε κινητήρα από Honda CBR 1100XX Blackbird, προφανώς των 1.100cc, με εξάρι σειριακό σασμάν. Βέβαια υπήρχε ένα μικρό θεματάκι… Το αυτοκίνητο δεν ήταν στην Ελλάδα, αλλά στην Αγγλία και για να έρθει εδώ υπήρχαν τρεις τρόποι: με αεροπλάνο, με κοντέινερ και οδικώς. Όπως πολύ σωστά μαντέψατε, ο Νίκος διάλεξε τον σωστό τρόπο, πήγε στην Αγγλία μαζί με την κοπέλα του, αγόρασε το αυτοκίνητο και το έφερε οδικώς. Δυνατή εμπειρία μόνο για τους φανατικούς του είδους. Αρκεί να σκεφτείτε πως το Westfield δεν είχε παρμπρίζ, δεν είχε κουκούλα, δεν είχε καλοριφέρ, δεν είχε πόρτες, δεν είχε τίποτα που να σε προστατεύει από την φύση. Τίποτα. Και εκείνη την εποχή έβρεχε σε όλη την Ευρώπη. Συνέχεια. Όπως καταλαβαίνετε η οδήγηση δίπλα από νταλίκες στην autobahn με το σπρέι νερού να καλύπτει όλο το αυτοκίνητο και την ορατότητα να περιορίζεται σε μερικά μόλις μέτρα, δεν είναι και ότι πιο εύκολο μπορεί να κάνει ο καθένας μας… Δυστυχώς η βροχή, εκτός από τον βαθμό δυσκολίας που προσέφερε στο ταξίδι, ήταν και το εμπόδιο στο να μπει στην θρυλική Πράσινη Κόλαση του Nurburgring, μιας και η πίστα ήταν κλειστή. Μετά από πέντε ηρωικές μέρες έφτασαν στην Ελλάδα και ξεκίνησε η ανακατασκευή ολόκληρου του Westfield.
From BEC to Seven
Ο κινητήρας μοτοσικλέτας σε αυτοκίνητο, είναι λίγο μπελάς. Δεν είναι ότι καλύτερο για εύκολη οδήγηση σε εκτός πίστας διαδρομές, μιας και έχει πολύ θόρυβο από το σασμάν, αλλά και από τον ίδιο τον κινητήρα, ακούγονται διάφοροι τριγμοί σε χαμηλές στροφές, ο κινητήρας έχει ανύπαρκτη ροπή χαμηλά με αποτέλεσμα να σε αναγκάζει να παίζεις συνέχεια με το κιβώτιο, ενώ ακόμη και στις χαλαρές εκκινήσεις ταλαιπωρείται αρκετά ο συμπλέκτης. Όλα τα παραπάνω λύνονται τοποθετώντας έναν κινητήρα αυτοκινήτου, οπότε η απόκριση μεταμορφώνεται σε κάτι πιο εύκολο και προσιτό στην οδήγηση. Ο Νίκος αποφάσισε να τοποθετήσει τον 2.0lt Duratec ΗΕ-Ι4 του Ford Focus ST, (ίδιος με του Mazda ΜΧ-5 με την προσθήκη μεταβλητού χρονισμού), που στην εργοστασιακή του μορφή έβγαζε 150Ps. Ο κινητήρας αυτός έχει πάρα πολύ μικρό βάρος: ανάλογα με τα παρελκόμενα που έχει, ξεκινάει από τα 90kg και φτάνει μέχρι και τα 102kg. Είναι ο ελαφρύτερος δίλιτρος που υπάρχει και για αυτό τον λόγο, τόσο η Westfield, όσο και η Caterham, τον τοποθετούν στα δυνατά τους μοντέλα, όπως το Sport 2000S για την πρώτη και στα μοντέλα R300, R400 και R500 για την δεύτερη. Ο κινητήρας αυτός έχει μεγάλο tuning potential, με αποτέλεσμα να μπορεί να αποδώσει πάνω από 300Ps σε “ατμοσφαιρική” μορφή! Έχει πάρα πολύ καλά σχεδιασμένη κυλινδροκεφαλή, η οποία μπορεί να δεχθεί ροϊκή εξέλιξη με πάρα πολύ καλά αποτελέσματα.
Super tuning!
Όλα ξεκίνησαν από την Sevdalis Superflow, όπου και ανέλαβε την πλήρη ανακατασκευή του Westfield. Το αυτοκίνητο λύθηκε μέχρι που έμεινε σκέτο το πλαίσιο, χωρίς σχεδόν κανένα μηχανικό μέρος πάνω του. Όπως έγραψα και παραπάνω, ο Duratec επιλέχθηκε λόγω της απόδοσής του, αλλά και λόγω βάρους. Ο κινητήρας λύθηκε, προκειμένου να γίνει ροϊκή εξέλιξη στο flowbench της Sevdalis Superflow. Στη συνέχεια επιλέχθηκαν και τοποθετήθηκαν τα πιστόνια της Omega, μιας και έχουν πολύ καλό value for money, αντικαταστάθηκαν οι εργοστασιακές μπιέλες, που είναι το μελανό σημείο του Duratec σε ιπποδυνάμεις άνω των 200Ps, με σφυρήλατες Maxspeedingrods. Στην κυλινδροκεφαλή τώρα, τοποθετήθηκαν εκκεντροφόροι Kent με διάρκεια στις 265ο, ελατήρια βαλβίδων Kent, καθώς και βαλβίδες Supertech. Στο μπλοκ τοποθετήθηκε ξηρό κάρτερ της Raceline, για να εξασφαλιστεί η σωστή λίπανση του κινητήρα κατά τις πλευρικές επιταχύνσεις μέσα στην πίστα, αλλά και για να μπορέσει να τοποθετηθεί χαμηλότερα στο αμάξωμα ο ίδιος ο κινητήρας. Σειρά είχε το βολάν, με το εργοστασιακό να ζυγίζει 14kg, που αντικαταστάθηκε από το ελαφρύτερο κατά σχεδόν 10kg της Raceline, το οποίο είναι ατσάλινο. Ο στροφαλοφόρος ελαφρώθηκε, πέρασε από διάφορα στάδια λείανσης και ζυγοσταθμίστηκε μαζί με το βολάν. Παντού χρησιμοποιήθηκαν βίδες της ARP και ο κινητήρας ήταν έτοιμος για τοποθέτηση στο αμάξωμα, αφού πρώτα κατασκευάστηκαν από τον Γιώργο Σεβνταλή οι κατάλληλες βάσεις.
Αφήνουμε για λίγο στην άκρη τον κινητήρα και πάμε στο κιβώτιο ταχυτήτων. Εδώ υπήρχαν πάρα πολλές λύσεις που άκουγαν είτε στο όνομα Quaife, είτε Elite, με αρκετά μεγάλο κόστος και επόμενη επιλογή το FordType 9 που χρησιμοποιούσαν τα Escort MkI και MkII. Η λύση που επιλέχθηκε τελικά ήρθε από την Caterham, με το κιβώτιο C400 το οποίο έχει ιδιαίτερα κοντές σχέσεις, ενώ παράλληλα είναι κατά έξι κιλά ελαφρύτερο από το Type 9 στο οποίο βασίζεται. Το case του κιβωτίου είναι αλουμινένιο της Raceline και καταλήγει σε ένα μπλοκέ διαφορικό των 7in της Tran-X. Μαζί με το δισκόπλατο της AP Racing, η μετάδοση τοποθετήθηκε στο σασί και ο κινητήρας πλέον πήρε την θέση του. Η τροφοδοσία του με μείγμα γίνεται μέσω του directtohead πολυπετάλουδου της Raceline, που κατασκευάζονται από την Jenvey. Τα σώματα έχουν διάμετρο στα 45mm και τα χωνιά στα 90mm. Στην άκρη τους μπήκε ένα φίλτρο αέρα, επίσης Jenvey.
Στην άλλη άκρη του μπλοκ, τοποθετήθηκε το 4 σε 1 χταπόδι της Raceline, το οποίο καταλήγει σε ένα τελικό καζανάκι της Simpson Racing. Η ECU που διαχειρίζεται τον κινητήρα είναι Emerald K3 και έχει προγραμματιστεί από τον Γιάννη Ανδριανάκη της Plex Tuning. Όλες οι καλωδιώσεις του αυτοκινήτου είναι αδιάβροχες και πυρίμαχες και η πλεξούδα είναι επίσης Emerald.
More cool stuff
Παράλληλα με τον κινητήρα, η Sevdalis Superflow ασχολήθηκε και με την ανακατασκευή του σασί. Καταρχήν χρειαζόταν ενίσχυση, μιας και ο κινητήρας θα είχε ελαφρά μεγαλύτερο βάρος, αλλά παράλληλα θα δεχόταν και μεγαλύτερες δυνάμεις. Τοποθετήθηκαν ενισχύσεις βάσει του αγωνιστικού σασί της Westfield, πάνω στις οποίες μπήκαν και οι νέες custom βάσεις του κινητήρα. Μία μικρή τροποποίηση χρειάστηκε στο τούνελ μετάδοσης, μιας και το νέο κιβώτιο ταχυτήτων ήταν ελαφρά μεγαλύτερο από το reverse gearbox που είχε πριν το αυτοκίνητο. Ο λόγος που επιλέχθηκαν custom βάσεις για τον κινητήρα και όχι κάποιες έτοιμες, ήταν γιατί έτσι μπόρεσαν και τοποθέτησαν όσο πίσω και χαμηλότερα γινόταν τον κινητήρα, με στόχο το καλύτερο δυνατό ζύγισμα του αυτοκινήτου. Στο σασί τοποθετήθηκαν εμπρός ψαλίδια wide-track και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ 2-way Pro-Tech στα οποία έγινε revalving από τον Raffaello Amendola. Στον τομέα των φρένων επιλέχθηκαν τετραπίστονες δαγκάνες της Alcon εμπρός και διπίστονες πίσω, που συνεργάζονται με αεριζόμενους δίσκους εμπρός και συμπαγείς πίσω από Ford Capri με διάμετρο στα 256x20mm. Οι ζάντες που του ταιριάζουν γάντι, είναι οι Compomotive CXR των 13in και ντύθηκαν με Michelin Slick, τα οποία προέρχονται από Formula Renault και BMW και είναι η κλασική λύση που επιλέγουν όλοι οι οδηγοί Seven.
Το αυτοκίνητο ήταν πλέον έτοιμο, με όλα τα πράγματα πάνω τοποθετημένα, δεν υπάρχει λόγος να τα αναφέρω ένα προς ένα, μπορείτε να τα δείτε στον πίνακα παρακάτω. Σειρά είχε το corner weighting και η ευθυγράμμιση, που την ανέλαβε η PB MotorSport του Βασίλη Περιστερίδη. Με το βάρος του αυτοκινήτου να φτάνει στα 565kg και με τον κινητήρα να αποδίδει 198,1wHp, καταλαβαίνετε πως έχουμε να κάνουμε με κάτι αρκετά γρήγορο. Για να πάρετε μία ιδέα, στην πίστα των Μεγάρων γυρνάει σε 1:02,5, έχει τρέξει σε έξι track-days και έχει διανύσει περίπου 6.500km με το νέο του πλέον setup.
Just a toy for big boys…
Το να μπει κάποιος μέσα σε ένα Westfield που φοράει full roll-cage της Custom Cages, δεν μπορώ να πω ότι είναι ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία. Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος είναι να μπεις από την κορυφή του cage και όχι από το πλάι, τουλάχιστον όχι για κάποιον που είναι ψηλότερος από 1,7m. Παρά το wide-body chassis, τα πράγματα είναι αρκετά στενάχωρα για τον συνοδηγό. Κάτι που δεν απασχολεί ιδιαίτερα τον οδηγό, άλλωστε για εκείνον φτιάχτηκε το αυτοκίνητο και μάλιστα λόγω του χαμηλού του βάρους, αλλάζει αρκετά και η συμπεριφορά του στο δρόμο με δύο άτομα. Με λίγη καλή θέληση βολεύτηκα στην αριστερή θέση, δέθηκα με τις ζώνες και έχασα την μπάλα όταν ο Νίκος πάτησε το κουμπί της μίζας. Ο Duratec ξύπνησε γεμίζοντας ντεσιμπέλ την ατμόσφαιρα, ζωντανός και γεμάτος δύναμη, έτοιμος να κινήσει γρήγορα το ελαφρύ δεμένο αμάξωμα. Πρώτη στον κορυφαίο σε αίσθηση και με μικρή διαδρομή επιλογέα, βύθισμα του γκαζιού και η επιτάχυνση ξεκίνησε. Καταιγιστικό, με κάθε αλλαγή να μην σε αφήνει να παίρνεις ανάσα και το ρούφηγμα από τις τέσσερις πεταλούδες να σε κάνει να νιώθεις πως δεν αφήνουν αέρα να αναπνεύσεις. Κάθε χαλίκι που πατάνε οι μπροστινοί τροχοί προσγειώνεται στο χέρι μου, κάθε ανωμαλία του δρόμου την διαβάζεις από τους τροχούς, η κοντή κρεμαγιέρα με 2,2 στροφές από άκρη σε άκρη, δίνει άριστη πληροφορία για το που βρίσκονται οι τροχοί σου, που έτσι και αλλιώς τους βλέπεις... Στα χέρια του Νίκου, το Westfield είναι ένα πραγματικό παιχνίδι, το κάνει ότι θέλει και το πάει όπου θέλει και σε όποιο ρυθμό θέλει. Σαν συνοδηγός νιώθεις συνέχεια επιτάχυνση, είτε εγκάρσια, είτε πλευρική και παράλληλα διαβάζεις και εσύ τον δρόμο. Το σασί είναι τόσο δεμένο και τόσο μονοκόμματο, που σου δίνει την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε μονοθέσιο. Η μία στροφή διαδέχεται την άλλη με μία συνεχόμενη αίσθηση επιτάχυνσης. Το μόνο που χρειάζεσαι όταν βρίσκεσαι εκεί μέσα είναι ατελείωτες ποσότητες βενζίνης. Μόνο αυτό.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| Tuned by Sevdlais Superflow |
TUNING SPECS
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
| |
ΑΜΑΞΩΜΑ
| |
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΥΝΑΜΟΜΕΤΡΗΣΗΣ Η δυναμομέτρηση πραγματοποιήθηκε στο δυναμόμετρο Rototest της Plex Tuning
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Mitsubishi ετοιμάζει μια high-performance έκδοση του Outlander η οποία είναι πολύ πιθανό να φέρει την ονομασία EVO.