1ο Rally Regularity Σικυωνίων 2016
Το καλύτερο δώρο
Στις 14 Αυγούστου είχα γενέθλια και οι άνθρωποι, που με πήραν τηλέφωνο για να ευχηθούν, ήταν πολλοί. Ένα τηλεφώνημα, όμως, ήταν και ένα από τα καλύτερα, που έχω ποτέ δεχθεί. Όχι μόνο επειδή στην άλλη άκρη της γραμμής βρισκόταν ένας θρύλος των Ελληνικών Αγώνων -και πάνω από όλα, φίλος- αλλά επειδή μου μετέφερε μία τρελή ιδέα ενός άλλου πολύ καλού μου φίλου. Ο Στράτης Χατζηπαναγιώτου ή Στρατισίνο, αν θέλετε καλύτερα, έπινε καφέ με τον αδερφό-φίλο, Γιάννη Αθανασάκο, τον πιο τρελό old school BMWδάκια, που γνωρίζω. Μου ανακοίνωσαν, λοιπόν, ότι στις 11 Σεπτεμβρίου τρέχω σε Rally Regularity με μία BMW 1602. Αυτό ήταν και το δώρο γενεθλίων μου. Δεν άργησα να οργανωθώ: κολλητός φίλος δέχθηκε αμέσως να λάβει το δύσκολο ρόλο του συνοδηγού –εξηγώ παρακάτω-, η BMW Hellas φρόντισε να μας παραχωρήσει μία X3 xDrive 20d, η οποία θα μας μετέφερε έως το Κιάτο, όπου γινόταν η εκκίνηση και ο φωτογράφος μας, Γιάννης Κουσκούτης, θα αναλάμβανε να φωτογραφίσει το Rally.
Λέγοντας Regularity σημαίνει, με λίγα λόγια, αγώνας ακριβείας. Παίρνεις εκκίνηση σε συγκεκριμένη ώρα και λεπτό και πρέπει να τερματίσεις την κάθε ειδική, τηρώντας συγκεκριμένη μέση ωριαία ταχύτητα, αλλά και σε συγκεκριμένο χρόνο. Κάθε δευτερόλεπτο που φτάνεις νωρίτερα ή αργότερα, μεταφράζεται σε αντίστοιχους βαθμούς ποινής. Συνοδηγός μου ο Θάνος Ζιώζιας, σοβαρό «τιμόνι» από την εποχή με το ενιαίο Peugeot 106. Η αλήθεια είναι ότι ο οδηγός δεν έχει να κάνει και πολλά, παρά να ακούει τις εντολές του συνοδηγού, μιας και εκείνος φροντίζει να τσεκάρει τη μέση ωριαία, το road book κλπ κλπ. Η καλύτερη φάση όλων ήταν ότι ο φίλος μας, ο Γιάννης, μας παραχώρησε μία από τις προσωπικές του BMW 1602, η οποία διέθετε μπλοκέ διαφορικό, δύο bucket καθίσματα και μπόλικα κουσούρια, τα οποία έπρεπε να διαχειριστώ. Δύο θέσεις μπροστά μου, ο Στρατισίνο στο τιμόνι της ασημί 1602, επίσης του Γιάννη Αθανασάκου. Πίσω μου, ο πατέρας του Γιάννη, με την εγγονή του, με λευκή 1602. Πήξαμε στους Βαυαρούς.
Στον αγώνα
Με σύμμαχο τον πολύ καλό καιρό, 64 αυτοκίνητα πήραν εκκίνηση την Κυριακή. Μπροστά τους, 142km στις πανέμορφες διαδρομές της ορεινής Κορινθίας, με την ανασυγκρότηση να γίνεται στη λίμνη Δόξας, τοποθεσία που οφείλετε να επισκεφτείτε πριν φύγετε από τον μάταιο τούτο κόσμο. Μεγάλη έκπληξη οι δύο πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης του αγώνα, μιας και τα πληρώματα δεν είχαν τρέξει ποτέ ξανά σε rally regularity. Μεγάλοι νικητές ήταν οι Χριστοφάκης Χρήστος – Σούκουλης Κώστας με Alfa Romeo Junior (1973). Στη 2η θέση τερμάτισαν οι Κίσσας Κώστας –Ρέκκας Νίκος με Mitsubishi Pajero (1984) και στην 3η θέση οι Φούφας Γιώργος-Λουίζος Γιάννης με Chevrolet Corvette (1968) .
Στην κατηγορία EF, νικητές αναδείχτηκαν οι Σελλής Σωτήρης – Καρακούντας Παναγιώτης με Renault Caravelle (1964) , 2οι οι Μήλας Φάνης-Βουρδούμπας Γιάννης με Mooris Mini 850(1961) και 3οι οι Πολύδωρος Μάνος – Δρύς Άγγελος με MB180 Ponton (1963). Την κατηγορία G κέρδισαν οι Φούφας Γιώργος-Λουίζος Γιάννης με Chevrolet Corvette (1968), στη 2η θέση οι Φούφας Τόλης-Βαλιμήτη Γεωργία με Ford Taunus GT (1971) και 3οι οι Κιατανιώτες Κολιόπουλος Σωτήρης – Βλαχογιάννη Μαρία με Ford Escort RS2000 (1968). Στην Η, νικητές οι πρώτοι της Γενικής, Χριστοφάκης Χρήστος – Σούκουλης Κώστας, 2οι οι Κοσμάς Πρόδρομος- Κολιούση Μαρία οδηγώντας Ford Escort MK1 (1974) και στην 3η θέση οι Πράππας Γιάννης-Αλιμπέρτης Πέτρος με BMW 1802. Την κατηγορία Ι κέρδισαν οι Κίσσας Κώστας –Ρέκκας Νίκος με Mitsubishi Pajero (1984), 2οι οι Δαραβίγκας Παναγιώτης-Καραχωντζίτη Γεωργία με Toyota KP60 (1983) και 3οι οι Καλογεράς Δημήτρης- Καλογεράς Νίκος με Lada 2101 (1981). Τέλος, την κατηγορία J1, που είχε και τις λιγότερες συμμετοχές, κέρδισαν οι Οικονόμου Κωσταντίνος-Τσιακουμάκη Δήμητρα με Ford Sierra 2.0 (1986). Το 1ο Γυναικείο πλήρωμα ήταν οι Παραγεωργίου Μαριάνα- Νικολοπούλου Μάγδα με Renault 4 (1975) , το πλήρωμα με το παλαιότερο αυτοκίνητο, που τερμάτισε, οι Μαζαράκης Παναγιώτης – Χρυσανθόπουλος Νίκος με MB170v του 1948 και το μικρότερο σε κυβικά αυτοκίνητο, το Citroen 2CV (1975) με τους Κουρή Ηλία και Παναγιώτου Γιώργο.
Σημαντικό να λέμε μπράβο!
Διοργανώτρια λέσχη ήταν η Α.Λ.Α.Κορινθίας, η οποία, με την αμέριστη βοήθεια της Scuderia Triskelion του Γιάννη Καράμπελα, έκαναν τα πάντα, ώστε το 1ο Rally Regularity Σικυωνίων να μείνει στην ιστορία. Ένα τεράστιο ευχαριστώ στον Γιάννη Αθανασάκο, ο οποίος μας παραχώρησε την 1602 του και που είχε την ιδέα να συμμετάσχουμε στο Rally. Μεγάλη μας τιμή η εμπιστοσύνη του, καθώς και η ευκαιρία να τρέξουμε μαζί με τον Στρατισίνο, έναν οδηγό με αμέτρητες διακρίσεις στους ελληνικούς αγώνες, τον οποίο χαζεύαμε σαν πιτσιρίκια στις ειδικές. Περισσότερα και πιο προσωπικά, στη στήλη Overboοst.
BOX
BMW X3 xDrive 20d
Η BMW Hellas μας παραχώρησε την πολύ ενδιαφέρουσα BMW X3 xDrive 20d, η οποία είχε αναλάβει δύο ρόλους. Ο ένας ήταν να μας πάει και να μας φέρει και ο άλλος ήταν να γίνει η χρονοκάψουλά μας, αν θέλετε. Οδηγώντας την από Αθήνα προς Κιάτο, χάζευα το λογότυπο στο τιμόνι της και σκεφτόμουν ότι σε λίγες ώρες θα κρατάω και πάλι ένα τιμόνι BMW, του 1971 όμως. Οι διακρίσεις της BMW στους αγώνες δεν μπορούσαν να την αφήσουν να γίνει μία αδιάφορη εταιρεία, η οποία θα κατασκεύαζε αυτοκίνητα, που απλά θα σε μετέφεραν από το σημείο Α στο σημείο Β. Ακόμα, λοιπόν, και η νέα X3, διαθέτει τρομερή αίσθηση στο τιμόνι, αμάξωμα, που σε προκαλεί να το ζορίσεις και δίλιτρο κινητήρα diesel με 190Ps και τετρακίνηση xDrive, η οποία θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ακόμα και στη λάσπη. Ό,τι κι αν κάνεις, η κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 11lt/100km και αν προσέξεις, κινείσαι μέσα στην πόλη με νούμερα που ξεκινούν από 8 με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα, προσπεράσεις κλπ. Διαθέτει άπλετους χώρους για οικογένεια, εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και άνεση σα στο σαλόνι σου. Και μην μου πείτε ότι τα 56.000€, που ξεκινά η δικίνητη με τον 2.0d (ή τα €58.000 της τετρακίνητης) είναι πολλά, γιατί θα σας βάλω με το ζόρι να κάνετε test drive σε έμπορο BMW.
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Μια ματιά στα παρασκήνια του τρόπου με τον οποίο η Nissan αναπτύσσει ασφαλέστερα αυτοκίνητα.