Abarth 595 Competizione 1.4T-JET 160PS
Δεν κάνω πλάκα
Εκείνες τις μέρες δεν έβρεχε. Είχε τόσο ήλιο που ήθελες να φοράς κοντομάνικο μέσα στο καταχείμωνο. Έχω ραντεβού με φίλους στη Γλυφάδα, Σάββατο πρωί. Αυτό σημαίνει πολυκοσμία. Έχω γράψει ήδη περίπου 150km με το Abarth 595 Competizione και έχω συνηθίσει να το κοιτάει ο κόσμος, κάποιες φορές πολύ έντονα. Αφού ήπια το καφεδάκι μου και τα είπα με τους φίλους, γυρίζω και πάλι στο 595. Δύο κοπέλες γύρω στα 30 έχουν βγάλει τα κινητά τους και το φωτογραφίζουν. Μάλιστα έλεγε η μία στην άλλη: πω πω, κουκλί είναι! Το πιο ωραίο πεντακοσαράκι που έχω δει! Αναγκαστικά, ξεκλειδώνω. Με κοιτάζουν. Αχ, να το δούμε και μέσα? Μπορούμε? Ξαναβγάζουν φωτογραφίες. Πόσο έχει? Ρωτάει η μία. Ξεκινάει από €26.550 και όπως το βλέπεις έχει €27.400, απαντάω. Γούρλωσε τα μάτια. Και γιατί πήρα το Mini Cooper S και όχι αυτό? Απάντησε. Ομολογώ ότι αυτή την απάντηση, δεν την περίμενα. Αφού είδα ότι εμένα δεν με έβγαζαν φωτογραφία, ούτε μου ζήτησαν το προφίλ μου στο Facebook, έφυγα. Ακριβό λέτε, ε? Γιατί άραγε αυτό το 500 λέγεται 595 και φλερτάρει με τα 30.000 ευρώ?
595 με 27 άλογα
Το 28άρι Solex καρμπιρατέρ τροφοδοτούσε με αέρα και βενζίνη το λιλιπούτειο μοτεράκι των 593 κυβικών εκατοστών. Μόλις 27 άλογα έβγαζε το Abarth 595 το 1963, παρ’ όλα αυτά όμως, το δημιούργημα του Carlo Abarth κέρδιζε τους αγώνες τον έναν μετά τον άλλο. Πατώντας εκεί, η Abarth επανέφερε τα 595 με δύο εκδόσεις. Τη μία, που ονομάζεται Turismo, την έχουμε ήδη δοκιμάσει στο τεύχος 172. Σειρά είχε η δεύτερη και πιο σκληροπυρηνική, η Competizione. Το δίχρωμο αμάξωμα και οι 17άρες ζάντες σε κερδίζουν αμέσως. Μια λεπτομέρεια που δεν μας άρεσε είναι ότι στο σημείο που ενώνονται τα δύο χρώματα, υπάρχει μια λευκή λωρίδα. Το αρνητικό είναι πως αυτή η λωρίδα είναι κολλητική ταινία. Σε ένα τόσο ιδιαίτερο και ακριβό –ομολογουμένως- αυτοκίνητο, θα θέλαμε τέτοιες λεπτομέρειες να είναι περισσότερο προσεγμένες. Ξετρελαθήκαμε όμως με την εξάτμιση! Record Monza ονομάζεται και διαθέτει δύο διπλές απολήξεις. Ειδικά κατά την κρύα εκκίνηση, το 595 Competizione κάνει βαβούρα που θυμίζει supercar. Η αλήθεια είναι ότι πρόκειται για ένα supercar τσέπης και θα έλεγα πως αυτές οι δυο λέξεις το χαρακτηρίζουν άψογα.
Σαλονάρα!
Ανοίγοντας την πόρτα παθαίνεις κυριολεκτικά πλάκα! Το σαλόνι είναι όλα τα λεφτά. Τα bucket καθίσματα της Sabelt συνδυάζουν δέρμα και alcantara σε καφέ απόχρωση. Εντυπωσιακές λεπτομέρειες, όπως τα δερμάτινα πατάκια με μεταλλικές ασφάλειες συγκράτησης, το ραμμένο logo “595” στη λιλιπούτεια εταζέρα και τα καθίσματα και τα μεταλλικά πεντάλ με το logo της Abarth, πραγματικά μετατρέπουν το εσωτερικό του 595 Competizione σε ένα χλιδάτο sport μικρό αυτοκίνητο. Περνώντας ώρες μέσα στο σαλόνι, καταλαβαίνεις για ποιο λόγο το 595 απαιτεί συγκεκριμένο budget για να μπει στο γκαράζ σου…
Esseesse
Παρ’ όλα αυτά, όμως, πρόκειται για ένα Abarth 500 Esseesse που όλοι γνωρίζουμε. Με το μοτέρ των 1.4lt και τα 160Ps, το οποίο έχουμε αναλύσει και δοκιμάσει πολλές φορές. Επειδή όμως πρέπει να δικαιολογήσει τον τίτλο Competizione, έχει φυσικά διαφορές σε σχέση με το πιο πολιτισμένο 595 Τurismo. Αυτές εντοπίζονται κυρίως στην ανάρτηση, αφού διαθέτει τα αμορτισέρ της Koni με τον κωδικό FSD. Τα αρχικά FSD προέρχονται από τις λέξεις Frequency Selective Damping -στα ελληνικά, αμορτισέρ επιλεκτικής απόσβεσης. Η θεωρία έχει ως εξής: η Koni θέλησε να κατασκευάσει αμορτισέρ τα οποία να προσφέρουν άνεση όταν το αυτοκίνητο δεν πιέζεται και να μεταμορφώνονται σε sport αμορτισέρ όταν ο οδηγός κινείται γρήγορα σε στροφές. Εκτός από τη ροή του λαδιού που περνάει από την περιοχή του πιστονιού, η Koni πρόσθεσε μια ειδική βαλβίδα, η όποια ελέγχει τη ροή του λαδιού παράλληλα με το λάδι που περνάει μέσα από τον άξονα. Αυτή η παράλληλη ροή του λαδιού φράζεται από το σύστημα FSD με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι δυνάμεις απόσβεσης σχεδόν γραμμικά στο χρόνο που το πιστόνι κινείται προς μια κατεύθυνση. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι δημιουργήθηκε μια επιπλέον επιλογή ρύθμισης ώστε να επιτευχθεί ο καλύτερος συνδυασμός μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Και όλα αυτά, χωρίς αισθητήρες, κουμπάκια επιλογής κ.λπ. Ακούγεται έξυπνη λύση και με τη σειρά μας να πούμε ότι δουλεύει υποδειγματικά. Βέβαια να αναφέρουμε ότι το 595 Competizione διαθέτει ελατήρια χαμηλώματος τα οποία είναι σκληρότερα από του Turismo, καθώς και παχύτερες αντιστρεπτικές. Οπότε γενικώς το σύνολο της ανάρτησης είναι σφιχτό, επομένως μην περιμένετε στις χαλαρές βόλτες να νιώθετε ότι οδηγείτε όπως ένα “απλό” Abarth 500. Όμως γι’ αυτό αγοράζεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Επειδή είναι πολύ πιο πολεμικό από το ήδη σβέλτο και καλοστημένο 500 Abarth.
Ηλεκτρομπλοκέ
Το TTC (Torque Transfer Control) που διαθέτει το 595 Competizione, μας είναι επίσης γνώριμο από τις υπόλοιπες εκδόσεις Abarth 500. Μόλις η ECU μυριστεί έντονη διαφορά στην ταχύτητα περιστροφής μεταξύ των εμπρός τροχών, επεμβαίνει σε όποιον χρειαστεί και τον βάζει σε τάξη. Μιλώντας για φρένα, το 595 Competizione φοράει τρυπητούς αεριζόμενους δίσκους εμπρός, διαμέτρου 284mm, και πίσω αεριζόμενους 280mm. Οι εμπρός δαγκάνες δεν είναι τετραπίστονες όπως θα θέλαμε σε αυτή την τιμή, όμως γενικά δεν φαίνεται να ζορίζονται και πολύ τα φρένα από τα μόλις 1.135kg. Στη γρήγορη οδήγηση το 595 Competizione είναι διασκεδαστικό. Πατώντας το κουμπί Sport μπόλικα πράγματα…σοβαρεύουν. Η ECU αλλάζει χαρτογράφηση και το γκάζι γίνεται πιο άμεσο, ο κινητήρας τουρμπίζει νωρίτερα και ανεβάζει περισσότερο overboost. Το καντράν αλλάζει επίσης πρόσωπο αφού το στροφόμετρο μεγαλώνει και στο κέντρο του εμφανίζεται ένα g-meter. Δεν νομίζω βέβαια όταν βρίσκεσαι πάνω στην «πατημένη 3η» να κοιτάζεις το g-meter, αλλά δεν μας χαλάει που υπάρχει. Τα Pirelli P Zero Nero με το 205 πάτημα και το 40άρι προφίλ, σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες, δίνουν έναν άμεσο χαρακτήρα στο τιμόνι, ο οποίος όμως είναι και λιγάκι άτσαλος. Αυτό βέβαια οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, όπως στη σκληρή ανάρτηση υπό πίεση, στη μικρή της διαδρομή και στο κοντό μεταξόνιο. Βάλτε στην εξίσωση και την ποιότητα των δρόμων μας και το αποτέλεσμα είναι πολύ κοντά σε αυτό που φαντάζεστε. Η ουρά έχει όρεξη να γυρίσει, πολλές φορές μπορείς να το τοποθετήσεις εκεί που θες πριν από τη στροφή, άλλες φορές όμως επεμβαίνει το ESP και σου κόβει τη χαρά. Αν θέλετε την προσωπική μου άποψη, προτιμώ το setup της ανάρτησης του απλού Abarth 500 για καθημερινή χρήση. Βέβαια, όλα τα ξεχνάς όταν αρχίσεις να ακούς τα σκασίματα από τη Record Monza εξάτμιση. Ναι, καλά διαβάσατε. Σκασίματα. Τους παραδέχομαι τους ανθρώπους της Abarth. Έχουν βγάλει στην παραγωγή ένα σύνολο που σε ξεσηκώνει και μοιάζουν μάλιστα να αδιαφορούν για τα επίπεδα θορύβου και να νοιάζονται μόνο για τη διασκέδαση και την ευχαρίστηση.
Τσουχτερή τιμή
Ας μη γελιόμαστε, η τιμή του 595 Competizione είναι ιδιαίτερα τσουχτερή για συγκεκριμένους λόγους. Ο ένας είναι το επίπεδο εξοπλισμού. Τα καθίσματα αυτά και την ποιότητά τους δεν τα έχει κανένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Ακόμα και τα πατάκια φαίνονται -και θα είναι- πανάκριβα. Η τάπα βενζίνης είναι αλουμινένια με το logo της Abarth επάνω της. Ζάντες, δίχρωμο αμάξωμα, φρένα, ψαγμένη ανάρτηση… Όλα έχουν το κόστος τους. Και πάνω σε αυτό, προσθέστε το lifestyle που το Abarth 595 προσθέτει στον ιδιοκτήτη του, ο οποίος θα προτιμήσει το Competizione για το καθημερινό αυτοκίνητό του, ενώ παράλληλα στο γκαράζ του κρύβει αυτοκίνητα με logo το αλογάκι ή τον ταύρο κ.λπ. Σκεφτείτε το και αλλιώς. Δεν έχετε στο γκαράζ σας τα αυτοκίνητα με τα αλογάκια και τους ταύρους, όμως έχετε καταφέρει να αγοράσετε το 595 Competizione ως το μοναδικό σας αυτοκίνητο. Στα μάτια των γύρω όμως, είστε στην ίδια κλίμακα. Αυτό, λοιπόν, είναι κάτι που έχει την τιμή του.
Τιμή Βασικής Έκδοσης Abarth 500 1.4 T-JET 135PS: €19.850
Τιμή Βασικής Έκδοσης Abarth 595 Competizione 1.4 T-JET 160PS:€26.550
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΑΝΑΡΤΗΣΗ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
ΦΡΕΝΑ
| ΤΡΟΧΟΙ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| |
ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΡΥΠΩΝ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
| |
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC 0-60 3,54 0-80 5,04 0-100 7,51 0-120 10,24 0-140 15,08 0-160 20,88
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,07 80-110 3,15
4η KM/H SEC 80-110 4,11 100-140 6,13 5η KM/H SEC 80-110 6,59 100-140 9,37 |
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η 18 2,63 @ 47,93 60 5,16 @ 78,48 100 6,71 @ 91,81 200 10,03 @ 117,64 400 15,61 @ 145,78 |
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Το ηλεκτρικό supermini πατά στη νέα πλατφόρμα CMF-B EV της συμμαχίας Renault Nissan Mitsubishi και θα έχει πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων.