Nissan Qashqai 1.6 dCi 4x4
Win-win situation…
Η περίπτωση του Nissan Qashqai μπορεί να χαρακτηριστεί ως ξεκάθαρη επιτυχία. Το Qashqai, αντικατέστησε το 2007 το ικανό αλλά γερασμένο πλέον Nissan Terrano II, ξεκινώντας μια ομολογουμένως αναπάντεχη και ξέφρενη εμπορική πορεία παγκοσμίως. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη άγγιξαν τη χρονιά του λανσαρίσματος τις 100.000 μονάδες, ενώ τρία χρόνια αργότερα, λίγο πριν από το facelift του Qashqai τον Μάρτιο του 2010, η ετήσια ζήτηση στην ευρωπαϊκή αγορά είχε διπλασιαστεί και οι πωλήσεις παγκοσμίως είχαν ξεπεράσει το 1.000.000 οχήματα. Έναν χρόνο αργότερα, το 2011, τοποθετείται στο Qashqai ο 1.6 R9M dCi των 130Ps και 32,6kgm, καθιστώντας το πιο προσιτό φορολογικά έναντι αυτού με τον 2λιτρο diesel M9R dCi των 150Ps και 34,7kgm. Μέχρι το 2013, η πρώτη γενιά Qashqai καταφέρνει να ξεπεράσει τα 2.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως. Ο αντικαταστάτης του παρουσιάζεται τον Ιανουάριο του 2014 στο International Motor Show των Βρυξελλών και στο τέλος εκείνης της χρονιάς είχε σημειώσει πωλήσεις που ανήλθαν στα 240.000 οχήματα στην ευρωπαϊκή αγορά! Στη χώρα μας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των συνολικών ταξινομήσεων για το 2014 πανελλαδικά, το Nissan Qashqai κατέκτησε την πρώτη θέση σε πωλήσεις στα μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας -C segment- με συνολικά 2.085 ταξινομήσεις. Εντυπωσιακότερο όλων δε, είναι το γεγονός ότι στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται κάποιος ανταγωνιστής ικάνος να κάμψει την ορμή του Qashqai…
Mindgames…
Το νέο Qashqai συνεχίζει να «παίζει» με το μυαλό του αγοραστικού κοινού, ιντριγκάροντας, δελεάζοντας, προκαλώντας, προσεγγίζοντας και εντέλει κερδίζοντας αγοραστές από παντού. Ο πολυδιάστατος χαρακτήρας του είναι ικανός να αντεπεξέλθει σε οποιαδήποτε πρόκληση, δίχως -τηρουμένων των αναλογιών- την παραμικρή παραχώρηση. Τι και πόσο, όμως, άλλαξε στο καινούριο Qashqai? Κατ’ αρχάς μεγάλωσε, κερδίζοντας 47mm στο ολικό μήκος και 16mm στο μεταξόνιο, φάρδυνε κατά 191mm, κέρδισε 20lt στο χώρο αποσκευών (συνολικά 430lt), ενώ το συνολικό ύψος του μειώθηκε κατά 190mm, χάνοντας όμως 20mm απόστασης από το έδαφος (180mm, έναντι 200mm του προκατόχου του). Άλλαξαν επίσης οι γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης, από τις 19ο και 30ο, στις 18ο και 25ο αντίστοιχα, περιορίζοντας έτσι ελάχιστα τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Από την άλλη, το νέο 1.6 dCi 4x4 Qashqai είναι ελαφρύτερο κατά 44kg, έχει χαμηλότερο συντελεστή οπισθέλκουσας -cd 0,32 αντί για cd 0,33- και δυνατότητα ρυμούλκησης ρυμουλκούμενου με φρένα στα 1.800kg (+400kg έναντι του προκατόχου του). Όσον αφορά την εμφάνιση, δύσκολα θα πει κάποιος ότι δεν του αρέσει. Είναι μοντέρνο, επιθετικό, ογκώδες και macho τόσο ώστε να κάνεις το «κομμάτι» σου, χωρίς όμως να σου κάνει τη ζωή δύσκολη. Αν από έξω σας αρέσει, από μέσα θα το λατρέψετε. Οι χώροι είναι άνετοι για πέντε ενήλικες, η ηχομόνωση και η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετικές, η ποιότητα υλικών και συναρμογής έχει κάνει άλματα προόδου σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι υπερπλήρης. Εξοπλισμένο για πρώτη φορά με το πακέτο προστασίας Safety Shield της Nissan (Monitor-Respond-Protect), το νέο Qashqai είναι σύμμαχος στην ασφάλεια οδηγού και επιβαινόντων, ανά πάσα ώρα και στιγμή. Είναι άλλωστε και επίσημα πιστοποιημένο ως το ασφαλέστερο αυτοκίνητο της κατηγορίας μεσαίων οικογενειακών, σύμφωνα με τον ανεξάρτητο οργανισμό δοκιμών EuroNCAP. Μεταξύ άλλων, το νέο Qashqai διαθέτει πρόγραμμα αυτόματης ακινητοποίησης, αναγνώριση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας, ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, ειδοποίηση τυφλού σημείου, ενώ ιδιαίτερα χρήσιμο αποδεικνύεται το Around View Monitor, που με τη χρήση καμερών και ραντάρ, προβάλλει στην κεντρική οθόνη μια κάτοψη του αυτοκινήτου, ενώ σε προειδοποιεί και ηχητικά, βοηθώντας όχι μόνο στο παρκάρισμα αλλά και στην κίνηση σε στενά σημεία.
Κ9Κ vsR9M…
Προσωπικά, θα αγόραζα το Qashqai ήδη από το facelift της πρώτης γενιάς, ακριβώς μετά την προσθήκη του R9M 1.6dCi στην γκάμα πετρελαιοκινητήρων. Έτσι, παρέα με τον εξαιρετικό, αποδεδειγμένα αξιόπιστο και ιδιαίτερα οικονομικό Κ9Κ 836 1.5dCi των 1.461cc, με τον μονό εκκεντροφόρο, τις δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, το λόγο συμπίεσης 15,2:1, τα 110Ps και 26,5kgm ροπής, που εξακολουθεί να προσφέρεται ως μια οικονομικότερη εναλλακτική στις δικίνητες εκδόσεις του νέου Qashqai, ο 1.6dCi των 1.598cc, με τους 2ΕΕΚ, τις τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, το λόγο συμπίεσης 15,4:1, τα 130Ps και τα 32,6kgm, απευθύνεται σε όσους αναζητούν είτε ακόμα καλύτερες επιδόσεις είτε την τετρακίνηση All Mode 4x4 που συνδυάζεται ιδανικά με αυτόν. Ο 1.6dCi εξακολουθεί να είναι το δυνατό χαρτί του Qashqai. Είναι ελαστικός, εύστροφος για diesel, δυνατός σε μεγάλο εύρος στροφών, δεν ακούγεται στην καμπίνα και καταναλώνει με νορμάλ χρήση εντός πόλης 6,5-6,8lt/100km. Η δύναμη και η ροπή δεν θα σου λείψουν ποτέ, ενώ σπάνια θα χρειαστεί να καταφύγεις στον επιλογέα του εύχρηστου 6τάχυτου κιβωτίου. Η κλιμάκωση του τελευταίου έχει παραμείνει ίδια με αυτήν του facelift 1.6dCi της πρώτης γενιάς, η τελική σχέση μετάδοσης όμως έχει μακρύνει λίγο (4,123:1 αντί για 4,266:1) με αποτέλεσμα το νέο Qashqai να κερδίζει κάποια επιπλέον χιλιόμετρα ανά σχέση. Έτσι, σε ρυθμούς cruising, με 6η και 3.000rpm, το νέο Qashqai ταξιδεύει με 153,3km/h (έναντι των 148,2km/h του προκατόχου του), ήσυχα και απολαυστικά για τους επιβαίνοντες. Οι ρεπρίζ του είναι αρκούντως ζωντανές, κάνοντας τις προσπεράσεις παιχνιδάκι. Χαρακτηριστικά, χρειάζεται για το 80-110km/h με 3η 4,91sec, με 4η 4,68sec και με 5η 5,91sec, ενώ χάρη στους αεριζόμενους δίσκους των 295mm μπροστά και τους απλούς των 292mm πίσω, επιβραδύνει αξιοπρεπώς, αναλογιζόμενοι τον όγκο του, πετυχαίνοντας ένα 100-0km/h σε 40,4m. Αξιοπρεπέστατη είναι και η επίδοση στο 0-100km/h, με 10,62sec σε νοτισμένο οδόστρωμα, ενώ ολοκληρώνει το 400άρι σε 18,03sec με ταχύτητα εξόδου 131,27km/h.
Runawaytrain…
Το Qashqai είναι ιδανικός χιλιομετροφάγος. Είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που σου ξυπνούν το ξεχασμένο συναίσθημα της ανάγκης για φυγή. Σε κάνει να θέλεις να φορτώσεις τους φίλους ή την οικογένεια με τις αποσκευές και να φύγεις, αυθόρμητα, χωρίς απαραίτητα συγκεκριμένο προορισμό. Τα 55lt του ρεζερβουάρ άλλωστε, αρκούν για αρκετά παραπάνω από 800km. Τη στιγμή δε που θα αφήσεις πίσω σου το εθνικό οδικό δίκτυο, θα απενεργοποιήσεις το cruise control και θα μπεις σε επαρχιακό δρόμο, το Qashqai θα ξεδιπλώσει ακόμα μια πτυχή του πολυδιάστατου χαρακτήρα του. Η ανάρτηση του τετρακίνητου Qashqai εξακολουθεί να είναι τύπου MacPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω (οι δικίνητες εκδόσεις έχουν ημιάκαμπτο άξονα), τώρα όμως συνδυάζεται με τα νέα αμορτισέρ διπλού εμβόλου (ένα έμβολο για απόσβεση χαμηλών συχνοτήτων, π.χ. μεγάλες λακκούβες, και ένα δεύτερο για απόσβεση υψηλών συχνοτήτων, π.χ. μικρότερες ανωμαλίες). Επί της ουσίας, μιλάμε για μια διεύρυνση της περιοχής καλής λειτουργίας των αμορτισέρ, με πρακτικά λιγότερους συμβιβασμούς στα χαρακτηριστικά λειτουργίας της ανάρτησης. Έτσι, το νέο Qashqai παραμένει το ίδιο οδηγοκεντρικό με τον προκάτοχό του, με καλή αίσθηση, περιορισμένες κλίσεις και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ταυτόχρονα, όμως, είναι συνολικά πιο αποτελεσματικό και πιο άνετο. Το πλήρως ανασχεδιασμένο σύστημα διεύθυνσης, με τη χρήση μιας νέας μονάδας ηλεκτρικής υποβοήθησης (EPAS - Electric Power Assisted Steering), έχει τώρα λιγότερο τεχνητή αίσθηση, αλλά και 5% μειωμένο λόγο. Παρ’ όλα αυτά, η «βαρύτερη» αίσθηση και η καλύτερη επαναφορά του συστήματος διεύθυνσης, καθώς και η βελτιωμένη σταθερότητα του νέου Qashqai στην ευθεία, οφείλεται κυρίως στην αύξηση της γωνίας κάστερ των εμπρός τροχών. Στα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας του νέου Qashqai έχει προστεθεί το Chassis Control, που περιλαμβάνει τις λειτουργίες Active Ride Control (έλεγχος της ταχύτητας των τροχών, φρενάροντας όποιον τείνει να αναπτύξει μεγαλύτερη ταχύτητα), Active Engine Brake (συνδυάζεται αποκλειστικά με την αυτόματη μετάδοση Xtronic, ασκώντας επιβράδυνση μέσω του κινητήρα και της μετάδοσης), Active Trace Control (προσομοίωση της λειτουργίας διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης με τη χρήση των φρένων) και Hill Start Assist.
Justincase…
Αν τώρα, φτάνοντας στον τελικό σου προορισμό, έχεις τάσεις περαιτέρω εξερεύνησης, το Qashqai αποδεικνύεται καλύτερο της πλειονότητας των ανταγωνιστικών crossovers. Σε μαλακό τερέν, αν δεν το παρακάνεις με το γκάζι ώστε να προκαλέσεις σπινάρισμα και βύθιση των τροχών, θα περάσεις εύκολα βοηθούμενος και από τη γρήγορη και ομαλή εμπλοκή της τετρακίνησης. Σε βραχώδες έδαφος, ακόμη και με τους τροχούς των 17in, το Qashqai δεν δείχνει να ταλαιπωρείται, η ανάρτηση δεν «χτυπάει» και οι κραδασμοί δεν περνούν στο τιμόνι. Η ελευθερία άρθρωσης της ανάρτησης (9,5cm μπροστά και 8,5cm πίσω), αντιστοιχεί σε διαδρομή ανάρτησης των αμέσως μεγαλύτερων SUVs, παρ’ όλα αυτά προσοχή θα πρέπει να δώσεις στον χαμηλό εμπρός προφυλακτήρα, την εξάτμιση που πολλά της σημεία είναι τα χαμηλότερα του αυτοκινήτου, καθώς και στο πίσω διαφορικό που δεν φέρει κάποιου είδους προστασία. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το Qashqai μπορεί να φτάσει αρκετά μακρύτερα από εκεί που θα επιδιώξουν να φτάσουν οι περισσότεροι από τους αγοραστές του. Αν, τώρα, αναρωτιέστε ποιο είναι το αντίτιμο για αυτό το ιδανικά ολοκληρωμένο crossover της Nissan, για το 1.6dCi 4x4 ξεκινάει από τα €24.510 στην έκδοση Energy, ανεβαίνει στα €26.710 στην έκδοση Acenta, η Acenta Connect κοστολογείται στα €27.660, ενώ η πλουσιότερη Techna τιμάται στα €31.300. Ανεξαρτήτως της επιλογής του καθενός, η σχέση αξίας-τιμής παραμένει σε κάθε περίπτωση εξαιρετική. Το νέο Qashqai ωριμάζει σαν το καλό κρασί και η «γεύση» που αφήνει γίνεται ολοένα και πιο ενδιαφέρουσα...
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
| ΜΕΤΑΔΟΣΗ
|
| |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
| |
ΤΡΟΧΟΙ
| ΦΡΕΝΑ
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ
| Εκπομπές CO2
Μέση κατανάλωση
|
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ ΚΜ/Η SEC
| ΡΕΠΡΙΖ 3η ΚΜ/Η SEC 50-80 3,21 80-110 4,91
4η ΚΜ/Η SEC 80-110 4,68 100-140 8,48
5η ΚΜ/Η SEC 80-110 5,91 100-140 10,12
6η ΚΜ/Η SEC 80-110 7,58 100-140 11,15
|
ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ Μ SEC @ ΚΜ/Η
|
|
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Οι ελληνικοί αγώνες Αναβάσεων ξεκινούν από τον Αχλαδόκαμπο στις 4-5 Ιουλίου, με 59 οδηγούς να προετοιμάζονται για το πρώτο “Go” της αγωνιστικής χρονιά...