Peugeot 308 1.6 e-HDi 115PS

Peugeot 308 1.6 e-HDi 115PS

Σε νέα πλατφόρμα
Στο Car Of The Year 2014, το Peugeot 308 βρέθηκε στην κορυφή της βαθμολογίας, με 307 πόντους. Άφησε πίσω του δύο αυτοκίνητα του μέλλοντος, όπως την BMW i3 (223 πόντοι) και το Tesla S (216 πόντοι). Η νίκη του ήταν ξεκάθαρη καθώς έλαβε κορυφαίες βαθμολογίες από 22 από τους συνολικά 58 κριτές. Μάλιστα ήταν μια δυναμική επανεμφάνιση της Peugeot στο διαγωνισμό, 12 χρόνια μετά τη νίκη του Peugeot 307! Οι περισσότεροι κριτές δήλωσαν πως πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο, που το μόνο που θυμίζει τον προκάτοχό του είναι απλά το… όνομα! Και έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα. Η EMP2 (Efficient Modular Platform 2) είναι μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα του Group PSA, 70 κιλά ελαφρύτερη, από την αντίστοιχη του προηγούμενου 308. Κατασκευασμένη από πολύ υψηλής ποιότητας και αντοχής χάλυβα καθώς και αλουμίνιο και άλλα συνθετικά υλικά (ο χάλυβας κυριαρχεί με 76%), η EMP 2 είναι τρομερά ανθεκτική και επιτρέπει στους τροχούς να τοποθετηθούν όσο πιο κοντά γίνεται στις γωνίες του αμαξώματος. Το μεταξόνιο έχει μήκος 2.620mm, ενώ τα μετατρόχια φτάνουν τα 1.559mm εμπρός και 1.553mm πίσω. Όσον αφορά το μήκος, είναι 4.253mm. Η Peugeot φρόντισε ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd να είναι αρκετά χαμηλός(0,28) και παράλληλα η σχεδίαση του 308 να είναι δυναμική. Στα χέρια μας βρέθηκε η αρκετά καλά εξοπλισμένη έκδοση Allure.

Ποιότητα
188_Peugeot_308_interior
Το εσωτερικό του νέου 308 είναι ιδιαίτερα ποιοτικό. Μαλακά πλαστικά, πολύ καλή συναρμογή και σύγχρονο design που δεν σε ξεσηκώνει αλλά βάζει το 308 στην κατηγορία των premium μοντέλων της κατηγορίας. Γερμανικά best sellers θα τα βρουν σκούρα απέναντί του, καθώς η καλή του ηχομόνωση και το γαλλικό πάτημα, σε συνδυασμό με τη νέα πλατφόρμα, κάνουν το 308 πολύ ποιοτικό. Και εδώ συναντάμε το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, όπως είχαμε δει πριν μερικά τεύχη και στο Peugeot 208 GTi. Κάτι πολύ περίεργο που μας πήρε χρόνο να συνηθίσουμε, ήταν το ανάποδο στροφόμετρο. Τα νούμερα και η κίνηση της βελόνας δηλαδή, ήταν αντίθετα από τη φορά του ρολογιού. Η Peugeot δηλώνει πως αυτό έγινε για να κρύβονται λιγότερο οι ενδείξεις από το τιμόνι, πράγμα που ισχύει, αρκεί να το συνηθίσεις. Ο επιλογέας έχει πολύ καλή αίσθηση, με εύκολο και σίγουρο κούμπωμα. Δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση παλιότερα μοντέλα της Peugeot. Το πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 450lt είναι υπεραρκετό για καθημερινή χρήση, ακόμα και από τετραμελή οικογένεια, περιορίζει ίσως λιγάκι το χώρο των πίσω επιβατών. Θα θέλαμε περισσότερες θήκες για αντικείμενα καθώς και ποτηροθήκες, ειδικά όταν σε μερικά μοντέλα του ανταγωνισμού μπορείς να φιλοξενήσεις ακόμα και τέσσερα μπουκαλάκια-ποτηράκια-καφέδες κ.λπ.

Κινητήρας
188_Peugeot_308_engine
Ο κινητήρας μάς είναι γνώριμος από το Citroen C4 e-HDi 115 SST που έχουμε δοκιμάσει. Ο 1.6lt turbo diesel κινητήρας αποδίδει 115 ίππους και 27,5kgm ροπής από τις 1.750rpm. Το 308 κινείται παραπάνω από αξιοπρεπώς με αυτό το μοτέρ και ο συνδυασμός του στιβαρού πλαισίου, του ποιοτικού εσωτερικού και του ήσυχου και ροπάτου κινητήρα, κάνουν την οδήγηση ευχάριστη και ξεκούραστη. Μπορείς άνετα να τοποθετήσεις το 308 στην κορυφή της κατηγορίας στον τομέα της άνεσης. Η Peugeot υπόσχεται 0-100km/h σε 10,2sec και τελική 194km/h. Έχουμε την εντύπωση πως η τελική ταχύτητα που ανακοινώνει είναι χαμηλότερη από την πραγματική πάντως. Τα 53lt του ρεζερβουάρ είναι αρκετά αφού το 308 e-HDi 1.6 πέφτει εύκολα κάτω από τα 6lt/100km στην καθημερινή χρήση. Σε γρήγορο ταξίδι, με ταχύτητες σταθερά στα 150+ km/h, η κατανάλωση παίζει γύρω στα 7,5lt/100km.

Καλοπεράσαμε
188_Peugeot_308
Όταν έφτασε η ώρα να παραδώσουμε το αυτοκίνητο πίσω στην Peugeot, αντιληφθήκαμε ότι περάσαμε πολύ καλά με το 308. Η γαλλική εταιρεία αποδεικνύει με περηφάνια ότι γνωρίζει να κατασκευάζει ποιοτικά αυτοκίνητα και δικαίως κέρδισε τον τίτλο του Car Of The Year πέρυσι. Οικονομικό, πολύ ποιοτικό, ξεκούραστο, σύγχρονο. Ο σχεδιασμός του δεν είναι εκκεντρικός αλλά καλώς, θα λέγαμε, αφού στοχεύει σε κοινό που δεν ζητά κάτι περισσότερο από αυτά που αναφέραμε παραπάνω. Γνώμη μας είναι πως πρόκειται για ένα τόσο καλό σύνολο που άνετα θα μπορούσε να βρίσκεται ανάμεσα και στους φετινούς φιναλίστ του COTY.

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

  • Κυβισμός: 1.560cc
  • Διάμετρος x Διαδρομή:  75mm x 88,3mm
  • Σχέση Συμπίεσης: 16:1
  • Άμεσος ψεκασμός πολλαπλών σημείων common rail, υπερτροφοδότης καυσαερίων
  • Βάρος (kg): 1.280

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

  • Εμπρός: Γόνατα McPherson με τριγωνικά ψαλίδια βάσης, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός
  • Πίσω: Ημιάκαμπτος άξονας, αμορτισέρ λαδιού, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

  • Εμπρός: Αεριζόμενοι δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες
  • Πίσω: Συμπαγείς δίσκοι  με μονοπίστονες δαγκάνες

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

  • Κίνηση: Στους μπροστινούς τροχούς
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
  • Διαφορικό: Ελεύθερο

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

  • Ονομαστική Ισχύς (Ps/rpm): 115/ 3.600
  • Ονομαστική ροπή (kgm/rpm) 27,5/ 1.750
  • 0-100km/h (sec): 12,4sec
  • Τελική Ταχύτητα (km/h): 190
  • 0-400m 18,4sec
  • 0-1000m 33,7sec        

 

ΤΡΟΧΟΙ

  • Ζάντες: 6Jx16in
  • Ελαστικά: 205/55 R16

ΕΚΠΟΜΠΕΣ CO2

  • C02 (gr/km):      95

 

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

  • Ονομαστική (lt/100km):  3,7
  • Δοκιμής (lt/100km):    5,8

ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

ΚΜ/Η SEC   

0-60     4,34

0-80     7,18

0-100   10,61

0-120   15,73

0-140   22,14

0-160   31,46

ΡΕΠΡΙΖ

 

Ρεπρίζ 3ης

50-80   4,02

80-110   5,46

Ρεπρίζ 4ης

80-110 6,46

100-140 11,15

Ρεπρίζ 5ης

80-110 8,25

100-140 12,82

ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ

 

Μ        SEC    @        ΚΜ/Η

18        2,68     41,71

60        5,37     68,60

100      7,30     80,72

200      11,20   102,89

400      17,44   126,04

 

 

Αρθρογράφος

 

Βιώσιμα υλικά στα αγωνιστικά ελαστικά της Yokohama

Βιώσιμα υλικά στα αγωνιστικά ελαστικά της Yokohama

Η βιομηχανία ελαστικών Yokohama  θα προμηθεύει αγωνιστικά ελαστικά με αναλογία περιεκτικότητας 33% από βιώσιμο υλικό, για τους αγώνες Super Formula το...