Abarth Punto 182PS
15 SEC KING!
Το συγκεκριμένο Punto το έχετε ξαναδεί στις σελίδες μας. Θα το θυμάστε από το τεύχος #153 όπου το ρίξαμε στα ράουλα για να δούμε πόσα άλογα κερδίζει με ένα reflash στην ECU. Από τότε, αυτό το Abarthάκι το συναντάμε συχνά σχεδόν σε όλα τα μεγάλα Drag events, να μάχεται στην κατηγορία των 15 sec και συνήθως να την κερδίζει. Σταθερό σε χρόνους –μα πολύ σταθερό- όπως ήταν, μας εντυπωσίασε. Μια, δύο, τρεις... ε, βρήκαμε τον Αντρέα Κ. και συνεννοηθήκαμε. «Εισαγωγή, πρόγραμμα, εξάτμιση και intercooler» μας είπε ότι φοράει. Σύντομα πρόκειται να τοποθετηθεί ένα big turbo kit, οπότε η ιπποδύναμη θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 200 άλογα. Επιλέξαμε όμως να δοκιμάσουμε το Punto στην σημερινή του μορφή, μιας και το στάδιο βελτίωσής του είναι ιδιαίτερα οικονομικό και όπως φάνηκε, αποδοτικό.
Κόκκινο
Έλεγα ότι δεν μου αρέσει κόκκινο το Abarth Punto, αλλά τελικά καταλήγω ότι το κόκκινο είναι με διαφορά το ομορφότερο και όπως φαίνεται, το πιο σπάνιο. Ο Χρήστος Καραγιωργάκης είχε στήσει την Canon του και ξεκινούσε να κάνει δουλειά, οπότε είχαμε λίγο χρόνο να τα πούμε με τον Αντρέα Κ. για το αυτοκίνητο. Ο Αντρέας είναι παιδί «της πιάτσας» και αρκετά χωμένος στον χώρο του tuning. Έτσι, με τον καιρό έχει γνωρίσει ανθρώπους-κλειδιά που τελικά ασχολήθηκαν με το αυτοκίνητό του. Ένας από αυτούς είναι ο Πέτρος Πολυζοϊδης της PMC Exhaust, ο οποίος ανέλαβε να κατασκευάσει για το Abarth Punto μία νέα εισαγωγή αέρα για το turbo. Φυσικά δεν έμεινε εκεί. Η εργοστασιακή εξάτμιση από το dowipipe έως πίσω πήρε πόδι και φτιάχτηκε νέα, χωρίς καταλύτη, με διάμετρο 63,5mm. Όμορφη δουλειά και με πανέμορφο τελικό καζανάκι. Δείτε το! Βέβαια το Abarthάκι παρέμεινε κι άλλες μέρες στον χώρο της PMC Exhaust για να κατασκευαστεί το front mount intercooler του. Δυο δρόμους πιο δίπλα βρίσκεται η Re-Action Engineering, η οποία ανέλαβε να προγραμματίσει την ECU. Στο DYNOmite δυναμόμετρό της έδειξε 179,9HP (άρα 182,4Ps) στις 5.750rpm και παλαβό νούμερο ροπής: 39kgm μόλις στις 2.900rpm!
Καλός οδηγός=αξιόλογες επιδόσεις!
Αμέτρητες είναι οι φορές που έχει τύχει να δοκιμάζουμε βελτιωμένο αυτοκίνητο, ικανό για –παράδειγμα- 2sec κάτω στο 400άρι σε σχέση με το εργοστασιακό, αλλά στα χέρια του ιδιοκτήτη να δείχνει επιδόσεις μόλις ένα κλικ καλύτερες από τις νορμάλ. Σε περίπτωση που ο ιδιοκτήτης δεν θέλει να οδηγήσουμε εμείς το αυτοκίνητό του, η λύση είναι συνήθως ταχύρρυθμο σεμινάριο για το πως πρέπει να ξεκινήσει και να αλλάξει ταχύτητες σωστά. Οι μετρήσεις καλυτερεύουν, σπάνια φτάνουν όμως τα πραγματικά νούμερα που μπορεί το αυτοκίνητο να πετύχει. Αυτή τη φορά, δεν είχαμε τέτοιο θέμα… Ο ιδιοκτήτης του κόκκινου Abarth Punto το πάει τάπα! Αλλαγές σχέσεων ακριβώς εκεί που πρέπει και τέρμα γκάζι. Το WOT Box που έχει τοποθετηθεί διαθέτει κάτι σαν launch control καθώς και flat shift λειτουργία. Βέβαια, είμαστε κατά τέτοιων gadget καθώς δεν κάνουν αυτό «που πρέπει» ακριβώς, αλλά «στο περίπου». Όταν μία σοβαρή ECU κάνει καθυστέρηση της ανάφλεξης, το WOT Box κάνει διακοπή της ανάφλεξης με τα μπεκ να συνεχίζουν να ψεκάζουν, πράγμα όχι καλό. Το «launch control» από την άλλη, δεν είναι ένα κανονικό launch control το οποίο επιτρέπει στα turbo αυτοκίνητα να ξεκινούν με πίεση. Εδώ, απλά κρατάει τις στροφές που του ορίζετε, όταν είστε σταματημένοι με πατημένο συμπλέκτη. Πάντως, είτε με αυτό, είτε χωρίς, ο Αντρέας το οδηγεί αλάνθαστα. Πριν καν ξεκινήσουμε, μου λέει «θα κάνουμε 15 ξερό και θα βγούμε με 150 χιλιόμετρα». Το αυτοκίνητο φοράει ψαγμένα radial λάστιχα (Toyo Proxes R1R) και ξεκινάει απίστευτα καλά. Τα 2,58sec για τα πρώτα 18m στον δρόμο με VBOX, το επιβεβαιώνουν.
Η αλλαγή σε 2α, έγινε αστραπιαία και ένα έντονο «γκαπ» ακούστηκε από τις βάσεις. Σαν να μην είναι «μαμά» φάνηκε... Πράγματι, στην κόντρα βάση του σασμάν έχει τοποθετηθεί insert της Powerflex κι έτσι το εργοστασιακό σινεμπλόκ της βάσης έχει ενισχυθεί κατά πολύ. Οι καλές βάσεις βοηθούν στις γρήγορες αλλαγές. Νόμος! Αντίστοιχα γρήγορη η αλλαγή σε 3η και το 0-100km/h είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό: 6,85sec!
Η καλύτερη σύγκριση που θα μπορούσαμε να κάνουμε θα ήταν με το εργοστασιακό Abarth Punto EsseEsse, το οποίο αποδίδει επίσης 180Ps αλλά με άλλη τουρμπίνα, συγκεκριμένα την Garrett 1446, όταν το απλό Abarth φοράει την RHF3 Vl36 της IHI. Η IHI είναι σαφώς πιο μικρή, εξού και η τρομερή ροπή στις χαμηλές rpm. Με το EsseEsse (SS) γράψαμε 0-100 σε 7,24sec και τα 400m σε 15,34sec, με ταχύτητα εξόδου 149,31km/h. Μετρημένα και τα δύο στον ίδιο δρόμο, με δύο άτομα, βάζουμε τις καμπύλες τηλεμετρίας του VBOX την μία πάνω στην άλλη και βλέπουμε τα εξής: το βελτιωμένο «παίρνει κεφάλι» από την εκκίνηση. Στα 200m βρίσκεται ήδη μπροστά 8 μέτρα και στα 400 έχει κάνει διαφορά 13m, μιλάμε δηλαδή για περίπου 3 «κενά». Στα 700m (ολόκληρο ταξίδι δηλαδή), το κόκκινο έχει φτάσει την διαφορά στα 19m. Και όλα αυτά, με τα ίδια άλογα! Η πουσαρισμένη ως εκεί που πρέπει εργοστασιακή τουρμπίνα παράγει σοβαρό έργο στις χαμηλές στροφές και ο ιδιοκτήτης του το γνωρίζει καλά, γι αυτό και αλλάζει σχέσεις αρκετά πριν τις 6.000rpm. Μελετημένος!
Αν μας άρεσε? Φυσικά, καθώς πρόκειται για low budget βελτίωση και όπως βλέπουμε, ιδιαίτερα αποδοτική. Να το θυμάστε το συγκεκριμένο Abarth. Θα το ξαναδούμε σύντομα, καθώς την ώρα που θα διαβάζετε αυτές τις γραμμές έχει βγει ήδη από την GTR Racing Tuning με μεγαλύτερο turbo και στόχο τα 200φεύγα άλογα!
Αρθρογράφος
Δοκιμές Αυτοκινήτου CarTest.gr
Η Alpine που πλέον έχει αναλάβει τον ρόλο της σπορ ηλεκτρικής φίρμας της Renault, αναλαμβάνει το Renault 5 για αρχή.